Gramatyk - 13-01-2010, 10:47
" />Witam,
Jestem w³a¶cicielem Lancii Delty II z silnikiem 1.9 td (90km). Wczoraj po po³udniu zajecha³em do gara¿u wy³±czy³em silnik i pod³±czy³em sobie pod zapalniczke telefon do ³adowania gdzie¶ po 2 godzinach chc±c wyjechaæ z gara¿u auto wogóle nie odpala³o. Prawdopodobnie akumulator pad³ i dzisiaj da³em go do ³adowania(zobaczymy co z tego jeszcze bêdzie). I teraz kilka pytañ:
1.Czy to ³aduj±cy telefon móg³ a¿ tak os³abiæ akumulator?
2.Obecny akumulator ma/mia³ 61Ah i pr±d rozruchowy 510 wg. EN no i przy wiêkszych mrozach musia³em z pól minuty pokrêciæ ¿eby silnik zaskoczy³ ale jako takich wiêkszych problemów nie mia³em.
3.W razie wymiany jaki akumulator kupiæ nowy tzn. ile amperów i jaki pr±d rozruchowy? W sklepie doradzono mi 70Ah i 640 wg. EN a na pytanie czy nie za du¿y us³ysza³em ¿e 60Ah to za ma³o, ale s³ysza³em te¿ opinie ¿eby nie by³ za du¿y akumulator bo nie bêdzie nigdy w pe³ni na³adowany i te¿ go mo¿e po pewnym czasie co¶ trafiæ.
4.Jaki by³by optymalny akumulator w tym silniku? Jakie macie Wy i jak sobie one radz±?
5.Czy przy pierwszym przekrêceniu kluczyka(jeszcze nie odpalenie silnika) czerwona kontrolka akumulatora powinna siê ¶wieciæ do momentu zapalenia silnika czy wcze¶niej zgasn±æ?
6.Jaki aku jest wg instrukcji w tym modelu bo nie wiem gdy¿ niestety nie posiadam takiej :/
Proszê o pomoc
Pozdrawiam
kostar - 13-01-2010, 13:40
" />Jako ¿e wiêkszo¶æ z nas (jak s±dzê ) korzysta z ogniw Centry to polecam >http://outcat-cs3.tecdoc.net/ows/pl/56B ... ramesetJsp
wygl±da wiêc na to, ¿e chyba rzeczywi¶cie wskazana by³aby dla Ciebie trochê mocniejsza jednostka
Karolcia - 13-01-2010, 14:19
" />
">Jako ¿e wiêkszo¶æ z nas (jak s±dzê ) korzysta z ogniw Centry to polecam >http://outcat-cs3.tecdoc.net/ows/pl/56B ... ramesetJsp
wygl±da wiêc na to, ¿e chyba rzeczywi¶cie wskazana by³aby dla Ciebie trochê mocniejsza jednostka
Ja nie wiem czy tylko ja tak mam,ale ten link do niczego nie prowadzi
W dodatku nie mogê potem wróciæ na forum (robie wstecz a tu zoonk,nie idzie i na nowo musze strone otworzyæ)
kostar - 13-01-2010, 15:37
" />kurczê, dziwne, nagle przesta³ dzia³aæ czy co
No to proponujê od pocz±tku; wybieramy opcjê nr2 itd. >http://www.centra-evolution.com/
Mam nadziejê, ¿e ten link nie zejdzie ¶mierci± naturaln±
tarsar - 13-01-2010, 16:05
" />Wg nie minimum do diesla to 60-62Ah, pr±d rozruchowy ok. 400-500. Ja mam 62ah 540A Centra Standard i ¶miga a¿ mi³o. Pzy -24st pali³a. W ksi±¿ce podaj± chyba 70Ah a pr±d rozruchowy 350A,tak¿e mo¿na co¶ wybraæ miêdzy 62-72Ah.
pozdr.
Gramatyk - 13-01-2010, 17:40
" />Pod³adowanie aku nic nie da³o. Okaza³o siê ¿e zapowietrzony by³ uk³ad paliwowy no a akumulator i tak do wyrzucenia, idê po odbiór no i zaproponowali mi w warsztacie wymianê na 60ah i pr±d rozruchowy 600 wg. EN gdy¿ powiedzieli ¿e o wiêkszej pojemno¶ci alternator by móg³ do koñca nie ³adowaæ. Co o tym my¶licie? no i czy kto¶ wie jakie aku by³y oryginalnie pakowane?
Pozdrawiam
tarsar - 14-01-2010, 00:17
" />Ori by³o 70Ah 400A ,ale takich ju¿ nie kupisz. Pamiêtaj,¿e ma³a Ah a du¿a A ,to bardziej podatny na ponowne ³adowania (tzn.s³abszy) niz o du¿ej poj. ,a ma³ym pr±dzie rozruchowym. 60Ah i 600A to wyci±gniety wynik wg mnie. ¦miga³ jednak bedzie;0
Altek fabryczny (70A czy 90A jak z klimatronikiem) ma wytrzymaæ aku 70Ah ,wiêc sk±d oni maj± takie info?
Gramatyk - 14-01-2010, 01:29
" />No i mam teraz 4maxa(zna kto¶ t± firmê?) o poj. 60aH i pr±dzie rozr. 600 wg. EN. Narazie sprawujê siê okej zobaczymy jutro rano po nocy na zimnym dworze
Gepard - 14-01-2010, 03:04
" />4max jest produkowany na licencji Varty, a wiêc powinien byæ ok.
Bany - 14-01-2010, 12:05
" />4max-max 4 dni pochodzi-najtañszy badziew z inter-carsu,mnustwo tam ich le¿y na gwarancji zawsze.
Gramatyk - 15-01-2010, 00:07
" />Czy przy mrozie -5 powienien paliæ od strza³a czy to normalne ¿e trochê musi pokrêciæ(ok7-8sekund) ¿eby silnik zaskoczy³? Nie wiem czy reklamowaæ ten aku i braæ wiêkszy? co my¶licie? mo¿e jednak centrê? a mo¿e pasowa³oby ¶wiece wymieniæ?