mobias - 25-07-2008, 15:43
" />Witam
Na wstępię chciałbym powiedzieć że solidnie przeszukałem to i inne fora w celu uzyskaniu informacji. Chciałbym też uprzedzić wszystkich którzy będą mówić że to niopłacalne, nie interesuje mnie zmiana silnika ponieważ jestem z niego zadowolony .
Chciałbym uturbić mój silnik 2.0 16V 836.a3.000. Jako że wiem że silnik od wersji tubo różni się głównie tłokami (niższy stopień sprężania) i wałkami rozrządu oraz w niewielkim stopniu osprzętem.
Powinienem na poczatek zaopatrzyć się w nastepujące części od 16VT:
1) komplet tłoków i pierścieni
2) kolektor wydechowy z turbiną
3) układ wydechowy
4) wałki rozrządu
5) większe wtryski
6) ECU
7) czujnik spalania stukowego
zawór upustowy
9) zawór ciśnienia doładowania
W związku z tym mam kilka pytań:
1) czy muszę zmieniać komputer czy wystarczy zmienić w obecnym mapy ?
2) czy czujnik spalania stukowego jest niezbędny ?
3) czy ciśnienie oleju w silniku N/A wystarczy żeby założyć Turbo ?
4) dlaczego regulator ciśnienia paliwa w N/A ma 3 bary a w turbo tylko 2,5 ?
5) czy mogę zostawić orginalną przepustnicę i kolektor ssący ?
6) co jeszcze muszę dokupić o czym pamiętać
Pozdrawiam i liczę na rzetelną pomoc
Mobias
dawidson - 28-07-2008, 15:50
" />
">4) wałki rozrządu
niekoniecznie. wersje NA maja "ostrzejsze" walki rozrzadu.
">5) większe wtryski
masz duzy wybor. FC16vt, Thema turbo, Dedra integrale, Delta HF...
">1) czy muszę zmieniać komputer czy wystarczy zmienić w obecnym mapy ?
w obu wypadkach dolicz koszty strojenia samochodu. Nawet jesli wlozysz ECU od delty HF to pasowaloby by to wystroic z powodu roznic w budowie itd.
">2) czy czujnik spalania stukowego jest niezbędny ?
nie, mozesz bez niego sie obejsc.
">3) czy ciśnienie oleju w silniku N/A wystarczy żeby założyć Turbo ?
Tak, ale przydalaby by sie chlodnica oleju. Mozesz zastosowac chlodnice z delty HF/FC16VT. Wtedy bedziesz ja mial ladnie wpasowana w prawe nadkole. Mozesz tez kupic podstawke pod filtr oleju i aftermarketowa chlodnica. Koszta nie sa wielkie, ale musisz ja ladnie wpasowac tam gdzie bedzie miejsce.
">4) dlaczego regulator ciśnienia paliwa w N/A ma 3 bary a w turbo tylko 2,5 ?
Obstawiam roznice w wydajnosci pompy paliwa. To jeden z elemeentow ktory musisz wymienic przy instalacji doladowania.
">5) czy mogę zostawić orginalną przepustnicę i kolektor ssący ?
Kolektor ssacy napewno. Jak jest z przepustnica nie wiem.
">6) co jeszcze muszę dokupić o czym pamiętać
-chlodnica powietrza + cale orurowanie
-chlodnica oleju + weze + termostat
-przewody do smarowania turbosprezarki
-miska olejowa ze splywem oleju (albo przerabiasz to co masz albo kupujesz miske od delty HF/FC)
-wspomniana pompa paliwa
-wskazniki + kable
-masa innych drobiazgow, **** i ****
Najtansza opcja to kupno calego FC16VT lub delty HF i przekladka.
Gdybys jednak sie za to bral to bede wdzieczyn za podzielenie sie uwagami odnosnie kosztow. Moja delta stoi rozgrzebana i w sumie mozan by cos podlubac... Tyle, ze nie wiem czy stosunek jakosc/cena mi odpowiada. Duzo osob mowi mi, ze lepsza opcja bedzie kupienie HF.
Bany - 29-07-2008, 09:59
" />jeszcze separator od odmy,inny dekiel,
skzynia biegów ,koło zamachowe,sprzęgło,skrzynia biegów z wiskoza,
przepustnica powinna być od turbo,ma inne rozwiązania do spalania oparów oleju
generalnie koszt 1,5 raza wiekszy niż kupno gotowej turbo
dawidson - 29-07-2008, 10:29
" />
">skzynia biegów ,koło zamachowe,sprzęgło,skrzynia biegów z wiskoza,
(...)
generalnie koszt 1,5 raza wiekszy niż kupno gotowej turbo
niekoniecznie. Na upartego o ile sprzeglo przeneisie znacznie zwiekszona ilosc NM to jedyne co moze sie posypac to przeguby i polosie.
Problemy z trakcja to juz inna sprawa, bez wiskozy moznaby sie obejsc.
Pytanie kluczowe:
ile kosztuja nowe tloki do turbo (orginalne lub aftermarketowe)?
mobias - 30-07-2008, 01:58
" />Kiedyś zrobiłem swap w hyundaiu pony 1,5 8V na silnik z mitsubishi eclipsa 2.0 16V turbo, zostawiłem seryjne półosie i przeguby i nie było żadnych problemów.
Co do komputera to chyba zostanę przy seryjnym i dołożę świnkę, najchętniej ecumastera.
Wg. Epera orginalne tłoki chodzą po 450 zł/szt. W InterCarsie 350 zł. A za używki pewnie ok. 100 zł
dawidson - 30-07-2008, 18:31
" />A jak z cenami innych czesci i ich dostepnoscia?
evo - 10-09-2008, 11:47
" />koszty będą na pewno wieksze niż zakup orginalnej turbo.
wszystko zależy jakie osiągi silnika planujesz i jaki budżet możesz przeznaczyć na przeróbki.
jeśli chcesz mieć jak w oryginale turbo, to pozostanie ci jedynie blok silnika, wał korb., alt, rozrusznik i kilka drobnostek. wszystko inne do zmiany-wałki, zawory wydech i cała litania.
jeśli planujesz powyżej 300KM to i tak z seryjnej turbo trzeba zmieniać tak dużo rzeczy że budujesz od nowa.
jak potrzebujesz info to najlepiej dzwoń, robimy takie przeróbki na codzień. 0508088523