Delta - silniki



Suchar - 25-01-2007, 14:24
" />
tak wygl±da




£ukasz - 25-01-2007, 14:29
" />Karnister benzyny i spalic go!!!!!!! Najgorsza jednostka fiata jaka widzialem :evil: :evil: :evil: klekot pierdzielony :evil: :evil:



Nat - 25-01-2007, 14:45
" />Oszczêdza³es na wariacie to masz klekota :lol:

A ta konkretna jednostka taka troche zaniedbana....



Suchar - 25-01-2007, 14:59
" />ile za silnik z osprzêtem np. 2l 8v na zamiane?




Kubek - 25-01-2007, 15:05
" />1.8 16V byly fajne w Nouva Delta i 130 KM ale w Dedrach to nic specjalnego bo maja tylko 3 KM wiecej od tych 8V, ale podobno sa mniej awaryjne.



Suchar - 25-01-2007, 15:22
" />no to jak 1,8 16V awaryjne czy nie,ile to pali benzoli stan licznika to 89ty¶.km wiêc chyba ma³o o ile to prawda



Patryklancia - 25-01-2007, 15:24
" />Jak kto¶ niemia³ lub oszczêdza³ na czê¶ciach to niemo¿e odpowiadaæ w tej kwestii i piszecie przepraszam ale trochê bzdurne rzeczy przedewszystkim zdjêcie które przedstawi³e¶ pokazuje silnik 1.8 16v vvt. dysponuje on moc± 131 Km , i jest znany miêdzy innymi z Dedry, Nuovej Delty, Lybry,Punto Hgt- w punto niema balansu.
Generalnie ¶wietna charakterystyka silnika -trzeba pamiêtaæ o rozrz±dzie i nie oszczêdzaæ na wymianie , jeden mankament to wariator dziêki niemu w³a¶nie ma ona zamiast 115Km (tak jak mój egzemplarz) 131Km tak jak napiasa³em jest to awaryjny element -dlatego niekupi³em w³a¶nie wersji vvt miêdzyinnymi . Fiat rozwiaza³ ju¿ ten problem i wystêpuje wariator pozmianowy który niewykazuje ju¿ tak du¿ej awaryjno¶ci.
Natomiast róznica miêdzy 8 a 16-tk± jest tecnicznie bardzo du¿a tzn. silnik 8 zaworowy to jest baza jeszcze ze starszych modeli Fiata . Natomiast 16v mia³o miejsce dopiero w tym przypadku od 96 roku wersja 115Km 182A2000 w Fiacie Marea , Bravo Gt. Jak i w dedrze , delcie . Natomiast vvt w Lybrze pó¼niej Punto Hgt.
Ja oceniam swój silnik pozytywnie i nieprzesiad³bym siê na vvt.
Jeszcze jedno jest ekonomiczniejszy ni¿ 1.6 16v np. z Fiata bravo,brava



Nat - 25-01-2007, 15:41
" />
">Jeszcze jedno jest ekonomiczniejszy ni¿ 1.6 16v np. z Fiata bravo,brava

Natomiast ciekawostk±, do której dane zebra³em po¶ród jego uzytkowników jest to, ¿e nie jest ekonomiczniejszy niz 2,0 20V



Petrus - 25-01-2007, 15:44
" />Wg mnie koszty eksploatacyjne tego silnika s± do¶æ wysokie. Mam na mysli rozrz±d (paski, rolki od obydwóch pasków, napinacze, wariator) oraz spalanie.



Patryklancia - 25-01-2007, 15:45
" />
">Jeszcze jedno jest ekonomiczniejszy ni¿ 1.6 16v np. z Fiata bravo,brava

Natomiast ciekawostk±, do której dane zebra³em po¶ród jego uzytkowników jest to, ¿e nie jest ekonomiczniejszy niz 2,0 20V
Sprecyzuj bo niejasne który jest najmniej a który najbardziej paliwo¿erny : niepewny :



Patryklancia - 25-01-2007, 15:50
" />
">Wg mnie koszty eksploatacyjne tego silnika s± do¶æ wysokie. Mam na mysli rozrz±d (paski, rolki od obydwóch pasków, napinacze, wariator) oraz spalanie.
Ale to zale¿y ile czasu zajmie ci zrobienie 100ty¶ km wed³ug instrukcji tyle od wymiany do wymiany, ja zalecam 80ty¶. s± tacy którzy robi± to w 5 lat a s± i tacy co w rok, ale rozrz±d w ¿adnej z Lanci niejest tani poza Y z silnikiem 1108 80z³ kompletny :wink: . Tylko ¿e tego akurat niemo¿na przek³adaæ jako koszty eksploatacyjne poniewa¿ nie wymienisz rozrz±du tak czêsto, reszta filtry , ¶wiece s± w normalnych cenach ,kable Wn te¿ odpadaj± a to te¿koszta poniewa¿ s± cewki na ¶wiecach bezpo¶rednio



Suchar - 25-01-2007, 15:56
" />co to jest ten wariato i jak go sprawdziæ.Ogl±dana jednostka d³ugo sta³a ale podobno zrobiony jest rozz±d i nowy pasek zapali³a od pierwszego strza³u
dalsze foty jednostki





Petrus - 25-01-2007, 16:01
" />
">Ale to zale¿y ile czasu zajmie ci zrobienie 100ty¶ km wed³ug instrukcji tyle od wymiany do wymiany, ja zalecam 80ty¶. s± tacy którzy robi± to w 5 lat a s± i tacy co w rok, ale rozrz±d w ¿adnej z Lanci niejest tani poza Y z silnikiem 1108 80z³ kompletny :wink: . Tylko ¿e tego akurat niemo¿na przek³adaæ jako koszty eksploatacyjne poniewa¿ nie wymienisz rozrz±du tak czêsto, reszta filtry , ¶wiece s± w normalnych cenach ,kable Wn te¿ odpadaj± a to te¿koszta poniewa¿ s± cewki na ¶wiecach bezpo¶rednioMasz racjê.
Piszê to wszystko, gdy¿ jestem w szoku, ¿e mozna nawet raz na 100 tys km wydac tyle kasy na rorz±d oraz, ¿e silnik mo¿e tyle paliæ maj±c tylko tak± moc i tak± pojemno¶æ, a jednocze¶nie bêd±c silnikiem nowoczesnym. Przelewa siê we mnie gorycz, po pozbyciu siê AUDI, a kupnie LYBRY. Ot co :?
No wiem, wiem... ale ta uroda



Petrus - 25-01-2007, 16:04
" />
">co to jest ten wariato i jak go sprawdziæ.Ogl±dana jednostka d³ugo sta³a ale podobno zrobiony jest rozz±d i nowy pasek zapali³a od pierwszego strza³uZaraz po uruchomieniu silnika wydobywa siê taki klekot, jakby by³ to silnik JTD. Po kilku sekundach ustaje. Obecnie mam wymieniany wariator, gdyz jest wykoñczony do cna. Znajomi s±dz±, ¿e kupi³em sobie dieselka. Ca³y czas klepie.
Wariator - zmiennik faz rozrz±du.



Patryklancia - 25-01-2007, 16:27
" />
">Ale to zale¿y ile czasu zajmie ci zrobienie 100ty¶ km wed³ug instrukcji tyle od wymiany do wymiany, ja zalecam 80ty¶. s± tacy którzy robi± to w 5 lat a s± i tacy co w rok, ale rozrz±d w ¿adnej z Lanci niejest tani poza Y z silnikiem 1108 80z³ kompletny :wink: . Tylko ¿e tego akurat niemo¿na przek³adaæ jako koszty eksploatacyjne poniewa¿ nie wymienisz rozrz±du tak czêsto, reszta filtry , ¶wiece s± w normalnych cenach ,kable Wn te¿ odpadaj± a to te¿koszta poniewa¿ s± cewki na ¶wiecach bezpo¶rednioMasz racjê.
Piszê to wszystko, gdy¿ jestem w szoku, ¿e mozna nawet raz na 100 tys km wydac tyle kasy na rorz±d oraz, ¿e silnik mo¿e tyle paliæ maj±c tylko tak± moc i tak± pojemno¶æ, a jednocze¶nie bêd±c silnikiem nowoczesnym. Przelewa siê we mnie gorycz, po pozbyciu siê AUDI, a kupnie LYBRY. Ot co :?
No wiem, wiem... ale ta uroda

I tutaj masz odpowied¼ Lancia to samochód klasy wy¿szej dla mnie "najwy¿szej|" to co inni maj± za dop³atami lancia ma w standardzie i nawet ponad. A ceny coniektórej wiêkszo¶æi :lol: czê¶ci no có¿ nie jest to samochód dla Ludu jak vw np. ale dziêki temu ¿e marka ma swoj± klase to i w³a¶ciciel sie lepiej czujê



Nat - 25-01-2007, 17:40
" />
">Masz racjê.
Piszê to wszystko, gdy¿ jestem w szoku, ¿e mozna nawet raz na 100 tys km wydac tyle kasy na rorz±d oraz, ¿e silnik mo¿e tyle paliæ maj±c tylko tak± moc i tak± pojemno¶æ, a jednocze¶nie bêd±c silnikiem nowoczesnym. Przelewa siê we mnie gorycz, po pozbyciu siê AUDI, a kupnie LYBRY. Ot co :?
No wiem, wiem... ale ta uroda


Moze mi sie juz pozaj±czkowa³o, ale czy to nie Ty, przypadkiem, Petrus, zadawa³es pytanie na forum co kupic, Lybre 1,8 czy 2,0 i po uzyskaniu odpowiedzi, ze 2,0 kupi³es 1,8?
Z 2,0 nie mia³bys tych klopotów.



Petrus - 25-01-2007, 18:50
" />
">Moze mi sie juz pozaj±czkowa³o, ale czy to nie Ty, przypadkiem, Petrus, zadawa³es pytanie na forum co kupic, Lybre 1,8 czy 2,0 i po uzyskaniu odpowiedzi, ze 2,0 kupi³es 1,8?
Z 2,0 nie mia³bys tych klopotów.
Dobrze pamiêtasz
Zap³aci³em za LYBRÊ 16 tys z³. Wydaje mi siê, ¿e cena do¶æ atrakcyjna. Nie mog³em wydaæ wiêcej na auto. Teraz wymiana rozrz±du po zakupie. Przeszed³em jednak z auta nie dla ludu (VW) ale z AUDI, gdzie ceny s± o wiele mniejsze. Ta ró¿nica zabija rado¶æ. Mam nadziejê, ¿e zapomnê o problemie za miesi±c/dwa.



Kubek - 25-01-2007, 19:04
" />16 tys to bardzo dobra cena jak na Lybre, wrecz SuperB, musze powiedziec. Ktory to rocznik ?

Suchar a czemu na tych fotkach drugich ta rura od chlodnicy jest przerwana, ona powinna isc do filtra powietrza chyba ? Ale tam jaks inne obudowa jest, jak by ktos stozek keidys zakladal a potem spowrotem zwykly filtr ale z jakas inna obudowa, ktoredy sie tam powietrze dostaje, od spodu jest dziura czy jak ? U mnie ta rura z chlodnicy pierowtnie jest polacozna z obudowa filtra powietrza i idzie od dolu filtra.



Petrus - 25-01-2007, 19:33
" />
">16 tys to bardzo dobra cena jak na Lybre, wrecz SuperB, musze powiedziec. Ktory to rocznik ?2000 r. Kupiony na polskich rejestracjach. Pukniêty by³ w lewy b³otnik. B³otnik przesun±³ maskê, a ta prawy b³otnik. Go¶æ pomalowa³ b³otniki, wymieni³ gril, maska pozosta³a stra (nie by³a malowana). Mam pêkniêt± obwódkê reflektora. Wszystkie blachy maj± zadrapania. Minimalne, ale mnie denerwuje. To chyba tyle.



Kubek - 25-01-2007, 19:37
" />
">16 tys to bardzo dobra cena jak na Lybre, wrecz SuperB, musze powiedziec. Ktory to rocznik ?2000 r. Kupiony na polskich rejestracjach. Pukniêty by³ w lewy b³otnik. B³otnik przesun±³ maskê, a ta prawy b³otnik. Go¶æ pomalowa³ b³otniki, wymieni³ gril, maska pozosta³a stra (nie by³a malowana). Mam pêkniêt± obwódkê reflektora. Wszystkie blachy maj± zadrapania. Minimalne, ale mnie denerwuje. To chyba tyle.

Jak dla mnei wypas ! jak to niektorzy mowia, to nie wplywa na komfort jazdy



Anonymous - 25-01-2007, 20:53
" />Mam 1.8 w Lybrze. Przed wymian± rozrz±du i wariata klekota³ jak diesel. Po wymianie ... to samo :?
Ale wnioskuje po wypowiedziach w tym w±tku, ¿e to norma w tym silniku?
Plus jest taki, ¿e siedz±c wewn±trz siê o tym klekotaniu zapomina



£ukasz - 25-01-2007, 21:38
" />Zaczne od tego, ze lybra w rodzine przejechala juz 60tys km (lacznie przejechane jest 102 000km).
Silnik oceniam na mierny+
Co to w ogole za pojemnosc silnika???
156Nm- to sie ma nazywac moment obrotowy w silniku pseudo 1.8 z VVT-em??? 8O -to jakies nieporozumienie, ja w starej vectrze B z silnikiem 1.6 16V mialem 150Nm i to przy 3200obr/m a nie przy 4200 :?
Kultura pracy jednostki?? 8O prosze Was-silnik klekocze jak stary diesel :!: :!: I Nie chodzi mi o moment rozruchu bo to normalka(o wariacie moge juz prace dyp. napisac). Walki rozrzadu klekocza po podniesieni maski niemilosiernie a od poczatku leje 5W50 :!:
Sam rozrzad pozostawia wiele do zyczenia. Wkszosc"unfali" w niemczech jest spowodowane peknieciem paska rozrzadu wlasnie w jednostce 1.8 :!: :!:
Jednostka wkreca sie na obroty jakby chciala a nie mogla :!: spala w cholere paliwa(wiecej niz 2.0 20V) i wydaje odglos jak rozkapryszony kanapowy kot.
Po cholere tyle tej elektroniki?? dobre 15 min szukalem gdzie sa swiece zaplonowe...jeszcze do tego na kazda swiece przypada pojedyncza cewka :roll: :? 8O



Nat - 25-01-2007, 21:51
" />A ja uwa¿am, ¿e trochê przesadzasz, £ukasz.
Wariator- to prawda- jest spierniczony, ale jakbys wymieni³ z rozrz±dem zawczasu to praca dyplomowa nie by³aby obroniona.

Moment faktycznie jest ¶redni, ale nie rozpaczliwy. Zreszt± akurat osi±gi zna³e¶ kupuj±c auto...
Podsumowuj±c- nie jest to najlepszy silnik, ale ¿eby tragedia to przesada.

Wiem £ukasz, najlepszy do Lybry by³by 3,0 R6 24V ;) Tu akurat Ciê popieram. 2,0T 20V te¿ nie by³by z³y, tylko trochê niezgodny z duchem tego pojazdu.



Kubek - 25-01-2007, 22:47
" />Najlepszy silnik Lanci i zarazem do lyberki to dla mnie 2.4 JTD



seba - 26-01-2007, 00:44
" />wracaj±c do tematu posta - mam taki silnik tydzieñ temu wymieni³em ca³kowity rozrz±d z wariatorem, paskami, rolkami napinaczami itd. za ca³o¶æ zap³aci³em 600 z³. Dla porównania ojciec wymieni³ rozrz±d w Volvo 460 1.8 i nie zmie¶ci³ sie w 1000z³. Po wymianie auto pali max 10l / 100 po mie¶cie na trasie jecze nie sprawdza³em. Jak dla mnie to rewelacja, Seicento dla porównania bierze 8l /100 z silnikiem 900 ale o tzw. pora¿ce fiata nie bede sie rozpisywa³. Polecam ten silnik ze wzglêdu na moc, która uwa¿am jest odpowiednio dobrana do modelu SW.



pawcio1 - 26-01-2007, 00:52
" />
">wracaj±c do tematu posta - mam taki silnik tydzieñ temu wymieni³em ca³kowity rozrz±d z wariatorem, paskami, rolkami napinaczami itd. za ca³o¶æ zap³aci³em 600 z³. Dla porównania ojciec wymieni³ rozrz±d w Volvo 460 1.8 i nie zmie¶ci³ sie w 1000z³. Po wymianie auto pali max 10l / 100 po mie¶cie na trasie jecze nie sprawdza³em. Jak dla mnie to rewelacja, Seicento dla porównania bierze 8l /100 z silnikiem 900 ale o tzw. pora¿ce fiata nie bede sie rozpisywa³. Polecam ten silnik ze wzglêdu na moc, która uwa¿am jest odpowiednio dobrana do modelu SW. Seba jestem po Twojej stronie!!!Tez mam taki silnik w mojej Delcie, i sprawuje sie dzielnie :wink:



Petrus - 26-01-2007, 01:05
" />
">(...)tydzieñ temu wymieni³em ca³kowity rozrz±d z wariatorem, paskami, rolkami napinaczami itd. za ca³o¶æ zap³aci³em 600 z³. (...)Ciekawe rzeczy piszesz. W³a¶nie zaczynam wymianê rorzadu. Kompletujê wszystko i s±dzê, ¿e nie posiadaj±c jeszcze wszystkiego jestem ju¿ przy 1000 z³.
Wariator (350 z³ allegro), pasek rorz±du, rolka prowadz±ca, napinacz, pasek balansu wa³ków, napinacz tego paska i jeszcze do kupienia dwie rolki prowadz±ce ten pasek (podobno tylko w ASO po 250 z³ szt). Do tego trzeba doliczyæ robociznê.



Kubek - 26-01-2007, 01:39
" />A jaki niby wplyw ma pasek rozrzadu na spalanie ? ze kolega wczesniej pisal ze po wymianie pali tylko 10l ? Tak w ogole to mnie wymiana paska z napinaczami i rolkami razem z robocizna kosztowala 350 zl



seba - 26-01-2007, 01:44
" />
">(...)tydzieñ temu wymieni³em ca³kowity rozrz±d z wariatorem, paskami, rolkami napinaczami itd. za ca³o¶æ zap³aci³em 600 z³. (...)Ciekawe rzeczy piszesz. W³a¶nie zaczynam wymianê rorzadu. Kompletujê wszystko i s±dzê, ¿e nie posiadaj±c jeszcze wszystkiego jestem ju¿ przy 1000 z³.
Wariator (350 z³ allegro), pasek rorz±du, rolka prowadz±ca, napinacz, pasek balansu wa³ków, napinacz tego paska i jeszcze do kupienia dwie rolki prowadz±ce ten pasek (podobno tylko w ASO po 250 z³ szt). Do tego trzeba doliczyæ robociznê.
hmm, mo¿liwe ¿e sie pomyli³em ale max o jakie¶ 50-70 z³ bo robi³em wiêcej rzeczy za jednym razem. z tego co pamiêtam to by³y cze¶ci valeo, good year i reuvelle (nie pamiêtam jak siê to pisze). Za ca³y remont zap³aci³em 1500 z³ (to co napisa³em + wymiana ch³odnicy, paska klinowego , uszczelki na silniku i elektryka)



seba - 26-01-2007, 01:46
" />
">A jaki niby wplyw ma pasek rozrzadu na spalanie ? ze kolega wczesniej pisal ze po wymianie pali tylko 10l ? Tak w ogole to mnie wymiana paska z napinaczami i rolkami razem z robocizna kosztowala 350 zl

nie wiem czy rozrz±d mia³ na to wp³yw mo¿e ch³odnica, która by³a totalnym szrotem, po remoncie pali mi 10 wcze¶niej dochodzi³o nawet do 14



Petrus - 26-01-2007, 01:55
" />
">(...)tydzieñ temu wymieni³em ca³kowity rozrz±d z wariatorem, paskami, rolkami napinaczami itd. za ca³o¶æ zap³aci³em 600 z³. (...)Ciekawe rzeczy piszesz. W³a¶nie zaczynam wymianê rorzadu. Kompletujê wszystko i s±dzê, ¿e nie posiadaj±c jeszcze wszystkiego jestem ju¿ przy 1000 z³.
Wariator (350 z³ allegro), pasek rorz±du, rolka prowadz±ca, napinacz, pasek balansu wa³ków, napinacz tego paska i jeszcze do kupienia dwie rolki prowadz±ce ten pasek (podobno tylko w ASO po 250 z³ szt). Do tego trzeba doliczyæ robociznê.
hmm, mo¿liwe ¿e sie pomyli³em ale max o jakie¶ 50-70 z³ bo robi³em wiêcej rzeczy za jednym razem. z tego co pamiêtam to by³y cze¶ci valeo, good year i reuvelle (nie pamiêtam jak siê to pisze). Za ca³y remont zap³aci³em 1500 z³ (to co napisa³em + wymiana ch³odnicy, paska klinowego , uszczelki na silniku i elektryka)Uwa¿am, ¿e powiniene¶ odkrêciæ pokrywê i zobaczyæ co zosta³o wymienione. Jezeli wariator kosztuje 350 z³, pasek+jednarolka+napinacz 0k. 250 z³, to co z reszt±?



Patryklancia - 26-01-2007, 11:05
" />
">(...)tydzieñ temu wymieni³em ca³kowity rozrz±d z wariatorem, paskami, rolkami napinaczami itd. za ca³o¶æ zap³aci³em 600 z³. (...)Ciekawe rzeczy piszesz. W³a¶nie zaczynam wymianê rorzadu. Kompletujê wszystko i s±dzê, ¿e nie posiadaj±c jeszcze wszystkiego jestem ju¿ przy 1000 z³.
Wariator (350 z³ allegro), pasek rorz±du, rolka prowadz±ca, napinacz, pasek balansu wa³ków, napinacz tego paska i jeszcze do kupienia dwie rolki prowadz±ce ten pasek (podobno tylko w ASO po 250 z³ szt). Do tego trzeba doliczyæ robociznê.

Pyta³e¶ mnie o rozrz±d wiec udzieli³em ci kilku porad ale chyba niedokoñca pyta³e¶ o wszystko bo namieszane troszke jest sprecyzujê:
Rozrz±d : pasek rozrz±du, wariator , rolka prowadz±ca , rolka napinaj±ca.
Balans: pasek wa³ków wyrównowa¿aj±cych,rolka napinaj±ca.
To jest wszystko natomiast te 2 rolki o których piszesz to zapewne chodzi ci o pasek klinowy wielorowkowy , napinacz tego paska i rolkê zwrotna w zale¿no¶ci od wyposa¿enia je¿eli jest klima to wystêpuje tak jak napisa³em je¿eli niema to jest pasek i 1 rolka ,
Do wszystkiego s± zamienniki tylko zale¿y od cen nawet do napinacza balansu ale przy cenie orgina³u ok.120z³ niema sensu.
Napinacz paska wielorowkowego jest drogi poniewa¿ sk³ada siê z elementu aluminiowego sprêzyny napinaj±cej i rolki notabene przyjkrêconej na lewym gwincie :idea: . Sam mia³em z nim problem cena ca³o¶ci ponad 350z³ za napinacz , wed³ug aso nierozbieralne :lol: , ja doszed³em i¿ wymieniam sam± rolkê napinacza która to jest stosowana w fiacie bravo :idea: i wystarczy 70z³ :wink: s± to dwie te same rolki wymiary60x29 . Natomiast rolka zwrotna wystêpuje w zamienniku z skf jak i z w³oskiej bredy i koszt 100-120z³ .Tyle mojego wywodu chyba wszystko uda³o mi siê wyja¶niæ



Patryklancia - 26-01-2007, 11:11
" />
">A ja uwa¿am, ¿e trochê przesadzasz, £ukasz.
Wariator- to prawda- jest spierniczony, ale jakbys wymieni³ z rozrz±dem zawczasu to praca dyplomowa nie by³aby obroniona.

Dok³adnie przesadzasz , potwierdzam swoj± wcze¶niejsz± wypowied¼ dlatego niekupi³em vvt niby 15Km wiêcej a dodatkowy koszt przy wymianie i co¶ co niestety sie lubi zepsuæ czasem. A wariator w sumie niejest to skomplikowana budowa tylko czy stosowa³e¶ pozmianowe to jest pytanie :roll:



£ukasz - 26-01-2007, 12:26
" />
">A ja uwa¿am, ¿e trochê przesadzasz, £ukasz.
Wariator- to prawda- jest spierniczony, ale jakbys wymieni³ z rozrz±dem zawczasu to praca dyplomowa nie by³aby obroniona.

Moment faktycznie jest ¶redni, ale nie rozpaczliwy. Zreszt± akurat osi±gi zna³e¶ kupuj±c auto...
Podsumowuj±c- nie jest to najlepszy silnik, ale ¿eby tragedia to przesada.

Wiem £ukasz, najlepszy do Lybry by³by 3,0 R6 24V ;) Tu akurat Ciê popieram. 2,0T 20V te¿ nie by³by z³y, tylko trochê niezgodny z duchem tego pojazdu.

Cos chlopaki nie czytacie mnie dokladnie Nie opisywalem klekotu diesla z powodu wariatora. Chodzi mi o klekot walkow rozrzadu. O wariatorze czytalem juz dobre 6 lat temu kiedy to wlasciciele alfa romeo 156 narzekali na niego w silnikach 1.6 1.8 2.0. Ja nie musialem jeszcze wymieniac wariata bo jest- powiedzmy w dostatecznym stanie. Wplyw na to mialo przedewszystkim pilnowanie odopiedniego stanu na miarce i lanie markowego 5W50(ma to znaczenie szczegolnie w zimie). Zapomnial bym jeszcze jak macie przechylony samochod na lewa strone to wariata przy rozruchu w ogole nie slychac.
Moment obrotowy jest naprawde niski. Dla porownania podam jeszcze jedna jednostke-Honda Accord 1.8 tez z VVT-em ma juz 175Nm :evil:
Zeby bylo jasne uwazam, ze silniki fiata 1.6, 1.8(bez VVT)2.0 16V sa jak najbardziej ok. Temat topicu dotyczy silnika 1.8VVT , nie placze z powodu malej mocy w lybrze bo to jest oczywiste. Wystarczy wlozyc go do budy o 200-300kg lzejszej i bedzie zamiatal.
Jako ciekawostke podam, ze na forum FC ta jednostke nazywaja kosiark±
Nat 3.0R6 nie wejdzie w bude lybry ale 2.5/3.0 V6 jak najbardziej tak ...a 2.0 20VT to rowniez cudna motorownia choc jak sam napisales niezgodny z duchem tego pojazdu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \