deltalukasz - 08-09-2009, 09:08
" />Witam.
Problem nietypowy jak dla mnie,poniewaz jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby moja lancia stanela na drodze i nie chciala dalej ruszyc.Sprawdzalem iskre i jest bardzo slaba albo jej praktycznie nie ma.Jest to dosyc dziwne,gdy krece rozrudznikiem to wlasnie widac slaba iskre a jak przestaje krecic to w momencie gdy puszczam kluczyk i zatrzymuje sie rozrusznik na wszystkich swiecach pojawia sie Bardzo duza iskra w tym momencie.Dzieje sie to idelanie jak rozrusznik przestaje krecic-takie jednorazowe uderzenie iskry.Sprawdzalem napiecie na wtyczce ktora plynie prad do cewki i sa tam 3 piny i pokazuje miedzy 1 a 2 ---> 9 a 12V.Miedzy 2 a 3 pinem to samo a miedzy 1 a 3 nie pokazuje nic.Nie mam schematu elektrycznego ale wydaje mi sie ze 1 i 3 pin sa plusowe a 2 minusowy czyli pomiary wychodza dobre.I tutaj moje pytanie jak mozna sprawdzic cewke ze jest sprawna.Dzis po pracy zamierzam wyczyscic pompe paliwa dla pewnosci chodz paliwo dochodzi i wlasnie cos zrobic z cewka,chcialbym ja podmienic ale jak nie bedzie mozliwosci to fajnie zeby byl jakis sposob na jej sprawdzenie.Za silnikiem pod plastikowa obudowa sa 2 bezpieczniki polaczone z 2 przekaznikami.Wczoraj myslalem ze to wina tych przekaznikow i je wymienilem i faktycznie samochod odpalil i dojechalem do domu ale wieczorem juz mi sie nie udalo dojechac.Moze te przekazniki sie pala albo cos.Chociaz moze byc tez tak ze te przekazniki nie sa od zaplonu bo po ich odlaczeniu na kablu zasilajacym cewke tez bylo napiecie.Mam nadzieje ze chociaz czesc byla zrozumiala z tego co napisalem i prosze o jakies sugestie co moze byc nie tak,bo ostatnimi czasy delcina daje mi popalic i mam ochote sie jej pozbyc.Silnik dodam 1,6 8V,czyli proste jak budowa cepa.
Dziadek - 08-09-2009, 18:44
" />Sprawd¿ czujnik po³o¿enia wa³u.
blejku - 08-09-2009, 19:05
" />wymieniles bezpieczniki i odpalilo? nie rozumiem za bardzo.. teraz bezpiecznik wywalony?to sa chyba bezpieczniki, a przynajmniej jeden od ECU.. tez mi wywalalo taki problem ale 2.0 16v przy zwarciu na cewce zaplonowej..zasilaniu zaznaczam..wybijalo bezp. ecu
Zmierz napiecie na podlaczonej cewce..odsuwajac oslonke lub podlacz zarowke 21w zamiast miernika bo to musi byc mierzone pod obciazeniem..zreszta zarowka to podstwa pomiarowa miernik to zdradliwe narzedzie
deltalukasz - 08-09-2009, 20:56
" />Wymienilem przekazniki one byly polaczone z bezpiecznikami,ale bezpieczniki sa dobre.Po wymianie przekaznikow zapalil ale teraz znow nie pali,podmienialem ponownie przekazniki zeby sprawdzic czy sie przypadkiej nie uzkodzily ale sa okej.Wydaje mi sie ze problem bardziej z elektryka poniewaz dzis sprawdzilem i pompa nie podaje paliwa a jak ja wyciagnalem i podpialem na krotko pod aku to dziala.Natomiast na kablu zasilajacym pompe jest tylko 2,5V.Na kablu zasilajacym cewke jest jakies 12V.Zastanawiam sie czy te dwie rzeczy nie sa ze soba jakos powiazane....