baryl - 11-04-2010, 10:52
" />kolega ma od paru dni problem z swoja brawa nie gasnie silnik po wyjeciu kluczyka swieci sie kontrolka wtrysku . Poprzedni wlasciciel zmienial rozrząd i pompe paliwa co moze byc powodem takiego czegos ?? silnik 1,9 td
saymonxx - 11-04-2010, 17:33
" />Hmm...najczęściej bywa w takim przypadku uszkodzony elektro/włącznik "STOP" na pompie wtryskowej / zwany też elektrozaworem "STOP"/. Taka metalowa bańka na pompie wtryskowej najczęściej z tyłu pompy /z boku /w zależności od rodzaju pompy/ od której odchodzi 1 kabelek. Sprawdź czy "pyka" przy włączaniu zapłonu. Rozrząd i pompa paliwa raczej nie mają tu znaczenia. W benzyniakach mogą być samozapłony ale w dieslu nie słyszałem. W silnikach z pompowtryskami jest chyba inaczej rozwiązane gaszenie silnika, ale starszy TD ma właśnie ten elektrowłącznik "STOP".
argenta67 - 11-04-2010, 18:03
" />
">Hmm...najczęściej bywa w takim przypadku uszkodzony elektro/włącznik "STOP" na pompie wtryskowej / zwany też elektrozaworem "STOP"/. Taka metalowa bańka na pompie wtryskowej najczęściej z tyłu pompy /z boku /w zależności od rodzaju pompy/ od której odchodzi 1 kabelek. Sprawdź czy "pyka" przy włączaniu zapłonu. Rozrząd i pompa paliwa raczej nie mają tu znaczenia. W benzyniakach mogą być samozapłony ale w dieslu nie słyszałem. W silnikach z pompowtryskami jest chyba inaczej rozwiązane gaszenie silnika, ale starszy TD ma właśnie ten elektrowłącznik "STOP".
chyba kolega ma na myśli starego "ON" a Fiat Brawa ma już na pewno immo i dostępu do takiego zaworka nie ma.
Wiadomości pomocnych do takiego uszkodzenia trudno przekazać poprzez "sieć" przyczyn może być mnóstwo, uszkodzenie nie typowe.
baryl - 11-04-2010, 19:46
" />wlasnie sie tego obawiam ze przyczyna morze byc nie jednoznaczna