ďťż
Integrale regulacja ciśnienia doładowania



holbi - 22-10-2008, 16:11
" />ponoć w Evo jest taka 'magiczna' śrubka na sprężarce, którą można regulować ciśnienie doładowania. Czy w 16V tez cos takiego jest? macie może informacje na ten temat? i jeszcze jedno - czy jest jakaś możliwość ustawienia turbo, żeby 'pompowało' od niższych obrotów? u mnie załącza się przy około 3200-3500 obr/min. denerwuje mnie ta turbodziura : cenzura :




Nat - 22-10-2008, 16:16
" />
">ponoć w Evo jest taka 'magiczna' śrubka na sprężarce, którą można regulować ciśnienie doładowania.

Szukaj pod hasłem "Manual boost controller". Mozna sobie założyć ten wynalazek ekstra- w sumie za grosze. Przy nieumiejętnym obchodzeniu się mozna silnikowi zrobic kuku, szczególnie jeśli nic o tym nie słyszałes jeszcze



lancia1969 - 22-10-2008, 18:44
" />
">ponoć w Evo jest taka 'magiczna' śrubka na sprężarce, którą można regulować ciśnienie doładowania. Czy w 16V tez cos takiego jest? macie może informacje na ten temat? i jeszcze jedno - czy jest jakaś możliwość ustawienia turbo, żeby 'pompowało' od niższych obrotów? u mnie załącza się przy około 3200-3500 obr/min. denerwuje mnie ta turbodziura : cenzura :

Magiczna śrubka jest w regulatorze ciśnienia paliwa - i tym można podnieść cisnienie na listwie PALIWA :wink: .
Ciśnienie doładowania jest sterowane przez dwie wartości
1 ustawienie seryjne wastgate na 0.6 bara i jest sterowanie pneumatyczne ( MEMBRANA w bączku ) ]oraz wartość 2 czyli solenoid czyli EBC (elctronic boost control) - szybki zawór sterowany z pinu 16 ECU.
Zakładanie MBC mija się z celem ponieważ układ wymaga szybkiej reakcji , zawór solenoid jest bardzo szybkim zaworem a założenie MBC po pierwsze zaburzy cały proces poprawnego sterowania po drugie możesz uszkodzić silnik ( potopisz tłoki) po 3 w żaden sposób zwiększając ciśnienie doładowania nie zlikwidujesz turbo dziury - sprężarka wkreca sie na wskutek przekazywanej energii spalin wiec skoro nie ładuje ma dole tzn że masz ją mocno ubogą i zwiększanie ciśnienia nic tutaj nie pomoże.
Sprawdź , zapłon , swiece , kable , kopułke ( jak masz) , sparadź CO i napisz jakie masz wartości - zakładam że rozrząd i wałki są ok tak samo jak luz zaworowy.
Dobrze ustawiony silnik ładuje 0.9 już od 2700 obrotów - zapraszam na testy jak ktoś nie wierzy :wink:

P.S rozumiem że masz założony dodatkowy wskażnik ciśnienia i podajesz jego wskazania - oryginalny na desce czesto pokazuje prognoze pogody ale Ty o tym doskonale wiesz :wink:



holbi - 22-10-2008, 19:02
" />Dzieki - w sumie wiele nowego sie dowiedzialem. niestety nie moge na bierzaco sprawdzic tego co mi napisales - integralka jest w Polsce a ja jeszcze w anglii niestety :/ ale przynajmniej wiem od czego zaczac jak sie za nią wezme




evo - 22-10-2008, 20:45
" />przy poprawnym stanie materii ciąg jest od 3000obr/min, bazowe ciśnienie doładowania można ustawić na 0,7, resztę robi elektronika.
proponuję założyć garretta GT 28R LUB RS, rewelacja od dołu, od 2000 piękny ciąg, zupełnie inne auto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, archiwalna turbina oryginał nie ma szans. KUlkowe mam w tej chwili w promocji.



holbi - 22-10-2008, 23:52
" />a jaka cena?



evo - 27-10-2008, 00:37
" />28r ok.3100, rs ok.3500 jak pamiętam, nie jest plug and play więc trzeba trochę pomajsterkować ale warto, mamy z resztą kity do montażu pod oryginał kol, ceny na PW lub dzwoń
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \