Skalniak71 - 23-03-2010, 21:58
" />Witam. Zacznê od tego , i¿ wiem komu, a w³a¶ciwie czemu przypisaæ problem- w³asnej bezmy¶lno¶ci/ nieuwadze...My³em silnik i najwyra¼niej woda dosta³a siê w elementy zap³onu
Wielkie dziêki za rady... Pozdrawiam, Dawid
topcio1 - 23-03-2010, 22:01
" />wyjmij cewki i dok³adnie osusz. W gniazdach ¶wiec nie stoi jeszcze woda?
Skalniak71 - 23-03-2010, 22:06
" />silnik byl grzany i grzany, nonstop 90* i nic, tak zgaszony wyjmowane 2x kostki i nic... dodam ¿e sta³o siê to wczoraj w po³udnie tak wiêc troche czasu minê³o. Mo¿e jeszcze raz spróbuje wyj±æ kostki i z daleka opalark± wysuszyæ te gniazda... sam ju¿ nie wiem za co siê zabraæ.
topcio1 - 23-03-2010, 22:08
" />jakie kostki zdj±³e¶, z cewek czy cewki wyj±³e¶ i sprawdzi³e¶ czy ¶wieca nie p³ywa w wodzie? Je¶li ¶wieca jest w wodzie to grzanie silnika nic nie da, samo nie odparuje
psadow2 - 23-03-2010, 22:13
" />Mia³em w poprzednim egzemplarzu to samo - poprzedni w³a¶ciciel umy³ silnik i potem nic ju¿ nie by³o jak trzeba. U mnie wymiana ¶wiec i cewek nie pomog³a - podejrzenie pad³o wiêc na przewody zasilaj±ce cewki, ale tego ju¿ nie zd±¿y³em sprawdziæ, bo Kapiszon pad³.
Pozosta³e ¶wiece s± pod kolektorem - sporo pracy ¿eby siê tam dostaæ
Skalniak71 - 23-03-2010, 22:14
" />mowa ca³y czas o kostkach przykrêcanych na 4 ¶ruby imbusowe. Wiêcej nic nie d³uba³em przy silniku, s±dzi³em, ¿e samo(nie dokoñca) przysz³o samo odejdzie...
Lukasz_TG - 23-03-2010, 22:15
" />Jeszcze mozesz sprawdzic, czy do wtyczek wtryskiwaczy nienaleciala woda. Z tego co piszesz po poza iskrami prawdopodobnie niepracuje jakis wtryskiwacz gazowy.
Lukasz_TG - 23-03-2010, 22:19
" />
">mowa ca³y czas o kostkach przykrêcanych na 4 ¶ruby imbusowe. Wiêcej nic nie d³uba³em przy silniku, s±dzi³em, ¿e samo(nie dokoñca) przysz³o samo odejdzie...
Kostki ladne okreslenie cewki zaplonowej
Skalniak71 - 23-03-2010, 22:25
" />Silnik jak pisa³em nie pracuje równo, od³±cza³em wtyczki wtryskiwaczy bo zdziwi³o mnie ¿e na pedale do koñca ma chwilowe "zwiechy", jakby wtedy mieszanki nie mia³ lub w³a¶nie ¶wieca nie strzela³a...bardzo czêsto strzela- sk±d nie wiem, dostaje mocy(ograniczonej po tym myciu) tylko na wysokich obrotach, kilka razy podczas ruszania zgas³. Przy pedale na full do pod³ogi przyspiesza ale bardzo nie równomiernie. Dostanê jaki¶ link do sklepu który jest w temacie lancii?
Skalniak71 - 23-03-2010, 22:27
" />
">mowa ca³y czas o kostkach przykrêcanych na 4 ¶ruby imbusowe. Wiêcej nic nie d³uba³em przy silniku, s±dzi³em, ¿e samo(nie dokoñca) przysz³o samo odejdzie...
Kostki ladne okreslenie cewki zaplonowej
">Nie wiem jak do tych czynno¶ci siê zabraæ poniewa¿ raczkuje w mechanice... nawet nie wiem gdzie znajduje siê przep³. i silniczek...
Do koñca tygodnia ojca nie ma który jest po³apany w temacie i musze sam lekarstwo znale¼æ dlatego pytam...w koñcu czym¶ do pracy dojechaæ muszê.
Skalniak71 - 24-03-2010, 10:54
" />Koledzy jeszcze jedno pytanie, gdzie znajduj± siê pozosta³e 3 ¶wiece? Trzy s± pod cewkami, a pozosta³e? Ogl±da³em silnik z grubsza ale nigdzie ich nie zauwa¿y³em- tzn cewek. Chyba w V6 nie ma tylko 3 ¶wiec ?
Pingvin - 24-03-2010, 11:07
" />
">Pozosta³e ¶wiece s± pod kolektorem - sporo pracy ¿eby siê tam dostaæ
stabraf - 24-03-2010, 11:16
" />Na foto zaznaczy³em kable ,które lec± do pozosta³ych cewek.Musisz trochê pogrzebaæ
Za³±czniki:
laminiarz - 24-03-2010, 11:28
" />poszukaj na forum bo ju¿ kiedy¶ opisa³em prawid³owe procedury po myciu silnika.
Podstawa to kompresor i pistolet z cienk± d³ug± dysz±.
Czasami trzeba rozebraæ niektóre elementy i przedmuchaæ od ¶rodka (przy okazji wymyæ).
Je¿eli cewki s± stare, to ciecz mo¿e wle¼æ nawet do ¶rodka cewki - wtedy ju¿ tylko wymiana.
Skalniak71 - 24-03-2010, 11:51
" />To mnie nie pocieszyli¶cie! Pod³ubie, wyczyszcze przep³ywomierz i silniczek krokowy (je¶li znajde ) Mo¿e wyeliminuje mi bol±czkê która zim± siê ujawini³a i znik³a z ociepleniem, mianowicie falowanie obrotów.
Jak zdiagnozuje czy cewki to wymiany? obawiam sie ¿e niestety pierwszej m³odo¶ci nie s± i na stanie ich nie bêd± mieli w sklepach...
psadow2 - 24-03-2010, 11:56
" />S± w sklepach (IC np.) koszt chyba co¶ ko³o 3 stówek za nówkê Bosha. Zamienników brak.
laminiarz - 24-03-2010, 12:01
" />Zawsze s± jakie¶ zamienniki.
Nie wpadaj w pesymizm, woda w kopu³ce potrafi siedzieæ nawet przez rok, wystarczy otworzyæ i wysuszyæ. (kopu³ka to tylko przyk³ad)
Skalniak71 - 24-03-2010, 12:22
" />Je¶li zna kto¶ dobry sklep gdzie nie wcisn± mi kitu i jest to Wroc³aw/ Ole¶nica lub okolice to chêtnie poznam namiary... Na allegro patrzy³em ale widzia³em jedn± aukcje z u¿ywanymi...
Te cewki BOSHA s± rozbieralne? Póki co mam trochê wydatków i wola³bym sie wstrzymaæ z kupnem tych cewek skoro cena jest tak duuuu¿a...
psadow2 - 24-03-2010, 13:07
" />Rafa³ z Okrzeszyna powiedzia³ mi kiedy¶, ¿e te cewki siê nie psuj±...
Skalniak71 - 25-03-2010, 09:39
" />Wczoraj zabra³em siê do pracy przy aucie lecz zbyt wiele czasu nie mia³em...
Czynno¶ci które zrobi³em: Poodpinanie wtyczek od wtryskiwaczy i wysuszenie (opalark±),
¶ci±gniêcie cewek i wysuszenie gniazd ¶wiec oraz "fajek", niestety jak zobaczy³em jakie doj¶cie jest do pozosta³ych 3 ¶wiec to siê za³ama³em... troche przy tym rozbierania bêdê mia³. Nie mia³em klucza do ¶wiec tak¿e ¿adnej ¶wiecy nie wykrêci³em.
Silnik pracuje ju¿ du¿o lepiej lecz nie ma powodów do hura optymizmu. Nowe ¶wiece NGK PFR6B ju¿ czekaj± na monta¿ chyba, ¿e sytuacja siê ustabilizuje i autko bêdzie chodziæ normalnie.
laminiarz - 25-03-2010, 10:07
" />Cewki mo¿na by spróbowaæ osuszyæ pró¿niowo, ale trudno wyrokowaæ jaki bêdzie efekt.
Ta metoda dobrze siê sprawdza³a czterdzie¶ci lat temu przy zabezpieczaniu nowych cewek, ale wtedy by³y inne technologie.
Trzymam kciuki ¿eby Ci siê uda³o.
szarkiz - 25-03-2010, 10:22
" />Witam.
Mechanik ze mnie zaden, ale w mojej kappie jest ten sam silnik i ostatnio pad³a mi cewka i swieca na szóstym garnku. Szóstym czyli tym pod kolektorem. Na szczescie odpowiedni warsztat diagnostyczny w dwie godziny stwierdzil o co biega i nastêpnego dnia kappa jak nowo narodzona. Koszt nowej cewki, swiecy i robocizny 500 pln.
Zanim jednak trafi³em do tego odpowiedniego warsztatu dwa tygodnie jazda autem by³a mêczarni± zarówno na benzynie jak i gazie.
Poniewaz w pierwszym poscie piszesz ze auto zmula tylko na gazie , moze powiesz wiecej o zasilaniu benzyn±.
Czy chodzi normalnie czy tez nie? Wiem jaki jest objaw przy padnietej cewce i to jednej. Jesli pad³oby wiecej tym autem ledwo bys jecha³. Przy jednej uszkodzonej ledwo wyprzedza³em Tico, a doci±gniêcie do 120 km/h wymaga³o peda³u w pod³odze, sporej cierpliwosci i wielkiej tolerancji na dzwiek mêczonego silnika.
Skalniak71 - 25-03-2010, 11:38
" />
">Witam.
Mechanik ze mnie zaden, ale w mojej kappie jest ten sam silnik i ostatnio pad³a mi cewka i swieca na szóstym garnku. Szóstym czyli tym pod kolektorem. Na szczescie odpowiedni warsztat diagnostyczny w dwie godziny stwierdzil o co biega i nastêpnego dnia kappa jak nowo narodzona. Koszt nowej cewki, swiecy i robocizny 500 pln.
Zanim jednak trafi³em do tego odpowiedniego warsztatu dwa tygodnie jazda autem by³a mêczarni± zarówno na benzynie jak i gazie.
Poniewaz w pierwszym poscie piszesz ze auto zmula tylko na gazie , moze powiesz wiecej o zasilaniu benzyn±.
Czy chodzi normalnie czy tez nie? Wiem jaki jest objaw przy padnietej cewce i to jednej. Jesli pad³oby wiecej tym autem ledwo bys jecha³. Przy jednej uszkodzonej ledwo wyprzedza³em Tico, a doci±gniêcie do 120 km/h wymaga³o peda³u w pod³odze, sporej cierpliwosci i wielkiej tolerancji na dzwiek mêczonego silnika.
Wiêc zacznê od tego, ¿e mam wra¿enie ze im d³uzej auto jest po moim niefortunnym myciu tym lepiej je¼dzi, mianowicie. Wczoraj jad±c do pracy juz nie czu³em szarpania przy 2k obrotów na 2 biegu podczas przyspieszania. Samochód jest (ju¿)szybki nawet na gazie choæ nie pracuje odpowiednio przy niskich obrotach. W tym samym dniu gnaj±c za Seatem Leonem 4 bieg- 6k(?) obrotów i prawie 200km/h.
Tak¿e nie jest to prêdko¶æ ma³a i nie jest to to o czym Kolego pisa³e¶. Tak¿e wydaje mi siê, ¿e w miarê przyspieszania na full gazie dostaje odpowiedni± mieszankê. Iskry przeskakuj± rzadziej, praktycznie jedna na minute.
Powoli chyba sytuacja sama siê rozwi±zuje...mam nadziejê. ¦wiece i tak bêdê musia³ wymieniæ, a przynajmniej zamontowane daæ do obejrzenia komu¶ kto siê zna ¿eby stwierdzi³ czy ju¿ s± na emeryturze. Zobacze jak dzisiaj powrót do domu z pracy bêdzie wygl±da³, czy co¶ siê poprawi³o w dynamice.
KGB - 25-03-2010, 18:38
" />masz wode w gniazdach swiec i gubi zaplony ,
u mnie R5 pracowal na 3 cylindrach po myciu silnika - dwie swiece byly zalane woda po caly izolator ,
wysuszenie pomoglo natychmiast ,
nim dluzej jezdzisz to woda wyparowuje ,ale ze cewki sa szczelnie osadzone (piasek nie wleci ,ale woda wplynie) wiec ciezo tej wodzie parowac na zewnatrz ,
musisz wyciagnac pozostale cewki i wysuszyc swiece
Skalniak71 - 26-03-2010, 11:41
" />Wiêc dzisiaj siê zabiore za to je¶li czas mi na to pozwoli... Jak nie to ca³y weekend mam przed sob±. Powiedz mi jeszcze KGB jak poznaæ czy ¶wiece s± do wymiany? od razu bym je wymieni³ je¶li siê nie nadaj±.
KGB - 26-03-2010, 18:17
" />jezeli musisz odkrecac kolektor to swiece i tak warto wymienic przy okazji ,
normalne zuzycie swiec widac na jej elektrodach - krawedzie sa wyoblone ,jezel ito swieca wieloelektrodowa ,to srodkowa elektroda zmierza do ksztaltu trojkata ,badz splaszczonego walda (zalezy czy 2 czy 3 elektrody boczne) ,
ale po takich przygodach jak u ciebie to pewnie izolator swiecy z zewnatrz ma duzo rys od przeskokow iskry ,
wymien od razu swiece - szkoda roboty by je zostawiac
Skalniak71 - 01-04-2010, 22:24
" />mam nadzieje, ¿e jutro sie wreszcie siê zabiore za robote, odwlekam i odwlekam, ale mus to mus, nawet w ¶wiêta. Powiedz mi KGB jeszcze jedno, czy jak ¶ci±gnê kolektor, muszê jakie¶ uszczelki wymienic? czy na razie mogê sobie to darowaæ? Zeby siê nie okaza³o, ¿e sci±gne kolektor, uszczelka nie nada siê i nie bêdê mia³ jak kupiæ nowej bo wszystko pozamykane i ani auta ani sfinalizowania prac. ;/
KGB - 08-04-2010, 00:34
" />i co zrobiles to juz ?
co do uszczelek ,to jak sie ich nie zniszczy to mozna uzyc powtórnie,kwestia jedynie delikatnego obchodzenia sie
Skalniak71 - 28-04-2010, 20:56
" />
">i co zrobiles to juz ?
co do uszczelek ,to jak sie ich nie zniszczy to mozna uzyc powtórnie,kwestia jedynie delikatnego obchodzenia sie
Za³ama³em siê!
Do W³och pojadê to mo¿e u¿ywane znajde. Znale¼æ natomiast nie mogê kabli zap³onowych do wersji 3.0.
Mechanik powiedzia³ mi ¿e to kable maj± przebicie i wymiana ¶wiec nie da efektu, mo¿e byæ minimalnie lepiej, ale kable do wymiany. Sam d³ubaæ przy kolektorze siê obawiam... uszczelki juz kupione- 2x 17zl. 3 ¶wiece wymieni³em ale zero efektu. Masz mo¿e jaki¶ namiar na dobrej jako¶ci kable?
KGB - 28-04-2010, 21:22
" />ile razy mozna ci pisac ,ze w Kappie V6 3.0 24v nie ma ¿adnych kabli zaplonowych ,
jedynie mozna sie przyczepic do fajek na cewkach zaplonowych - nie wiem ,czy to wymienny ,elemnet ,ale jakos nie wyglada na to ,zeby lekko z cewek schodzily
Skalniak71 - 28-04-2010, 21:23
" />To jak nazywaj± siê przewody wychodz±ce z cewek? One nie maj± prawa aby mieæ przebicie?!
KGB - 28-04-2010, 22:12
" />w ktora strone ? od cewki do swiecy wychodzi fajka i ona moze miec przebicie ,aczkolwik nie probowalem sciagac fajki z cewki ,bo nie chce przypadkiem popsuc cewki ,ktora jak widzisz kosztuje pare pln :]
w druga strone z cewki wychodza 3 przewody (zasilanie i sterowanie) i te przewody przebicia nie maja ,chyba ,ze ci je szczury pogryzly ,albo pies wszama³ ,a potem zwróci³
Skalniak71 - 29-04-2010, 19:11
" />to w takim razie mogê przeprowadzic jaki¶ zabieg aby przebicia nie by³o? kompresor? mo¿e jaki¶ specyfik? sam nie wiem.... staralem sie dokladnie wyczyscic cewki ale to na nie wiele sie zdalo...
topcio1 - 29-04-2010, 21:02
" />kiedy¶ by³ w sprzeda¿y spray silikonowy, który na jaki¶ czas usuwa³ przebicia
Skalniak71 - 29-04-2010, 21:51
" />Znalazlem dwa specyfiki. Numero Uno Numero Duo siê gdzie¶ zapodzia³o ale by³ to silikon.Takie co¶ mo¿na stosowaæ na powierzchnie cewki i na "fajke"? Mam wra¿enie ze spalanie mi wzros³o, nie je¿d¿e inaczej i nieekonomicznie jednak prawie 20l/100km do¶æ mnie zaskoczy³o...
topcio1 - 29-04-2010, 21:55
" />ja u¿ywa³em wiele lat tamu w motocyklu (czasy ¿e WN do japoñczyków by³y praktycznie niedostêpne) psika³em przewód razem z fajk± i na kilka miesiêcy by³ spokój.
laminiarz - 30-04-2010, 09:01
" />Przed psikaniem spray'em i tak musisz dok³adnie wymyæ elementy WN (wysokiego napiêcia). Dok³adnie zrobisz to tylko bardzo wysokim ci¶nieniem ( czyli wyjmujesz cewki zap³onowe, jedziesz z nimi na myjniê i z np.karchera szprycujesz z mo¿liwie najmniejszej odleg³o¶ci ). 2-gi etap to dok³adne wysuszenie. Koniecznie kompresor, cienki strumieñ na max. ci¶nieniu z ma³ej odleg³o¶ci. Potem jeszcze w³ó¿ je do piekarnika na godzinê, ale patrz ¿eby nie nagrzaæ ich wiêcej ni¿ do 90stC.
Po tym ceremoniale mo¿esz spokojnie u¿yæ spray.
Je¿eli pominiesz opisane procedurki i po prostu psikniesz sprayem, to bêdziesz mia³ ³adnie b³yszcz±ce cewki, a iskra i tak przeskoczy ¶cie¿k± z brudu, albo przez szparkê w fajce prosto do masy zamiast na ¶wiecy.
Czy nie podawa³em Ci cen nowych (fabrycznie) cewek?
Skalniak71 - 30-04-2010, 18:08
" />Podawa³e¶ ceny oczywi¶cie, ale za³ama³em siê bo nie mog³em innych znale¼æ.
Dziêkuje za opisanie czynno¶ci jakie wykonaæ. Czy dostane na "cito" taki preparat w sklepie? Jako¶ nie kojarze czego¶ takiego...
laminiarz - 30-04-2010, 20:12
" />Na pewno, we wszystkich dobrych sklepach motoryzacyjnych.
Czyli te¿ nie u mnie, bo ja mam internetowy.
Skalniak71 - 03-05-2010, 18:57
" />Dzi¶ skoñczy³em zabieg ratowania cewek.
Pierwszym etapem by³o dok³adne wymycie myjk± ci¶nieniow± cewek.
Nastêpny krok to wydmuchiwanie wody. Nie mia³em mo¿liwo¶ci skorzystania z przedmuchu "profesjonalnego" z w±sk± koñcówk± wiêc uda³em siê na stacje benzynow±.
Pó¼niej 1.5h w piekarniku na 90*C co da³o pozytywny efekt.
Na samym koñcu benzyn± ekstrakcyjn± odt³u¶ci³em powierzchnie i nie ¿a³uj±c spray'u spryska³em obficie cewki.Czeka³em z 1,2h lecz nie chcia³y wyschn±æ(mo¿e to taki mia³ byæ efekt)
Preparat który u¿y³em nosi³ nazwê "ISOL" i w opisie zaznaczono ¿e nadaje siê do konserwacji cewek zap³onowych oraz kabli WN. Koszt w leclercu 7.30zl.
Po zamontowaniu czuæ wiêksz± p³ynno¶æ jednak mam wra¿enie jakby dalej by³o s³ychaæ drobne przeskoki iskry. Mam nadzieje, ¿e ca³kowicie to ust±pi gdy odparuje nadmiar tego specyfiku.
Laminiarz masz piwo! dziêki za instrukta¿.
Skalniak71 - 15-05-2010, 02:12
" />No i po raz enty odwiedzam swój w±tek... :/
Teraz niestety mam wra¿enie, ¿e pad³a cewka albo co¶ wiêkszego.
Zacznê od tego, ¿e w ostatni± "angielsk±" pogodê prawdopodobnie zawilgotnia³y mi cewki(brak pokrywy).
Postawi³em na powtórn± reanimacje opisan± przez laminiarza. Problem ten sam, tyle, ¿e w jednej z cewek iskra przeskakuje ju¿ co cykl i ma juz powypalane "kana³y" którymi iskra przeskakuje. Auto co jaki¶ czas ga¶nie a ju¿ w chwili obecnej nawet holowanie nie pomog³o.D³awi siê okropnie, wahania ponad 1k obrotów. Reakcja na gaz odwrotna- obroty spadaj± i kompletny mu³. Auto nie je¼dzi. Za co siê zabraæ? Dodam, ¿e nawet na gazie jest troche lepiej niz na PB. Mo¿e filtr paliwa dodatkowo?
P.s dodatkowo nie znikaj±cy check- engine....
laminiarz - 15-05-2010, 07:15
" />Jak mawiaj± anglicy "life is brutal and full of zasadzkas". Je¿eli te pêkniêcia izolatora s± g³êbokie to nawet wod± pod ci¶nieniem nie dojdziesz do najg³êbszej warstwy zwêglonego ¶wiñstwa, a takie ¶cie¿ki z wêgla wystarcz± ¿eby pr±d WN pop³yn±³ bokiem zamiast do ¶wiecy. To chyba ju¿ koniec agonii cewek.
Skalniak71 - 15-05-2010, 11:20
" />
">To chyba ju¿ koniec agonii cewek.
Cewki na szczê¶cie. Tylko jedna- ¶rodkowa patrz±c na klawiature ma te zag³êbienia.
Czy tak zachowuje siê v6 jak pali na 5 garów? Nie chcia³ wczoraj odpalic. Na kable próbowa³em to pochodzi³ z 10s rzucaj±c ca³± bud± i gas³.
To jest wina cewki czy szukaæ gdzie¶ indziej przyczyny dodatkowej?
P.S. zapomnia³em, gdzie jest silnik krokowy? tu¿ przy ¶cianie grodziowej? Jego te¿ bym przeczy¶ci³ przy okazji. Dziêki.
laminiarz - 15-05-2010, 13:44
" />Cewka mo¿e jest umarta i przynajmniej tê jedn± popêkan± dobrze by³oby zmieniæ. Ale z przyczyn innych - sprawd¼ ci¶nienie paliwa i pracê pompy zasilaj±cej
Skalniak71 - 17-05-2010, 20:59
" />Kupi³em na allegro za 60zl o tych samych numerach z Alfy 166 3.0. Ró¿nicy jak siê domy¶lam nie ma ¿adnej. Zdam relacje jak dojdzie i wymienie.