ďťż
Delta- jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr



mac1us - 20-02-2010, 18:02
" />Porozbierałem wszystko, wyczyściłem, złożyłem tak jak wcześniej i pojawił się problem z vae. Wolne obroty ustawiłem na 950 przy odłączonym zaworze, po jego podpięciu auto wchodzi na 2-2,5 tys obr. Moje pytanie, czy zawór jest za bardzo skręcony, czy za bardzo odkręcony. Kolejną sprawą jest potencjometr przepustnicy, znalazłem manual od Fiata Coupe po polsku, ale jakoś nie za bardzo mi to podchodzi.




solarzmr - 20-02-2010, 18:58
" />Tutaj masz podobny temat tylko dotyczący Integralki, trzeba by poszukać parametrów. Lepiej jest wpierw ustawić potencjometr, a dopiero wtedy ustawiać wolne obroty.



mac1us - 20-02-2010, 19:15
" />Dobra dzięki, znalazłem już napięcia, są dokładnie takie same jak podałeś w tym temacie dla silnika 2,0 pewnie 16v integrale.
Teraz czekam na propozycje vae.



solarzmr - 21-02-2010, 01:45
" />VAE czyli silnik krokowy? On ustawia się sam. Możesz go wyczyścić, jak to zrobić było już opisywane na forum tylko trzeba znaleźć. Następnie po ustawieniu potencjometru, odpinasz wtyczkę z krokowca, ustawiasz wolne obroty na przepustnicy i podpinasz wtyczkę z powrotem. Komputer następnie sam zaadaptuje ustawienia silnika krokowego do ustawień które zrobiłeś i powinno być ok.

Tu jest opis jak wyczyścić silnik krokowy




mac1us - 21-02-2010, 11:40
" />To wiem, na forum Fiata Coupe dotarłem. Problem w tym, że jak tam jest opisane jest mała śrubka, która reguluje napięcie sprężyn w zaworze. Wcześniej miałem wolne obroty na poziomie 1100-1200 na ciepłym silniku. Teraz po podpięciu zaworu obroty wzrastają, prawdopodobnie skończy się to na metodzie prób i błędów.



solarzmr - 22-02-2010, 21:30
" />Może przy składaniu coś nie tak złożyłeś? Wrzucam zrzuty stron z manuala od Integrali opisujące ustawienie i działanie silnika krokowego. Nic tam nie widzę na temat srubki do regulacji
Załącznik:
vae.jpg [ 112.08 KiB | Obejrzany 615 razy ]

Załącznik:
vae2.jpg [ 165.76 KiB | Obejrzany 615 razy ]




mac1us - 26-02-2010, 17:18
" />Wielkie dzięki za pomoc, dopiero dzisiaj się za to zabrałem. Czujnik położenia przepustnicy ustawiony tak ja Ty pisałeś, a VAE był za mocno skręcony i dlatego wzrastały obroty. Jak się popatrzysz TU to widać taką małą nakrętkę na szpilce i ona ustala naciąg sprężyn, które są w środku, a to, że nie miały możliwości ruchu widocznie skutkowało wzrostem obrotów.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \