skinner - 06-11-2008, 04:06
" />Witam.
Przymierzam siê do zalozenia gazu w mojej 2 litrowej kappie. Dostalem dwie propozycje.
Gaz II generacji za 2000 pln
lub sekwencje za 3500 pln....
Jako ze jest to roznica nie mala zastanawiam sie nad ta tansza wersja...
wiem ze na obu instalacjach spalanie gazu ksztaltuje sie tak samo ale na instalacji tej II generacji jest znaczna strata mocy na gazie jak i na benzynie.
Czy mozecie mi cos poradzic odnosnie instalacji gazowej? Warto dolozyc te 1500 pln i jezdzic na sekwencji? Dosc sporo jezdze autem bo to moje hobby w zasadzie...
Pozdrawiam
Krzys - 06-11-2008, 07:15
" />Z tym "znacznym" spadkiem mocy na instalacji II gen. to trochê przesadzasz. Je¶li monta¿ bêdzie dobry spadek na benzynie bêdzie bardzo niewielki (Spowodowany zmniejszeniem ¶rednicy dolotu). Jednak w instalacji II gen. istnieje du¿e ryzyko "strza³u", a po takim czym¶ przep³ywomierz jest zwykle do wymiany. Inst. sekwencyjna jest pod tym wzglêdem lepsza. Przy dobrym za³o¿eniu takiej instalki praktycznie nie odczujesz ró¿nicy czy jedziesz na benzynie czy na gazie. Bardzo wa¿ny jest monta¿ takiej instalki, oraz z czego siê sk³ada. Polecam tak± konfiguracjê: Stag 300, Reduktor: Zavoli N lub S albo Scorpion, Wtryski: Magic Jet lub Matrix.
MarKapp - 06-11-2008, 11:21
" />Do Kappy radzê Ci za³o¿yæ sekwencjê tym bardziej, ¿e sporo je¼dzisz. W poprzednim moim aucie (BMW E36) te¿ mia³em taki dylemat i za³o¿y³em II gen. - spadek mocy bardzo wyra¼ny, faluj±ce obroty na luzie, wiêksze ryzyko wystrza³u, itd... Mój kolega w Mondeo V6 te¿ zrobi³ ten b³±d i do dzi¶ ¿a³uje...
II gen. jest dobrym rozwi±zaniem dla aut z ga¼nikiem.
Je¶li za 3500z³ ma to byæ polska instalacja spróbuj co¶ jeszcze stargowaæ.
Marcin_D - 06-11-2008, 11:26
" />Do Kappy tylko sekwencja, s³ysza³em ¿e mo¿na II gen. za³o¿yæ, ale to tak jakby¶ sobie sam k³opot szuka³.
Mam sekwencje i nie wiem nawet kiedy siê prze³±cza, a o tym ¿e jadêna gazie informuje mnie tylko to ¿e mi dioda zielona na prze³aczniku zapala. Pamietaæ trzeba o wymianie filtrów, ¿eby nie zar¿n±æ wtryskiwaczy.
skinner - 06-11-2008, 18:20
" />Gosc mi cos mowil ze sekwencje jaka bedzie zakladal to Seg czy seq czy sek, pytalem dwa razy to tak samo powiedzial, slyszeliscie o czyms takim albo podobnym?
Dziadek - 06-11-2008, 18:40
" />W swojej Delcie 1.8 mam mikser czyli II gen spadku mocy nie zauwa¿y³em jad±c na gazie ³askawie pozwalam ró¿nym pancervagenom poogl±daæ moje tylne ¶wiat³a potem bardzo szybko siê od nich oddalam bo co¶ mi nie pasi.Jedyny wyj±tek jak mia³em Garbusa ale to by³ Garbus.
Na faluj±ce obroty jest bardzo prosty sposób.U nas II generacja 1800z³.
Krzys - 06-11-2008, 19:27
" />
">Gosc mi cos mowil ze sekwencje jaka bedzie zakladal to Seg czy seq czy sek, pytalem dwa razy to tak samo powiedzial, slyszeliscie o czyms takim albo podobnym? Lepszy by³ by Stag (lepsza korekta po temp. i ci¶nieniu) ale kto co woli. komputer to nie wszystko, jaka bêdzie reszta?
skinner - 06-11-2008, 21:40
" />A to sie tak nazywa Seg? czy jak to ?
Krzys - 06-11-2008, 21:46
" />Chyba SEC. Wa¿ne jaki reduktor i wtryski.
przemas81 - 06-11-2008, 22:37
" />powiem ci tak kupi³em lusie z II gen mia³em z ni± troszke k³opotów ale teraz jest ok dla mnie jest ona dobra spalanie mam na p[oziomie 10 -12 na sto w trasie tylko latem idzie dczuæ minimalnie brak mocy na klimie w dolnej parti obrotów nie wiem czy bym zak³ada³ sekwencje jest dro¿sza i bardziej skomplikowana a problem strza³ów -wystarczy specjalnaklapa antystrza³owa i nie rozsadza ci przep³ywomierza pozatym do II gen mo¿na za³o¿yæ blos-a i nad tym siê zastanawiam podobno super sprawa
sloneczna - 06-11-2008, 23:05
" />Mój Fiat 2,0 20v je¼dzi na II gen.
1000km -
Problemy:
-czasem ga¶nie przed skrzy¿owaniem .
-przy przj¶ciu na tryb LPG trzeba przegazowaæ lub lekko podwy¿szyæ obroty aby nie zgas³.
-spalanie po mie¶cie 15-17,trasa 10
-spadek mocy odczuwalny, odcina na 5000
-ogólnie jest wkurzaj±cy i tyle.
-¿ona je¿dzi nim tylko na PB (nie chce mieæ problemów wymienionych wy¿ej)
Plusy
Nie strzeli³ ani razu (dziêki sto¿kowi podobno).
Wolne obroty stabilne jak na PB.
Spalanie trasa 10l
Tylko sekwencja w tym silniku jak ju¿ .
A mój gazownik tak powwiedzia³ " Najepsza jest tylko PB,bo i tak z gazem prêdzej czy wcze¶niej bêd± problemy".
Krzys - 06-11-2008, 23:17
" />
">Mój Fiat 2,0 20v je¼dzi na II gen.
1000km -
Problemy:
-czasem ga¶nie przed skrzy¿owaniem .
-przy przj¶ciu na tryb LPG trzeba przegazowaæ lub lekko podwy¿szyæ obroty aby nie zgas³.
-spalanie po mie¶cie 15-17,trasa 10
-spadek mocy odczuwalny, odcina na 5000 Wszystko jest do opanowania. Szczególnie to odciêcie przy 5000, wystarczy poprosiæ gazownika by przestawi³.
skinner - 07-11-2008, 00:35
" />Coraz wiecej plusow za sekwencja... Moze jednak sie pokusze... Co myslicie o tej instalacji SEC? Dobre to bedzie? Bo mam takiego gazownika bardzo dobrego i on wklada tego SEC BRC Sequent i Prins, kolejnosc podalem cenowo....
MarKapp - 07-11-2008, 07:07
" />
"> BRC Sequent i Prins, kolejnosc podalem cenowo....
Ja mam od lipca instalacjê BRC SEQUENT i po 8000km pe³ne zadowolenie.
Swiety - 11-11-2008, 12:17
" />2000 za 2 gen ¶miechu warte...
Gruby007 - 11-11-2008, 12:28
" />Ja mam pytanie odno¶nie tych strza³ów.. Bo ostatnio odpala³em samochód na gazie (IIgen.) ciê¿ko mu sz³o wiêc wcisn±³em gaz i wtedy co¶ strzeli³o.. ale pó¼niej normalnie odpali³ na benzynie. (silnik 8V)
MarKapp - 11-11-2008, 12:45
" />
">Ja mam pytanie odno¶nie tych strza³ów.. Bo ostatnio odpala³em samochód na gazie (IIgen.) ciê¿ko mu sz³o wiêc wcisn±³em gaz i wtedy co¶ strzeli³o.. ale pó¼niej normalnie odpali³ na benzynie. (silnik 8V)
Najczêstsz± przyczyn± strza³ów jest instalacja elektryczna silnika - sprawd¼ ¶wiece i kable wysokiego napiêcia i wszystkie styki. Czê¶ciej warto wymieniaæ ¶wiece i kable maj±c gaz.
khothan - 11-11-2008, 13:35
" />Witam
Ja swoja Kappê kupi³em od razu z II gen. i na pocz±tku mia³em powa¿ne
problemy ( ga¶niecie, falowanie obrotów itp. ), po dok³adnym
przegl±dzie, wymianie filtra, ¶wiec itd. wszystko jest ok.
Przejecha³em z tym gazem ju¿ kolo 60 tys km i jest ok.
utrata mocy jest to fakt ale niewielka i da siê znie¶æ.
spalanie hmmm w trasie przy spokojnej je¼dzie 9-10 l/100
jak siê ci¶nie to dochodzi do 12 l.
w mie¶cie standard to 12.
Co 3 lub 4 miesi±ce jadê na regulacje zapobiegawczo koszt ok 50 zl.
Wg. mnie wystarczy zadbaæ o instalacje gazu tak samo dokladnie jak o
inne czê¶ci i nie bêdzie z ni± problemów.
Ja ze swojej jestem zadowolony
Pozdrawiam.
topcio1 - 11-11-2008, 13:39
" />
">II gen. jest dobrym rozwi±zaniem dla aut z ga¼nikiem.
do ga¼nika to I gen, II do silników z sond± lanbda je¶li chodzi o ¶cis³o¶æ :wink:
jak dla mnie ca³kowity brak problemów z sekwencj± to MIT, II gen. z dobrym kompem fachowo za³o¿ona te¿ nie jest z³a. Ze swoich do¶wiadczeñ (dwa lata mêki z LPG w K 2,4) powiem ¿e Kappa albo Pb albo JTD wtedy jest 0 problemów. S± samochody które piêknie chodz± nawet na I gen. a Kappa najlepiej chodzi bez LPG
skinner - 11-11-2008, 15:51
" />Wiec II generacja czy IV? ;-/
Taz - 11-11-2008, 15:53
" />Poczytaj ten temat - trochê ci rozja¶ni
topcio1 - 11-11-2008, 17:39
" />
">Wiec II generacja czy IV? ;-/
mój typ to : sekwencja