kretekpodnietek - 11-10-2007, 16:38
" />Witam!
Niedawno kupi³em ten piêkny samochód z LPG i mam kilka problemów.
1.prawdopodobnie jest uszkodzony silnik krokowy, bo czasem silnik faluje na wolnych obrotach, na zimno ga¶nie. chodzi dopiero po nagrzaniu sie, ostatnio wpad³em na pomys³ namarowania go wd-40 i wtedy sie pogorszy³o, faluje na poziomie 1500-2000 obrotów na gor±cym silniku, a na gazie wskakuje do 3000 obrotów, wiêc chyba nic innego tylkoe ten element? po od³aczeniu silnik dzia³a normalnie.
2. dzwoni popychacz zaworu, czy jest hydrauliczny, czy jest mo¿liwo¶æ ich regeneracji, czy mo¿na je zmieniaæ pojedyñczo, czy trzeba ca³y komplet?
3. na zimnym silniku zachowuje sie jakby nie chodzi³ na jeden cylinder. rzuca silnikiem, s³ychaæ po wydechu, ale gdy ¶ciagam po kolei przewody z ¶wiec zap³onowych to pogarsza sie, czyli tak jakby na jednym nie zachodzi³o pe³ne spalanie, mo¿liwe jest wypalenie zaworu?
Przebieg auta to 140 tys. (oryginalne) rok 94, silnik 1.8 8v na dwóch wa³kach
karol1125 - 11-10-2007, 21:00
" />
">2. dzwoni popychacz zaworu, czy jest hydrauliczny, czy jest mo¿liwo¶æ ich regeneracji, czy mo¿na je zmieniaæ pojedyñczo, czy trzeba ca³y komplet?
3. na zimnym silniku zachowuje sie jakby nie chodzi³ na jeden cylinder. rzuca silnikiem, s³ychaæ po wydechu, ale gdy ¶ciagam po kolei przewody z ¶wiec zap³onowych to pogarsza sie, czyli tak jakby na jednym nie zachodzi³o pe³ne spalanie, mo¿liwe jest wypalenie zaworu?
Mam ten sam silnik i co do 3 pkt. to mia³em to samo mo¿e ze 4 razy jak kupi³em auto. Chodzi³ tak jakby na 3 garach ale po mocnym prze gazowaniu znika³o i na razie (odpukaæ) nie wraca.
Co do 2 pkt. to na jakich obrotach ci puka? Bo mi od 2000-4000 i wzrasta równo z obrotami silnika. Odg³os jest wyra¼ny.
Niektórzy twierdz± ¿e wystarczy wymieniæ olej na jaki¶ lepszy.
No i w³a¶nie do³±czam siê do pytania cz tam s± hydrauliczne zawory?
schab - 12-10-2007, 07:50
" />Zacznijmy od tego , ¿e oryginalny przebieg 140 tys dla 13-letniego auta , z za³o¿onym gazem - to ja miêdzy bajki w³o¿ê ...
Zawory w tym aucie nie s± regulowane hydraulicznie . To ¿e dzwoni ci rozrz±d i ¼le pali na jeden garnek - to mo¿e byæ ta sama przyczyna : mo¿e byæ wypalone gniazdo zaworu , b±d¼ zawór po "przej¶ciach" ¼le siada w gnie¼dzie , mo¿e byæ pêkniêta sprê¿yna zaworu , albo wyrobiona krzywka na wa³ku rozrz±du .
Najwiêcej dowiesz siê ¶ci±gaj±c pokrywê wa³ka i mierz±c szczelinomierzem luzy , oraz wykrêcaj±c ¶wiece i patrz±c - co masz na nich .
bichon - 12-10-2007, 08:38
" />Ja tez mam taki silnik w swojej delcie
Gaz miala zalozony jeszcze przed sprowadzeniem do Polski i wedlug budzika ma przejechane ponad 260kkm (rocznik 93).
A co do pkt 1 - mialem do niedawna podobny problem. W Krakowie sie ostatnio wiecej stoi niz jezdzi (srednia predkosc na alejach to 4km/godz), i wkurzalem sie ze obroty przy podjezdzaniu w korkach nie wracaly mi do tych 950, tylko utrzymywaly sie przez jakis czas na 1500. Po jakims czasie spadaly na 900, ale akurat wtedy byla zmiana swiatel albo podjezdzanie w korku...
Ale problem ustal kilka dni temu; po wizycie najpierw u gazownika, a potem u mechanika (z innych powodow). Zapytalem ich o przyczyne nietrzymania niskich obrotow, obaj obwinili o to silnik krokowy, ale nic przy nim nie robili. Moze ktorys z nich mial magiczny dotyk :-) problem ustal. Tylko spalanie po takiej jezdzie mialem 17/100 (LPG).
bichon - 12-10-2007, 08:42
" />A, jeszcze o jedno chcialem zapytac przy tej okazji - ostatnimi czasy (moze jak zrobilo sie zimniej) silnik ma problemy z rozruchem. Odpala bez problemow, obroty wzrastaja na 1500-2000, a po kilku sekundach maleja i silnik gasnie. Po ponownym odpaleniu jest juz OK. Jezeli po odpaleniu lekko przygazuje na 2000 obrotow i potrzymam kilka sekund to wtedy obroty nie spadaja i nie gasnie.
Ktos wie, dlaczego tak sie dzieje?
kretekpodnietek - 12-10-2007, 09:05
" />
">Zacznijmy od tego , ¿e oryginalny przebieg 140 tys dla 13-letniego auta , z za³o¿onym gazem - to ja miêdzy bajki w³o¿ê ...
Zawory w tym aucie nie s± regulowane hydraulicznie . To ¿e dzwoni ci rozrz±d i ¼le pali na jeden garnek - to mo¿e byæ ta sama przyczyna : mo¿e byæ wypalone gniazdo zaworu , b±d¼ zawór po "przej¶ciach" ¼le siada w gnie¼dzie , mo¿e byæ pêkniêta sprê¿yna zaworu , albo wyrobiona krzywka na wa³ku rozrz±du .
Najwiêcej dowiesz siê ¶ci±gaj±c pokrywê wa³ka i mierz±c szczelinomierzem luzy , oraz wykrêcaj±c ¶wiece i patrz±c - co masz na nich .
przebieg jest oryginalny na 100% do 2004 w niemczech by³a prowadzona ksiazka serwisowa do przebiegu 94000, a dwa tygodnie po sprowadzeniu by³ za³o¿ony gaz, wiêc mam przegl±dy okresowe gazu i przebieg sie zgadza. ostatni przegl±d w styczniu tego roku przy przejechanych 125000, czyli jest ok. ale jestem na 99% pewien ¿e to zawór, s³ychaæ silnik jak kuleje przy krêceniu rozrusznikiem, jak sie wyrwe z domu to zmierze ci¶nienie na cylindrach, mo¿e dzi¶, napisze wyniki
kretekpodnietek - 13-10-2007, 17:37
" />ju¿ podejrzewam co to mo¿e byæ, zmierzy³em ci¶nienie:
2 cylinder 11 kg/cm2,
3 cylinder 11,5 kg/cm2
4 cylinder 12,5 kg/cm2
na pierwszym nie da³em rady zmierzyæ, bo rozrz±d przeszkadza³ mi w zakrêceniu czujnika, a wciskanym sam nie zmierze.
w ka¿dym razie na 3 cylindrze ¶wieca by³a troche zarzucona nagarem, i na 3 cylindrze k³apie popychacz, wa³ek jest w porz±dku, moje przemy¶lenie to takie ¿e zawór otwiera sie nie do koñca i mieszanka ma za ma³o tlenu i st±d to rzucanie silnikiem, zarzucenie ¶wiecy itp poza tym przy od³±czeniu 3 ¶wiecy niewiele sie pogarsza, a ka¿dej innej to bardzo d³awi silnik, czyli 3 popychacz do wymiany. olej nie jest z³y, bo Mobil Super S.
co o tym s±dzicie?