ďťż
Delta II - pasy bezpieczeństwa, zapięcie, kontrolka



trigojunior - 20-11-2008, 01:24
" />Tak jak w temacie chodzi o zapięcie pasów. Mam problem...

Przełożyłem fotele (w dziale Nasze Lancie można zobaczyć zmiany) i teraz mam takie zapięcia:


wcześniej miałem zwykłe (bardzo podobne do tych jak z tyłu na kanapie; niestety nie mam zdjęcia) i pojawił się mały problem...

zapinam pasy, gaśnie kontrolka na desce ale wystarczy że lekko szarpnę pasem i znowu się zapala. Mam zapięte pasy a kontrolka świeci że nie. Co może się dziać?

Na jakiej zasadzie dział czujnik od pasów? Czy np jak odkręcę od starych foteli zapięcia i przykręcę je zamiast tych co mam teraz to będzie wszystko ok? Sądzę że musi być tam jakiś czujnik skoro pod fotelem jest kabelek...tylko co z nim się dalej dzieje? Jakoś wchodzi w zapięcie?

Wiem że trochę zamotałem ale przede wszystkim moje pytanie brzmi:
jak działa ta kontrolka od pasów? Na jakiej zasadzie? I co może być przyczyną tego że mi coś nie łączy w zapięciu? - jak to naprawić?

Z góry dzięki za odpowiedzi




bichon - 20-11-2008, 08:47
" />Pod fotelem w delcie jest rzeczywiscie kabelek do czujnika. Lezy u mnie w pudelku z czesciami taki jeden
Sa to dwa kabelki i obstawiam dwie metody dzialania - albo jakis prosty wylacznik, albo metalowa klamra pasa zamyka obowod elektryczny.
Obejsciem (nie mylic z rozwiazaniem problemu) jest zwarcie kabla czujnika np. na wtyczce pod fotelem i wtedy kontrolka nie bedzie razic w oczy.

Ja tez wymienialem fotel kierowcy, ale zdecydowalem sie wymienic samo siedzisko/oparcie, a 'rame' zostawic ze starego fotela - nie bylem pewien, czy fotel nie jest powypadkowy i czy zapiecie pasa jest w 100% sprawne.



trigojunior - 20-11-2008, 09:14
" />chodzi o to że ja nie chcę obejść tylko chcę to naprawić



bichon - 20-11-2008, 09:37
" />
">chodzi o to że ja nie chcę obejść tylko chcę to naprawić
Lanciomaniacy tak maja
Chyba jedyne rozwiazanie to rozkrecenie zapiecia pasa. A ze wzgledu na ciasnote moze sie to laczyz z ponownym wyjmowaniem fotela :?

Maly off-topic - Twoj pas ma klamre w ksztalcie grzybka? Pytam, bo u siebie nie zwracalem na to nigdy uwagi, ale zylem w przekonaniu, ze moja klamra jest prostokatna z kwadratowym otworem w srodku.




trigojunior - 20-11-2008, 09:43
" />to mnie rozwaliłeś tym pytaniem....chyba jest prostokątna ale jeszcze zobaczę bo nie pamiętam...

a ciekawe czy zamiast wyjmować fotel i bawić się w rozkręcanie to czy mogę przekręcić po prostu zapięcia od starych foteli (tam wszystko działało ok)



bichon - 20-11-2008, 10:00
" />Wydaje mi sie, ze mozna - z tego co pamietam jest tam jedna duza sruba i nic wiecej. Ja zamiast odkrecania starego zapiecia wzialem cala stara 'rame' i problem z glowy. Siedzisko przykrecone jest do ramy tylko na 4 srubach (torx)



trigojunior - 20-11-2008, 19:21
" />no ok, ale teraz to ja wolę już odkręcić samo zapięcie tym bardziej że obecne mają regulację bliżej-dalej i góra-dół a moje stare nie mają opuszczania

tylko teraz zastanawiam się jak to działa bo wiem że tam jest jedna duża śruba...i jak do : cenzura : działa ta kontrolka od pasów??? :roll:



dunin - 20-11-2008, 19:39
" />zapięcie pasa/naciśnięcie przycisku otwierania pasa powoduje połączenie z masą (przynajmniej w normalnych samochodach :wink:

sposób naprawy - albo zmienić całe kotwy pasów, albo je rozebrać i zobaczyć, czy przypadkiem zatrzask w pasie nie jest za krótki/mały do nowej kotwy albo styki nie są zaśniedziałe



trigojunior - 02-12-2008, 00:20
" />dzisiaj wykręciłem ze starych siedzeń zapięcia. jak znajdę chwilę wolnego to przełożę całe do siedzeń.

a wygląda to tak:
http://images45.fotosik.pl/36/25030a81668bbdeem.jpg[/img]

[size=9px]fotosik coś szwankuje, załadowane zdjęcia nie chcą się otwierać, może przesilenie na serwerze...[/size]



trigojunior - 03-12-2008, 14:46
" />przełożyłem zapięcie....na razie po stronie kierowcy bo to tam coś się psuło...

i chyba wiem dlaczego się psuło...wygląda na to że ktoś miał małego dzwona na tych siedzeniach i napinacze walnęły. Dlatego czasami pasy się same wypinały i kontrolka nie łączyła....

swoją drogą nie polecam nikomu zmieniać zapięcia z tych z napinaczem na zwykłe....zupełnie inna konstrukcja....nic na szybko nie pasuje...trzeba kombinować...improwizować....

pasażera nie wiem czy nie zostawię z napinaczem (tam chyba nic się takiego nie dzieje jak po stronie kierowcy...przynajmniej nikt się jeszcze nie skarżył)



bichon - 03-12-2008, 14:58
" />Fajnie, jakby ci sie tak 'same wypiely' przy jakiejs stluczce...

Dlatego wlasnie ja zostawilem swoje stare zapiecia, ktorym ufalem.



Adam L. - 03-12-2008, 15:32
" />
">dzisiaj wykręciłem ze starych siedzeń zapięcia. jak znajdę chwilę wolnego to przełożę całe do siedzeń.

a wygląda to tak:
http://images45.fotosik.pl/36/25030a81668bbdeem.jpg[/img]

[size=9px]fotosik coś szwankuje, załadowane zdjęcia nie chcą się otwierać, może przesilenie na serwerze...[/size]


Skoro miałeś takie zapięcia, to napinacze sa w słupkach bocznych. Żeby sie nie okazało że są teraz 2 napinacze na jeden fotel.



trigojunior - 03-12-2008, 21:06
" />właśnie dlatego zmieniam na stare :wink:
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \