benefactor - 22-12-2007, 15:52
" />Witam posiadam lancie delte 1,6 rocznik 96. spadł mi pasek rozrzadu i chciałbym go załozyc z powrotem bo jest ok. jak musza byc ustawione koła zębate czy ktos wie albo ma rysunek tego?
Boorek - 22-12-2007, 16:41
" />
">Witam posiadam lancie delte 1,6 rocznik 96. spadł mi pasek rozrzadu i chciałbym go załozyc z powrotem bo jest ok. jak musza byc ustawione koła zębate czy ktos wie albo ma rysunek tego? Po pierwsze uzupelnij prrofil o nazwę miejscowości-taki regulamin, po drugie tematy tytułujemy w taki sposób "model auta (w Twoim przypadku delta) problem (np. jak ustawic kola zębate, albo spadl pasek rozrzadu) a teraz do rzeczy: silniki w lanciach w wiekszości, jsli nie wszystkie sa kolizyjne tzn że jeśli pęknie pasek klinowy albo spadnie i zakrecisz silnikiem to zawory spotykaja się z tłokami i robi sie sajgon tzn gną sie zawory i trzeba je wymienić, jeśli tak było w Twoim przypadku to trzeba zdjąć glowice i zobaczyc czy nic więcej sie nie stało i samo założenie paska rozrzadu nic nie da niestety. Pozdrawiam
benefactor - 22-12-2007, 16:52
" />chciałem powiedziec ze jestem "zielony" w tym temacie po prostu poszedłem rano zapaliłem auto a ono zgasło,wiec otworzyłem maske i patrze ze spadł pasek,myslisz ze mimo to bedzie sajgon w silniku? a moze miałem szczescie i bedzie ok? wiec prosze jesli wiesz to napisz mi jak maja byc koła a brat mi to zrobi.
Simon - 22-12-2007, 17:09
" />sprawdz se lepiej czy coś sie nie podobiło pod głowicą bo założysz, odpalisz i bedzie jeszcze gorzej.
a druga sprawa - nie zakładaj drugi raz tego samego paska. Jak spadł raz to może to zrobić po raz drugi i wtedy możesz mieć mniej szczęścia.
Pasek kosztuje kilkadziesiąt zł, a koszt remontu silnika może pójść w tysiaki.
Boorek - 22-12-2007, 17:18
" />
">chciałem powiedziec ze jestem "zielony" w tym temacie po prostu poszedłem rano zapaliłem auto a ono zgasło,wiec otworzyłem maske i patrze ze spadł pasek,myslisz ze mimo to bedzie sajgon w silniku? a moze miałem szczescie i bedzie ok? wiec prosze jesli wiesz to napisz mi jak maja byc koła a brat mi to zrobi.w tym przypadku myślę że założenie paska nic nie da... niestety glowicę trzeba ściągać i jak kolega Simon powiedział może pogorszyć sprawę założenie paska i proba odpalenia, bo teraz np może być pogięte 4 zawory a później bedą wszystkie, co nie znaczy że już teraz nie są. a odnośnie schematów niestety nie pomogę, bo nie mam takowych. Swoja drogą to ciekawe że pasek tak poprostu sobie spadł... pozdrawiam i życzę powrotu autka do pełni sił.
benefactor - 22-12-2007, 17:42
" />Dzieki za podpowiedzi,najpierw zobacze co jest pod głowica.
Tez sie dziwie czemu spadł pasek:(
igrek - 22-12-2007, 18:55
" />
">Witam posiadam lancie delte 1,6 rocznik 96. spadł mi pasek rozrzadu i chciałbym go załozyc z powrotem bo jest ok. jak musza byc ustawione koła zębate czy ktos wie albo ma rysunek tego?
Rysunku nie dam rady przesłać, ale Ci wytłumaczę.
Znak na wałku rozrządu znajduje się na tej plastikowej osłonie, która jest za kołami pasowymi na godzinie "1"
Tak samo jest na wale z tym, że tutaj znak jest nabloku silnika.
Ale tak jak mówią koledzy głowica w górę i sprawdzić ile się zaworów pogięło, a potem nowy pasek+ napinacz i jazda.
Pozdrawiam
aro - 22-12-2007, 20:39
" />Bo pasek się napina co ileś tam tys kilosów Ja jak byłem zmieniac rozrząd, to mechanik powiedział mi, że pasek miał troche za duzy luz i w każdej chwili mógł spasc.
benefactor - 23-12-2007, 10:22
" />dzięki panowie za te wsystkie podpowiedzi.
po świętach będę patrzył pod głowice.
napisze Wam czy jest sajgon czy jednak miałem mase szczęścia.
pozdrawiam wszystkich właścicieli Lanci
wspaniałe auto:)
timi - 23-12-2007, 15:54
" />Kolego napisałeś że jesteś zielony w temacie mechaniki, a po otwarciu maski zobaczyłeś że z kółek spadł pasek, nazwałeś go paskiem rozrządu. W silniku są dwa paski jeden widoczny jak na dłoni nazywany popularnie klinowym napędzający pompe wodna, alternator i inne urządzenia np. klimę oraz drugi pod osłoną obudową nie powinno być go wogóle widać i to jest właśnie rozrząd. Jeśli spadł ten pierwszy, widoczny, to kup nowy, odegnij napinacz, powinien być twardy np. łyżką załóż pasek tu ustawienie kół najprawdopodobniej nie ma znaczenia i zwolnij napinacz. Jeśli spadł pasek a nie był stary to może byc to wina zbyt słabego docisku napinacza więc też trzeba by wymienic
benefactor - 28-12-2007, 18:34
" />No panowie:) załozyliśmy z bratem ten pasek i wszystko działa:)
Takze jest wszystko ok:)
Dzięki za wszystkie podpowiedzi:)
Napiszcie mi tylko jak musi byc mocno pasek napięty bo wydaje nam sie ze jest za luzny.
Pozdrawiam:)
pawcio1 - 28-12-2007, 18:48
" />
">No panowie:) załozyliśmy z bratem ten pasek i wszystko działa:)
Takze jest wszystko ok:)
Dzięki za wszystkie podpowiedzi:)
Napiszcie mi tylko jak musi byc mocno pasek napięty bo wydaje nam sie ze jest za luzny.
Pozdrawiam:)
Ale który w końcu Ci spadł? Pasek klinowy czy rozrządu :roll:
benefactor - 28-12-2007, 18:55
" />Pawcio spadł mi pasek rozrządu.
Egon - 28-12-2007, 20:32
" />jak "spadnie" pasek rozrzadu i otworzysz maske to go nie zobaczysz bo jest schowany pod osłone i dopiero po rozkreceniu osłon masz dostęp do niego
pawcio1 - 28-12-2007, 23:13
" />
">jak "spadnie" pasek rozrzadu i otworzysz maske to go nie zobaczysz bo jest schowany pod osłone i dopiero po rozkreceniu osłon masz dostęp do niego
Cyba że miał zdjętą osłone
benefactor - 29-12-2007, 09:46
" />Dokładnie tak jak mówisz Pawcio:)
Osłona jest od góry trochę pęknięta i widać było że pasek sie zsunął.
Ciesze się ze wszystko jest ok,musze tylko dzisiaj pojechac do jakiegos
warsztatu zeby sprawdzili czy dobrze napięty jest:)