Gaz dla Lybry



zeppelin - 19-05-2006, 12:57
" />Witam wszystkich na forum jako nowicjusz!
Mam Lybrê od kilku dni, 2.0 VIS, 2000r, du¿o je¿d¿ê, wiêc muszê za³o¿yæ gaz (sekwencyjny).
Czy kto¶ mo¿e poleciæ jaki¶ zak³ad na Pomorzu? I jak± instalacjê, bo trochê dzwoni³em po firmach i mam lekki zamêt...




Nat - 19-05-2006, 13:41
" />Cze¶æ Zeppelin,
bardzo sie ciesze z kolejnej Lybry na forum.
BTW do powitañ jest podforum Powitania. Napisz tam jeszcze parê s³ów o swoim aucie.
Czekamy tez na fotki w dziale nasze Lancie.
Mam nadziejê, ¿e ci pos³u¿y równie dobrze jak mi.
Z gazem uwa¿aj, bo to jednak 5 garów jest, wiêc raczej która¶ z tych dro¿szych instalacji.

P.S. Respect za uzupe³niony profil juz w pierwszym po¶cie



larry123 - 19-05-2006, 13:49
" />pierwsza rzecz
zak³ad zajmujacy sie lpg ale dobry !!! nic z przypadku i raczej sk³aniaj sie ku sekwencji

mo¿e byæ nawet polska stag-200-6, raczej nie narzekam. dzia³a ok.
Druga generacja z do¶wiadczenia nie jest szokuj±ca, aczkowiek dobrze za³o¿ona je¿dzi ale bez wiekszego polotu - tzn nie do scigania.

Je¿eli masz du¿o kasy to polecam Prins, je¿eli mniej to STAG-200, diego odradzam.

Ja mam reduktor KME Silver + stag-200 + wtryski valtec do silnika 2.4.

w zime mi pali 13 lpg na 100 w lato 15 lpg na 100, taniej ni¿ ropa.



Savi - 19-05-2006, 14:22
" />Witam kolegê z Wejherowa.
Có¼ ja mogê ci pleciæ zak³ad o którym s³ysza³em same dobre wie¶ci.Jesli chodzi o instalacjê to prins holenderska instalacja- niezawodna i sprawdzona.Poni¿ej podaje link do zak³adu.

http://www.instalgaz.webstrony.pl/

Pozdrawiam




Przemo - 19-05-2006, 19:16
" />Ja polecam PRINSA. Jako jedyna instalacja posiada w zestwaie odrazu wtryskiwacze KEIHINA. Ponadto fabryczne istniej± listwy na 5 cylindrów co jest rzadko¶ci± :!: W ostateczno¶ci mo¿e byc BRC ale tez na KEIHINACH, w³oskich nie kupuj



zeppelin - 20-05-2006, 06:07
" />Dziêki za odzew, nie wiedzia³em, ¿e jest tu te¿ kto¶ z Wejherowa!
W grê wchodzi tylko sekwencja, kolektor plastc.
Za Princa w Elpigazie chc± 6 tys! To chyba za drogo, jaki jest sens ekonomiczny takiej inwestycji w auto za dwadzie¶ciaparê tysiêcy.
Mam ofertê z listw± i wtryskami Matrixa, za 4 tys, chyba siê zdecydujê.



Przemo - 20-05-2006, 09:33
" />Pierwszy raz s³yszê o tej firmie :!: Ja w krk do kappy turbo 20v 220KM za PRINSA zap³aci³em 4800z³, do zwyk³ej pi±tki facet powiedzia³ jakie¶ 4300-4400z³



zeppelin - 20-05-2006, 11:04
" />Ha...tyle to bym zap³aci³, widocznie tu na pó³nocy ceny inne,



mario09 - 20-05-2006, 11:35
" />Widzialem na allegro dobra oferte na instalacje JTG w Energy Gaz Polska



Savi - 20-05-2006, 13:28
" />Zeppelin na twoim miejscu bym siê zastanowi³ nad niewiadomymi instalacjami.Jesli chodzi o mnie to te¿ mo¿e w nied³ugim czasie zdecyduje siê na gaz ale w tej chwili co zasiêgnê³em informacji i nadal zbieram to prins jest najlepszy i niezawodny.Zapytaj siê w Gdyni ile chc± za Prinsa ale chyba napewno nie 6tys.Opinie od kolegów a tak¿e informacje na zlocie jakie uzyska³em jesli chodzi o gaz to naprawdê dobra rada zaiwestowaæ raz i mieæ pó¼niej spokój.Dobrym fachowym zak³adem jest tak¿e EGP z Warszawy znaj±cy siê na rzeczy,oferuj± Prins lub JTG za 5300z³.Dwa lata gwarancji lub 100 000tys km mówi za siebie.Ja wstêpnie rozmawia³em z nimi i zamierzam za³o¿yæ JTG na ciek³y gaz V generacji.Prins jest IV generacji to tak dla twojej wiadomo¶ci.

Pozdrazwiam



zeppelin - 20-05-2006, 13:43
" />W Elpigazie chcieli 6 tys.



Savi - 20-05-2006, 14:02
" />Jak dla mnie za drogo.Wolê pojechaæ do Warszawy i mieæ pewno¶æ o profesjonalnym za³o¿eniu instalacji.Zero problemów i fachowa porada.Czas instalacji jedeñ dzieñ.Rano jeste¶ a popo³udniu jedziesz z powrotem.Jesli siê zdecyduje to prawdopodobnie tam bêde zak³adaæ gaz.

www.egp.pl



zeppelin - 21-05-2006, 14:05
" />Dla mnie te¿ by³o za drogo... Zdecydowa³em siê na tego Matrixa, firma daje 2 lata gwarancji, auto mocy ma nie straciæ, jako jedyni ( a do wielu dzwoni³em) chcieli przed podjêciem siê zlecenia zmierzyæ oporno¶æ wtryskiwaczy. Podobno w Lancii ju¿ to robili.
No có¿, opiszê jak by³o, w ¶rodê wstawiam auto.



zeppelin - 26-05-2006, 13:55
" />No i mam instalacjê, reduktor Diego, listwa Valtec, na razie nie mam zastrze¿eñ, auto chodzi normalnie, komputer nie protestuje. Co¶ konkretnego powiem, gdy przeje¿d¿ê parê tysiêcy km....
Aha, firma da³a full zbiornik gazu, ale przy tej cenie instalacji to drobiazg...



Zbyszek - 29-11-2006, 22:39
" />Witaj Zeppelin,
mozesz teraz podzieliæ siê swoimi obserwacjami i do¶wiadczeniami, szczególnie obecnie - po pierwszych porannych ch³odach.
Mam tak± sam± wersjê Lybry - SW z za³ozonym gazem sekwencyjnym. Gdy tylko pojawi³y siê pierwsze dni ch³odne zacz±³em mieæ problemy z automatycznym prze³aczeniem pracy z Gaz na Benzyna. Ustawione mam dwa warunki - temperatura cieczy / silnika 40 stopni + ok 2500 obr / min i .............gdy jestem na prostej, na biegu - bez problemów. Problem pojawia siê, gdy do automatycznego prze³aczenia dochodzi na skrzy¿owaniu, rondzie, po chwilowym zatrzymaniu samochodu. Prze³aczanie trwa baaaaaaaardzo d³ugo - nie takie tradycyjne pyk i ju¿, lecz siê zbiera i ......potrafi zgasn±æ silnik. Uwa¿am ¿ to inny rodzaj pracy przy skrzyni automatycznej. Czy masz te¿ takie przypadki. My¶le mo¿e o obni¿eniu granicy obrotów do ok 1500. Bo my¶la³em ¿e to mo¿e temperatura i kaza³em podnie¶æ z 30 st. na 40 st.
Moze mamy doradcê w zakresie pracy instalacji LPG z automatyczn± skrzyni± biegów



muha - 30-11-2006, 16:46
" />Hej,

Ja nie spec i porady nie udziele, ale nie rozumiem chyba do konca problemu: piszesz o automatycznym przelaczeniu Gaz -> Benzyna ? A kiedy takie cos mialoby nastapic? Wydawalo mi sie, ze automatycznie przelacza sie Benzyna->Gaz po wystapieniu pewnych wymaganych warunkow (temperatura + obroty). Ale spowrotem na benzyne to przelacza sie tylko jesli sie gaz skonczy... Czy moze czegos nie rozumiem?

Pozdrawiam,
/muha/



Zbyszek - 30-11-2006, 18:55
" />Masz racjê, pope³ni³em b³ad w opisie
=zacz±³em mieæ problemy z automatycznym prze³aczeniem pracy z Gaz na Benzyna
Naturalnie jes poranny problem z prze³aczenie pracy BENZYNA na GAZ.
Dzi¶ po po³udniu by³em u mechanika, dokona³ pewnej korekty danych, i zobaczymy jutro rano.
Silnik w po³±czeniu ze skrzyni± automatyczn±, generalnie pracuje na znacznie nizszych obrotach jak ze skrzyni± manualn±. Po mie¶cie przy prêdkosci ok 50 km/godz manual ma ok 2500 obr/min (bieg 3/4), automat natomiast niewiele wiecej jak 1500 obr/min i sam dobiera prze³ozenie. W³a¶nie to samodzielne dobieranie prze³ozenia w po³±czeniu z czasem prze³aczania siê z benzyny na gaz sprawia mi poranny problem. Praktycznie problem nie wystêpuje, kiedy to pierwsze prze³aczenie jest w trakcie jazdy po prostej, przy sta³ej prêdkosci. Tylko gdy zbiega siê kilka czynników - silnik osi±ga zadan± temperaturê, mam ruszaæ np. ze skrzy¿owania - dodajê gazu i .........potrafi silnik zgasn±æ przy próbie ruszenia i jednocze¶nie automatycznego prze³aczenia z benzyny na gaz. I ca³a procedura - zatrzymanie samochodu - STOP, wybranie po³ozenia Neutral, zapalenie silnika, prtze³aczenie na Drive i .........spokojne prze³aczenie z benzyny na gaz i jazda dalej bez problemów.
Zobaczymy co bêdzie jutro rano



Mart27 - 30-11-2006, 19:37
" />
">
w zime mi pali 13 lpg na 100 w lato 15 lpg na 100, taniej ni¿ ropa.


TANIEJ NI¯ ROPA ?

mój Klekot pali srednio 6,7-6,9 l ropy (za³ózmy 7,0 na 100 km)

7*3,76=26,32 PLN

a 13 lpg/100 to daje (ju¿ nie mówiê o 15)

13*2,15=27,95 PLN

i nie inwestowa³em 4-5 tys. PLN na instalacjê i nie p³acê dodatkowej kasy za przegl±d....

wychodzi mi, ¿e ropa taniej??? ale mo¿e co¶ ¼le liczê :wink:



gregory_gb - 30-11-2006, 20:23
" />
">TANIEJ NI¯ ROPA ?

mój Klekot pali srednio 6,7-6,9 l ropy (za³ózmy 7,0 na 100 km)

7*3,76=26,32 PLN

a 13 lpg/100 to daje (ju¿ nie mówiê o 15)

13*2,15=27,95 PLN

i nie inwestowa³em 4-5 tys. PLN na instalacjê i nie p³acê dodatkowej kasy za przegl±d....

wychodzi mi, ¿e ropa taniej??? ale mo¿e co¶ ¼le liczê :wink:


A je¶li je¿dzi siê spokojnie to i 5,5 - 6,0 l/100km ropy we¿mie a ceny np. z Nestle w m. P-ñ (dzisiaj tankowa³em :lol: ) on-3,59

to rachunek jest prosty: 6 x 3,59= 21,54

A ceny ropy dzisiaj to ¶rednio 2,15/l
i dajmy ju¿ fory benzynkom : 10 x 2,15= 21,5

Niby to samo ale... to co pisa³ Mart27
1. koszty instalacji
2. corocznych dro¿szych przegl±dów
oraz
3. zabranego miejsca w baga¿niku, choæby kosztem dojazdówki
4. corocznym wymianom ¶wiec i kabli

TO JA DZIÊKUJÊ ...

i od 5 lat je¿d¿ê ju¿ dieslami i raczej tak pozostanie... chyba ¿e bêdzie mnie staæ na benzynkê a motor nie mniejszy ni¿ 2,0

.... bo tak miêdzy Bogiem a prawd± to jeszcze d³ugo silnik zasilany benzynk± bêdzie górowa³ nad dieslami chocia¿ ostatnie testy ró¿nych marek pokazuj±zupe³nie co innego np. nowa BMW -ica :?

Jednak bior±æ ekonomiê to diesel gór± i ju¿ :!: :!: :!:



Mart27 - 01-12-2006, 00:26
" />no Gregory takie niskie spalanie to chyba tylko na trasie ?!
chyba ¿e ja mam co¶ z furk± bo w mie¶cie strasznie mi ro¶nie spalanie - na krótkich odcinkach w korku pokazuje nawet 11 litrów...
na szczê¶cie nie je¿dzê tak ci±gle i st±d udaje mi siê utrzymaæ na ¶rednim poziomie 6,5-6,9 (wg wskazañ komputera)...



£ukasz - 01-12-2006, 12:28
" />O dieslach, bezynach itp juz sie wypowiadalem wiec dodam tylko nowe spostrzezenia.
Tydzien temu kupilem pod poznaniem mojej Mamie peugeota 307 SW 2.0 HDI (110ps). Ogolnie tam i spowrotem trasa 600km. W pierwsza strone zatankowalem sprawdzony gaz z mojej stacji krak gazu- gdzie spalanie wyszlo 12.5l lpg(komp. 11,8) srednia predkosc w/kom. 93km/h . Z powrotem ta sama trasa srednia predokosc 76km/h- predkosci dochodzily do 180km/h ale byly rowniez czeste stanie w korkach przed ³odzia i w samym miescie. Spalanie rzeczywiste wyszlo 14.5l lpg Lybra i 7.5l ON peuegot. Komp w lybrze pokazal mi w drodze powrotnej 12.9l/100km...skad ta rozbierznosc??...poprostu jakosc gazu. Roznica w spalaniu pomiedzy lpg a Pb w moim przypadku przy dobrej jakosci gazu to 0.7l/100km. Jesli gaz jest zlej jakosci na 100km potrafi mi spalic nawet do 2.5l gazu wiecej.
14,5l X 2.15=31.17zl
7.5l X 3.75=28.12zl
Wyniki sa jak najbardziej realne bo samochody jechaly jeden za drugim tym samym tempem. Gdyby jakosc gazu byla pepsza to koszty przejechanych 100km byly by rowne.
BTW juz na sam koniec dodam, ze majac 131ps w mojej lybrze nie mialem najmniejszych szans ze 110ps 307HDI. Dostawalem baty na kazdym biegu i obojetnie czy mialem na obrotomierzu 4000obr/m czy 6000obr/m :evil:



KJ - 01-12-2006, 14:25
" />
">Niby to samo ale... to co pisa³ Mart27
1. koszty instalacji
2. corocznych dro¿szych przegl±dów
oraz
3. zabranego miejsca w baga¿niku, choæby kosztem dojazdówki
4. corocznym wymianom ¶wiec i kabli

TO JA DZIÊKUJÊ ...


Kappa 2.4 JTD - 136 KM
Kappa 2.0T - 205 (220) KM

Reszta jest ma³o istotna ... ;-)



gregory_gb - 01-12-2006, 15:21
" />
">no Gregory takie niskie spalanie to chyba tylko na trasie ?!
chyba ¿e ja mam co¶ z furk± bo w mie¶cie strasznie mi ro¶nie spalanie - na krótkich odcinkach w korku pokazuje nawet 11 litrów...
na szczê¶cie nie je¿dzê tak ci±gle i st±d udaje mi siê utrzymaæ na ¶rednim poziomie 6,5-6,9 (wg wskazañ komputera)...


Dok³adnie tylko w trasie....

Jednak bior±c pod uwagê problemy osób z gazem ( no chyba tylko nie na¿ekaj± Ci którzy szarpnêli siê na sekwencjê) wolê je¿dziæ dieslem lub jak kogo¶ nie staæ b±d¼ te¿ nie lubi klekotów to polecam silniki 1,2 16V. Ma³e oszczêdne a do tego ca³kiem zrywne.



Mart27 - 01-12-2006, 16:29
" />
">Niby to samo ale... to co pisa³ Mart27
1. koszty instalacji
2. corocznych dro¿szych przegl±dów
oraz
3. zabranego miejsca w baga¿niku, choæby kosztem dojazdówki
4. corocznym wymianom ¶wiec i kabli

TO JA DZIÊKUJÊ ...


Kappa 2.4 JTD - 136 KM
Kappa 2.0T - 205 (220) KM

Reszta jest ma³o istotna ... ;-)

czy 2.0 VIS to to samo 2,T ? bo Kappa 2,0 (155 KM)....



KJ - 01-12-2006, 17:07
" />
">czy 2.0 VIS to to samo 2,T ? bo Kappa 2,0 (155 KM)....

2.0 VIS to wolnoss±ca dwulitrówka
2.0T to 2 litry turbo (16V i 20V)



Nat - 01-12-2006, 17:13
" />
">czy 2.0 VIS to to samo 2,T ? bo Kappa 2,0 (155 KM)....

2.0 VIS to wolnoss±ca dwulitrówka
2.0T to 2 litry turbo (16V i 20V)
KJ, ale oni porównywali 2,4 JTD do 2,0 Lybrowego. Niestety Lybra nie posiada uturbionej dwulitrówki, wiêc porównanie dotyczy³o 2,0 VIS



KJ - 01-12-2006, 18:33
" />
">KJ, ale oni porównywali 2,4 JTD do 2,0 Lybrowego. Niestety Lybra nie posiada uturbionej dwulitrówki, wiêc porównanie dotyczy³o 2,0 VIS

nie chcia³o mi siê czytaæ ca³ego w±tku ;-)
wtedy to co innego - jtd + chip to pewnie lepszy wybór....



Mart27 - 02-12-2006, 12:40
" />
">KJ, ale oni porównywali 2,4 JTD do 2,0 Lybrowego. Niestety Lybra nie posiada uturbionej dwulitrówki, wiêc porównanie dotyczy³o 2,0 VIS

nie chcia³o mi siê czytaæ ca³ego w±tku ;-)
wtedy to co innego - jtd + chip to pewnie lepszy wybór....

osi±gi w przypadku 2,0 Vis i 2,4 JTD (Lybra) nawet bez chipa sa bardzo podobne...a spalanie zdecydowanie lepsze w tym drugim przypadku, nawet zak³adaj±c gaz - stad wywi±za³a siê dyskusja bo kto¶ zasugerowa³ ¿e jazda na gazie kosztuje go mniej ni¿ ropa.... :wink:



gural881 - 21-05-2007, 10:53
" />Moim zdaniem to kupuje sie samochod z takim silnikiem jaki jestesmy w stanie utrzymac. Ja mam Lybre 1.8. bardzo fajny samochodzik i przyspieszenie ma takie w miare. jest to maly silnik wiec gazu nie zakladam. Wiec po co kupujecie samochody z duzymi silnikami na ktore Was (bez urazy Panowie) nie stac. mnie stac na 1.8 i taki mam. jakby mnie bylo stac na 2.4 ben. to bym kupil ale gaz jest najwiekszym gó.... jaki mo¿e byæ dla silnika. NO LPG



£ukasz - 21-05-2007, 12:18
" />ale osso chodzi??? :lol: :lol: :lol: co ma piernik do wiatraka??
Mozna miec przyjemnosc smigania V6 bez lapania sie za portfel...zreszta nie od dzis wiadomo, ze moje 1.8 w lybrze pali prawie tyle samo co BMW V8 Evana.



zeppelin - 21-05-2007, 13:21
" />
"> gaz jest najwiekszym gó.... jaki mo¿e byæ dla silnika. NO LPG
Zastanawiam siê, co ciê upowa¿nia do tak radykalnych, wrêcz wulgarnych s±dów?
Masz osobiste do¶wiadczenia/uprzedzenia?
Je¿dzê Lybr± , od roku na gazie sekwencyjnym. Wczê¶niej jeædzi³em i na gazie, i dieslami. Nic mnie nie upowa¿nia do dyskredytowania ani jednego, ani drugiego zasilania.



muha - 21-05-2007, 14:02
" />
">Moim zdaniem to kupuje sie samochod z takim silnikiem jaki jestesmy w stanie utrzymac. Ja mam Lybre 1.8. bardzo fajny samochodzik i przyspieszenie ma takie w miare. jest to maly silnik wiec gazu nie zakladam. Wiec po co kupujecie samochody z duzymi silnikami na ktore Was (bez urazy Panowie) nie stac. mnie stac na 1.8 i taki mam. jakby mnie bylo stac na 2.4 ben. to bym kupil ale gaz jest najwiekszym gó.... jaki mo¿e byæ dla silnika. NO LPG

No a niektorych stac na zakup i utrzymanie silnika z LPG - i dopoki robia to swiadomie, to nie ma w tym nic zlego. "Gaz do gotowania, ropa do ciezarowek. Samochody sa na benzyne." brzmi fajnie jak sie lubi populistyczne hasla. Ale zycie zmusza do dokonywania roznych wyborow. Pewnie w twierdzeniach o szkodliwosci LPG jest cos z prawdy, ale to jest temat-rzeka (jakosc i rodzaj instalacji, jakosc gazu, traktowanie samochodu itd. itp.). Pewnie niejeden kierownik samochodu zaluje zalozenia instalacji. Ale uogolnianie na wszystkie - to troche przesada. Zwlaszcza, ze gdyby spytac o uzasadnienie, to vide wyzej: temat-rzeka i nie wszystko takie oczywiste...

Pozdrawiam,
/muha/[/i]



lukas810 - 23-05-2007, 20:15
" />Witam i o rade pytam.
Zosta³em szczê¶liwym posiadaczem Libry z silnikiem 1.6 benzyna i zastanawiam siê czy warto za³o¿yæ do niej gaz. Nie wiem jakie jest jej spalanie poniewa¿ nie mia³em przyjemno¶ci ni± jeszcze jechaæ (czeka na naprawe kupi³em ja bit±). Wcze¶niej je¼dzi³em Lagun± z silnikiem 2 litry benzyna bez gazu i sz³o prze¿yæ nawet przy spalaniu 11 litrów w mie¶cie. S³ysza³em ró¿ne opowie¶ci o gazie, ¿e siê inst. elektryczna pali bo siê wpinaj± tam gdzie nie trzeba itp. Jednak przy dzisiejszym wzro¶cie cen paliw, gaz coraz bardziej mi lata po g³owie.
Pomó¿cie w podjêciu decyzji warto czy nie zak³adaæ inst. gazow±.
Pozdrawiam



£ukasz - 23-05-2007, 20:23
" />Witaj £ukaszu
Lybra w miescie bedzie ci palic mniej wiecej tyle samo co twoja byl laguna.
Jestes z bedzina wiec jak bedziesz chcial wstawic gaz to powiem ci gdzie ci to zrobia najlepiej.



muha - 23-05-2007, 20:35
" />
">Wcze¶niej je¼dzi³em Lagun± z silnikiem 2 litry benzyna bez gazu i sz³o prze¿yæ nawet przy spalaniu 11 litrów w mie¶cie.

Jesli 11 l w miescie Ci nie przeszkadza - nie zakladaj gazu. Mowie z pozycji posiadacza 1.6 z LPG. Cenowo zwrocilo mi sie w miare szybko, bo sporo jezdze w trasy. Ale 1.6 zlopie dosc sporo, gazu takze. Mi wychodzi jakies 11-12 w miescie i ok 9 w trasie (gaz). Benzyny przy zwawej jezdzie idzie conajmniej 7-8 w trasie, 10-11 w miescie. Klima o dziwo nie wplywa za bardzo...

Ogolne wady LPG wogole znajdziesz wszedzie. W Lybrze jest stosunkowo maly bagaznik (mam SW), wiec koniecznosc zaladowania tam kola zapasowego w trasie jest bolesna.

Straty dynamiki nie odczulem, ale w 1.6 nie za bardzo jest co odczuwac

Generalnie - jesli jezdzisz duzo i wozisz ze soba malo w bagazniku, zakladaj. Jesli 11 litrow w miescie Cie nie przerazalo do tej pory - nie zakladaj.

Pozdrawiam,
/muha/



Przemo - 23-05-2007, 20:47
" />
">Wcze¶niej je¼dzi³em Lagun± z silnikiem 2 litry benzyna bez gazu i sz³o prze¿yæ nawet przy spalaniu 11 litrów w mie¶cie.

Jesli 11 l w miescie Ci nie przeszkadza - nie zakladaj gazu. Mowie z pozycji posiadacza 1.6 z LPG. Cenowo zwrocilo mi sie w miare szybko, bo sporo jezdze w trasy. Ale 1.6 zlopie dosc sporo, gazu takze. Mi wychodzi jakies 11-12 w miescie i ok 9 w trasie (gaz). Benzyny przy zwawej jezdzie idzie conajmniej 7-8 w trasie, 10-11 w miescie. Klima o dziwo nie wplywa za bardzo...

Ogolne wady LPG wogole znajdziesz wszedzie. W Lybrze jest stosunkowo maly bagaznik (mam SW), wiec koniecznosc zaladowania tam kola zapasowego w trasie jest bolesna.

Straty dynamiki nie odczulem, ale w 1.6 nie za bardzo jest co odczuwac

Generalnie - jesli jezdzisz duzo i wozisz ze soba malo w bagazniku, zakladaj. Jesli 11 litrow w miescie Cie nie przerazalo do tej pory - nie zakladaj.

Pozdrawiam,
/muha/

Ja mam zapas w sprayu. Jest ok



DZIDA - 23-05-2007, 21:21
" />
">Witam wszystkich na forum jako nowicjusz!
Mam Lybrê od kilku dni, 2.0 VIS, 2000r, du¿o je¿d¿ê, wiêc muszê za³o¿yæ gaz (sekwencyjny).
Czy kto¶ mo¿e poleciæ jaki¶ zak³ad na Pomorzu? I jak± instalacjê, bo trochê dzwoni³em po firmach i mam lekki zamêt...


mam staga300 w lybrze 2,0 i jest ju¿ OK... by³o niebardzo ale drobne regulacje pomog³y oraz wymiana ¶wiec, dziêki czemu sporo dziwnych odesz³o objawów jak rêk± odj±³....



boa - 24-05-2007, 11:57
" />czy w lybrze butla miesci sie w kole zapasowym? (jest pe³nowymiarowe?)
pozdrawiam


">Witam wszystkich na forum jako nowicjusz!
Mam Lybrê od kilku dni, 2.0 VIS, 2000r, du¿o je¿d¿ê, wiêc muszê za³o¿yæ gaz (sekwencyjny).
Czy kto¶ mo¿e poleciæ jaki¶ zak³ad na Pomorzu? I jak± instalacjê, bo trochê dzwoni³em po firmach i mam lekki zamêt...


mam staga300 w lybrze 2,0 i jest ju¿ OK... by³o niebardzo ale drobne regulacje pomog³y oraz wymiana ¶wiec, dziêki czemu sporo dziwnych odesz³o objawów jak rêk± odj±³....



muha - 24-05-2007, 12:45
" />
">czy w lybrze butla miesci sie w kole zapasowym? (jest pe³nowymiarowe?)
pozdrawiam


Masz na mysli "w kole", czy "w miejscu po kole" ? Butle sa w przeroznych rozmiarach, wiec - przynajmniej w tym drugim przypadku - pytanie powinno brzmiec "jaka butla sie tam zmiesci". U mnie jest 53-litrowa, do ktorej wchodza ok. 43 litry gazu.

/muha/



Nat - 24-05-2007, 12:45
" />Tak. Oczywiscie zale¿y to od rozmiaru butli, bo s± i takie, które wystaj±. Ale ko³o jest pe³nowymiarowe.



muha - 24-05-2007, 14:53
" />
">Ale ko³o jest pe³nowymiarowe.

Miejsce jest na pelnowymiarowe. Ja dostalem auto z dojazdowka... Co oczywiscie w sprawie butli nic nie zmienia.

/muha/



DZIDA - 24-05-2007, 15:06
" />
">Moim zdaniem to kupuje sie samochod z takim silnikiem jaki jestesmy w stanie utrzymac. Ja mam Lybre 1.8. bardzo fajny samochodzik i przyspieszenie ma takie w miare. jest to maly silnik wiec gazu nie zakladam. Wiec po co kupujecie samochody z duzymi silnikami na ktore Was (bez urazy Panowie) nie stac. mnie stac na 1.8 i taki mam. jakby mnie bylo stac na 2.4 ben. to bym kupil ale gaz jest najwiekszym gó.... jaki mo¿e byæ dla silnika. NO LPG

jakbym wychodzi³ z takiego za³o¿enia to bym dalej je¼dzi³ seicentem 900 :?

ja do gazu nic nie mam - sejak zrobi³ 170 tkm z czego 140 na gazie w 6,5 roku i kompletnie nic siê nie dzia³o.... a w kazdym razie nic wiêcej ni¿ na benzynie by siê dzia³o....

a poza tym ja w³asnie kupi³em samochód z takim silnikiem z jakim jestem w stanie utrzymaæ tzn: kupi³em 2,0 20V ju¿ z LPG za³o¿onym przez poprzedniego w³a¶ciciela



zeppelin - 25-05-2007, 21:04
" />Temat widzê ¿yje, ju¿ od roku, i tyle¿ mojego do¶wiadczenia z gazem w Lybrze. Jak na razie pozytywnie, spalanie w granicach 10-11 w cylku mieszanym, o dziwo tyle co na benzynie.
Jak na automat nie mo¿na narzekaæ.
W kombi dojazdówka w baga¿niku nie przeszkadza...jest ok!



lukas810 - 26-05-2007, 20:18
" />Witam i dziêkujê za rady, my¶lê ¿e trochê poje¿d¿e na benzynie, a jak za du¿o uro¶nie jej cena to wtedy za³o¿e gaz. Je¿eli siê zdecyduje za³o¿yæ gaz to chêtnie skorzystam z informacji mojego imiennika £ukasza co, jak i za ile.
Pozdrawiam wszystkich
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \