holbi - 06-10-2008, 21:53
" />Dziś mechanik stwierdził że stukanie w moim silniku to nie wałek rozrządu jak myślałem, ale panewka na wale korbowym... jeżeli to prawda, to czy byłbym w stanie przejechać około 2500 km ? odgłos jest taki sam, nie głośniejszy, ani cichszy...chyba na dniach ściągne miske olejową żeby sprawdzić to na 100%
marcin77 - 07-10-2008, 13:15
" />jaki przebieg i po czym zaczęło tak stukać ?
holbi - 07-10-2008, 17:16
" />Przebieg 135 tyś. a stukającego to ja już ją kupiłem, ale byłem przekonany że to zawór. Dziś inny mechanik stwierdził ze to jednak nie wał, tylko coś w głowicy, bo stukot dochodzi ewidentnie z góry silnika. Musze ściągnąć głowice i zobaczyć o co biega;)
karol1125 - 14-10-2008, 19:36
" />Niestety ku przestrodze wszystkim, którym coś stuka "na górze". Przy przekręconej panewce także słychać stukanie w górnych partiach, lecz nie przejechał byś na niej za długo. Ja zrobiłem około 35km zanim zaczął gasnąć. No i jest jeszcze jedna sprawa, ze może masz wyrobione to miejsce gdzie tłok łączy się z korbowodem za pośrednictwem sworznia. Podobno częsta bolączka fiatowskiego koncernu, ale tylko tak słyszałem.
holbi - 14-10-2008, 20:23
" />Sciągnąłem miske olejowa i odkrecilem śruby od korbowodów na dwóch cylindrach i panewki wyglądają jak nowe. Myśle że to bedzie wałek, albo ewentualnie tłok stuka o tłoka, bo głowica była planowana i nie mam pewnosci ze nie splanowali jej za dużo.ewentualnie pasek przeskoczony lub zle zalozony....jak bede mial czas to zaczne sprawdzac po kolei...
marcin77 - 14-10-2008, 22:18
" />ja mam przejechane 800km na dzwoniących "chyba panewkach", dziwna jest też sprawa że czasem lekko postukuje a czasem cisza :roll: , poza tym miałem robioną również głowice i takie problemy zaczęły się robić właśnie po zrobieniu głowicy
ps. po "zrobieniu głowicy" wogóle nie bierze oleju
Bany - 15-10-2008, 00:07
" />
">Sciągnąłem miske olejowa i odkrecilem śruby od korbowodów na dwóch cylindrach i panewki wyglądają jak nowe. Myśle że to bedzie wałek, albo ewentualnie tłok stuka o tłoka, bo głowica była planowana i nie mam pewnosci ze nie splanowali jej za dużo.ewentualnie pasek przeskoczony lub zle zalozony....jak bede mial czas to zaczne sprawdzac po kolei...
chodzi że tłok o głowice pewnie....
nie ma to znaczenia ile jest splanowana,była płaska i jest płaska czyli odległość jest taka sama,co innego planowanie bloku.
Bany - 15-10-2008, 00:10
" />
">ja mam przejechane 800km na dzwoniących "chyba panewkach", dziwna jest też sprawa że czasem lekko postukuje a czasem cisza :roll: , poza tym miałem robioną również głowice i takie problemy zaczęły się robić właśnie po zrobieniu głowicy
ps. po "zrobieniu głowicy" wogóle nie bierze oleju
pewnie nie mieli płytek do regulacji zaworów i klapia,
albo ustawiali szlifując je na magnesówce i już pobiera wałek
pawcio1 - 15-10-2008, 00:22
" />...właśnie pomyślałem o ''skoszonym'' wałku rozrządu... :?