Paweu - 29-11-2009, 21:11
" />Witam, mam problem z ogrzewaniem w mojej Delcie - grzeje max na ok 18 stopni, nawet gdy na panelu ustawione jest HI. Co moze byc przyczyna i co w pierwszej kolejnosci sprawdzic? Domyslam sie, ze bede musial dobrac sie do nagrzewnicy - moze mi ktos napisac gdzie w tym modelu dokladnie sie ona znajduje? Zima idzie i ciezko bedzie bez ogrzewania.
Z gory dziekuje za pomoc.
topcio1 - 29-11-2009, 21:13
" />a jaka jest temp. silnika?
przewody wodne do nagrzewnicy ciep³e?
s³ychaæ, ¿e silniczek klapy dzia³a?
ciêg³o z klapy nie spad³o?
Paweu - 29-11-2009, 21:19
" />Temp silnika w normie - w okolicach 90-100*C.
Przyznam sie szczerze ze nie sprawdzalem przewodow do nagrzewnicy bo nie wiem gdzie ona sie znajduje.
topcio1 - 29-11-2009, 21:27
" />dwa przewody wodne 16 wchodz± gdzie¶ w grod¼, gdzie dok³adnie nie wiem bo nigdy nie mia³em pryszcza
Paweu - 29-11-2009, 22:48
" />Bylem w aucie i zauwazylem jeszcze jedno - jezeli zmieniam temperature w zakresie od LOW do HIGH to praktycznie nie czuc zadnej roznicy i temperatura jest caly czas taka sama. Macie jakies pomysly co to moze byc?
wujekp - 29-11-2009, 22:51
" />Sprawd¼ tak jak Topcio napisa³. Mo¿esz mieæ zapowietrzon± nagrzewnicê.
Paweu - 29-11-2009, 22:54
" />a moze byc to zawor nagrzewnicy albo silniczek ktory nim steruje?
pew - 29-11-2009, 23:06
" />za g³ówn± konsol± - ja bym szybko sprawdzi³ bo jak Ci strzeli bêdziesz mia³ spory k³opot (czytaj - ca³e ch³odziwo w ¶rodku wozu, dok³adnie pod nogami kierowcy ) - a czê¶æ nie jest droga ...
nie pamiêtam szczerze mówi±c czy dostaniesz siê tam od srodka czy tylko od do³u ...
matias21 - 29-11-2009, 23:28
" />trzeba zdemontowaæ ca³± deskê rozdzielcz± kupa roboty kto¶ chyba ju¿ wymienia³.
Paweu - 30-11-2009, 16:36
" />Silniczek sterujacy zaworem dziala.
Wê¿e do nagrzewnicy - jeden cieply, drugi chlodny.
matias21 - 30-11-2009, 16:45
" />mo¿e nagrzewnica sie zapcha³a s± takie preparaty do przeczyszczania i w³a¶nie od tego bym zacz±³ np takie co¶ preparat
na pewnym forum czyta³em, ¿e takie co¶ pomog³o.
Paweu - 01-12-2009, 17:12
" />ten p³yn naprawde dziala? bo na innych forach raczej sceptycznie sie wypowiadaja o tego typu plynach. jak mozna inaczej wyczyscic nagrzewnice? i jak sprawdzic czy jest zapowietrzona?
matias21 - 01-12-2009, 19:50
" />czyta³em na forum omegi, ¿e zadzia³a³ tzn. kto¶ 2 razy to stosowa³ za pierwszym razem lecia³o mu ju¿ ch³odne za drugim lecia³o gor±ce.
sir-motorex - 03-12-2009, 20:30
" />¯eby sprawdziæ czy nagrzewnica jest zapowietrzona musisz rozgrzaæ ¶ilnik do temp po wy¿ej 80 stopni i dotkn±c przewody biegn±ce do nagrzewnicy ...
Je¶li s± ciep³e lub gor±ce (obydwa) to znaczy ¿e jest wszystko ok.
Je¶li jeden jest ciep³y/gor±cy a drugi jest zimny lub letni to znaczy, ¿e jest zapchana
a je¶li obywdwa s± zimniejsze od powiedzmy wê¿a od ch³odnicy to znaczy, ¿e jest zapowietrzony uk³ad...
Ale z tego co pamiêtam z mojej delci to uk³ad siê sam odpowietrza...
Je¶li nie masz ¿adnych dodatkowych odpowietrzników to uk³ad powinien byæ odpowietrzony ...
A nagrzewnica zapycha siê najczê¶ciej od proszków uszczelniaj±cych ktore stosuje siê do uszczelnienia ch³odnicy(chyba, ¿e kto¶ nala³ brudnej wody zamiast czystego p³ynu do ch³odnic)
¯yczê mi³ego majsterkowania
sir-motorex - 03-12-2009, 20:33
" />Aha i co do p³ynu to jeszcze nie próbowa³em u¿ywaæ tego typu specyfików...
Je¿eli do nas do warsztatu przyje¿d¼a³o jakie¶ auto i okazywa³o siê, ¿e jest zawalona nagrzewnica to j± wyci±gali¶my i próbowali¶my j± przeczy¶ciæ ... Je¶li to nie dawa³o efektów pozostawa³ tylko wariant kupna u¿ywanej lub nowej ...
Paweu - 03-12-2009, 22:05
" />a ile u Was w warsztacie kosztowalo takie czyszczenie nagrzewnicy?
Mysle ze moja moze byc zapchana, bo z tego co pamietam, byla duza roznica temperatur miedzy wezami.
Dzisiaj zauwazylem ze jak nawiew jest wylaczony i wlacze go z ustawieniem temperatury na max, to przez chwile dmucha bardzo cieplym powietrzem a po chwili coraz chlodniejszym.