karol1125 - 29-02-2008, 18:44
" />Witam. Mam problem z zerwanym gwintem pokrywy zaworów. Przy większych obrotach strasznie przecieka. Miałem zerwany gwint już przed remontem, ale mechanik nagwintował i wkręcił większą śrubę(chyba 7). W ogóle nie wiem czemu tam był normalna śruba, jak oryginał jest szpilka z nakrętką. Teraz znów się zerwał gwint i mało tego podobno gniazdo od śruby ma pęknięcie i jak bym chciał wkręcić coś większego to się rozejdzie. Proszę o jakąś poradę w tej sprawie. Pozdrawiam.
dudekken - 29-02-2008, 19:03
" />Nieciekawa sprawa z tym pęknięciem, widocznie mechanik powiększając otwór i dając większa śrubkę nie przyłożył sie do tego zbytnio i pękniecie aluminium nieuniknione. Proponuje dać komuś kto się do tego przyłoży i nawierci w pokrywie i głowicy zupełnie nowy otworek w bezpiecznej odległości od nadpękniętego. Inny sposób to tylko wymiana głowicy.
kretekpodnietek - 29-02-2008, 19:19
" />chodzi Ci o pokrywe nad wałkiem?
pasował by dobry tokarz i szpilka redukcjna z gwintu 8 na 6 rozmiar 8 nagwintować i wkręcić w tą obudowę wałka, nawet na kleju, a 6 masz do pokrywy.
Alfista - 29-02-2008, 19:25
" />
">chodzi Ci o pokrywe nad wałkiem?
pasował by dobry tokarz i szpilka redukcjna z gwintu 8 na 6 rozmiar 8 nagwintować i wkręcić w tą obudowę wałka, nawet na kleju, a 6 masz do pokrywy.
dobry pomysł, trzeba zapamiętać
karol1125 - 29-02-2008, 19:31
" />
">chodzi Ci o pokrywe nad wałkiem?
pasował by dobry tokarz i szpilka redukcjna z gwintu 8 na 6 rozmiar 8 nagwintować i wkręcić w tą obudowę wałka, nawet na kleju, a 6 masz do pokrywy.
Tak o tą pokrywę. Wkurza mnie tylko to że jest ona przykręcana na 2 śrubki, kiedy w kadecie miałem na 8 i nic nie miało prawa się zerwać, a tu to jakiś szajs którego projekt kosztował kilka groszy.
Dobrym tokarzem mogę być ja, wszystko robię przy samochodzie to i to dam radę. Kwestia tylko taka skąd wziąć taką redukcję? No i fakt że jest tam pęknięcie. Słyszałem o klejach do aluminium-dobry by był?
kretekpodnietek - 29-02-2008, 19:36
" />klej jakiś dwuskałdnikowy, poxipol, epidian, albo co tam chcesz, tylko ładnie musi być wszystko odtłuszczone najlepiej acetonem.
a nie wiem czy kupisz taką szpilkę, chyba nie, więc bierzesz śrube 8, idziesz do kogoś kto ma tokarkę, na kawałku długości stacza Ci śrube na rozmiar pod gwint 6, robi gwint i masz. później gwintujesz w obudowie wkręcasz i myśle że powinno wytrzymać.
karol1125 - 29-02-2008, 20:01
" />
">klej jakiś dwuskałdnikowy, poxipol, epidian, albo co tam chcesz, tylko ładnie musi być wszystko odtłuszczone najlepiej acetonem.
a nie wiem czy kupisz taką szpilkę, chyba nie, więc bierzesz śrube 8, idziesz do kogoś kto ma tokarkę, na kawałku długości stacza Ci śrube na rozmiar pod gwint 6, robi gwint i masz. później gwintujesz w obudowie wkręcasz i myśle że powinno wytrzymać.
Tak się składa że mam dostęp do tokarni, więc to żaden problem.
kretekpodnietek - 29-02-2008, 20:16
" />
">klej jakiś dwuskałdnikowy, poxipol, epidian, albo co tam chcesz, tylko ładnie musi być wszystko odtłuszczone najlepiej acetonem.
a nie wiem czy kupisz taką szpilkę, chyba nie, więc bierzesz śrube 8, idziesz do kogoś kto ma tokarkę, na kawałku długości stacza Ci śrube na rozmiar pod gwint 6, robi gwint i masz. później gwintujesz w obudowie wkręcasz i myśle że powinno wytrzymać.
Tak się składa że mam dostęp do tokarni, więc to żaden problem.
aaa, nie wiedziałem, no to żaden problem tylko chwile roboty, takie szpilki stosowaliśmy często u siebie w warsztacie i z powodzeniem
Pozdrawiam i życze powodzenia
karol1125 - 29-02-2008, 21:35
" />Mam jeszcze pytanie odnośnie uszczelki. Czy mogę ją z czegoś dorobić, czy musi być oryginał? Bo u nas w sklepach nie mają i nie chcą sprowadzać. Jak będzie trzeba to wiem gdzie zamówić, ale może można dorobić tylko z czego?
kretekpodnietek - 29-02-2008, 23:25
" />jasne ze mozna dorobić
najlepsza by byla guma olejo odporna, ale na korku też obskoczy. w ostateczności gruby papier uszczelkowy.