zrobek - 24-07-2007, 00:33
" />witam
posiadam delte 1,6 produkowaną na rynek niemiecki. Czy jest możliwe zwiększenie mocy silnika z 90KM do tej co była oferowana na "normalne" rynki (czyli 103KM). Mojej staruszce brakuje mocy szczególnie gdy mam włączoną klimę, więc każdy kucyk mechaniczny na wagę złota
Torell007 - 24-07-2007, 08:09
" />zapewne masz 1.6 MPI 8V 103 kuce mialy wersje 16 zaworowe a to "deczko" inny silnik ...
Kabar - 24-07-2007, 08:54
" />Wydaje mi się że może mieć 1.6 16V, sądząc po mocy i zdjęciu w avatarze.
Nie kojarze żeby wogóle w ndelcie występowały 1.6 8V MPI.
Musisz poszukać w archiwum, bo ktoś już walczył z tym tematem.
zrobek - 24-07-2007, 11:07
" />no ja mam silnik 16V ... samochód z roku 1996 i to chyba w tym roku weszły te silniki. Wcześniej były 8V i one miały jeśli dobrze pamiętam coś około 75KM.
Wracając do mojego silnika to ma moc zmniejszoną do 90KM ze względu, że w niemczech składka OC zależy od mocy silnika. Myślę, że nie zrobili żadnej większej przeróbki i da się dość łatwo przywrócić te 10 kucy Gdzieś czytałem na jakimś forum, że inne marki radziły sobie z tym przez dodanie zwężki gdzieś ... no i właśnie tu jest pytanie, co chłopaki z lanci wymyślili ...
Student_ - 26-07-2007, 07:46
" />Ja mam 1.6 8V i mam 75 KM i samochód jest z 94 roku
Dizzy - 26-07-2007, 08:10
" />A ja mam 1.6 16V 90KM (66KW) ale czasami zdaje mi sie ze ma te 103 bo fura chodzi naprawde super.
PS w tym miesiącu pobije rekord spalania. Jedna trasa (Miedzybrodzie Żywieckie), jeden wypad z Chorzowa do Tychów a reszta to krótkie odcinki po meście. Mam połowe baku i przejechane juz 430km czyli idzie nieźle jak na ten silnik który wiadomo że lubi paliwo :twisted: (tak jak moja noga pedał gazu) :roll:
lancia1969 - 26-07-2007, 08:42
" />
">A ja mam 1.6 16V 90KM (66KW) ale czasami zdaje mi sie ze ma te 103 bo fura chodzi naprawde super.
PS w tym miesiącu pobije rekord spalania. Jedna trasa (Miedzybrodzie Żywieckie), jeden wypad z Chorzowa do Tychów a reszta to krótkie odcinki po meście. Mam połowe baku i przejechane juz 430km czyli idzie nieźle jak na ten silnik który wiadomo że lubi paliwo :twisted: (tak jak moja noga pedał gazu) :roll:
Dizzy nie chcę Cię straszyć ale pewnie zaraz "cuś" wyskoczy :mrgreen: .
">Myślę, że nie zrobili żadnej większej przeróbki i da się dość łatwo przywrócić te 10 kucy .......
Porównując silniki - mechanicznie są takie same ( wałki ,wtryski, komputery) najlepszym wyjściem było by załatwienie komputera od wersji 103 i przekopiowane epromu :wink:
roman_n - 26-07-2007, 20:07
" />w dziale Znalezione i linkownia jest temat "pojemność i moc" tam po numerze wersji dojdziesz jaki masz motor. np 182 A6.000 to 8-mio zaworowa jednostka o mocy 90 koni przy pojemności 1,6 . ja też mam wersję na rynek niemiecki 1,8 i 90 koni było a wstawiłem ECU z Tipo i mam 103
Nat - 26-07-2007, 20:11
" />
">Gdzieś czytałem na jakimś forum, że inne marki radziły sobie z tym przez dodanie zwężki gdzieś ... no i właśnie tu jest pytanie, co chłopaki z lanci wymyślili ...
W civicu jajku dodawało sie jakąś zwężkę albo cuś, żeby odmulić motor. Popytaj na forum Hondy, choc jestem sceptyczny, czy metoda z Hondy pomoze przy Delcie...
bassman - 26-07-2007, 20:26
" />Daj fotkę silnika, jeśli mi się dobrze wydaje to masz taki silnik jak Fiat Siena, Marea, Brava, tylko tam występowały plastikowe kolektory, a w Lancii jest alu.
Wystarczy przełożyć kompy i sprawdzić jakie są wartości elektryczne na peryferiach silnika (czujniki, potencjometry, etc).
Pozdrawiam.
roman_n - 26-07-2007, 21:06
" />bassman ma rację, Marea i Brava/o z silnikiem 182 A4.000 mają 103 konie. ECU można kupić na Allegro
bryś - 26-07-2007, 21:24
" />no dobra a co z immobilaizerem ,sterowaniem klimy ,abs, połączeniem z seryjnymi licznikami itd. to nie takie proste kupić i co , odpalić odpali w trybie awaryjnym !!! i co dalej ? za dużo przróbek lepiej nowy program zrobić w starym sterowniku koszt około 1000 zł może bedzie nawet więcej niż 103 konie ?
bassman - 26-07-2007, 21:34
" />Nie jestem pewien, ale to wszystko jest produkcji koncernu fiata, więc powinno działać na zasadzie plug & play.
Skoro stacyjki, moduły szyb, klimy, central zamka są takie same, to immobilajzer powinien też pasować.
Jeśli nie to proponuje pierścień na stacyjkę wyciągnąć z samochodu z którego bierzemy kompa, oczywiście dobrze jest nie zapomnieć o pastylce w kluczyku
Pozdrawiam.
Dizzy - 26-07-2007, 22:12
" />
">Dizzy nie chcę Cię straszyć ale pewnie zaraz "cuś" wyskoczy :mrgreen: .
Oj Grzesiu mam nadzieję, że nie wykrakasz czegoś złego
roman_n - 26-07-2007, 22:42
" />http://moto.allegro.pl/item219378694_ko ... _16_v.html
przecież ten komputer (ECU) jest dedykowany do lancii delty opisywanej przez zrobek'a jak więc ma nie pasować? Fakt trochę drogi ale zawsze taniej niż chiptuning.
sterowanie klimy ,abs, połączenie z seryjnymi licznikami to zupełnie inne obwody elektryczne. jedyny problem jaki może wystąpić to właśnie immobilizer ale na innych aukcjach można kupić komplet ECU+immo.
lancia1969 - 26-07-2007, 22:58
" />Wystarczy od nowa zakodować kluczyk z nowym kodem koszt "uruchomienia" to max 200 zł lub wywalić immobiliser całkowicie ( przecież złodzieje i tak przychodza ze swoim komputerem :roll: ) ale kto kradnie Lancie :lol: -seryjnie bezpieczna :wink:
Przełożenie samego epromu jest dużo bezpieczniejsze i mniej kłopotliwe - nie ma sensu sobie życia utrudniać - takie jest moje skromne zdanie.
bassman - 27-07-2007, 20:40
" />To fakt, zapomniałem, że samą kość można przełożyć.
Pozdrawiam.
zrobek - 28-07-2007, 00:39
" />no jeśli chodzi o immobiliser to chyba u mnie nie ma problemu, bo czasami jak przekręcę kluczyk w stacyjce, to nie gaśnie pomarańczowy kluczyk na desce ... domyślam się, że nie działa mi, ale w sumie nie płaczę bo to prawie żadne zabezpieczenie
Ja nie chce tuningować silnika, tylko przywrócić do stanu jaki zaprojektowali inżynierowie fiata.
Jeśli chodzi o kolektor, to coś mi się wydaje, że dla tego silnika plastikowe weszły około 1999 roku ... tata miał ten silnik najpierw w sienie ('98), a później jak kupował w 2000 roku mareę z takim samym silnikiem to koleś w salonie mówił m.in. że zmieniło się coś w kolektorze w stosunku do poprzedniej. I to nawet by mogło się zgadzać, że w lancii były tylko aluminiowe kolektory, bo akurat jak była ta zmiana to chyba skończyli robić delty