ketchup4 - 04-05-2008, 20:18
" />witam wszystkich odwiedzających temat
muszę w mojej Lucy wymienić wszystkie paski - przede wszystkim rozrząd
czy ktoś z was wymieniał już i ma jakieś spostrzeżenia co do tańszych i droższych pasków
no i moze jakiś namiar na dobry i niedrogi sklep internetowy z takimi akcesoriami - bo w mojej miejscowości jak pytam o cokolwiek do Lancii to patrzą na mnie jak na kosmitę
pozdrawiam wszystkich fanów lucynki ;]
karol1125 - 04-05-2008, 20:34
" />Witam. Dokładnie miałem ten sam problem. U mnie w sklepie mieli tylko uszczelkę pod głowicę i części do remontu ściągałem z warszawy i z Rzeszowa. Dodam tylko że skoro zmieniasz paski to przydałoby się i rolki.
Jak nie masz skąd załatwić to tu masz numer GG 4599791. On Ci pomoże. Ceny chyba nie duże, ale nie miałem z czym porównać.
ketchup4 - 04-05-2008, 20:38
" />jasne ze rolki też - mus to mus - tym bardziej że silnik jest inny i nie wiem ile na tych paskach jeździł - ile ciebie wyszła wymiana pasków - jeśli mogę zapytać ??
karol1125 - 04-05-2008, 22:24
" />Szczerze mówiąc to za dokładnie nie pamiętam, bo kupowałem razem z pierścieniami i kompletem uszczelek.
Całość, czyli paski i rolki coś koło 500 zł. Śmieszne jest to że rolki to normalne łożyska, może trochę innych wymiarów niż standardowe i niektóre kosztują 120 zł. A same paski coś 40 i 80 czy jakoś tak.
Tak jak mówię kupowałem to w grudniu w komplecie od QLO(Paweł), co Ci podałem numer gg. Piszesz mu co chcesz i bez problemu Ci przyśle.
kretekpodnietek - 04-05-2008, 22:49
" />pasek około 50PLN. rolka około 120. pasek balansowy około 100PLN.
łozysko przy rolce paska balansowego to jest bodajże 6204 2RS (3-15PLN) , a na wałku balansowym, które spełnia funkcje drugiej rolki to chyba 6003 2RS (ok. 10PLN)
Ale nie pamiętam dobrze, raczej sie tym nie sugeruj, dawno zmieniałem pasek u siebie.
za kilka dni jak mi przyjdzie pasek balansowy od HF, będe go zmieniał. zrobie fotorelacje, jak chcesz to sie wstrzymaj kilka dni, będzie podane co i jak,
a co do cześci silnika, zawiechy, skrzyni biegów, nie pytaj o lancie , tylko o fiata tipo, może szybciej do nich dotrze.
ketchup4 - 06-05-2008, 18:47
" />ok to czekam na fotorelację ;]
ketchup4 - 07-05-2008, 20:38
" />poprawcie mnie jeśli się mylę:
czy do silnika 1.8 8V pasują paski takie jak do silnika 1.8 16V
kretekpodnietek - 07-05-2008, 21:03
" />pasek balansowy jest taki sam pasuje też z 2.0 16V
a pasek rozrządu pasuje napewno z 2.0 8V, i 2.0 8V turbo, czy z szesnastki to nie wiem
ketchup4 - 09-05-2008, 19:18
" />a powiedzcie mi jeszcze jedno - czy do wymiany paska rozrządu w delcie 1.8 8V potrzebna jest blokada kól rozrządu, czy obędzie się bez tego cudaśnego urządzonka - bo już mnie straszą ;]
karol1125 - 09-05-2008, 19:52
" />Żadnej blokady. Nastawiasz na punkty i po sprawie.
ketchup4 - 09-05-2008, 19:58
" />oh to mi kamlot z serducha spadł - no to teraz tylko czekamy na fotorelację ;]
kretekpodnietek - 09-05-2008, 20:37
" />we wtorek zrobie w poniedziałek mam mature z polaka, i później już luz
karol1125 - 09-05-2008, 21:55
" />
">we wtorek zrobie w poniedziałek mam mature z polaka, i później już luz
To Ty młodzieniaszek jesteś. Ja miło wspominam swoją maturę(jeszcze starą).
bolek - 09-05-2008, 21:56
" />
">poprawcie mnie jeśli się mylę:
czy do silnika 1.8 8V pasują paski takie jak do silnika 1.8 16V
W silniku 1.8 16V pasek balansów jest inny. Ma 130 zębów, podczas gdy pasek w 1.8 8V 97 zębów.
Natomiast w 2.0 i 2,0 16V jest 97 zębów podobnie jak w 1.8 8V
ketchup4 - 12-05-2008, 19:04
" />a powiedzcie mi ile tam w ogóle jest tych pasków - bo widać jeden klinowy i jeden wielorowkowy a dziś grzebałem przy przewodach paliwowych i zobaczyłem kolejny klinowy!!! dodam że auto ma klimę i wspomaganie
karol1125 - 12-05-2008, 19:42
" />1.rozrząd
2. balans(dwustronny)
3. wieloklin Alternator
4.klinowy wspomaganie
5. klinowy klimatyzacja
ketchup4 - 13-05-2008, 08:48
" />uuuuuufffffff ale tam tych sznurków nawalili (':o')
dzięki za inf.
karol1125 - 13-05-2008, 08:52
" />A jak to wszystko zwalnia silnik
kretekpodnietek - 16-05-2008, 11:49
" />Wymiana rozrządu w delcie.
http://images28.fotosik.pl/200/4425bf5d24b26e88.jpg[/img]
1. atakujemy i wyciągamy zbiornik płynu wyrównawczego(śrubokręt gwiazdkowy) .
http://images33.fotosik.pl/254/16ab3b95d02c37d2.jpg[/img]
2.ściągamy osłone okienka (klucz , przez nie będziemy blokowac wał, i ew. można obrócić na znaki
http://images27.fotosik.pl/213/c8e2a9d5fbb8d240.jpg[/img]
3. ustawiamy rozrząd na znaki, kręcimy wałem dopóki w okienkach nie pojawią sie podcięcia na kołach zębatych
http://images31.fotosik.pl/254/998870d4fa3fc943.jpg[/img]
a w tym ciemnym okienku znak na kole zamachowym ma sie pokrywać z znakiem 0 stopni. lusterko sie przyda
http://images32.fotosik.pl/230/81740d690f6531a2.jpg[/img]
4.ściągamy pasek od alternatora i pompy wodnej, popuszczmy śruby pokazane na zdjęciu (jedna jest pod alternatorem rozmiar 19, ta od góry klucz 17, a naciąg to 13 ).
http://images33.fotosik.pl/254/48944ecd7ca67d1c.jpg[/img]
5. ściągamy prawe koło, odkręcamy plastikową osłonę (klucz , trzeba nią pomanewrować troche.
http://images23.fotosik.pl/213/05fa33583542078e.jpg[/img]
6. ściagamy pasek od wspomagania (klucz 17) dolną śrubę lepiej odkręcić od dołu, od strony koła.
http://images23.fotosik.pl/213/4b2c839b32ad9f23.jpg[/img]
7.no i mamy taki widok. odkręcamy 4 śruby od koła pasowego (klucz imbusowy 6) trzeba uważać żeby ich nie zepsuć, mozna puknac małym młotkiem od czoła żeby sie zruszyły troche.
http://images25.fotosik.pl/213/ae2f01f9e79d751d.jpg[/img]
8. odkręcamy dolne śruby od osłony (klucz 10)
http://images32.fotosik.pl/253/764307d6d0252608.jpg[/img]
9. a teraz górne śrubki.
http://images29.fotosik.pl/213/6804a437d9bcc0dc.jpg[/img]
10. mamy taki widok. odkręcamy rolkę od paska balansowego (klucz 13), wyciągamy pasek i rolkę.
http://images23.fotosik.pl/213/23e3fec24a278f5e.jpg[/img]
11. mamy rolkę, ściągamy pierścień segera i mozemy ją rozebrać. Łozysko w niej to 6005 RS
http://images30.fotosik.pl/214/81de0f23b5262924.jpg[/img]
12.odkręcamy rolkę paska rozrządu (imbus .
http://images31.fotosik.pl/254/ef6fc578a182160f.jpg[/img]
13. odkręcamy koło zębate wałka balansowego (klucz 19). możemy zablokowac je starym paskiem balansowym oplatając go wokół koła i innych elementów, a jak nie to dużymi szczypcami przez cienkie deseczki, tylko że wtedy trzeba drugą osobę.
http://images26.fotosik.pl/214/ce5fb19bbba65b8e.jpg[/img]
14. odkręcamy dużą śrubę na wale (klucz 22). jest mocno dokręcona, i ma LEWY GWINT. trzeba zablokowac wał, najlepiej śrubokrętem przez okienko z kroku 2.
http://images33.fotosik.pl/254/926adfbec8984578.jpg[/img]
15. oto mamy rolki. łozysko na prawej rolce to 6008 RS
http://images33.fotosik.pl/254/44e84f984832d84a.jpg[/img]
16. na wale i na obudowie mamy dodatkowo znak.
http://images34.fotosik.pl/254/d2823741edd3154b.jpg[/img]
17. sprawdzamy ustawienie znaków, zakładamy koło od wałka balansowego, dosyć dobrze dokręcamy, przykręcamy lekko rolkę od paska rozrządu, zakładamy pasek. zakładamy najpierw na wał, później na koło od wałka wydechowego, później wałek ssący i na końcu rolką. jak w żadnym miejscu nie jest luźny to naciągamy (trzeba coś włożyć w te dwa małe otwory w rolce) i dokręcamy rolkę. sprawdzamy ustawienie.
http://images34.fotosik.pl/254/7a3c44f2f400eabf.jpg[/img]
18. tak wygląda znak na kole od wałka balansowego punkcik taki.
http://images34.fotosik.pl/254/4a731fefb595cc69.jpg[/img]
19.a tutaj znak na wałku balansowym i obudowie pompy wody
http://images25.fotosik.pl/213/b2a95cc7f4e2f72e.jpg[/img]
20. tutaj jest znak dla drugiego koła
http://images31.fotosik.pl/254/98cf4dc49ec164d7.jpg[/img]
21. przykręcamy duże koło. znak na nim ma sie pokrywać z znakiem na wale, zresztą, śruby pasują tylko w jednej pozycji.
http://images29.fotosik.pl/213/62c797b087d18cb4.jpg[/img]
22. ustawiamy wałki balansowe na znaki (wał ma być ustawiony jak przy ustawianiu rozrządu) i zakładamy rolkę i pasek. mozna sie zdenerwować, ale da sie to zrobić. naciągamy pasek balansowy i już prawie gotowe.
http://images28.fotosik.pl/214/fa55a8b1e7080037.jpg[/img]
23. sprawdzamy wszystko jeszcze raz. później zakładamy obudowę.
24. zakładamy koło pasowe (najlepiej z założonym paskiem od wspomagania, później go ciężko wcisnąc.
25. później pasek od alternatora i naciągamy. ma sie delikatnie uginać.
no i osłona przy kole, koło, zbiornik wyrównawczy, zatykamy okienko no i gotowe.
wielkie to urosło, jakbym o czymś zapomniał, albo były pytania to mowic.
ketchup4 - 19-05-2008, 21:25
" />OGROMNE!!! OGROMNE!!! dzięki za fotorelację - napracowałeś się przy tym pstrykaniu i potem opisywaniu wszystkiego krok po kroku - teraz mogę podejsć do tego sam i sobie ze spokojem to zrobić a twoja fotorelacja przyda się jeszcze niejednej osobie
jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
kretekpodnietek - 19-05-2008, 22:06
" />dziś walczyłem cały dzień z rozrządem bo coś jęczało przy schodzeniu z obrotów, kilka spostrzeżeń:
jesteś przy kroku 23, przykręć koło pasowe podeprzyj solidnie auto i odpal je na chwileczke, bez wspomagania, alternatora i obudowy. jakby coś kwiczało, jęczało w rozrządzie to zlokalizujesz to szybciej, tylko silnik niech chodzi naprawde krótko, bo pompa wody nie działa.
nie przesadzaj z napinaniem rozrządu. jak za bardzo napniesz pewno zacznie jęczeć rolka na pasku balansowym (u mnie tak było).
powodzenia!
ketchup4 - 20-05-2008, 19:36
" />dzięki za sugestie ale sądzę ze jak mam nowe łożysko prowadzące pasek rozrządu, nowy napinacz rozrządu i nowe łożysko napinacza wałkow balansowych (wszystko SKF) to chyba nie powinno być takich anomaliów - jednak sprawdzę tak jak radzisz
kretekpodnietek - 20-05-2008, 20:54
" />ja tez mam nowe poprostu zbyt naciągnięty pasek przy pewnych obrotach wpadał w rezonans jak struna gitary.
ketchup4 - 06-06-2008, 18:53
" />witam
w końcu zwalczyłem rozrząd i musze powiedzieć że nie było tak źle - ale bez fotorelacji bym sam nie podszedł
tylko jeden szkopuł - ten cholerny balans cały czas brzęczy - już nie miałem na niego siły i zostawiłem myśląc ze moze się ułoży a tu nic
napisz proszę jakiej firmy masz pasek od balansów - bo to może wina paska - ja mam Dayco i nie wiem czy jeszcze męczyć ten pasek popuszczając go
pozdr. ;]
kretekpodnietek - 06-06-2008, 19:22
" />jęczy przy schodzeniu z obrotów? popusc rozrząd główny.
ketchup4 - 09-06-2008, 18:33
" />na wolnych obrotach lekko pojękuje ale jak dodam gazu to słychać bardziej i jak schodzi to też - a jakie to denerwujące !!!
max - 10-07-2008, 18:01
" />Opis wymiany naprawdę pomocny i szkoda, że nie znalazłem go wcześniej.
Niestety zabrałem się za wymianę troszkę nieprzygotowany i utknąłem na śrubie na wale. Starym warsztatowym sposobem "na brutala" (zawsze się sprawdzało) czyli dobry klucz oczkowy i strzał z rozrusznika zamiast odkręcić to dokręciłem tę wredną śrubę o dobre pół obrotu.Choroba kto by pomyślał, że złośliwi inżynierowie wetknęli tam śrubę z lewym gwintem. Mam nadzieję, że nie zgoliłem z niej gwintu. Jest jeszcze jeden problem, u mnie nie ma otworu, przez który można by zablokować wał. Może ktoś ma jakiś pomysł, jak odkręcić tę popapraną śrubę ? A tak przy okazji to czy ktoś wymieniał uszczelniacze na wałkach balansowych bo mam tam dość mokro od oleju i przydałoby się wymienić.
adam - 10-07-2008, 18:33
" />czy ustawienie rozrzadu w dedrze'95 z głowicą themy vis'93 wykonuje się podobnie?
silnik 2.0 16v.
dzięki za wszelkie info pozdrawiam.
kretekpodnietek - 10-07-2008, 19:54
" />co do sruby to weź kogoś, wrzuć piątke niech ktoś depnie na hamulec no i klucz z przydłużką i próbuj. A co do uszczelniaczy to musisz ściągnąć koła zębate i wydłubiesz stary śrubokrętem i nowy włozysz. Uszczelniacze nie chodza bezpośrednio na wałku tylko na tulejce, widać to na zdjęciu.
a w silniku 2.0 jest podobnie, znaki na włkach rozrządu są troche inne, ale łatwo sie połapać.
max - 10-07-2008, 23:20
" />Sposób z biegiem i hamulcem nie wypalił, sprężynowało sprzęgło i bałem się że coś trzaśnie.
Pożyczyłem od kumpla pneumatyka Boscha i śruba się poddała :-)
max - 10-07-2008, 23:24
" />Co do uszczelniaczy, to chyba lepiej będzie odkręcić całe pokrywki(?)
Teraz się męczę ze śrubami na wałkach balansowych.
kretekpodnietek - 11-07-2008, 09:49
" />
">Co do uszczelniaczy, to chyba lepiej będzie odkręcić całe pokrywki(?)
Teraz się męczę ze śrubami na wałkach balansowych.
można i tak, ale wtedy uszczelki musisz wymienić. zresztą, ściągniesz kółeczka wyciągniesz tulejki i zobaczysz że nie trzeba ich ściągać.
max - 12-07-2008, 01:36
" />Ściągnąłem kółka i tulejkę, ale za nic nie mogę przekonać uszczelniacza, żeby opuścił swoje miejsce pobytu. Dojście jest kiepskie (lewy wałek).
Odkręciłem też śruby od pokrywki, ale ona też się trzyma kurczowo.
Ktoś ma jakiś niezawodny sposób na wypatroszenie uszczelniacza?
prezesjm - 21-10-2008, 09:19
" />Co do fotorelacji- bardzo udanej zresztą - jedno zastrzeżenie:
1. To mniejsze łożysko ma oznaczenie 6005 2RS C3 ( 6005 RS ma uszczelnienie tylko z jednej strony ! )
2. Większe ma oznaczenie 63008 2RS ( różnica w szerokości , cenie i dostępności, 6008 rs będzie za wąskie).
kuba - 08-02-2009, 14:55
" />Powiedzcie czy można zastosować te tańsze łożyska opisane powyżej zamiast tych figurujących w eperze czym one się różnią i czy czasem nie warto wydać więcej i mieć święty spokój?? Różnica w cenie łożysk "katalogowych" a w/w jest kolosalna. Oto ceny części do rozrządu do silnika 1.8 8V w autosklep24.pl:
Nr ePER / nazwa / cena:
5956125 PASEK ROZRZĄDU - 35 zł
7614999 PAS NAPĘDOWY - - 70 zł ,
7541718 NAPINACZ PASKA - zamiennik CORAM 60 zł , SNR 110 zł , SKF 150 zł
5999795 ŁOŻYSKO - 180 zł, [!!!]
7541712 ŁOŻYSKO - 85 zł, [!!!]
madratel - 27-06-2010, 18:41
" />Witam
Jestem nowy na tym forum , więc proszę o wyrozumiałość .
Posiadam dwie Lancie Delta Nova
2.0 HF z silnikiem D5000 z roku 1997
1.8. * 8V A6000 z roku 1994
Przyszedł czas na wymianę paska rozrządu w silniku 1,8 .
W sklepie sprzedawca podał mi wymiary rolki prowadzącej oraz napinacza ,
niestety nie wiem które z nich są odpowiednie do tego silnika , a nie chce kupować , i póżniej jechać i ewentualnie wymieniać .
Wymiary w mm.
29x57
25x47
40x68
madratel - 07-07-2010, 14:12
" />Rozrząd wymieniony w 1.8 8v A6ooo więc mogę się pochwalić może komuś te dane przydadzą .
napinacz paska rozrządu SKF BA2D 633636 A 11244C
Wymiary średnica 6o mm 42 mm
Wysokość 46 mm
łożysko małe napinacz paska wyważania SKF 6oo5 2RSH/C3
Srednica 47 mm
Otwór 25 mm
Wysokość 12 mm
łożysko duże napinacz paska wyważania SKF 63oo8 2RS1
Srednica 68 mm
Otwór 4o mmm
Wysokość 21 mm
wymieniłem jeszcze uszczelniacze wałku rozrządu CORTECO 3ox52x7
paski Dayco
W sumie wydałem około 5oo pln bez kosztów montażu .