Lukasz KrK - 10-07-2010, 14:06
" />Witam
Mam kolejny problem....tyczy sie on zbyt niskich obrotow.
Samochod z nocy (zimny) ma niesamowicie niskie obroty czasem chce zgasnac,lub nawet gasnie,zostal wymieniony silniczek krokowy na firmowy nowy,i dalej to samo,smierdzi paliwem po odpaleniu na tych dziwnych obrotach jak silnik nabierze temperatury to zanika wszystko i chodzi normalnie nie telepie go chodz i tak wydaje mi sie ze obroty sa zbyt niskie ok 500obr/min co jest przyczyna tej usterki?prosze o pomoc
DeviLL - 10-07-2010, 17:28
" />Zly sklad mieszanki zapewne ,vel za duze wzbogacenie , obadaj to co na to wplywa
Lukasz KrK - 10-07-2010, 17:38
" />yyyyyyy mozesz jasniej??? jak to cos sprawdzic?moze bysmy sie umowili gdzies w Krakowie?
DeviLL - 10-07-2010, 20:07
" />Wez sobie voltomierz i zmierz opornosc na czujniku temp wody zapewne w termostacie oraz moze wskazania sondy lambda . A moze trzeba sobie tez dostroic nowy krokowiec sruba na przepustnicy o ile taka masz (nie znam twego systemu wtrysku ani jaki silnik) , wtedy odpinasz przewod od krokowca i sobie ustawiasz go srubka jak sie ustawi do zagrzania i chyba ilus wlaczen wiatraka podpinasz. Bylo pisane moze i na tym forum .
Lukasz KrK - 11-07-2010, 07:27
" />nie zrozumialem ani slowa co napisales Maciek ratuj !!!
po odpaleniu z nocy auta chodzi jak by byl zalany(swiece i kable nowe)
mac1us - 11-07-2010, 14:58
" />Po pierwsze prosi³bym moda o zmianê tytu³u na: Delta II za niskie obroty 1,6 75 km.
Mo¿e kto¶ bardziej kompetentny ode mnie siê wypowie i pomo¿e. Jak i czy w ogóle da siê regulowaæ wolne obroty w Delcie z tym silnikiem? Auto ma problem z odpaleniem na zimnym, a ju¿ rozgrzane ma 500 obr./min. Raz £ukaszowi "zawiesi³" siê gaz, wiêc postanowi³em zaproponowaæ wymianê silniczka krokowego, bo starego nie da siê wyczy¶ciæ, bo jest do¶æ dziwny, nie pomog³o. Co to mo¿e byæ, co sprawdziæ?
DeviLL - 11-07-2010, 16:19
" />Wszystko juz opisalem , jesli zaplon dobry , zreszta podobne tematy pojawiaja sie srednio co tydzien na wielu forach google.pl wpisac problem i czytac
bassman - 11-07-2010, 20:18
" />Sprawd¼ czy regulator ci¶nienia paliwa ma ca³± membranê, znajduje siê on na obudowie monowtrysku (taka bary³ka przykrêcona czterema ¶rubkami), wyczy¶æ wtryskiwacz - mo¿e jaki¶ paproch go zawiesi³ i leje wahe -dobrze jest wymieniæ o'ringi na nim (ustrojstwo gdzie wchodzi wtyczka z dwoma przewodami), mo¿esz sprawdziæ czujnik temperatury powietrza zasysanego trzeba porównaæ oporno¶æ dla odpowiednich temperatur - jak wymontujesz spisz typ i zobacz w necie jego charakterystykê (taka kuleczka w plastikowym pa³±ku). Je¶li te rzeczy bêd± dobre to trzeba zmierzyæ mapsensor. Mo¿esz te¿ zmierzyæ czujnik po³o¿enia przepustnicy - to zwyk³y potencjometr który lubi mieæ przerwane ¶cie¿ki (obok silniczka krokowego na dwóch ¶rubach z fasolkami - oznacz po³o¿enie).
Mam nadziejê, ¿e pomog³em.
Pozdrawiam.
Lukasz KrK - 12-07-2010, 08:07
" />dziekuje Wam za pomoc ale kompletnie nic mi to nie mowi...Maciek a Tobie??wiesz oczym Oni pisza?
DeviLL - 12-07-2010, 14:56
" />Jesli nic Ci to nie mowi to daj woz do serwisu , i tyle w temacie
Lukasz KrK - 12-07-2010, 16:51
" />Wiesz to nie problem auto oddac do servisu i wywalic kase,wole dac zarobic komus z forum znojomemu i miec pewnosc ze jest zrobione to co ma byc Tyle ze akurat Maciek nie ejst w stanie mi pomoc...
CZemu takie zjawisko niskich obrotow jest tylko jak samochod pare godzin stoi?bo jak pojezdzi chwile to chodzi wszystko normalnie i pali od kopa i chodzi rowno
bassman - 12-07-2010, 18:27
" />Je¶li takie objawy wystêpuj± po parogodzinnym postoju, to winny mo¿e byæ za to czujnik temperatury (powietrza lub cieczy), lub regulator ci¶nienia paliwa, z którego na postoju nadmiar wahy ¶cieka w kolektor ss±cy.
Jednak stawia³bym na czujniki.
Spisaæ symbole, w necie znale¼æ charakterystyki rezystancji od temperatury. Czujniki pod³±czyæ z omomierzem w czajnik z wod± i termometrem, a bêdzie wszystko wiadomo.
Je¶li nie chcesz samochodu dawaæ do warsztatu, to niestety ale musisz mu trochê czasu i pracy po¶wiêciæ. Jak zaczniesz co¶ robiæ to ju¿ dalej pójdzie, ale trzeba od czego¶ zacz±æ, bo jak na razie to przyczyn mo¿e byæ wiele.
Jak czego¶ nie rozumiesz to pisz, ³opatologicznie spróbujê wyt³umaczyæ, chyba ¿e chcesz do £odzi przyjechaæ - To Zapraszam.
Pozdrawiam.
DeviLL - 12-07-2010, 19:06
" />Tym bardziej ze pomiar nie jest trudny , voltomierz ma 2 "patyczki" ustawiasz pokretlem odpowiednio i dajesz do 2 pinow czujnika badajac na zimnym ile pokazuje opornosci
Mam nawet wykres logow z podobnej sytuacji jak u Ciebie ,spowodowane zmiana wtryskow,Ve (walki,wydech,dolot) itd jak afr spada ,podcisnienie rosnie, obroty spadaja , i na odwrot w sinusoidzie , zabawy z zaplonem,paliwem pomagaly ,ale watpie bys mial cokolwiek pomodzone , chyba ze dziura gdzies w dolocie,wydechu,podcisnieniach , moze slaba iskra. Ale i tak sam nic nie wybadasz ,coz
Lukasz KrK - 12-07-2010, 20:15
" />to sie ustaw ze mna gdzie kolwiek to podjade i zbadasz.....ja nawet miernika niemam,dla tego licze na pomoc formulowiczow miedzy innymi Ciebie,dla nie ktorych jak np dla mnie ilnik to czarna magia i nie musze sie znac na nim
moze cos jest nie tak popodpinane,byla zmieniana glowica i rozzad,wczesniej tego nie bylo
gutek - 12-07-2010, 20:49
" />Mia³em podobny problem.Naprawi³em sam a zaje³o mi to ok.6min.Od³±cz akumulator(jedna klema) i poczekaj oko³o 3-4 minut.Nastêpnie pod³±cz i przekrecaj kluczyk ze 4 razy az silniczek krokowy ustawi siê sam .Mo¿esz wiêcej razy.Po odpaleniu nie dodawaj gazu , nie w³±czaj ,wy³aczaj ¿adnych przycisków tylko odczekaj oko³o 2minut.Niech pochodzi.Tak zrobi³em i po problemie.Pozdrawiam i ¿ycze powodzenia.
Lukasz KrK - 12-07-2010, 21:00
" />
">Mia³em podobny problem.Naprawi³em sam a zaje³o mi to ok.6min.Od³±cz akumulator(jedna klema) i poczekaj oko³o 3-4 minut.Nastêpnie pod³±cz i przekrecaj kluczyk ze 4 razy az silniczek krokowy ustawi siê sam .Mo¿esz wiêcej razy.Po odpaleniu nie dodawaj gazu , nie w³±czaj ,wy³aczaj ¿adnych przycisków tylko odczekaj oko³o 2minut.Niech pochodzi.Tak zrobi³em i po problemie.Pozdrawiam i ¿ycze powodzenia.
do jakiej pozycji mam przekrecac kluczyk??
gutek - 12-07-2010, 21:55
" />U mnie s³ychaæ jak pracuje silniczek.Nie odpalaj. Przekrêca³em stacyjke do poziomu zapalenia kontrolek i s³ucha³em.Jak siê wy³±czy³ to jeszcze raz i tak 4,5 razy.On ustawia siê sam i po tych próbach mi odpala³ bardzo dobrze.Chodzi o zresetowanie kompa.Jak tak zrobisz to on zapamiêta i w przysz³o¶cie nie powino byæ problemu.Daj znaæ jak posz³o .
Lukasz KrK - 12-07-2010, 22:23
" />ok spróbujê rano ale watpie aby to pomoglo bo silniczek krokowy jest nowy,a na starym bylo tak samo,stalo sie to po wymianie glowicy i rozzadu
gutek - 12-07-2010, 22:50
" />Warto spróbowaæ.Mnie pomog³o.Za³o¿y³em nowe ¶wiece ,przewdy i zrobi³em to co opisa³em .Pomog³o
DeviLL - 12-07-2010, 23:25
" />A moze glowica od innego silniczka jest vel inne walki ,albo przestawiony rozrzad przy skladaniu ?
Lukasz KrK - 13-07-2010, 07:42
" />
">A moze glowica od innego silniczka jest vel inne walki ,albo przestawiony rozrzad przy skladaniu ?
Kolego pytam jeszcze raz nie mozesz poswiecic chwilki i sie spotkac ze mna ?
DeviLL - 13-07-2010, 14:57
" />Nie moge
Lukasz KrK - 13-07-2010, 18:20
" />
">Warto spróbowaæ.Mnie pomog³o.Za³o¿y³em nowe ¶wiece ,przewdy i zrobi³em to co opisa³em .Pomog³o
zrobilem jak mowiles i jest tak samo,tz chodzi ciutke lepiej,nie czepie go i nie jest "zalany" ale nadal obroty 500/min zaraz po odpaleniu podskakuja kolo 1000 ale doslonie po 2 sek spadaja
mac1us - 13-07-2010, 20:30
" />To podci±gnij sobie ¶rubami (te które przewleka³e¶ przez linke gazu) linke gazu tak, aby¶ mia³ te 900 lub jedz do kogo¶ kto ma do tego g³owê i chêci.
bassman - 13-07-2010, 21:17
" />Lukasz KrK mo¿e lepiej zaprowad¼ samochód do majstra, skoro dopiero teraz siê dowiadujemy, ¿e by³a robiona g³owica, to lepiej dla Ciebie i dla Nas ¿eby siê zaj±³ tym kto¶ kompetentny, kto sam rozpozna historiê tego samochodu.
Pomijasz kluczowe wiadomo¶ci - byæ mo¿e z niewiedzy - i dlatego najlepiej jak komu¶ dasz zarobiæ. Pamiêtaj te¿, ¿e te pieni±dze nie s± wyrzucone (nie traktuj tego tak) - Tobie dadz± rado¶æ z poprawnej pracy samochodu, a komu¶ utrzymanie rodziny.
Pozdrawiam.
Lukasz KrK - 13-07-2010, 21:52
" />
">Lukasz KrK mo¿e lepiej zaprowad¼ samochód do majstra, skoro dopiero teraz siê dowiadujemy, ¿e by³a robiona g³owica, to lepiej dla Ciebie i dla Nas ¿eby siê zaj±³ tym kto¶ kompetentny, kto sam rozpozna historiê tego samochodu.
Pomijasz kluczowe wiadomo¶ci - byæ mo¿e z niewiedzy - i dlatego najlepiej jak komu¶ dasz zarobiæ. Pamiêtaj te¿, ¿e te pieni±dze nie s± wyrzucone (nie traktuj tego tak) - Tobie dadz± rado¶æ z poprawnej pracy samochodu, a komu¶ utrzymanie rodziny.
Pozdrawiam.
Chyba nic innego mi juz nie pozostalo jak servis...
gutek - 15-07-2010, 07:31
" />Jak zrobisz to napisz co to by³o.Pozdrawiam
Lukasz KrK - 23-07-2010, 12:22
" />czy po odpieciu silniczka krokowego powinna byc jakas reakcja w pracy silnika??
bassman - 25-07-2010, 13:18
" />Tak b³êdy w ECU silnika i w³±czona kontrolka b³êdu silnika/wtryskó³/check engine.
Pozdrawiam.
faraon - 25-07-2010, 13:25
" />Delta II - za niskie obroty, ga¶nie
Czekam niecierpliwie na diagnozê, bo u mnie jest bardzo podobnie.
mac1us - 25-07-2010, 13:29
" />Ale ³ukasz ma 1,6 8v, a ty chyba masz dorzucone jeszcze 8 zaworów i 3 wtryskiwacze .
faraon - 25-07-2010, 13:47
" />
">Ale ³ukasz ma 1,6 8v, a ty chyba masz dorzucone jeszcze 8 zaworów i 3 wtryskiwacze .
... ale to nie zabrania mi podgl±dania tematu...
Lukasz KrK - 25-07-2010, 18:16
" />
">Delta II - za niskie obroty, ga¶nie
Czekam niecierpliwie na diagnozê, bo u mnie jest bardzo podobnie.
u mnie jest dziwna sytuacja,poniewaz nie gasnie ,malo tego przy odpalaniu auta z podpietym silniczkiem krokowym lub odpietym niema zadnej reakcji a na desce sie nic nie wyswietla obroty oczywiscie 500.....i badz tu madry?!?!?!?