Rudiger - 01-04-2009, 22:35
" />Witam
Mam k³opot z moj± Delt±. Coraz mocniej mi podcieka olej ze wspomagania.
Ostatnio pojecha³em do warsztatu zajmuj±cego siê napraw± maglownic i uk³.hydraulicznych. Po oglêdzinach które trwa³y 20 sekund, naczelny mechanik orzek³ ¿e w manszetach jest olej i to podcieka z maglownicy. I bêdzie mnie to kosztowaæ 800z³, ca³a operacja regeneracji. Trochê mnie zdetonowa³a cena wiêc dzi¶ sam siê rzuci³em pod samochód. Okaza³o siê ¿e maglownica jest sucha, manszety równie¿ czyli wyciek jest w innym miejscu. Powyciera³em ca³y olej i umy³em benzyn± przewody wspomagania by zlokalizowaæ wyciek. Okaza³o siê ¿e kapie z aluminiowej rurki o ¶rednicy ok 12mm, u³o¿onej w kszta³t poziomej pêtli (pêtla ta zaczyna siê i koñczy prawie w tym samym miejscu, na rozdzielniku, w miejscu pod³±czenia kolumny kierowniczej). Po analizie uk³adu doszed³em do wniosku ¿e pe³ni ona chyba rolê ch³odnicy oleju do wspomagania. Przeciek jest pod stalowym uchwytem trzymaj±cym ow± pêtlê. I tu moje pytania, mo¿e kto¶ z szanownych forumowiczów doradzi co¶:
- jak rozumiem jest to czê¶æ bezci¶nieniowa uk³adu wspomagania?
- czy da siê dokupiæ ten odcinek aluminiowej rurki wraz z wê¿ami gumowymi na koñcach?
- czy o taki element pytaæ w zak³adach zajmuj±cych siê napraw± maglownic?
- a mo¿e, je¶li jest to czê¶æ bezci¶nieniowa uk³adu, przeci±æ rurkê w miejscu przecieku i po³±czyæ zbrojonym wê¿em gumowym na opaski?
matias21 - 01-04-2009, 23:27
" />te¿ mi z tego wycieka³o zap³aci³em 500 z³, wtedy zaleza³o mi na czasie i szybko zrobi³em wiem tylko, ¿e z bravo nie pasowa³a niestety
Rudiger - 02-04-2009, 11:04
" />Chodzi konkretnie o cze¶æ oznaczon± nr 4 - jest to ca³o¶æ: przewody elastyczne i pozioma pêtla z rurki aluminiowej. W³a¶nie z tego elementu cieknie.
>http://212.187.114.126:7080/navi?MOD_CO ... &DRW_NUM=1
dudekken - 02-04-2009, 12:45
" />Proponujê udaæ siê do zak³adu który spawa aluminium i poddaæ ocenie fachowca mo¿liwo¶æ zaspawania nieszczelno¶ci.
Piszczyk - 02-04-2009, 19:11
" />ten odcinek (nr 4) jest jak to nazwa³e¶ "niskoci¶nieniowy"
czyli "za³atanie" kawa³kiem zbrojonego wê¿a olejoodpornego dora¼nie za³atwi sprawê...
troszkê "druciarstwo" ale chyba warte "800 pln za regeneracje..."
ewentualnie poku¶ siê o wykonanie na nowo tej ch³odnicy - wystarczy kawa³ek wygiêtej w "u" rurki np: miedzianej, dwa kawa³ki wê¿a elastycznego, 4 opaski zaciskowe i trochê inwencjii twórczej...
Rudiger - 05-04-2009, 20:31
" />Dziêki za rady. W najbli¿szych dniach zabieram siê za to bo coraz mocniej kapie i to prosto na kolektor wydechowy, co powoduje ju¿ lekkie dymienie spod maski
Plan mam taki by wykrêciæ ów ca³y element i zawie¶æ do pospawania. Je¶li oka¿e siê ¿e rurka jest zbyt cienka do spawania to poszukam rurki miedzianej i zrobiê ch³odnicê od nowa.
-- 07 Kwi 2009, 21:55 --
Niestety, nie uda³o mi siê wyj±æ tej ch³odnicy. Niezbêdne do tego jest wyjêcie ca³ej maglownicy. W zwi±zku z czym przeci±³em rurkê aluminiow± w miejscu w którym wystêpowa³ wyciek i po³±czy³em wê¿em gumowym, zbrojonym, olejoodpornym, na opaski. Na razie wszystko jest ok.