Michael - 24-12-2008, 21:54
" />Witam wszystkich mam kilka pytan odnosnie silnika lanci themy 2.0 turbo na wtrysku.Mianowicie nie jestem znawca tego tematu a sprawa wyglada nastepujaco.Mam fiata 125p z silnikiem 2.0 dohc z fiata 132 jest to swietne auto ale zaczyna brakowac mi kopa wiec dowiedzialem sie ze jest mozliwosc swapa silnika z lanci themy znalazlem taka 1990 rok produkcji idealny silnik tylko potrzebuje wiedziec pare rzeczy zanim kupie silnik ktory potem nie wejdzie mi do auta.Mianowicie wszystkie dane techniczne jakie tloki z garbem czy nie ?? jak wyglada kwestia tego turbo ile ono pompuje do jakich wartosci w barach mozna je podciagnac aby silnikowi nie stala sie krzywda.Gdzie i czy w ogole zdarzaja sie wycieki z tego silnika jezeli sa takie objawy to gdzie ich najczesciej szukac.Jakie sa koszty remontu takiego silnika mowie o czesciach.I jeszcze jedna bardzo wazna kwestia spalanie oraz jak wyglada sprawa w modyfikacji tego silnika czy on jest podatny na przerobki czy raczej niechetnie przyjmuje tuning ?? Jezeli ktos ma zdjecia tego silnika wyjetego np z budy to bardzo prosze o zamieszczenie gdyz chce byc w 100% pewny ze ten silnik wejdzie do mojej budy.Pozdrawiam Bardzo serdecznie z gory dziekuje za pomoc i mam nadzieje ze mi pomozecie i nie bedziecie mieli za zle ze ten silnik bedzie w innym aucie niz lancia
vanisch - 24-12-2008, 21:56
" />Buda to wytrzyma? Slyszalem ze sa z tym problemy przy takiej mocy...
Michael - 24-12-2008, 22:10
" />Spokojnie spokojnie co do budy napewno da rade gdyz bedzie tam pol klatka lub nawet pelna klatka jezeli to bedzie konieczne natomast chce wiedziec czy ten silnik tam wejdzie wiec prosze o odpowiedzi na moje pytania pozdrawiam
argenta67 - 24-12-2008, 23:18
" />Nie da rady zrobiæ takiej podmianki, Lancia to zupe³nie inny silnik a do tego turbo, brak miejsca na monta¿.
Michael - 25-12-2008, 01:19
" />dobrze czy jes to podparte jakimis faktami gdyz kumpel do lady wklada 2.0 turbo z dedry i jakos to wszystko pomiescil.Wiec jezeli podeprzesz to jakims sensownym powodem to zrozumiem bo brak miejsca to nie problem zawsze aku moze powedrowac do bagaznika.A co rozumiesz przez zupelnie inny silnik bo silnik fiata 132 ktory jest w mojej 125p tez jest zupelnie inny i zostal tam wlozony wczesniej byly pomiary i rowniez 2.0 ohc z sierry sie miescilo wiec prosze o jakies bardziej przekonywujace dowody i ewentualnie zdjecia tego silnika poza komora samochodu pozdrawiam
Tomasz - 25-12-2008, 01:23
" />
">dobrze czy jes to podparte jakimis faktami gdyz kumpel do lady wklada 2.0 turbo z dedry i jakos to wszystko pomiescil.Wiec jezeli podeprzesz to jakims sensownym powodem to zrozumiem bo brak miejsca to nie problem zawsze aku moze powedrowac do bagaznika.A co rozumiesz przez zupelnie inny silnik bo silnik fiata 132 ktory jest w mojej 125p tez jest zupelnie inny i zostal tam wlozony wczesniej byly pomiary i rowniez 2.0 ohc z sierry sie miescilo wiec prosze o jakies bardziej przekonywujace dowody i ewentualnie zdjecia tego silnika poza komora samochodu pozdrawiam
Podstawa to uzupe³nij profil.
argenta67 - 25-12-2008, 11:17
" />
">dobrze czy jes to podparte jakimis faktami gdyz kumpel do lady wklada 2.0 turbo z dedry i jakos to wszystko pomiescil.Wiec jezeli podeprzesz to jakims sensownym powodem to zrozumiem bo brak miejsca to nie problem zawsze aku moze powedrowac do bagaznika.A co rozumiesz przez zupelnie inny silnik bo silnik fiata 132 ktory jest w mojej 125p tez jest zupelnie inny i zostal tam wlozony wczesniej byly pomiary i rowniez 2.0 ohc z sierry sie miescilo wiec prosze o jakies bardziej przekonywujace dowody i ewentualnie zdjecia tego silnika poza komora samochodu pozdrawiam
S³uchaj, w latach 90' przek³ada³em prawie ¿e "seryjnie (50szt)" silniki od Argenty a to jest taki sam silnik choæ z uk³adem wtryskowym, natomiast Lancia Thema ma odwrotnie umieszczone kolektory ss±cy i wydechowy, po drugie termostat wychodzi z innej strony, od ty³u, ponad to miska oleju sko¶na i monta¿ miski od 132 nie pasuje, to tylko kilka utrudnieñ a pod czas roboty zawsze wychodzi reszta i wtedy siê okazuje, ¿e czas i kasa siê nie op³aca. Dla mnie mo¿esz nawet w³o¿yæ V6 od Kappy i mnie to wcale nie rusza, chcesz próbowaæ rób. : yesyes :
Bany - 25-12-2008, 13:42
" />trzeba mieæ odrobine fantazji i samozaparcia i my¶le ¿e temat w jest wykonalny.
problemy jakie wed³ug mnie mo¿esz napotkaæ:
-tak jak wcze¶niej by³o napisane -miska(do zrobienia)
-kolektory s± odwrotnie ale g³owice pasuj± od starego typu,trzeba tylko zmierzyæ i dobraæ stopieñ spre¿ania
wtedy dolot nawet ³adnie wypada do przodu,kol wydechowy trzeba dorobiæ
-powstaje problem z aparatem zap³onowym(wypada w df tam dzie sa wycieraczki)
-jeszcze jedno thema jest najprawdopodobniej na boschu i nie polecam,
lepiej silnik z dedry jest troche lepszy tak gdzies od 91-
i na weberze najlepiej bez sondy.
lepsze mo¿liwosci jakiego¶ strojenia
ps ja planowa³em kiedy¶ robiæ to na bloku od cromy wolnoss±cej
(nie ma wa³ków balansowych)
jak chcesz jakies info to wal na priv,unikniemy zbednych wypowiedzi
argenta67 - 25-12-2008, 13:54
" />
">trzeba mieæ odrobine fantazji i samozaparcia i my¶le ¿e temat w jest wykonalny.
problemy jakie wed³ug mnie mo¿esz napotkaæ:
-tak jak wcze¶niej by³o napisane -miska(do zrobienia)
-kolektory s± odwrotnie ale g³owice pasuj± od starego typu,trzeba tylko zmierzyæ i dobraæ stopieñ spre¿ania
wtedy dolot nawet ³adnie wypada do przodu,kol wydechowy trzeba dorobiæ
-powstaje problem z aparatem zap³onowym(wypada w df tam dzie sa wycieraczki)
-jeszcze jedno thema jest najprawdopodobniej na boschu i nie polecam,
lepiej silnik z dedry jest troche lepszy tak gdzies od 91-
i na weberze najlepiej bez sondy.
lepsze mo¿liwosci jakiego¶ strojenia
ps ja planowa³em kiedy¶ robiæ to na bloku od cromy wolnoss±cej
(nie ma wa³ków balansowych)
jak chcesz jakies info to wal na priv,unikniemy zbednych wypowiedzi
Owszem g³owice mo¿na zamieniæ ale to nie tylko zamiana starczy trzeba t³oki odwróciæ bo nie pasuj± wyciêcia pod zawory, wiadomo ¿e ss±ce maj± inn± ¶rednice ni¿ wydechy a tak na prawdê to wszystkie takie kombinacje koñcz± siê tak jak Polonez z silnikiem Lancii Strato s, motor wielki to siê zmie¶ci³ do ¶rodka do samochodu a auto tylko ma warto¶æ muzealn±, nie widzê w tym ¿adnej przyjemno¶ci.
Bany - 25-12-2008, 16:26
" />Tak dla poz±dku...
t³oków nie mo¿na odwracaæ.
ps,
to jest najmniejszy problem
argenta67 - 25-12-2008, 17:42
" />
">Tak dla poz±dku...
t³oków nie mo¿na odwracaæ.
ps,
to jest najmniejszy problem
To tak dla porz±dku g³owic te¿ nie mo¿na zamieniaæ a t³oki trzeba za³o¿yæ takie aby pasowa³y do g³owicy nie tylko do bloku
Michael - 25-12-2008, 18:32
" />Ok to powiem tak wartosc tego auta sam ocenie bo to bedzie moje auto i nie mam zamiaru go sprzedawac tylko mysle czy to sie oplaca czy nie koniecznie czy lepiej modyfikowac moj silnik.A co sadzice o Dedrze 2.0 turbo ?? czym ona sie rozni od themy ten silnik chyba moze bardziej podpasowac znajomy wlasnie dedre do swojej ladziany wklada.Myslicie ze ten silnik sie zmiesci ale ogolnie to ta thema wydaje mi sie ze sie tam wpasuje
argenta67 - 25-12-2008, 18:38
" />
">Ok to powiem tak wartosc tego auta sam ocenie bo to bedzie moje auto i nie mam zamiaru go sprzedawac tylko mysle czy to sie oplaca czy nie koniecznie czy lepiej modyfikowac moj silnik.A co sadzice o Dedrze 2.0 turbo ?? czym ona sie rozni od themy ten silnik chyba moze bardziej podpasowac znajomy wlasnie dedre do swojej ladziany wklada.Myslicie ze ten silnik sie zmiesci ale ogolnie to ta thema wydaje mi sie ze sie tam wpasuje
Ch³opie, ja nie chce niczego ci odradzaæ tylko wiem, co znaczy taka robota i jak wygl±da rozczarowanie z efektów i ¿al nad wykonan± robot± a nie zakoñczon± i tak dla pewno¶ci to ja wierze w to co zobaczê a nie w to co kto¶ mówi.
Bany - 25-12-2008, 22:56
" />to mo¿na te g³owice zamieniaæ czy nie??
2 posty wy¿ej piszesz ¿e nie a 4 wy¿ej ¿e tak...
a tak na prawde to znam odpowiedz ,
do starych dohc zak³adali¶my nowe g³owice ³±cznie z 16v,
i odwrotnie,tak jak pisa³em kwestia samozaparcia.
co do przek³adek to za³o¿enie dohc do 125 to prostsza sprawa ni¿ do cc700 za³ozyæ silnik 1100
poza tym kole¶ sie pyta³ o konkrety a nie o to czy kto¶ to kupi albo czy mu sie op³aca..
argenta67 - 25-12-2008, 23:10
" />
">to mo¿na te g³owice zamieniaæ czy nie??
2 posty wy¿ej piszesz ¿e nie a 4 wy¿ej ¿e tak...
a tak na prawde to znam odpowiedz ,
do starych dohc zak³adali¶my nowe g³owice ³±cznie z 16v,
i odwrotnie,tak jak pisa³em kwestia samozaparcia.
co do przek³adek to za³o¿enie dohc do 125 to prostsza sprawa ni¿ do cc700 za³ozyæ silnik 1100
poza tym kole¶ sie pyta³ o konkrety a nie o to czy kto¶ to kupi albo czy mu sie op³aca..
Co znaczy samozaparcia? i to w 16V? przecie¿ na t³okach s± wyciêcia pod zawory i ka¿da zmiana, zamiana wcze¶niej czy pó¼niej da o sobie znaæ, pognie zawory i taki bêdzie efekt a z reszt± przestaje ¶ledziæ ten w±tek bo nied³ugo mi napiszesz, ¿e t³oki s± gumy i da siê wszystko zrobiæ, ty robisz twoje zmartwienie, twój czas, twoje pieni±dze, ¿egnam
p.s. silnik 1100 z Fiata 127 to ja zak³ada³em do malucha i to z ch³odnic± z boku i te¿ je¼dzi³, w roku 1991.
Fiat 125 a Fiat 125p to te¿ dwa ró¿ne samochody ale Fiata 125 to ty nie widzia³e¶ a by³ to 125 1600 1800 w fabrycznej w³oskiej konstrukcji.
Bany - 25-12-2008, 23:57
" />
">to mo¿na te g³owice zamieniaæ czy nie??
2 posty wy¿ej piszesz ¿e nie a 4 wy¿ej ¿e tak...
a tak na prawde to znam odpowiedz ,
do starych dohc zak³adali¶my nowe g³owice ³±cznie z 16v,
i odwrotnie,tak jak pisa³em kwestia samozaparcia.
co do przek³adek to za³o¿enie dohc do 125 to prostsza sprawa ni¿ do cc700 za³ozyæ silnik 1100
poza tym kole¶ sie pyta³ o konkrety a nie o to czy kto¶ to kupi albo czy mu sie op³aca..
Co znaczy samozaparcia? i to w 16V? przecie¿ na t³okach s± wyciêcia pod zawory i ka¿da zmiana, zamiana wcze¶niej czy pó¼niej da o sobie znaæ, pognie zawory i taki bêdzie efekt a z reszt± przestaje ¶ledziæ ten w±tek bo nied³ugo mi napiszesz, ¿e t³oki s± gumy i da siê wszystko zrobiæ, ty robisz twoje zmartwienie, twój czas, twoje pieni±dze, ¿egnam
p.s. silnik 1100 z Fiata 127 to ja zak³ada³em do malucha i to z ch³odnic± z boku i te¿ je¼dzi³, w roku 1991.
Fiat 125 a Fiat 125p to te¿ dwa ró¿ne samochody ale Fiata 125 to ty nie widzia³e¶ a by³ to 125 1600 1800 w fabrycznej w³oskiej konstrukcji.
Sk±d Ci kolego przysz³o do g³owy ¿e przek³ada³em g³owice nie dobieraj±c t³oków...Szykowali¶my silniki do wy¶cigów,t³oki mieli¶my z surowym denkiem,podciecia na zawory robilismy wed³ug potrzeb.
Ostatnie dwa zdania to dopiero kupa ¶miechu...
W³osi nie robili 1800,tylko Polacy
Do Twojej informacji w³a¶nie siedze nad mapami,szykuje sie powoli
Za miesi±c startuje w historycznym Monte Carlo w³asnie takim Fiatem 1600 którego ponoæ nie widzia³em...
Tematu nie musisz sledziæ ,nic do niego nie wnosisz.
Kole¶ odezwa³ sie do mnie na priva i pomoge mu w miare wiedzy i mozliwo¶ci czasowych
Piszczyk - 26-12-2008, 12:23
" />w sumie szkoda ¿e przenosicie temat na priva...
chêtnie bym siê czego¶ wiêcej dowiedzia³.. 8O
te¿ mam ochotê po¶cigowego poloneza z³o¿yæ... :wink:
Michael - zak³adam ¿e przegl±da³e¶ forum Fsoautoklubu albo F&F ?
tam te¿ by¶ parê odpowiedzi znalaz³
pytaj np: kolegi o pseudo Kania - on takie wydumki dzia³a³
(przespawywanie smoka oleju z 16V do miski od 132 itp)
argenta67 - 26-12-2008, 13:06
" />"W³osi nie robili 1800,tylko Polacy"
Ciekawe gdzie by³a ta stodo³a co ci Polacy te silniki robili :groupjump: Lepiej ja sobie bêd± przekazywaæ te m±dro¶ci na prv, to mniej ludzi te fachowe m±dro¶ci wyczyta a swoj± drog± to chyba tylko po to jest internet aby mo¿na by³o wszystko zrobiæ na klawiaturze i ekranie monitora, wirtualnie : dno :
Bany - 26-12-2008, 13:48
" />Stram sie czytaæ ze zrozumieniem,a ty wyra¼nie napisa³e¶ kpi±c zreszt± z mojej wiedzy w temacie:
,,Fiat 125 a Fiat 125p to te¿ dwa ró¿ne samochody ale Fiata 125 to ty nie widzia³e¶ a by³ to 125 1600 1800 w fabrycznej w³oskiej konstrukcji.''
a ja odpisa³em ¿e nie by³o 125 1800(jak w skrócie nie dociera)
125 by³y tylko 1600.
za to 125p by³y 1600 i 1800,montowane w stodo³ach na Stlingradzkiej..
przeczytaj ze 2 razy zanim coz odpiszesz,i nie uzywaj emotikonów bo to dziecinad± tr±ca,
a jak nie mo¿esz znie¶æ ¿e kto¶ ma wieksze pojêcie ,to poprostu sie nie odzywaj zamiast sie pogra¿±æ.
Mam sie czym pochwaliæ ale nie po to tu jeste¶my.
kole¶ zada³ konkretne pytanie ,nie pyta³ sie ile silników kto i jakich prze³ozy³.
Oczywi¶cie w pierwszym swoim poscie przewidzia³em ca³± sytuacje i poprosi³em go¶cia o priva,co uczyni³,i chwa³a mu za to.
Michael - 26-12-2008, 16:27
" />Tak odezwalem sie do banego na priva bo oczekuje pomocy w tym temacie swietnie ze chcesz pojechac fiatem 1600 to wspaniale auto jezeli zrobiles je na monte carlo to super podziwiam tych ludzi ktorzy maja takie auta frum f&f przegladalem autokluby rowniez ale stwierdzilem ze nikt nie bedzie znal lepiej schematu budowy i calego silnika lepiej niz klub lanci stad wziolem sie tutaj.Co do silnika chcialbym wlasnie wsadzic 2.0 turbo poczatkowo myslalem o themie ale wydaje mi sie ze z miejscem na nia bedzie kaszana natomiast 2.0 dedra na turbo juz jest chyba realne.Wiec chcialbym sie dowiedziec czy wlasnie to 2.0 turbo z dedry sie zmiesci i czy mozecie dac mi pogladaowe zdjecia tego silnika,a co do odwrotnie umieszczonej glowicy to przeciez bede wkladal caly silnik a nie tylko glowice wiec umieszczone odwrotnie kolektory to zaden problem wydech mozna pociagnac z drugiej strony auta a ssacy nie bedzie problemem czy to na gazniku czy na wtrysku,pytanie tylko czy ten silnik lubi modyfikacje czy dam rade go wsadzic do fiata itd.Na szczescie Bany podal pomocna reke zamiast mowic od razu ze sie nie da i kicha koniec tematu i chwala ci za to i jestem twoim dluznikiem pozdrawiam
topcio1 - 26-12-2008, 19:36
" />1- kolego Argenta, pytanie by³o konkretne wiêc po co filozofujesz- ile kasy, po co to robiæ i czy warto. O swoim gigantycznym do¶wiadczeniu ju¿ siê rozpisywa³e¶ a jako¶ konkrety z tego nie wynikaj± wiêc je¶li nie masz nic do napisania to przynajmniej ch³opaka nie zniechêcaj.
2 kolego Michale a czy nie lepiej by³o by umówiæ siê z którym¶ koleg± z forum który posiada themcie i na w³asne oczy zobaczyæ i zmierzyæ ?
tms - 26-12-2008, 20:26
" />G³ównym problemem jest fakt braku mo¿liwo¶ci spiêcia silnika owego ze skryni± od argenty.Daæ siê da -ale nie za³o¿ysz rozrusznika no chyba ¿e:
1.masz blok bez wa³ków równowa¿±cych-stara wersja silnika lub,
2.za³o¿ysz skrzynie z fiata 125 special (ten w³oski z motorem 1600 na dwóch wa³kach, ma po drugiej stronie rozrusznik) lub skrzynia ³ada.
Zreszt± Piotr Kania z forum fiat-furious zna temat dog³êbnie bo chwile temu sk³±da³ poloneza 2000 turbo 16 i siê pomie¶ci³o ale nie bez przeróbek.
W ka¿dym razie nie jest to chop siup ale wykonalne.
Bany - 26-12-2008, 20:53
" />co do skrzyni to w przypadku turbo inna ni¿ od 131/132 nie wchodzi w gre-rozleci sie w mgnieniu oka.potrzebne jest te¿ ³ozysko do podparcia
wa³ka sprzêg³owego,w kole zamachowym,
tematy do ogarniecia,
o zamianie kolektorów trzeba niestety pomysleæ bo ³atwiej miec ko³o serwa dolot ni¿ wydech z turbin±
Michael - 27-12-2008, 00:49
" />Generalnie to ja mam teraz skrzynie skosna z lady i mysle ze nie wytrzyma mocy silnika turbo co do kolektorow mozna zrobic to tak ze wydech puszcze droga strona a do turbo doloze orurowanie zakonczone stozkiem i wypuszcze przed chlodnice to nie problem a wlasnie bardzo chetnie zobacze jak nazywo wyglada taki silnik jezeli ktos z thema jest z lodzi i chcialby sie spotkac to bardzo chcetnie.Natomiast warto by bylo sprobowac z ta skrzynia z lady powalczyc a jesli nie to skrzynia bedzie najwiekszym zmartwieniem moze faktycznie warto pogadac z Kania on moze cos jeszcze doradzi.A Wracajac do tematu owego silnika jak to jest z jego podatnoscia na modyfikacje w stylu chip tuning robiony w profesionalnym zakaladzie nie w szopie itd ?? pozdrawiam
aro - 27-12-2008, 10:44
" />Jest u nas jeden u¿ytkownik, który zajmuje siê tuningiem silników. Jego nick to EVO - mo¿e co¶ doradzi :wink:
Bany - 27-12-2008, 13:45
" />dosta³em w³a¶nie priva od kolegi argenta 67:
,,Bany, ¿enada, czytaj± to ludzie z ca³ego kraju i ty nadajesz z W-wy a ja mieszkam na Pradze od ponad 40 lat i FSO nigdy nie wypu¶ci³o 125 1800, jedyne co powsta³o w tym zak³adzie to by³ Polonez 2000. W koñcówce produkcji fiata 125p wk³adano polskie silniki 1600 a 1800 DOHC to typowo w³oska produkcja i by³a w fiacie 132 nie myliæ ze 132p jakie by³o sk³adane w FSO''
wycinek z google:
,,Od 1974 roku rozpoczêto produkcjê dwóch nowych sportowych modeli Polskiego Fiata 125p - o nazwach przypominaj±cych sukcesy sportowe tych samochodów - Monte Carlo 1600 i Acropolis 1800. Zewnêtrznie samochody by³y takie same, ró¿ni³y je jedynie jednostki napêdowe: model Monte Carlo napêdza³ silnik FIAT 132.A.000 (1592 cm3, 72,1 kW przy 6000 obr/min.) a model Acropolis silnik FIAT 132.A1.000 (1756 cm3, 77,3 kW przy 6000 obr/min.).''
link do stronki z fotkami:
http://test.bv.pl/moto/Mot_Site/Strony/ ... yczyn9.htm
bior±æ pod uwage ¿e Polskie Fiaty startowa³y zgodnie z przepisami grupy B
z fabryki musia³o wiêc wyjechaæ po 500szt seryjnych egzemplarzy,
które rozesz³y sie zapewne po znajomych i krewnych ,,królika''.
zbaczamy troche z tematu
Michael - 27-12-2008, 17:22
" />Co do samochodow fiat 1600 dohc oraz 1800 dohc nie dokladnie wiem jak to z nimi bylo ale raczej tak jak pisze kolega bany ale nie chce sie o to klucic wiec moze ktos pomoze mi jednak z tym tematem bo puki co bany bardzo dzielnie udziela swojej wiedzy za co slicznie dziekuje i to nie tak jak wiekszosc pisze ze sie nie da i sie rozmysle koszty to drugozedna sprawa bo moge nawet rok odkladac na to ale chcialbym miec slinik o troszke wiekszych mozliwosciach nie ublizajac silnikom dohc ktore sa swietne ale kusi mnie to turbo wiec bardzo prosze pomozcie pozdrawiam
argenta67 - 27-12-2008, 17:29
" />
">dosta³em w³a¶nie priva od kolegi argenta 67:
,,Bany, ¿enada, czytaj± to ludzie z ca³ego kraju i ty nadajesz z W-wy a ja mieszkam na Pradze od ponad 40 lat i FSO nigdy nie wypu¶ci³o 125 1800, jedyne co powsta³o w tym zak³adzie to by³ Polonez 2000. W koñcówce produkcji fiata 125p wk³adano polskie silniki 1600 a 1800 DOHC to typowo w³oska produkcja i by³a w fiacie 132 nie myliæ ze 132p jakie by³o sk³adane w FSO''
wycinek z google:
,,Od 1974 roku rozpoczêto produkcjê dwóch nowych sportowych modeli Polskiego Fiata 125p - o nazwach przypominaj±cych sukcesy sportowe tych samochodów - Monte Carlo 1600 i Acropolis 1800. Zewnêtrznie samochody by³y takie same, ró¿ni³y je jedynie jednostki napêdowe: model Monte Carlo napêdza³ silnik FIAT 132.A.000 (1592 cm3, 72,1 kW przy 6000 obr/min.) a model Acropolis silnik FIAT 132.A1.000 (1756 cm3, 77,3 kW przy 6000 obr/min.).''
link do stronki z fotkami:
http://test.bv.pl/moto/Mot_Site/Strony/ ... yczyn9.htm
bior±æ pod uwage ¿e Polskie Fiaty startowa³y zgodnie z przepisami grupy B
z fabryki musia³o wiêc wyjechaæ po 500szt seryjnych egzemplarzy,
które rozesz³y sie zapewne po znajomych i krewnych ,,królika''.
zbaczamy troche z tematu
I po raz kolejny Bany sam sobie zaprzecza, FIAT132.A.000 i FIAT 132.A1.000 to w³a¶nie silniki seryjne z Fiata 132 a sz³y w produkcji Fiata 132p w 70 i tak jak by mia³y byæ seryjne w 125p to nie dawano by im nazw Monte Carlo i Acropolis bo by³y to samochody dedykowane typowo do rajdów a w³adza ludowa wierzy³a w to, ¿e tani± przeróbk± zdobêdziemy mistrzostwo. Seryjno¶æ te silniki zdoby³y dziêki 132p i to tymi autami je¼dzili ministrowie w latach siedemdziesi±tych a w osiemdziesi±tych przesiedli siê na polsk± produkcjê i chwa³ê jak± by³ Polonez. Ale ty czytasz i rozumiesz tak jak to tobie pasuje i chcesz aby inni tak my¶leli a ja w latach osiemdziesi±tych ju¿ siê trochê interesowa³em motoryzacj± polsk± a pierwsze prawo jazdy mia³em 1985roku. Stosuj siê do swojego motto Bany a to co pisa³em na prv to nie by³o nic co chcia³em ukryæ tylko my¶la³em, ¿e co¶ ci to da do my¶lenia ale to jednak nic nie da³o.
Michael - 27-12-2008, 18:52
" />Cholera jasna a czy ja pytalem o historie acropolis i monte carlo ?? ja wiem co mam pod maska jest to 2.0 dohc i chce wsadzic tam silnik turbo z lanci i o tym jest temat ile mozna pisac o tym samym w kolko ja rozumiem ze kazdy chce miec racje ale wydaje mi sei ze to nie jest temat o polskiej motoryzacji patrz histori polskiej motoryzacji ?? pozdrawiam i wrocmy do glownego watku
Tomasz - 27-12-2008, 19:40
" />Panowie mam wra¿enie ¿e szukacie kolejnego tematu do k³ótni. Pytanie które zosta³o zadane na pocz±tku faktycznie nie dotyczy³o historii motoryzacji
topcio1 - 27-12-2008, 19:56
" />
">Co do samochodow fiat 1600 dohc oraz 1800 dohc nie dokladnie wiem jak to z nimi bylo ale raczej tak jak pisze kolega bany ale nie chce sie o to klucic wiec moze ktos pomoze mi jednak z tym tematem bo puki co bany bardzo dzielnie udziela swojej wiedzy za co slicznie dziekuje i to nie tak jak wiekszosc pisze ze sie nie da i sie rozmysle koszty to drugozedna sprawa bo moge nawet rok odkladac na to ale chcialbym miec slinik o troszke wiekszych mozliwosciach nie ublizajac silnikom dohc ktore sa swietne ale kusi mnie to turbo wiec bardzo prosze pomozcie pozdrawiam
JA jestem z tob±, niestety z 125p raz wyjmowa³em rozrusznik i na tym koñczy siê moja znajomo¶æ z tym fiatem, ale duchowo jestem z TOB±- mam nadziejê ¿e pochwalisz siê wynikami prac.
Michael - 27-12-2008, 20:29
" />Puki co walcze z przewodami paliowymi i cisnieniem w nich panujacych ogladalem jedna lancie dedre z silnikiem 2.0 turbo i powiem szczrze tak na moje malo fachowe oko jako ze jestem mechanikiem amatorem wydaje mi sie ze ten silnik da sie wcisnac tylko pytanie jak to bedziez belka pod niego czy na standardowej fiatowskiej da rade polozyc ten silnik czy np wspawac sobie belke z poldka 1.4 rovera trzeba to ocenic wiec jezeli ktos ma z lodzi lancie dedre 2.0 turbo lub lancie 2.0 turbo theme chetnie sie jej w dzien w sprzyjacych warunkach admosferycznych przyjze gdyz jestem powaznie zainteresowany tym tematem pozdrawiam Michal i dizekuje za wsparcie
Bany - 28-12-2008, 00:06
" />niewiele kolego da ci ogl±danie takiego silnika w samochodzie.
wed³ug mnie miske tak czy inaczej trzeba bedzie przerobiæ wraz ze smokiem.
wierz mi ¿e czekaj± Cie wieksze problemy.
Ja bym to rozwi±za³ zupe³nie inaczej.
takich silników mam kilka wyjêtych i w trakcie remonu,mozna przymierzaæ i bawiæ sie bez koñca ale blisko chyba nie masz do mnie.
Piszczyk - 28-12-2008, 14:47
" />
">...ze jestem mechanikiem amatorem wydaje mi sie ze ten silnik da sie wcisnac tylko pytanie jak to bedziez belka pod niego czy na standardowej fiatowskiej da rade polozyc ten silnik czy np wspawac sobie belke z poldka 1.4 rovera trzeba to ocenic wiec jezeli ktos ma z lodzi lancie dedre 2.0 turbo lub lancie 2.0 turbo theme ...
na standardowej belce FSO z zastosowaniem ³ap od twojego starego 2.0 DOHC - w bloku silników montowanych poprzecznie s± jeszcze miejsca do przykrêcenia wsporników
belka od 1.4 nic ci nie da
Michael - 28-12-2008, 16:19
" />No smok i miska to jest dosyc spora rzezba juz zeby to osiagnac natomiast mysle tez czy turbo sie nie bedzie grzalo za bardzo bo mozna do niego pusicc orurowanie tylko nie jestem od konca pewny czy to sie sie uda.A jak gabarytowo jest z silnikiem dedry turbo czy on nie jest kapke mniejszy czy to ten sam silnik tylko w innej budzie ?? pozdro
Tomasz - 28-12-2008, 16:34
" />Dedra ma identyczny silnik jak Thema ró¿ni siê tylko osprzêtem. Dedra ma mniejszy kolektor ss±cy wiêc ³atwiej bêdzie go zapakowaæ
Michael - 28-12-2008, 17:41
" />O czyli to juz troszke lepiej rokuje ale mimo wszystko bede musial inaczej polozyc wydech itd a jak sie ma sprawa miski olejowej i smoka czy jest taki sam jak w themie i jezeli juz tak ten silnik bedzie latwiejszy w instalacji to czy jest jakis wal lanci z ktorym moge spiac skrzynie dedry i rowniez ten silnik zeby miec ten kochany naped na tyl czy raczej musze jastrowac z walem argenty lub fiata 132 ?? pozdro
Bany - 28-12-2008, 20:16
" />miska i smoki by³y rózne,w zaleznosci od roczników,
tak czy inaczej nic co pasuje bez rze¼by nie znajdziesz.
Proponuje zespawaæ miske z do³u od 132 i ko³nierza od themy/dedry.
a smok,zmontowaæ ze smoka od dedry/themy.
ko³o zamchowe daæ od 132,ze sprzêg³em 215mm,wtedy skrzynia podejdzie standardowa,
Bany - 28-12-2008, 20:19
" />Z wydechem nie wiem tylko o co chodzi za bardzo,
chyba nie chcia³e¶ podpinac sie do seryjneg 45mm z turbin±??
i tak trzeba go zrobic od nowa wiec co za róznica którêdy
topcio1 - 28-12-2008, 20:20
" />a blok jest taki sam? ¿e skrzynia 132 podejdzie.
Bany - 28-12-2008, 20:22
" />oczywi¶cie ¿e inny ale podejdzie
Michael - 29-12-2008, 01:03
" />czyli tak sprzeglo to nie problem bo 215mm jest dosyc uniwersalne kolo zamachowe od 132 tez sie znajdzie smok i miska to jak silnik kupie bedzie przerabiane,tak jak napisal bany i tak puszcze calkowicie nowy wydech pytanie tylko czy robic tez orurowanie do turbo czy ono nie potrzebuje tak duzego chlodzenia?? a co do skrzyni moze lade skrzynie podepne ?? do tego no i kwestia walu 132 ?? czy cos innego pozdro
Bany - 29-12-2008, 11:08
" />co do skrzyni,to ja je¼dzi³em zawsze na w³oskiej od 132,
co do £ady nie mam pojecia i nie wiem jak wtedy z rozrusznikiem.
nawet przy 132 trzeba sprawdziæ czy wa³ek balansowy nie bedzie przeszkadza³.
o jakie orurowanie Ci chodzi kolego?
Turbina ma ch³odzenie wodne,potrzebna bedzie te¿ ch³odnica oleju,
i ch³odnica powietrza.
Michael - 29-12-2008, 13:15
" />wiesz chlodzenie turbiny powietrzem poprzer rure o konkretnym przekroju zakonczonym stozkiem wiec jednak lepiej bedzie ze skrzynia od 132 zobaczymy jak to z tym bedzie pytanie tylko czy taka skrzynia wytrzyma ta moc ??
Piszczyk - 29-12-2008, 20:31
" />
">...a co do skrzyni moze lade skrzynie podepne ?? do tego no i kwestia walu 132 ?? czy cos innego pozdro...
je¶li zostawisz swoj± star± skrzynie od 2.0 dohc (zak³adam ¿e na takiej je¼dzisz teraz) to wa³ pozostanie ten sam co masz teraz
skrzyni od ³ady bym nie rydzykowa³
skrzynia 132 wytrzymywa³a wiêksz± masê ni¿ twojego kanta (np argenty)pod silnikami volumex (ok 155km) i chyba nie by³a "wzmacniana"
ewentualnie zmieñ (dobierz) prze³o¿enie tylnego mostu ¿eby nie obci±¿aæ tak skrzyni/mostu
(¿ebym byka nie paln±: wiêksze prze³o¿nie = mniejsze obci±¿enia )
a co do "ch³odzenia turbo" to kolega Bany dobrze zwróci³ uwagê na ch³odzenie ale oleju i intercooler - a z przodu DFa masz troche ma³o miejsca po pozostawieniu oryginalnej ch³odnicy FSO
pozostaje miejsce w belce pod ch³odnic± (pomiêzy pasem przednim a mocowaniem os³ony miski) na wprasowanie tam dwóch (???) ch³odnic
czeka ciê wiêc i przeróbka przewodów doprowadzaj±cych powietrze i przewodów olejowych i ciêcie blacharki
powodzenia - niech moc bêdzie z tob±
(jak z³o¿ysz ten wynalazek jadê toto obejrzeæ - a potem sam sk³adam drugiego :wink: )
topcio1 - 29-12-2008, 20:45
" />he, he pojedziemy razem. Ch³odnice oleju mo¿na daæ przed ch³odnic± wody (nie musi byæ du¿a- mo¿e od motocykla) a intercooler tak jak piszesz na dole ? :hmmm:
Michael - 30-12-2008, 01:44
" />Intercooler pojdzie w przedni pas to jest pewne pod chlodnice fiatowska co do chlodnicy oleju moze urzyje chlodnicy od wspomagania,i wtedy zmontuje ja przed zwyczajna chlodnice fso.No tak czyli pozostaje na podzespolacha fiata 132 skrzynia plus wal mozna ewentualnie faktycznie ja jakos wzmacniac zobaczymy jak to bedzie.Przerobka przewodow doporowadzajacych powietrze nie powinna byc zbyt duza,przewody olejowe troche wiecej mi zajma no i ciecie blacharki to juz precyzyjna robota.Zobaczymy jakto sie z kasa ulozy najpierw i tak bede kompletowal graty wszystko z czasem ale nadal mam kilka pytan.Mianowicie jak seryjnie jest zestrojone turbo dedry ile ono seryjnie pompuje, i jak to jest z wkrecaniem sie tego silnika na oborty lubi wysokie czy raczej jest to niskoobrotowiec bo slysze rozne opinie ?? pozdrawiam
Bany - 30-12-2008, 12:41
" />8v raczej nie kreci sie wysoko,bardzo ³adnie ciagnie z do³u.
tyrbina seryjnie pompuje 0,9-1,0.
nadmuch powietrza na turbo niewiele da i jak dla mnie tr±ca druciarstwem,pozatym bedziesz tam mia³ i tak du¿o przewodów do i z turba f.powietrza itp,a miejsca 0.
Michael - 30-12-2008, 13:50
" />nie po no jezeli nadmuch powietrza niewiele daje to ok chcialem sie tylko dowiedziec czy to jest niezbedne czy turbo nie nagrzewa sie jakos kosmicznie.O to trafilem w odpowiedni silnik super a co do jeszcze swapa to czy kolektory sie zmieszcza czy raczej od razu wziasc sie za nie i je przerabiac tak zeby weszyly pod maske pewnie przy kolektorach bez rzezby sie nie obejdzie ??
Michael - 11-01-2009, 01:42
" />Cos nikt mi nie odpisuje czy ktos ma moze kilka fotek silnika lanci dedry turbo wyjetego z auta poniewaz glowimy sie z kumplem czy to upchniemy do fiata
Bany - 11-01-2009, 17:33
" />http://www.motoallegro.pl/item526386674 ... uning.html
i pewnie jeszcze pod delt±,thema itp. znajdziesz jeszcze 20 fotek
i nie trzeba sie pro¶iæ a popukaæ w klawiature,
moim zdaniem zaczynasz od koñca ,silnik sie zmie¶ci ,my¶l nad osprzêtem
Michael - 12-01-2009, 00:24
" />dobrze a jaki osprzet masz na mysli wiesz co obejrzalem sobie ten silnik i racja zmiesci sie a o jakim osprzecie myslisz co sie moze nie zmiescic.Rozrusznik dzisiaj sobie dokladnie sprawdzilem i skrzynia lady ma w identycznym miejscu co fiat 132 zamocowany rozrusznik wiec to juz mnie omija dalej kolektory w dedrze sa mniejsze wiec powinny wejsc pod mache bez przerobek a z czym moge miec problem chodzi o te nieszczesne kolektory czy cos innego ?? pozdrawiam
Bany - 12-01-2009, 10:58
" />rozrusznik pasuje ale silnik dedry/themy/delty ma 2 wa³ki balansowe i jwden z nich jest blisko rozrusznika i nie wiem jak z tym,
osprzet typu: aparat zap³onowy wychodzi tam gdzie masz ciêgno gazu.
turbina na pompe hamulcow±,nade poprzeczka bedziesz musie³ wykombinowaæ f,oleju i wê¿e do ch³odnicy oleju.
przepustnica bedzie widzia³a podszybie,wyj¶cie wody na ch³odnice tez bedzie z ty³u silnika a nie z przodu,szczególnie to z g³owicy.
Michael - 13-01-2009, 00:24
" />aparat zaplonowy faktycznie moze stanowic problem wlasnie tego sie obawialem ze to podszybie i pompa hamulcowa moze stanowic problem ale w takim ukladzie moze tez warto by bylo zaadoptowac pompe hamulcowa z lanci ?? i wtedy daloby rade ja zmiescic ??No i moze przenosiny turbiny zrobic gdzies inndziej gdzie znajdzie sie na nia miejsce,znajomy polecil mi przeniesienie turbo w miejsce gdzie obecnie jest akumulator a po prostu aku wyrzucic do bagaznika ??
Piszczyk - 08-02-2009, 15:57
" />od¶wie¿am temat
w trakcie grzebania po necie znalaz³em to:
POLONEZ 2.0 turbo by Kania
argenta67 - 08-02-2009, 19:41
" />Monta¿ turbo w Polonezie to najprostsza sprawa w przypadku takiego silnika
Michael - 08-02-2009, 23:42
" />No ja juz tez poczynilem kroki w kierunku silnka turbo niestety nie bedzie to jednostka lanci z braku az takich funduszy ale zostaly zakupione podzespoly lanci turbo z delty pierwszej generacji jesli sie nie myle na kolektorze wydechowym do dohc wraz z gaznikiem nadcisnieniowym i w najblizszym czasie stworze do tego wydech.I cale przeniesienie doladowania bedzie to polaczenie blow thru i na poczatek softowe sprezanie 0.5 bara a potem sie zobaczy jak to bedzie dalej sie rozwijalo.Pozdro
Piszczyk - 09-02-2009, 19:22
" />
">Monta¿ turbo w Polonezie to najprostsza sprawa w przypadku takiego silnika
na fotce to chyba co¶ na kszta³t volumex`u a nie turbo
argenta67 - 09-02-2009, 21:27
" />
">Monta¿ turbo w Polonezie to najprostsza sprawa w przypadku takiego silnika
na fotce to chyba co¶ na kszta³t volumex`u a nie turbo
A Volumex to co to jest je¶li nie turbo, zagl±da³e¶ do ¶rodka tego silnika, pewnie nie a wiêc mo¿e powiesz po co ten silnik ma t³oki z wklês³ymi denkami, nie wiesz po co, to ci powiem, ¿e takie t³oki stosuje siê w silnikach z do³adowaniem turbo : cenzura :
Bany - 09-02-2009, 21:42
" />b³ysna³e¶ ju¿ w temacie i raczej sie tylko pogr±¿asz,
popisz sobie w innym w±tku
argenta67 - 09-02-2009, 21:56
" />
">b³ysna³e¶ ju¿ w temacie i raczej sie tylko pogr±¿asz,
popisz sobie w innym w±tku
Jak zwykle b³yszcz±cy bany co nawet ortograficznie nie potrafi siê "wys³owiæ", do szkó³ki by³o pod górkê i pod wiatr............
Bany - 09-02-2009, 22:23
" />Ja wiem o czym pisze,a jak nie wiem to nie pisze,w przeciwieñstwie do Ciebie.
Bany to nazwisko i z du¿ej litery sie pisze...
dla u³atwienia.
Do szkó³ki mia³em przez ulice,a wykszta³cenia to mi mo¿esz pozazdro¶ciæ..
Nie mówi±c juz o wiedzy.
argenta67 - 09-02-2009, 22:32
" />Na forum nie u¿ywa siê nazwisk........................
bry¶ - 09-02-2009, 22:36
" />nosz ku.... i po h.. ta rozmowa
Bany - 09-02-2009, 22:40
" />Ja nie mam sie czego wstydziæ...
Boorek - 09-02-2009, 23:48
" />
">nosz ku.... i po h.. ta rozmowa
chyba ch... :wink:
P.s. ¿eby nie by³o ¿e tylko offtop Volumex to jest sprê¿arka? tak jak kompresor w Mercedesie prawda? :lol:
Piszczyk - 10-02-2009, 18:08
" />
">A Volumex to co to jest je¶li nie turbo, zagl±da³e¶ do ¶rodka tego silnika, pewnie nie a wiêc mo¿e powiesz po co ten silnik ma t³oki z wklês³ymi denkami, nie wiesz po co, to ci powiem, ¿e takie t³oki stosuje siê w silnikach z do³adowaniem turbo : cenzura :
nie trzeba zagl±daæ do wnêtrza ka¿dego silnika ¿eby wiedzieæ ¿e do silników Z DO£ADOWANIEM stosuje siê albo wklês³e t³oki albo powiêkszone komory spalania (albo grube podk³adki pod g³owice albo co tam jeszcze) celem zmniejszenia stopnia sprê¿ania...
a je¶li ty uwa¿asz ¿e ka¿de do³adowanie to turbo bez rozró¿nienia czy jest poprzez sprê¿arkê mechaniczn± (np Volumex) czy poprzez turbosprê¿arkê to sorry...
i nie bluzgaj do mnie : cenzura :
bufi - 10-02-2009, 18:19
" />
">Ja nie mam sie czego wstydziæ... Bany w³a¶nie odwiedzi³em stronkê z twojego linka . Szacunek : ok2 : Napisz proszê co¶ o szkole doskonalenia techniki jazdy . Mo¿e jakie¶ zni¿ki dla klubowiczów ?
Bany - 10-02-2009, 23:22
" />W dziale regionalnym (mazowieckie) by³ temat szkolenia na bemowie,
moze 2 osoby by³y chêtne,to i tak cud,
ja sie nie podejmuje zebrania grupy,co do ceny to tez nie mam na to wp³ywu.
Szkolenia dla osób indywidualnych sa i tak tañsze niz dla firm.
Mo¿e na wiosne rusze z w³asnymi szkoleniami ,ale raczej nie z bezpiecznej jazdy a wrêcz odwrotnie.
Michael - 11-02-2009, 14:53
" />No tak tylko silnik ktory pokazales argenta to juz tak naprawde nie jest dohc to jest slinik cromy turbo ok jest to dohc ale nie takim silnikiem ja sie bawie.I uwierz mi ze jak mam wyjmowac jeszcze raz silnik skrzynie i wal i przerabiac go na volumexa ktorego z reszta nie chce to daj spokoj.Ja zakupilem trubo sprezarke lanci delty pierwszej generacji wraz z gaznikiem i bede to zakladal mysle czy dla swietego spokoju nie zalozyc tez glowicy od ritmo 130 tc zeby troszeczke zmiejszyc stopien sprezania przed zalozeniem turbo.A jezeli moge to Bany wielki szacunek za fiata ktorego posiadasz i ujezdzasz.Wiec ja pozostane wierny turbosprezarce ktora bedzie mysle ze na poczatek pompowac okolo 0.5 bara moze to nie duzo ale mysle ze jak na fiata to naprawde spory zastrzyk enegri a na wiosne planowany jest remont ktory ma zmiejszyc kompresje i podniesc doladowanie do 1.0 bara.Pozdro
Swiety - 11-02-2009, 15:13
" />ze swapem silnika z poprzecznego na wzd³uzny jest taki problem, ze poprzeczny jest bardzo pochylony i ma inaczej poprowadzone kanaliki wodne, ale zawsze mozna przerobic miske i smok, bedzie te¿ problem z ³apami do 2.0 na turbie ,a co do osprzetu typu turbo IC i ch³odnica oleju, troche ma³ miejsca bedzie, co do skrzyni to powinna spasowaæ z 131 lub 132 z silnikami dohc,
temat jest do¶æ prosty do opanowania, nie powinno byæ problemu z wsadzeniem 2.0 t, o ile jest to 8v
thema mia³a 155 koni jesli dobrze pamietam. ale takiej mocy seryjny dyfer nie wytrzyma...
Artas - 12-02-2009, 10:04
" />
">Ja nie mam sie czego wstydziæ... Bany w³a¶nie odwiedzi³em stronkê z twojego linka . Szacunek : ok2 : Napisz proszê co¶ o szkole doskonalenia techniki jazdy . Mo¿e jakie¶ zni¿ki dla klubowiczów ?
W³asnie teraz skojarzy³em, ¿e widzia³em tego Fiata 125p w telewizorni w jakim¶ programie
Bany - 12-02-2009, 11:01
" />Fiacior jest mojego kolegi,nie mój,piekny stan.
Orygina³ 72rok,5 razy na Monte Carlo.
Ja tylko go szykowa³em do rajdu