pablo4 - 07-12-2008, 02:25
" />Witam, mam taki problem z moją Deltą:
1. Po wymianie paska i napinacza, nie chodzi tak jak poprzednio. Na kierownicy czuć wibracje od silnika, narastają równomiernie ze wzrostem obrotów silnika (doczytałem na forum, że może to być wina wałków balansowych (?)może mechanik nie ustawił ich na punktach) :bitwa4: i jest o wiele głośniejszy, chociaż to również może być wina wałków.
2. Wrócił problem z nierówną pracą silnika(nie pali na 1 gar,dopiero po nagrzaniu do ok. 50 st. przechodzi). Wymienione świece, kable WN i cewka. Mechanicy rozkładają ręce...... i ja też.
Pomóżcie jeśli macie jakieś pomysły
Delta II 1,6 16v
maciek_czer - 07-12-2008, 10:23
" />W 1.6 16V niema wałków wyrównoważających (balansowych). Czy jak odbierałeś auto od mechanika po wymianie paska to juz tak było czy pojawiło się później. Jeśli tak było to objawy wskazują na błąd ustawienia samego rozrządu, lub na zgiety zawór, skoro tylko jeden cylinder szwankuje. A jak sprawa się ma z moca, czy przyspiesza jak powinien??? Może przy montażu odłączyli coś?
maliniak - 07-12-2008, 11:33
" />Kiedys zmieniałem pasek w colcie nie wiem jak sie to stalo ale robnałem sie o jeden ząbek autko paliło extra ale z przyspieszeniem był juz problem i podobnie głosniej pracowal i sie telepał na drui dzien sprawdziłem jeszcze raz pasek i znalazłem przyczyne pasek wrucił na swoje miejsce a silnik zaczol pracowac normalnie
Na szczęscie tłok nie spotkał sie z zaworem
może u ciebie jest podobnie sprawdzie jeszcze raz rorząd
Dziadek - 07-12-2008, 13:26
" />Sprawdź dokładnie ustawienie rozrządu
pablo4 - 07-12-2008, 14:35
" />
">W 1.6 16V niema wałków wyrównoważających (balansowych). Czy jak odbierałeś auto od mechanika po wymianie paska to juz tak było czy pojawiło się później. Jeśli tak było to objawy wskazują na błąd ustawienia samego rozrządu, lub na zgiety zawór, skoro tylko jeden cylinder szwankuje. A jak sprawa się ma z moca, czy przyspiesza jak powinien??? Może przy montażu odłączyli coś?
Wibracje pojawiły się po wymianie paska. Mechanik stwierdził, że nie możliwe żeby coś źle zrobił i nawet nie raczył zajrzeć. Co do odpalania i przyspieszenia, to jest w normie - jak pali na wszystkie gary, chociaż nie jest taki "normalny" głos silnika. Wcześniej tylko mruczał, a teraz... :x
Cylinder szwankuje już jakiś czas, już przed wymianą paska. Zaczęło się chyba w lipcu, jechałem do Niemiec, więc wjechałem do serwisu Fiata ( w Niemczech) i po opisaniu objawów stwierdzili, że może mam wtrysk zabrudzony i najlepiej wymienić (!!!). Za jeden 185 euro !! Oczywiście podziękowałem Po jakimś czasie samo przeszło. Niestety, teraz znów mam to samo.
Cewkę wymieniłem, bo padło podejrzenie, że może wysiadła. Okazało się, że to nic nie pomogło i w sumie mam teraz rezerwową
strang - 07-12-2008, 14:53
" />
">Sprawdź dokładnie ustawienie rozrządu
Dokładnie-widziałem parę przypadków "fachowej" wymiany paska w Delcie. Ustawiali na niewysuniętym znaku.
deltalukasz - 08-12-2008, 08:45
" />
">Dokładnie-widziałem parę przypadków "fachowej" wymiany paska w Delcie. Ustawiali na niewysuniętym znaku.
Strang czy chodzi ci o moja delte?:>
Niech kolega sie wypowie czy dzialo sie to samo przed wymiana rozrzadu czy po wymianie?Jezeli przed to koles ktory wymienial rozrzad robil to tak samo jak u mnie czyli nie patrzac na nic ustawil tak samo jak byl stary pasek co nie znaczy ze dobrze
deltalukasz - 08-12-2008, 08:50
" />
">Wibracje pojawiły się po wymianie paska...
Sory nie widzialem jakims cudem,no ale jak pisali koledzy wyzej sprawdz pasek
Marcin_D - 08-12-2008, 10:09
" />Rozrząd do sprawdzenia, nic inego nie może być. Podjedź do mechaniora i każ mu sprawdić ustawienie (tylko ma być wysunięty znacznik), spierd.....ił i głupio było mu się przyznać.
*** nie mechanik - zmień go.
skyblu - 08-12-2008, 10:47
" />Może w eperze jest rysunek jak powinno być wydrukuj i niech sprawdzi "mechanik" czy to odpowiada temu ustawieniu, które jest w tej chwili
pozdro
strang - 08-12-2008, 10:59
" />
">Może w eperze jest rysunek jak powinno być wydrukuj i niech sprawdzi "mechanik" czy to odpowiada temu ustawieniu, które jest w tej chwili
pozdro
Eper do tego niepotrzebny-po prostu znacznik ma być wysunięty do ustawienia. U deltałukasz też tak było.
Marcin_D - 08-12-2008, 11:01
" />No my z kumplem tak mądrze ustawiliśmy w Tipo 1,4 - na wsuniętym znaczniku - i się zastanawialiśmy czemu nie chce zapalić. Dopiero jak zerknęliśmy do mądrej książki to wyszło szydło z worka.
pablo4 - 08-12-2008, 15:07
" />Do "fachowca" już nie pojadę :wink: Do niego i tak to nie trafi, że jest coś nie tak, cytuję: "musi być dobrze,bo wcale by nie palił". Pomęczę się sam, tylko powiedzcie w któym miejscu jest ten "wysunięty znak", żebym nie odwalił jakiegoś babola :lol:
Jutro powinien przyjść termostat (zakupiony u QLO ), więc za jednym zamachem wezmę się też do sprawdzenia rozrządu. Zobaczę co jest nie tak.
I jeszcze jedno, co z tą drugą przypadłością mojej Delty?? Nikt czegoś takiego nie przerabiał??
lordabarth - 08-12-2008, 15:14
" />http://images2.fotosik.pl/242/06a4c6d69973fb02m.jpg[/img]
http://images4.fotosik.pl/206/a880957a29213aa1m.jpg[/img]
http://images4.fotosik.pl/206/2c4f908acec029cdm.jpg[/img]
Może to pomoże
pablo4 - 08-12-2008, 15:22
" />Dzięki za rysunki , napewno pomoże, chociaż mam dwa wałki rozrządu. Zaraz wydrukuję
skyblu - 08-12-2008, 17:01
" />
">Może w eperze jest rysunek jak powinno być wydrukuj i niech sprawdzi "mechanik" czy to odpowiada temu ustawieniu, które jest w tej chwili
pozdro
Eper do tego niepotrzebny-po prostu znacznik ma być wysunięty do ustawienia. U deltałukasz też tak było.
potrzebny by pokazać "mechanikowi " temu, który to robił
lordabarth - 08-12-2008, 19:13
" />
">Dzięki za rysunki , napewno pomoże, chociaż mam dwa wałki rozrządu. Zaraz wydrukuję
W Info Tech-u pisz ze do dwoch walkow jakies specjane narzedzia sa wymagane .Nie ma nic o znakach.Gdybys podal model silnika to byloby latwiej.Tam jest tylko jeden na dwoch walkach 182A4.000
manty - 08-12-2008, 19:51
" />Hmmmm.... nie wiem czy pomogę ale dorzucę 3 grosze. Wymieniałem rozrząd w Dedrze 1.8 i.e. i po zmontowaniu wszystkiego przez mojego mechanika zaobserwowałem, że silnik od około 2.500 obrotów jest znacznie głośniejszy + delikatne wibracje. Co się okazało po ponownym zajrzeniu: napinacz fabrycznie nowy był uszkodzony (nie była to żadna znana firma, nie pamiętam nawet, chyba wloski był). Zmiana napinacza na SKF zaowocowała błogą ciszą.....
pozdrawiam!
Bany - 08-12-2008, 23:28
" />te rysunki i wysównie znaczników mozecie koledzy wykasować...
pytanie było o 1,6 16 gdzie są potrzebne blokady i bez nich sie nie da tego dobrze zrobić.
podjedz do typa i spytaj czy ma blokady jak ma to niech ci pokaze,
lordabarth - 09-12-2008, 00:37
" />
">te rysunki i wysównie znaczników mozecie koledzy wykasować...
pytanie było o 1,6 16 gdzie są potrzebne blokady i bez nich sie nie da tego dobrze zrobić.
podjedz do typa i spytaj czy ma blokady jak ma to niech ci pokaze,
Przeoczyłem ze to 16V i jeszcze strang mnie zmylil .
pablo4 - 12-12-2008, 18:59
" />Właśnie jestem w trakcie kontrolowania ustawienia rozrządu i co ciekawe nigdzie nie ma znaczników 8O . Są za to jakieś znaczki namalowane farbą. Nie mam pojęcia kto i kiedy to zrobił.Na kole od wału są dwa punkty, ale nie ma do czego ich przypasować. Te namalowane na obudowie i na wałkach rozrządu niby pasują ze sobą, ale co z wałem???? Chyba to tak zostawię... ale może ma ktoś z Was namiary na jakiegoś mechanika, który może to sprawdzić i ewentualnie ustawić??
lancia1969 - 12-12-2008, 19:58
" />
">Właśnie jestem w trakcie kontrolowania ustawienia rozrządu i co ciekawe nigdzie nie ma znaczników 8O . Są za to jakieś znaczki namalowane farbą. Nie mam pojęcia kto i kiedy to zrobił.Na kole od wału są dwa punkty, ale nie ma do czego ich przypasować. Te namalowane na obudowie i na wałkach rozrządu niby pasują ze sobą, ale co z wałem???? Chyba to tak zostawię... ale może ma ktoś z Was namiary na jakiegoś mechanika, który może to sprawdzić i ewentualnie ustawić??
Taj jak napisał Bany , nie ma znaków tylko sa potrzebne blokady np takie KLIKNIJ TUTAJ , wszystkie powyższe uwagi dotyczą silników starszej generacji .
dr_scott - 14-12-2008, 22:38
" />
">Właśnie jestem w trakcie kontrolowania ustawienia rozrządu i co ciekawe nigdzie nie ma znaczników 8O . Są za to jakieś znaczki namalowane farbą. Nie mam pojęcia kto i kiedy to zrobił.Na kole od wału są dwa punkty, ale nie ma do czego ich przypasować. Te namalowane na obudowie i na wałkach rozrządu niby pasują ze sobą, ale co z wałem???? Chyba to tak zostawię... ale może ma ktoś z Was namiary na jakiegoś mechanika, który może to sprawdzić i ewentualnie ustawić??
wygląda na to, że ten twój magik od rozrządów namalował sobie te znaczki, żeby mógł wszystko poskładać. na bank pier#olnoł się o jeden ząbek na którymś wałku. miałem taki sam problem w dwulitrówce fiata. takie znaczki to on se może na dupie namalować a nie na rozrządzie. pojedź do kogoś kto się zna na fiatowskich silnikach.
maciek_czer - 14-12-2008, 23:10
" />Chwileczkę... Jeśłi to 1.6 16V w delcie, to blokady są takie a generalnie jak robił znaczki to znaczy że ich niemiał i sp : cenzura :
pablo4 - 15-12-2008, 01:51
" />OK, s : cenzura : ił, ale może macie namiary jakiegoś gościa, który faktycznie zna się na tym i mógłby sprawdzić i ustawić tak jak powinno. W granicach 300 km od Konina. Na początku stycznia czeka mnie dość długa trasa i cholery dostanę z taką jazdą, jaka jest teraz.
maciek_czer - 15-12-2008, 11:23
" />Chcesz to dzwoń +34-323-15-01 lub 0668-528-478 do Częstochowy będziesz miał jakieś 240 km.
dr_scott - 15-12-2008, 22:54
" />może w poznaniu?
http://www.pol-car.lancia.pl/index.php?id=3
pablo4 - 29-12-2008, 20:15
" />Dzięki wszystkim za podpowiedzi :pifko: Dziś przy okazji wymiany termostatu ( u znajomego mechanika ) naprawiono problem :) Faktycznie okazało się, że " fachowiec" s....ił i rozrząd był przestawiony o JEDEN ząbek. Na ścisłość można powiedzieć, że tak o 1/2 ząbka. Wyszło tak dziwnie po korekcji naciągu paska - również był za lużny. Moc i spokój wróciły !!!
Marcin_D - 30-12-2008, 14:33
" />No to gratulacje z powrotu auta do pełnej sprawności.
pablo4 - 30-12-2008, 18:00
" />Podjechałem dzisiaj do tego "fachowca" i powiedziałem mu co i jak. Zdziwiony był , przyznał, że nie ma takich blokad potrzebnych do ustawiania i stwierdził, że musi takowe kupić (!!!!). Jeszcze dziś była wymiana akumulatora, bo stary 45Ah (taki był w aucie) nie dawał rady przy lekkim mrozie. Zmieniłem na 60Ah i miodzio
Pozdrowienia dla wszystkich :pub2: