ďťż
Delta II - układ chłodzenia



Anonymous - 27-11-2006, 20:28
" />Mam duży kłopot z układem chłodzenia
Niedawno kupiłem sobie lancie delte 1.6 1994r.była uszkodzona maska obudowa filtra powietrza i lampa wybita naprawiłme.
Ale teraz mam inne kłopot mianowicie układ chłodzenia ciągle mi sie zapowietrza i ubywa woda z zbiorniczka niewiem czego tak sie dzieje żadnych wycieków niema oleju nie przybywa a wody ubywa co sie z nią dzieje pomurzcie gdzie ona wchodzi




strang - 27-11-2006, 21:07
" />Jak długo masz to autko. Sprawdź olej, jaka konsystencja. Jaka temperatura przy określonych okolicznościach-tj. przy szybkiej jeździe, w korku itp..



Anonymous - 27-11-2006, 21:22
" />samochud mam z miesiąc zanim go kupiłem stał 3 miesiące poruczam sie nim z 3 tygodnie olej jest ok niejest spieniony normalny gdy stoji i jest włączony silnik tempratura rośnie dosyć szybko kilka razy zagotowała sie nawet ale to była wina wentylatora a gdy jezdze to temperatura normalna nic złego zie niedzieje



strang - 27-11-2006, 21:27
" />Odpal go przy odkręconym korku układu chłodzenia, sprawdź czy pojawiają się bąbelki powietrza. Skoro wentylator Ci się nie włączał, mogło dojść do przegrzania i poszła Ci uszczelka pod głowicą.




Anonymous - 27-11-2006, 21:36
" />Dobra sprawdze ale jest tak gdy daje mu sie sporo gazu gdy obroty prawie zamykają licznik to widać jak w zbiorniczku wyruwnawczym wchodzi powietrze do układu chłodzenia



strang - 27-11-2006, 21:38
" />
">Dobra sprawdze ale jest tak gdy daje mu sie sporo gazu gdy obroty prawie zamykają licznik to widać jak w zbiorniczku wyruwnawczym wchodzi powietrze do układu chłodzenia
Odpowiedziałem Ci na pw.



Anonymous - 27-11-2006, 21:56
" />No dobra na 90% poszła uszczelka pod głowicą ale co dzieje sie s tą wodą



darkobo - 27-11-2006, 22:45
" />
">No dobra na 90% poszła uszczelka pod głowicą ale co dzieje sie s tą wodą
Jeśli poszła uszczelka pod głowicą, to woda może
a) - przedsotawać się do miski olejowej - ale wtedy obserwowałbyś wzrost poziomu oleju,
b) - przedostaje się do spalin - czasem możesz to zaobserwować po większej ilości białego dymu za samochodem



Anonymous - 27-11-2006, 23:03
" />To chybato drugie bo gdy doleje wody to białego dymu jest sporo a jak wody jest mało to i dymu prawie niema.
Dobra ile morze kosztować wymiana uszczelki gdzie taką dostać w przyzwoitej cenie. A jeżeli pękła głowica lub tulaja co w tedy jaki koszty gdzie takie coś jest???? jak wiecie napiszcie



wujek - 28-11-2006, 12:07
" />Witam,
Jest jeszcze jedna możliwość - utrata szczelności pompy wody. Może nie zostawić sladów płynu pod autem. Trzeba dokładnie przypatrzeć się, czy nie ma sladów na bloku, wokół pompy.
Pozdrawiam



darkobo - 28-11-2006, 14:26
" />I aby Cię bardziej nie straszyć jest jeszcze kolejna możliwość, np. pęknięta głowica



Anonymous - 28-11-2006, 15:51
" />Lepiej żeby niebyła pęknienta bo głowice chyba ciężko dostać



pew - 28-11-2006, 16:54
" />najpierw dostać a potem wymienić jej:



Anonymous - 28-11-2006, 22:22
" />Niemoge wysłać wiadomości prywatnej do wujka to pisze tu
silnik1.6 V8 LPG jeden wałek rozrządu wtrysk jednopunktowy a SPI to niewiem co to jest ale jest komputer pokładowy



Anonymous - 11-12-2006, 15:22
" />naprawiłem ją była do wymiany uszczelka pod głowicą i musiałem szlifować głowice za uszczelke dałem 65zł a za szlifowanie 40zł



darkobo - 11-12-2006, 15:27
" />To w sumie nie tak strasznie. : ok2 :



pew - 11-12-2006, 16:17
" />
">naprawiłem ją była do wymiany uszczelka pod głowicą i musiałem szlifować głowice za uszczelke dałem 65zł a za szlifowanie 40zł
tak się zastanawiam ile by w Warszawie zaśpiewali za coś takiego ...
("ooo panie szlifowanie głowicy to nie takie hop-siup, będziemy musieli pół silnika rozebrać, porządnie to trzeba zrobić a to kosztuje ... :wink: )



Anonymous - 12-12-2006, 10:24
" />w sumie za 100 zl ???? jak mi sie kiedys tak stanie - tfu tfu odpukac i wypluc - to wezme lawete i wybiore sie w tamte strony :twisted: bedzie taniej :twisted:



grzole - 16-12-2006, 18:57
" />
">wtrysk jednopunktowy a SPI to niewiem co to jest SPI = wtrysk jednopunktowy. MPI = wtrysk wielopunktowy.



cwynarx - 06-04-2008, 17:43
" />a co może byc przyczyną wyrzucania płynu na postoju??? i dodam ,że temperatura po zgaszenia silnika rośnie i wtedy dochodzi do wyrzucenia płynu przez wężyk w kork.....a podczas zapalonego silnika nic sie nie dzieje samochód pracuje normalnie....wentylator się włącza itd....a dzieje sie tak własnie po staniu w korku i włączeniu wentylatora...koncze trase stawiam na parkingu i za chwile wypływa płyn.....



cwynarx - 06-04-2008, 22:18
" />hej co nikt nie miał takiego problemu?????jestem jedyny? proszę pomóżcie!!!!



dawidson - 07-04-2008, 10:33
" />zapowietrzony uklad.
u mnie bylo podobnie w momencie gdy przycial sie termostat. w czasie jazdy temp szla w okolice 110st. C, ale plyn zostawal w bloku. na posatoju momentalnie go wypluwalo.



cwynarx - 07-04-2008, 20:30
" />dzięki dawidson ja jeszcze obstawiam zepsuty korek....ale nie wiem czy to prawdopobne.... podobno ma jakies zabezpieczenie i po przekroczeniu jakiegoś cisnienia w układzie wypuszcza płyn....a u mnie może poprostu za wczesnie otwiera się ten zawór.....



goro79 - 07-04-2008, 21:01
" />Spróbuj zmienić korek wlewu na zbiorniczku wyrównawczym.



cwynarx - 05-05-2008, 10:43
" />Witam jeszcze jedno pytanie związane z układem chłodzenie.Jak często włącza wam sie wentylator jeżdżąc po mieście?pisząc miasto mam na mysli godziny szczytu np. w katpwicach....badź wczorajsze powroty z okolic tatr.... A i jaką temperature macie średnio w swoich maszynach z tym silnikiem co ja? czylie 1,6 ie 75km...a dodam ze silnik jest świeżo po remoncie , znaczy uszcelka pod glowicą, zawory, pierścienie....



cwynarx - 05-05-2008, 13:02
" />widzę , że echo w temacie.....czy przyczyną tego problemu może byc zanieczyszczona chłodnica???????? bo raczej pompa wodna i termostat są sprawne.....



grzechu - 05-05-2008, 18:36
" />Optymalna temperatura pracy silnika benzynowego to 90 stopni. Moim zdaniem masz pierdyknięty termostat.



nietoperz - 16-05-2008, 21:53
" />Dobra to teraz ja zadam pytanie związane z układem chłodzenia:
Jak jadę autem i mam zamknięte szyby to czuć że leci z kratek wentylacyjnych ciepłe powietrze. co to może być?
Dodam że nadmuch wyłączony a pokrętło temperatury ustawiony na zimne powietrze. Czyżby zawór nagrzewnicy nie trzymał?



kretekpodnietek - 16-05-2008, 23:28
" />no niestety, nie ma innej mozliwości

zobacz jeszcze czy linka zamyka układ, może coś sie przestawiło.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \