picia78 - 16-04-2008, 22:23
" />Witam wszystkich !
Moja Lancia to Delta 1,8 benzyna 93 rok i boli j± to: ma nierównomierne obroty (aczkolwiek obroty na obrotomierzu nie faluj± , ale to objawia sie tak± dziwna prac± jakby falowa³y ? niewiem jak to okre¶liæ, ma du¿e spalanie ponad 10 l. na sto dok³adnie nie sprawdza³em , i na ciep³ym silniku jakby s³ychaæ "pierdzenie" tak jak przy dziurawym t³umiku (sprawdzone nie ma ¿adnych nieszczelno¶ci ) . Porad¼cie co mo¿e byæ przyczyn± co sprawdziæ ?
skyblu - 16-04-2008, 23:02
" />
">Witam wszystkich !
Moja Lancia to Delta 1,8 benzyna 93 rok i boli j± to: ma nierównomierne obroty (aczkolwiek obroty na obrotomierzu nie faluj± , ale to objawia sie tak± dziwna prac± jakby falowa³y ? niewiem jak to okre¶liæ, ma du¿e spalanie ponad 10 l. na sto dok³adnie nie sprawdza³em , i na ciep³ym silniku jakby s³ychaæ "pierdzenie" tak jak przy dziurawym t³umiku (sprawdzone nie ma ¿adnych nieszczelno¶ci ) . Porad¼cie co mo¿e byæ przyczyn± co sprawdziæ ?
mo¿e za du¿o kapusty :wink:
a u mnie za du¿o dobrego wina : witaj : : witaj : : witaj :
brum brum
lancia1969 - 16-04-2008, 23:09
" />Sprawd¼ podci¶nienia i wszystkie cienkie wê¿yki , skontroluj w±¿ od podcisnienia do serwa hamulcowego , odstêp elektrod na swiecach ( 1,1) odlego¶æ czujnika na kole pasowym ( przerwa od 0,8 do 1,2).
Sprawd¿ czy nie jest przestawiona ¶ruba zderzakowa ko³o przepustnicy.
picia78 - 16-04-2008, 23:13
" />a czy jest mo¿liwo¶ci± ¿e jest nie tak co¶ ze sond± lambda ? ewentualnie jak mo¿na ja sprawdziæ jaka¶ rezystancja ?
lancia1969 - 16-04-2008, 23:19
" />
">a czy jest mo¿liwo¶ci± ¿e jest nie tak co¶ ze sond± lambda ? ewentualnie jak mo¿na ja sprawdziæ jaka¶ rezystancja ?
Sprawd¿, po prawej stronie za lampa masz zó³t± nietypowa wtyczke (sygna³ sondy do ecu ) zmierz napiecie w czasie pracy wepnij sie równolegle , ustaw voltomierz na zakres do 2 V i zobacz co sie dzieje.
Powinien na wolnych skakaæ miedzy 0,2 do 0,9 lub oscylowaæ oko³o 0,45 - sprawdzaj na nagrzanym silniku .
picia78 - 17-04-2008, 12:01
" />czy kto¶ ma jeszcze jakie¶ pomys³y by³bym wdziêczny wybieram sie do kolegi co ma kawa³ek gara¿u ¿eby na g³owê nie pada³o i czym wiêcej rzeczy bym sprawdzi³ to by by³o lepiej >pomy¶lcie forumowicze co jeszcze mo¿e byæ przyczyn± choroby mojego autka
picia78 - 17-04-2008, 19:06
" />Znalaz³em ¿ó³t± wtyczkê ale nie za lamp± tylko za silnikiem i jest ona dziwna posiada trzy piny po pod³±czeniu miernika do skrajnych pokazuje napiêcie 0,38 - 0,39 Volt, tak jak mówi³ "lancia1969" napiêcie mie¶ci sie podanej skali czyli nie sonda lambda je¶li to ta wtyczka i dobrze sprawdzi³em . Sprawdzi³em równie¿ wê¿yki podci¶nieñ wszystko jest ok,a silnik ma nadal swoje chore objawy.
Adrian - 17-04-2008, 22:55
" />Jednym z objawów ¼le pracuj±cej lambdy jest to ze jak pogonisz samochód powiedzmy prawie do odcinki a potem staniesz nie dotykaj±c gazu to samochód ga¶nie ca³kowicie. Mi to bardziej wygl±da na jaki¶ k³opot z wtryskiem.
lancia1969 - 17-04-2008, 23:12
" />
">Znalaz³em ¿ó³t± wtyczkê ale nie za lamp± tylko za silnikiem i jest ona dziwna posiada trzy piny po pod³±czeniu miernika do skrajnych pokazuje napiêcie 0,38 - 0,39 Volt, tak jak mówi³ "lancia1969" napiêcie mie¶ci sie podanej skali czyli nie sonda lambda je¶li to ta wtyczka i dobrze sprawdzi³em . Sprawdzi³em równie¿ wê¿yki podci¶nieñ wszystko jest ok,a silnik ma nadal swoje chore objawy.
Zacznij od mechaniki - luzy zaworowe , ustawienie rozrzadu , stan wa³ków , kompresja - trudno jest przez net naprawiæ samochód je¿eli nie napiszesz jak to sie sta³o i czy kiedykolwiek ten samochód normalne je¿dzi³ czy kupi³e¶ go w takim stanie? Napisz co¶ wiecej .
kretekpodnietek - 18-04-2008, 15:19
" />Lancia1969 dobrze mówi, u mnie nie by³o luzów na zaworach nie domyka³y sie, i silnik nie chcia³ chodziæ, obwinia³em sterowanie a tu okaza³o sie ¿e ju¿ zawory sa wypalone.
a ¿eby luzy sprawdziæ wystarczy dwie pokrywy z wa³ków ¶ci±gn±c.
picia78 - 19-04-2008, 10:08
" />Te objawy mo¿na powiedzieæ istniej± od samego pocz±tku tylko jakby teraz s± jakby mocniejsze . I teraz najlepsze u mechanika wymienia³em rozrz±d i nie pasowa³y oryginalnie znaki na wa³ku tym od szyby tak jakby o jeden z±bek , po wymianie tez siê nie zgadza i mechanik powiedzia³ ze nie idzie inaczej ustawiæ ? wszystkie inne znaki pasuj± a ten jeden nie .Czy to mo¿e byæ przyczyna ?
picia78 - 22-04-2008, 11:03
" />Czy nikt nie wie czego¶ na temat tych znaków rozrz±du ?
kretekpodnietek - 22-04-2008, 13:38
" />jak to nie idzie ustawiæ.
http://images28.fotosik.pl/200/4425bf5d24b26e88.jpg[/img]
przecie¿ daje sie wszystko na znaki zak³ada pasek i musi pasowaæ.
picia78 - 22-04-2008, 16:46
" />czy masz wiêcej jaki¶ materia³ów jaka¶ instrukcja do lanci opis tego zdjêcia ? wyja¶nienie tych numerków na obrazku ?prosi³bym jakby¶ móg³
kretekpodnietek - 22-04-2008, 20:49
" />obrazek skopiow±³em z autodaty, ale opisu nie mam.
jak chcesz to mogê Ci zrobiæ zdjêcia znaków w swoim aucie.
pew - 22-04-2008, 20:51
" />
"> skontroluj w±¿ od podcisnienia do serwa hamulcowego
Grzesiek ja lajkonik co to ma do rzeczy w tym przypadku?
picia78 - 26-04-2008, 10:05
" />kretekpodnietek ; zrób mi te zdjêcia jak bêdziesz mia³ czas. A kto¶ jeszcze mo¿e sie w³±czy do tematu ?
picia78 - 26-04-2008, 10:08
" />
"> skontroluj w±¿ od podcisnienia do serwa hamulcowego
Grzesiek ja lajkonik co to ma do rzeczy w tym przypadku?
nie rozumiem tego postu
:roll:
kretekpodnietek - 26-04-2008, 10:12
" />
"> skontroluj w±¿ od podcisnienia do serwa hamulcowego
Grzesiek ja lajkonik co to ma do rzeczy w tym przypadku?
chodzi o szczelnosc uk³adu dolotowego, a w±z do serwa jest jego czê¶ci±.
a zdjecia postaram sie dzi¶ zrobiæ.
dawidson - 26-04-2008, 11:58
" />Ja bym obstawia³ nieszczczelny dolot.
Walniêta lambda generowa³a by spalanie o wiele wiêksze ni¿ 10 litrów.
Przy lambdzie s± trzy kable, ale tylko dwa sygna³owe. Trzeci odpowiada za ogrzewanie sondy.
Sygna³ z sondy ma sie stale zmieniaæ. Napiêcie stoj±ce w jednym miejscu lub zmieniaj±ce sie powoli i w minimalnym zakresie to równie¿ jeden z objawów uszkodzonej sondy.
Raczej ciê¿ko zaliczyæ do objawów padniêtej sondy to, ze po ostrym "pogonieniu" zga¶nie. U mnie mogê ca³kiem odpi±æ sondê i to zrobiæ-gwarantuje ze nie zga¶nie. Poza tym nie ma ¿adnej uzasadnionej przyczyny z powodu której silnik z uszkodzona sonda mia³by gasn±æ.
Przed wymiana rozrz±du tez tak by³o?
je¶li nie to ja bym zakonczyl wspó³prace z mechanikiem. Nawet ja umiem wymieniæ rozrz±d bez ogl±dania sie na znaki :roll:
Wielkiej filozofii w tym nie ma :roll:
kretekpodnietek - 26-04-2008, 12:57
" />Dawidson: dwa bia³e to ogrzewanie sondy, czarny to sygna³. Tak jest w sondzie 3 przewodowej, sonda 4 przewodowa ma dodatkowo szary przewód który jest podpiêty do masy.
Znaki na wa³kach rozrz±du: w okienkach bêdziesz widzia³ wciêcie na kole zêbatym, które ma byæ w jednej lini z znakami na obudowie.
http://images25.fotosik.pl/201/b2d8fb29d7bf545c.jpg[/img]
znak na wale korbowym: jest on w okienku w obudowie skrzyni biegów, podany jest tez tam k±t wyprzedzenia zap³onu, ale powinno byæ na 0 stopni (je¿eli ¼le mówie niech mnie ktos poprawi)
http://images32.fotosik.pl/230/81740d690f6531a2.jpg[/img]
picia78 - 26-04-2008, 13:56
" />Czekajcie muszê co¶ sprostowaæ w którym miejscu najlepiej sprawdziæ sondê bo ja niewiem czy dobrze robi³em u mnie na ¶cianie dzia³owej jest taka czarna wtyczka z ¿ó³t± obwódk± i ma 3 piny na skrajnych mierzy³em by³o napiêcie 0,39 V i sta³o a miedzy skrajnymi a ¶rodkowym ok. 6 V to je¿eli to znaczy ¿e sonda jest z³a tak ?
kretekpodnietek - 26-04-2008, 15:14
" />jedn± koñcówkê voltomierza wepnij do minusowej klemy akumulatora, a drug± koñcówke do pinu z czarnym przewodem od sondy, sprawd¼ tam napiêcie.
ale zobacz na znaki, sonda nie powoduje kichania czy jak to mo¿na nazwaæ, obstawiam ¿e jest przestawiony zawory domykaja sie w z³ym momencie i przez to kicha.
u mnie zawory sie nie domyka³y to tez mi auto gas³o kiedy chcia³o, np. jechalem sobie na trasie, wcisn±³em sprzêg³o i auto zgas³o.
picia78 - 26-04-2008, 15:36
" />u mnie aut nie ga¶nie :roll: nic takiego nie pisa³em . Sprawdzi³em sondê napiêcie faluje w zakresach prawid³owych wiec chyba to nie wina sondy . Dawidson a co masz na my¶li z nieszczelnym dolotem ? aha rozrz±d sie zgadza wszystko w porz±dku
dawidson - 26-04-2008, 16:05
" />
">u mnie aut nie ga¶nie :roll: nic takiego nie pisa³em . Sprawdzi³em sondê napiêcie faluje w zakresach prawid³owych wiec chyba to nie wina sondy . Dawidson a co masz na my¶li z nieszczelnym dolotem ? aha rozrz±d sie zgadza wszystko w porz±dku
Sprawdz czy "pierdzenie" o ktorym pisales dobiega z jakiejs konkretnej okolicy. Nieszczelny dolot (a co za tym idzie zasysanie lewego powietrza) czesto powoduje lekkie falowanie obrotow.
U mnie tez byl problem z pierdzeniem. Wydech byl nowy (caly lacznie z kolektorem)... reke bym dal uciac, ze jest szczelny... i bym teraz k...a nie mial reki! :wink:
u mnie lekko wydmuchalo uszczelke miedzy kolektorem a portkami i pierdzialo dopiero jak sie rozgrzalo.
Wjedz na kanal. jedna osoba niech przytka wydech a ty obserwuj skad zaczna sie wydobywac spaliny.
Dokladnie obejrzyj wszystkie wezyki i przewody pod maska (juz o tym pisano), sprawdz czy zaden nie jest nieszczelny, pekniety itp. Nieszczelny dolot potrafi byc glosniejszy od "sportowego" tlumika
picia78 - 26-04-2008, 20:10
" />ok poszukam