fiergloo - 22-12-2008, 20:56
" />Dzisiaj stworzy³em historiê Lancii-bez samochodów ciê¿arowych. W du¿ym skrócie uwzglêdniaj±c wypuszczone modele bardziej, ni¿ historiê sportow±. Link do noty
strang - 22-12-2008, 21:20
" />Bardzo lubiê i ceniê Twój blog, ale dzi¶ mam parê uwag krytycznych.
Historia w mocnym skrócie. Nie rozumiem takze powodu pominiêcia kilku modeli, zw³aszcza i¿ chodzi o pare kluczowych.
Przede wszystkim o Aureliê, przy której masz mozliwo¶ci do popisu. Model w koñcu stanowi³ pewn± rewolucje techniczn± i koncepcyjn±.
Ardea nie by³a nastêpc± Augusty, tylko rozwiniêciem Aprilli.
Pomijajac nawet kwestie udzia³u w sportach samochodowych to brak mi konsekwencji w przedstawianiu modeli, bo ani to kluczowe ani nie trzyma³e¶ siê klas.
fiergloo - 22-12-2008, 22:09
" />Aurelii nie pominê³em. To jest jedynie historia w skrócie, Aurelie dok³adniej opisze w przyszlo¶ci jak bêdê konkretnie zajmowa³ siê sam± Aureli±.
A Aprilia by³a rozwiniêciem Augusty. Wiêc to troche z³o¿ona sprawa.
strang - 23-12-2008, 13:16
" />Co innego mia³em na mysli. Profil produkcji Lancii odpowiada³ od pocz±tku roli, jaka u Fiata teraz pe³ni. By³y to auta dla ludzi, jednak z luksusowszym wyposa¿eniem. Ka¿dy model, oprócz podstawowego zawiera³ odmianê usportowion±. Podwozia by³y do lat 60tych karosowane bezpo¶rednio w fabrykach znanych designerów, co wcale tak czêste nie by³o w przypadku innych marek.
S±dze i¿ to s± fakty godne podkre¶lenia.
Wart podkre¶lenia by³ fakt prekursorskiej roli Aurelii. Mimo intencji pominiêcia modeli przeznaczonych do sportu warto przedstawiæ ewolucje Delty, która pocz±tkowo mia³a byæ odpowiedzi± na Golfa, a skoñczy³o siê stworzeniem legendy.
fiergloo - 23-12-2008, 15:51
" />Historie sportow± Lancii zamierzam zrobic oddzielne- analogicznie post±pi³em z Alf± Romeo. Aureliê opisze bardziej szczegó³owo w najbli¿szym czasie.
Adam L. - 24-12-2008, 07:47
" />Fajny opis, faktycznie w du¿ym skrócie, jedna rzecz do poprawki Lancia Flaminia nie Flamina :twisted: