Anisz - 11-04-2008, 09:51
" />Witam,
Zastanawiam się nad zmianą felg aluminiowych (obecnie mam 14") na 15". Jako, że wiedza motoryzacyjna nie jest moją mocną stroną, mam pytanie do was. Jakie są dobre i ze strony takiej zmiany?
Silnik to fiatowski 1,6 16V, więc chyba nie powinno to wpynąć na dynamikę?
matias21 - 11-04-2008, 10:31
" />na 15 to sie nic nie powinno dziać pozatym, że troche niższy profil opony musisz dać, no chyba, że masz mocno dobite zawieszenie.
Anisz - 11-04-2008, 11:09
" />Zawieszenie jest wysoko nad ziemią, więc nie powinno być problemu z zastosowaniem niższego profilu opony (powiedzmy z 60 obecnie na 50).
Pytanie tylko, jak taka zmiana wpynie to na komfort jazdy - wiadomo, większe koło lepiej radzi sobie z dziurami, tylko czy niższy profil nie będzie sabiej wytłumiał nierówności i bardziej niszczył zawieszenie?
Jaki wpływ na spalanie na zastosowanie większych kół?
p_r_z_e_m_k_o - 11-04-2008, 11:33
" />Bedziesz musial sobie zobaczyc kalkulator opon i zmienic rozmiar na odpowiedni. 195/55 r.15 powinno byc ok W sumie to nizszy profil to komfort moze sie lekko pogorszyc, ale nie powinno to byc zauwazalne, chyba ze jezdzisz non stop po tarce :wink:
A niewatpliwym plusem jest poprawa wygladu, szczegolnie jak jakies ladne aluski wyhaczysz
To czekamy na zdjecia po zmianie alusow
karol1125 - 11-04-2008, 16:04
" />Ja mam właśnie 195/55 R15 z tą tylko różnicą że mam do tego sport zawieszenie. I muszę powiedzieć że przy 180km/h wchodziłem w ostrzejsze zakręty i było super. Ale jak chodzi o komfort z jazdy to wiadomo. Na pewno u ciebie komfort spadnie, ale nieznacznie.
U mnie wygląda to tak:
http://images30.fotosik.pl/21/c2f4f513fe89ec66.jpg[/img]
dawidson - 11-04-2008, 18:09
" />ja osobiscie bym poszedl w 195/50R15. olbrzymi wybor opon w baredzo dobrych pieniazkach. przeklamania licznika nie bedzie bo to jeden z zamiennikow do delty.
karol1125 - 11-04-2008, 20:44
" />Muszę się poprawić, bo mam 195/50 R15, Sorry za błąd
goro79 - 11-04-2008, 21:31
" />A ja Ci proponuje załóż 16"
karol1125 - 12-04-2008, 09:09
" />Miałem kiedyś założone do kadeta "Dezent" 205/45 R16 przód i 215/40 R16 tył i nie polecam, bo na zwykłym zawieszeniu obdarłem sobie nadkola, a jak założyłem sztywne to znów każdy kamyk, czy dziura to był koszmar. Nie będę wspominał jak fatalnie jeździ się w trasie po koleinach.
dawidson - 12-04-2008, 09:30
" />
">A ja Ci proponuje załóż 16"
mozna nawet 17''.
Caly klopot polega na tym, ze 205/45R16 kosztuja chore pieniazki. Ceny samych felg jakos nie porazaja. Z tego co pamietam to np . Superturismo GT 16'' sa drozsze o jakies 45euro w stosunku do 15 cali''. Dobija cena opon bo niestety 16 cali jest juz nieproporcjonalnie drogie w stosunku do 15. 195/50R15 sa natomiast tansze od 185/60R14 (orginalny rozmiar dla N.Delty). W dodatku w tym rozmiarze jest naprawde duuuuzy wybor fajnych oponek. Komfort jazdy tez jest calkiem znosny. Prawda jest taka, ze przejscie ze 185/60R14 na 195/50R15 ma same plusy (dla mnie ).
dawidson - 12-04-2008, 09:33
" />
">Miałem kiedyś założone do kadeta "Dezent" 205/45 R16 przód i 215/40 R16 tył i nie polecam, bo na zwykłym zawieszeniu obdarłem sobie nadkola, a jak założyłem sztywne to znów każdy kamyk, czy dziura to był koszmar. Nie będę wspominał jak fatalnie jeździ się w trasie po koleinach.
widac zle dobrane felgi skoro obcieraly. Pozatym w takich wypadkach zawsze da sie ratowac ogranicznikiem skoku amortyzatora.
Jedno jest pewne przy seryjnym zawieszeniu 205/45R16 pasuje do delty bez obcierania, dobijania i wypychania . Warunkiem jest felga z odpowiednio dobranym ET.
karol1125 - 12-04-2008, 10:38
" />
">Miałem kiedyś założone do kadeta "Dezent" 205/45 R16 przód i 215/40 R16 tył i nie polecam, bo na zwykłym zawieszeniu obdarłem sobie nadkola, a jak założyłem sztywne to znów każdy kamyk, czy dziura to był koszmar. Nie będę wspominał jak fatalnie jeździ się w trasie po koleinach.
widac zle dobrane felgi skoro obcieraly. Pozatym w takich wypadkach zawsze da sie ratowac ogranicznikiem skoku amortyzatora.
Jedno jest pewne przy seryjnym zawieszeniu 205/45R16 pasuje do delty bez obcierania, dobijania i wypychania . Warunkiem jest felga z odpowiednio dobranym ET.
Obcierały bo to były felgi z rantami, a nie były dobierane, ponieważ kupiłem je tanim kosztem od kumpla. Patrzyłem żeby tylko pasował ET i rozstaw śrub. Z przodu weszły bez przeróbek, a z tyłu trzeba było odginać nadkola, bo tylne były szersze(chyba 9"), ale efekt za*****y.
goro79 - 12-04-2008, 10:51
" />Z oponkami 16" nie jest aż tak tragicznie a o niebo lepiej wygląda niż 15".Gdybym ja teraz miał kupować fele to tylko 16" i raczej optymalnie szerokie. Znajomi tym handlują więc większych problemów chyba bym nie miał.Ostatnio kolega założył do g3 16 i wyglądają świetnie. : yesyes :
Problemy to się zaczynają z felami pow. 16" i dostaniem odpowiednio niskich oponek tak aby zbytnio nie powiększać średnicy koła w stosunku z zalecanym oryginałem.
goro79 - 12-04-2008, 10:57
" />Pewnie gdzieś to już było ale podam jedną ze stron jak łatwo obliczyć zamiennik naszych kół i opon:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zam ... Field.y=11