Jarek T - 13-02-2010, 21:02
" />Witam
Auto jak w tytule - egzemplarz z pocz±tku produkcji. Kabelek kupi³em na allegro za 49 pln z kosztami wysy³ki + mikroprze³acznik 4 sekcyjny zamontowa³em w obudowie, z jednej strony zmostkowa³em wyprowadzenia do prze³aczników i pod³aczy³em do pinu 7 z³±cza, z drugiej pod³aczy³em piny 1, 3, 9 i 12 (¿eby w zale¿no¶ci od testowanego obwodu mo¿na by³o prze³aczyæ piny nie trac±c funkcjonalno¶ci kabelka).
Dziêki wielkie dla Jana za instrukcjê kasowania b³edów poduszki w dziale zrób to sam (instrukcja dot. programu KWP71usb)- dzia³a bezb³êdnie.
Moje pytanie dotyczy natomiast programu FiatEcuScan w wersji 1.6. Program ten daje mo¿liwo¶æ m.in. diagnostyki poduszek i kasowania b³edów - z centralk± poduszek po³aczy³em siê bez problemu, natomiast nie mog³em uzyskaæ po³±czenia ze sterownikiem silnika - nie by³o komunikacji, podczas gdy z centrak± poduszek nie by³o najmniejszego problemu. Dodam, ¿e próbowa³em opcji z prze³aczaniem pinów (switch'em) - za cho.... nie chcia³ siê po³±czyæ.
Z racji temperatur da³em spokój po ok. godzinie ale dalej bêde dr±¿y³ temat - centralka tego silnika wymieniona jest w programie jako obs³ugiwana...
Mam pytanie - czy mo¿e kto¶ próbowa³ diagnozowaæ lybrê w/w programem i spotka³ siê z podobnym problemem?
Bêde wdziêczny za rady.
W sprawie poduszki - to dalej wyrzuca bl±d - znowu nie ³±czy kostka pod fotelem pasa¿era (¿ona wsiadaj±c wywo³a³a b³±d - jak bêdzie cieplej zlikwidujê problem lutownic± ... (moim zdaniem kabelki id±ce z fotela s± za bardzo napiête i prawdopodobnie przez to z³±cze traci kontakt)
Pozdrawiam
pepazdepa 408 - 13-02-2010, 23:32
" />Witam.
Poduszka powietrzna ze mn± OK, wiêc nie wiem. Tylko korekty: Nie ustaliæ piny 1,3,9,12. Naprawdê 1,3,7,9. >http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic. ... 5&start=10
Jarek T - 14-02-2010, 08:55
" />W czasie moich testów ³±czone by³y piny 3 z 7 - test poduszek - wszystko dzia³a³o bez zarzutu,
oraz 1, 7 i 9 - przy próbie po³aczenia z ECU silnika, pó¼niej po roz³±czeniu pinów w wersju fabrycznej testera sam pin 7 - komputer nie nawi±za³ komunikacji w obu konfiguracjach.
Pin 12 pod±czy³em tylko dlatego, ¿e by³o wolne z³±cze w mikroswitch'u (prze³±cznik 4 sekcyjny), a wyczyta³em, ¿e ten pin ew. prowadzi do tempomatu - w czasie moich testów nie by³ pod³±czony do linii K
Na którym¶ z forów znalaz³em taki opis pinów w z³aczu eobd grupy fiata:
1- ABS
3- SRS/AIRBAG
9- wspomaganie
7- ECU
Zaznaczam, ¿e ten opis znalaz³em na forum i nie sprawdza³em, czy jest poprawny
W aktualnej wersji (1.6) FiatECUScan nie obs³uguje ABS-u w moim aucie wiêc ³±czenie pinu 1 (tym bardziej 9 i 12) nie ma sensu (co prawda mam tempomat ale dok³adany firmy carpoint i prawdopodobnie nie korzysta w pe³ni z elektroniki auta (sterowanie podci¶nieniowe) - tempomat nie dzia³a poprawnie ze wzglêdu na b³±d czujnika peda³u sprzêg³a ...
Byæ mo¿e przy prze³±czaniu pinów nale¿y od³±czyæ pin 7 z³acza od p³ytki tak aby nie ³±czyæ z pinem 7 innych obwodów (mo¿e b³ad tkwi w ³aczeniu linii?), chocia¿ na formum FiatECUScan wyczyta³em, ¿e by³y osoby którym program dzia³a³ przy po³±czeniu pinów 1, 3, 7 i 9?
Z drugiej strony na forum alfy ludzie odcinali pin 7 od p³ytki i ³±czyli pojedyncze obwody w ale¿no¶ci od potrzeb - tak radzi³ autor oprogramowania...
Jeszcze jedno - kupi³em kabel VAG KKL na usb w czarnej obudowie (firma mari - >www.mari.pl)- mo¿e nie wszystkie interfejsy tego typu s± kompatybilne z FiatECUScan-em, albo problem tkwi w sterowniku kabla....
Proszê o informacjê, czy kto¶ z u¿ytkowników lybry mia³ podobny problem z pol±czeniem z ecu silnika?
Pozdrawiam
Ze wzglêdu na opady ¶niegu temat wznowiê na wiosnê - usunê b³±d poduszki (po przelutowaniu kabelków pod fotelem i spróbujê po³±czyæ siê z ecu silnika....
TVC - 14-02-2010, 14:05
" />ja mam tej samej firmy kabel, auto Lybra 1,8 2000 program siê ³±czy, b³êdów 0, ale gdy przechodzê do zak³adki z parametrami i zaznaczam jakikolwiek nastêpuje roz³±czenie, sprawdzane na ró¿nych systemach i ró¿nych sterownikach :/
pepazdepa 408 - 14-02-2010, 17:48
" />
">W aktualnej wersji (1.6) FiatECUScan nie obs³uguje ABS-u w moim aucie wiêc ³±czenie pinu 1 (tym bardziej 9 i 12) nie ma sensu (co prawda mam tempomat ale dok³adany firmy carpoint i prawdopodobnie nie korzysta w pe³ni z elektroniki auta (sterowanie podci¶nieniowe) - tempomat nie dzia³a poprawnie ze wzglêdu na b³±d czujnika peda³u sprzêg³a ...
Tak ABS test bêdzie w wersji 1.7
Lybra przetestowaæ tempomat na pin 7 wraz z silnikiem (engine).
Za³±czniki:
Jarek T - 14-02-2010, 22:30
" />Czyli pinu 12 nie pod³aczamy ... - b³ad - skorygowa³em w po¶cie powy¿ej...