Jacek - 08-03-2010, 20:08
" />BMW1602/1600ccm/1963r
Opel Manta A SR /1900ccm/1974r
Trabant 601/600ccm/1989r
BMW528/2800ccm/1979r
Fiat Argenta VX/2000ccm/1985r
Lancia Thema 3,0V6LS/2995ccm/1993r(95)
Beemkê 1602 kupili mi koledzy (jeden mia³ na zbyciu amplituner Tosca wiêc zamienili go na autko) jak chodzi³em do technikum mechanicznego jako ¿e pasjonowa³em siê w d³ubaniu we wszystkim co ma silnik: dwa kólka -komar, potem motorynka romet, junak350, m72 z silnikiem bmw R75 sahara, potem CZ350, ural600, honda cb750K/1984r -Cebulka jest do dzisiaj w gara¿u. mimo narzekañ ¿ony
BMW by³o wunderwaffe: ¿eby go odpaliæ trzeba by³o otworzyæ maskê zdj±æ filtr powietrza i lun±æ w gardziel oleju ¿eby z³apa³ na moment kompresjê. Jazda by³a zajeb...a. Rodzice dowiedzieli siê o niej wiele lat pó¼niej. zamieni³em j± na emkê z silnikiem sahary. Motocykl trzyma³em w piwnicy bloku, wstawianie polega³o na otwarciu drzwi i puszczeniu na dó³- wje¿d¿a³ do suszarni jak po szynach bo by³o w±sko.
Przechodz±c jak±¶ ulic± zobaczy³em wrastaj±c± w trawnik mantê wiêc podtrzymuj±c tradycjê zamieni³em siê za ni± tym razem na miniwie¿ê sony i dwie ta¶my magnetofonowe. korbowód wyszed³ bokiem z silnika wiêc wyszpera³em oplowski silnik 1,9 i zrobi³em hybrydê g³owica zosta³a od 1,6 wiêc by³ mocniej sprê¿ony. Potem uda³o mi siê skompletowaæ uk³ad wtryskowy od GT/E, wiêc go zainstalowa³em. Staruszka dwa razy by³a w Turcji i dwa w Berlinie Zachodnim. Raz pojecha³em bez kluczy i ko³a zapasowego bo kumpel zadzwoni³ czy jadê a akurat sprz±ta³em baga¿nik. Tym razem co wzi±³em wszystko przeskoczy³ mi rozrz±d pod Istanbu³em i mam gdzie¶ piêkn± fotkê jak nurkujê w silniku na tle minaretu. Generalnie bardzo siê autko panienkom podoba³o
Jako ¿e pieni±dze szczê¶cia nie daj± zamieni³em j± na BMW528 (rekin) tym razem nie u¿ywaj±c uniwersalnego ¶rodka p³atniczego -radia. Beemka przesz³a tylko lakierowanie wiêc nie zas³uguje na d³u¿sze wywody.
Zamieni³em j± na Fiata Argentê 2,0 volumex i tym razem to ja zrobi³em interes: go¶æ dorzuci³ mi radioodtwarzacz Clarion -Auto mia³o spawan± przek³adniê g³ówn± wiêc bucza³ jak bombowiec, no i walnieta uszczelkê pod g³owic±. Ale nie takie rzeczy siê robi³o, wiêc podlewarowa³em ty³ wywlok³em pó³osie i za pomoc± pasty zaworowej i wiertarki Einhell BMS800 dotar³em go ¿e sta³a siê cisza.
Z g³owic± by³o gorzej 3 krotnie w wakacje w M³awie na mo¶cie pada³a mi uszczelka pod g³owic± wiêc turla³em siê do Gdañska na dwóch cylindrach i naprawia³em j± u brata. Przyczyna by³a w mikropêkniêciu miêdzy 3i4 cylindrem. Po tulejowaniu problem siê skoñczy³, ale sprzeda³em bo spotka³em kolegê który "dziwnym trafem szed³ pieszo".
By³ w³a¶cicielem Themy która sta³a u blacharza. Podwioz³em go wiêc do dzisiaj siê ni± bujam. (ju¿ 9lat i 150 000km). có¿ trochê j± zjad³o -wszystko to co "widzia³o fachowe oko blacharza". Powa¿nie chorowa³em wiêc auto popad³o w kiepski stan. W zesz³ym roku przesz³o transplantacjê tylnego b³otnika, progu i drzwi. Jeszcze muszê wymieniæ reperaturê prawego b³otnika i przywróciæ nale¿yt± szatê graficzn±
w miedzyczasie mia³em jeszcze trampka -ale to krótki epizod -r±bneli mi go spod domu. Nie¼le mnie policjanci wpienili gdy zg³aszaj±c kradzie¿ ryknêli ¶miechem na komendzie.
Fotki powklejam jak znajdê.
Wszystko wskazuje na to ¿e bêdzie jeszcze delta, ale to ju¿ inna opowie¶æ.......
miszax - 08-03-2010, 20:13
" />Trzeba przyznaæ zacna kolekcja
Prosimy o foteczki
grzole - 08-03-2010, 21:14
" />Opowie¶æ o Twojej mi³o¶ci do 2 i 4 kó³ek jest bombowa. Czekamy na foty!
mikaeltdi - 08-03-2010, 21:22
" />Hystorya co siê zowie ....co¶ faktycznie d³ugo Ciê nie by³o..widaæ..
Pozdro i do zobaczenia na kielckich szlakach
michal1045 - 08-03-2010, 22:57
" />Masz fajn± motoryzacyjn± historiê!!!!!
Nat - 09-03-2010, 17:31
" />Amplituner Tosca, to za komuny by³o co¶!
A od tego cala przygoda siê zaczê³a.
Twoja zacna historia przypomnia³a mi pewien wiersz Brzechwy...
Jacek - 09-03-2010, 22:29
" />Wrzuciæ fotki.... ³atwo powiedzieæ.
czê¶æ ju¿ zeskanowa³em, ale jeszcze nie wtyka³em fotek na forum
Ale w weekend ju¿ siê poprawiê i bêdzie co trzeba.
P.S.
w niedzielê chyba bêdzie ju¿ sta³a Delcina I na podwórku. Ciekawe co w silniku piszczy
Nat: mam nadziejê ¿e nie sprawdzi siê o stryjku i kijku
Jacek - 20-03-2010, 19:46
" />KLIK
Niestety z racji wieku (sprzed cyfrówek) foty s± jakie s±.
mantê gdzie¶ jeszcze mam po repairingu
Zwracam uwagê na motocykl z wysublimowan± nutk± agrotuningu poprzedniego w³a¶ciciela. Na fotce mój brat uje¿d¿a hondzinê a w tle widaæ jego ¶cierkê
Na klamkach sprzêg³a i hamulca widaæ przepiêkne nak³adki d¼wigni kombinerek o napiêciu dopuszczalnym 500V
Je¶li chodzi o mancinê to wprawne oko ogl±dajacego zauwa¿y kilkuletni cement na lakierrze (sta³a na terenie cementowni). Pozosta³e fotki dorzucimy.
honda jest under repair: pracujê nad przywróceniem pe³nego oryginalnego b³ysku: wydech 4w4 kolor czarny itd itp.