trk0 - 05-02-2008, 21:36
" />witam.
kolejny juz post, ale po dzisejszej wizycie u mechanika wyszlo pare nie jasnosci.
teraz sprawa obrotow, a wiez do rzeczy:
rano wstaje ide do samochodu, zimno... odpalam na benzynie, odpala z pierwszego "kopa" wchodzi na obroty jakies 2000 i......... gasnie. wszystko trwa kilka sekund. ponawiam probe odpalenie i to samo. a wiec odpalam jeszcze raz i trzymam noge na gazie i chodzi. i tak az sie nagrzeje. wtedy puszczam gaz i slysze i widze, jak wskazówka obrotow skacze od 2000 do 400 obrotow, az w pewnym momenciee po takiej hustawce znowu gasnie. natomiast jak odpalam na gazie wszystko jest O.K. tyle, ze na zimnym silniku i na gazie samochod przy wrzuceniu na luz gasnie.i tak bylo zawsze jak byl zimny. pozniej rozgrzewal sie i w miescie bylo dobrze (skrzyzowania itp) a ostatnio na trasie jechalem sobie spokojnie jakies 80h temperatura ok. 70 stopni zblizam sie do skrzyzowania wrzucam luz i.... gasnie na gazie! a i pozatym jeszcze jedno, troche sie rozpisalem, ale trzeba..... po kilku razach takiego gasniecia w miescie na gazie i po ostrym dodaniu gazu "na rozgrzewke" (ponad 4000 obrotow na luzie) przy spokojnej jezdzie nagle ni stad ni zowad obroty 3000 i tak ciagle trzyma. wrzucam trojke puszczam sprzeglo a tu sam jedzie, luz, a tu wyje. i tak po kilkunastu minutach albo kilometrach i sie uspokaja.
kto wie co to moze byc?!
mechanik wytypowal ze to wina automatycznego ssania i tego, ze bierze lewe powietrze.
ja sie zastanawiam czy to nie silnik krokowy. i tez oczywiscie to co mowi mechanik.
jesli ktos ma jakies pomysly albo uwagi to prosze o rade. ufam fachowcom, ale jako laik moze i ja bym czyms blysnal i wtedy nie naciagnal by mnie na jakies dodatkowe koszty za cos czego nie zrobil
karol1125 - 05-02-2008, 22:03
" />Te¿ mi to wygl±da na silnik krokowy. A co do gazu to jak d³ugo masz za³o¿ony reduktor od ostatniej wymiany lub konserwacji tego¿ urz±dzenia?
trk0 - 06-02-2008, 17:00
" />odebralem ja dzis po zrobieniu tego aparatu zaplonowego. a to gasniecie to musze najpierw sprawdzic filtr powietrza, bo mozliwe ze jest juz troche przytkany. i mam pytanie odnosnie filtra, czy cos sie zmieni na niekorzysc jesli zamiast normalnego wloze stozkowy?!? jedni ze znajomych mowia, ze do instalacji gazowej nie nadaje sie inni ze tak.....
i jaki jest koszt takiego silnika krokowego i gdzie go szukac u siebie?! (1.8 16v)
pozdrawiam!
karol1125 - 06-02-2008, 21:18
" />Filtr sto¿kowy w niczym nie szkodzi, a i ma³o pomaga. Jedynie odg³os spod maski siê zmieni. A jak masz mocno zapchany filtr to faktycznie ga¶niêcie mo¿e wystêpowaæ. Mój ojciec mia³ tak w polo ¿e mu gas³ i nie wiedzia³ co? A¿ wymieni³em mu filtr powietrza i jest ok.
A co do silniczka krokowego to mo¿e wystarczy na razie przeczy¶ciæ i przesmarowaæ.
trk0 - 11-02-2008, 20:36
" />WITAM.
JESTEM JUZ PO WYMIANIE FILTRA POWIETRZA. KUPI£EM NORMALNY FILTR DO OBUDOWY, ALE MYSLALEM NAD ZALOZENIEM STO¯KOWEGO gdyz obudowa filtra byla popekana i poklejona tasma samoprzylepna (po poprzednim wlascicielu) kupno nowej nie wchodzi narazie w gre bo to spore koszta, ale kupilem ten filtr i wymienilem i pokleilem tak, zeby nie cciagnelo powietrza zadnymi dziurami po bokach.
i pierwsze uruchomienie i zgasl od razu.......
pozniej przygazowalem go przeskoczyl na gaz i puscilem pedal gazu i....... tez zgasl (a na starym filtrze na gazie nie gasl na postoju).
ale troche go rozuruszalem i wyregolowalem doplyw gazu i teraz jest idealnie. przy dojazdach do krzyzowek nie gasnie
ale rozowo nie jest. ciagle mam problem z odpaleniem zimnego silnika na benzynie, tzn. odpala z pierwszego, ale zaraz gasnie. trzeba trzymac noge na pedale gazu i go rozgrzac do okolo 50 stopni, aby zaczal pozniej sam pracowac na benzynie i nie gasnac.
i jeszcze jedna sprawa, sam wchodzi ciagle na obroty okolo 3 tys., jade sobie jade (na gazie) temp. mi rosnie do okolo 60 st. i nagle wskazowka obrotomierza wchodzi na 3000 i silnik wyje. i tak jest przez bardzo dlugo. prubuje go "st³amsic" tj puszczam gaz i trzymam na hamulcu i puszczam sprzeglo i jade tak az prawie gasnie az w koncu po ktoryms razie wraca wszystko do normy i pozniej juz sie tak nie robi, az do natepnego dnia.
moze ktos umie pomoc, co mozna sprawdzic, ruszyc?!?!
trk0 - 11-02-2008, 20:40
" />troche duzo pisania, ale moze ktos mnie zrozumie i cos podpowie.
pozdrawiam!
Nat - 11-02-2008, 21:39
" />Przecie¿ Ci Karol napisa³, sprawd¼ silniczek krokowy.
Pepto - 12-02-2008, 00:04
" />Jak masz 1.8 16v to mo¿esz mieæ ICV walczy³em z nim troszkê poczytaj tutaj