matias21 - 01-06-2009, 18:32
" />tak chodzi
filtr i olej nowy, przejecha³em tak 20ty¶ km, mocy nie brakuje, ale zaczyna dra¿niæ...
aro - 01-06-2009, 19:38
" />mo¿e popychacze hydrauliczne? Warto by sprawdzic.
jaro1959 - 01-06-2009, 19:52
" />Mo¿e popychacze, ale trudno stwierdziæ bo nie wiadomo sk±d ten odg³os dochodzi. S³uchaj±c "live" to zupe³nie co innego.
kaeres - 01-06-2009, 19:56
" />Tak dos³ownie s³ychaæ silnik jak wariator jest do wymiany.
Ale w Lancii to nie wiem co tak mo¿e klekotaæ
matias21 - 01-06-2009, 20:24
" />te¿ podej¿ewam popychacze, ale mam pytanie czy i ile mo¿na tak je¼dziæ szczerze to wymiana ich mi sie nie widzi jak za 1500 z³ ca³y silnik moge kupiæ, a ich wymiana to koszt 1000 i nie daj± gwarancji, ¿e nie bedzie tak samo, a bardzo czêsto tak w³a¶nie sie dzieje.
malinowy - 01-06-2009, 20:28
" />Ja mialem padniety wariator w 1.8, dzwiek byl zupelnie inny. Stawialbym na ktorys zawor lub popychacz. przerabialem to kiedys w escorcie, byla zjechana krzywka na walku i dzwiek bardzo podobny
-- 01 Cze 2009, 20:32 --
">te¿ podej¿ewam popychacze, ale mam pytanie czy i ile mo¿na tak je¼dziæ szczerze to wymiana ich mi sie nie widzi jak za 1500 z³ ca³y silnik moge kupiæ, a ich wymiana to koszt 1000 i nie daj± gwarancji, ¿e nie bedzie tak samo, a bardzo czêsto tak w³a¶nie sie dzieje.
moze cala glowice bedzie taniej wymienic
matias21 - 01-06-2009, 20:42
" />na filmiku dzwiêk jest du¿o g³o¶niejszy, a czu³e¶ spadek mocy w escorcie ? acha zapomnia³bym dodaæ, ¿e ten dzwiêk pojawia sie tylko na rozgrzanym silniku na zimnym jest ok.
malinowy - 01-06-2009, 21:04
" />Jak na rozgrzanym to moze popychacz, goracy olej jest rzadszy i moze popychacz nie trzyma. A w escorcie mialem tak od poczatku, byl coraz bardziej zamulony, bo krzywka na walku ssacym niknela w oczach
jaro1959 - 01-06-2009, 21:08
" />Mo¿e wystarczy zdj±æ pokrywê zaworów i co¶ siê zobaczy. Choæby sprawdziæ krzywki na wa³ku.
matias21 - 01-06-2009, 23:39
" />no i chyba tak trzeba bedzie zrobiæ niestety jestem troche dotkniêty kryzysem dlatego te¿ i kasy brak ;(, a powiedzcie czym grozi jazda z uszkodzonymi popychaczami ? na forum mitsu je¼dz± z tym pare lat i nic. Poprzednio mia³em olej 0W30 potem 10W40 i tak samo by³o, teraz zmieni³em na 5W50 i ¿adnych zmian dok³adnie taki sam dzwiêk teraz zala³em ceramizer przejade 200km jak w instrukcji i zobaczymy czy pomo¿e.
KGB - 02-06-2009, 00:03
" />wydasz wiecej na oleje i dodatki niz na druga glowice
jezdzic tak mozesz,ale bedzie klekotalo,
zalej oleju ponad max ,tak ze 2mm i zobacz ,czy nie przycichnie ,
ta usterka moze byc rowniez objawem slabej pompy oleju, wiec nie pogub panewek
jaro1959 - 02-06-2009, 09:21
" />Nigdy nie zmieniaj oleju z gê¶ciejszego na rzadszy.
KGB - 02-06-2009, 11:48
" />a niby dlaczego ?
akurat na popychacze lepszy jest rzadszy olej i jezeli wyplukanie osadow z popychaczy powoduje ich rozszczelnienie tzn. ze czas popychaczy juz nadszedl
matias21 - 02-06-2009, 12:20
" />no z pomp± oleju to mo¿e byæ to szkoda, ¿e nie mam wska¼nika ci¶nienia, oleju doleje musze przejechaæ 1000km, zobacze wtedy czy co¶ bierze, g³owice to mo¿e i bym kupi³ za te oleje, ale robocizna to najmniej drugie tyle... ;(