pew - 14-12-2008, 13:01
" />By³em teraz u gazownika sprawdziæ instalacjê - ch³opaki podpiêli wóz pod kompa i okaza³o siê ¿e na wolnych obrotach sonda nie pracuje (stale zero wolt) - po przygazowaniu i przytrzymaniu na wy¿szych obrotach napiêcie grzecznie siê pojawia. Silnik z LPG sekwencja i bez katalizatora ... co to mo¿e byæ? Nie wygl±da to ciekawie bo wali mi strasznie bogat± mieszankê
prezesjm - 14-12-2008, 20:48
" />Uszkodzona grza³ka sondy, uszkodzone zasilanie grza³ki sondy, sonda na umarciu - co wolisz ?
pew - 15-12-2008, 00:01
" />a czy jest bramka nr 4 ? :?
Doodik - 15-12-2008, 00:14
" />Dok³adnie to samo przerabiam aktualnie w mioim drugim autku- Renault.
0 volt na sondzie,. wymieni³em ca³± sonde i po problemie. Sygna³ z sondy steruje silniczkiem krokowym od podawania gazu, jak sonda nie pracuje to siniczek puszcza maks gazu i wtedy mieszanka robi sie bogata i spalanie rooo¶nie.
pew - 15-12-2008, 00:17
" />
">Dok³adnie to samo przerabiam aktualnie w mioim drugim autku- Renault.
0 volt na sondzie,. wymieni³em ca³± sonde i po problemie. Sygna³ z sondy steruje silniczkiem krokowym od podawania gazu, jak sonda nie pracuje to siniczek puszcza maks gazu i wtedy mieszanka robi sie bogata i spalanie rooo¶nie.
no tak, tylko na obrotach sonda pracuje bez problemów :? ale chyba trzeba bêdzie do niej zajrzeæ : cenzura :
dunin - 15-12-2008, 01:04
" />Prezesjm: a czy podgrzewanie sondy nie dzia³a tylko przy zimnym silniku? pytam siê czysto auto-edukacyjnie
ja bym obstawia³, ¿e sonda jest ju¿ zasyfiona i przy niskich obrotach po prostu nie dociera do jej powierzchni tlen ze spali..
prezesjm - 15-12-2008, 09:00
" />W starszych rozwi±zaniach jak np. Delta zasilanie grza³ki jest ca³y czas. Najczê¶ciej brane jest zwyczajnie z przeka¼nika pompy paliwa. Nowsze rozwi±zania to ju¿ np. grza³ka zasilana z Ecu silnika, kontrola nagrzania sondy i inne duperele do popsucia.
Pew - jak masz wyciêty katalizator i ju¿ star± sondê dodatkowo z uszkodzon± grza³k± lub zasilaniem to na wolnych obrotach sonda mo¿e zwyczajnie siê na tyle przech³odziæ ¿e bêdzie tak jak piszesz.
Zmierz napiêcie zasilania sondy i ewentualnie pomierz oporno¶æ grza³ki sondy i bêdziesz wszystko wiedzia³. Mo¿e tylko wystarczy zmieniæ bezpiecznik.
pew - 16-12-2008, 00:06
" />
">W starszych rozwi±zaniach jak np. Delta zasilanie grza³ki jest ca³y czas. Najczê¶ciej brane jest zwyczajnie z przeka¼nika pompy paliwa. Nowsze rozwi±zania to ju¿ np. grza³ka zasilana z Ecu silnika, kontrola nagrzania sondy i inne duperele do popsucia.
Pew - jak masz wyciêty katalizator i ju¿ star± sondê dodatkowo z uszkodzon± grza³k± lub zasilaniem to na wolnych obrotach sonda mo¿e zwyczajnie siê na tyle przech³odziæ ¿e bêdzie tak jak piszesz.
Zmierz napiêcie zasilania sondy i ewentualnie pomierz oporno¶æ grza³ki sondy i bêdziesz wszystko wiedzia³. Mo¿e tylko wystarczy zmieniæ bezpiecznik.
dziêki - jeszcze przysz³o mi do g³owy ¿e je¶li zasilanie z pompy to mo¿e jeszcze tam sprawdzimy bo w³a¶nie siê przymierzam do jej wymiany - wyje jak integrala na 8000 :wink:
prezesjm - 16-12-2008, 00:25
" />A nie masz czasem odciêcia pompy na gazie ?
pew - 17-12-2008, 00:30
" />nie ... ale ostatnio coraz ciê¿ej prze³±cza mi siê z benzyny na LPG (potrzebuje coraz wy¿szej temperatury ...)