ďťż
Delta II - nawiewy, uszczelka pod głowicą



matiq - 13-12-2008, 11:52
" />Witam. Od pewnego czasu mam Delte HPE II 2.0 i pojawily sie pierwsze problemy. Jest ich dosyc duzo. Jesli ktos by wiedzial cos na ten temat to bardzo prosze o pomoc.

1) Nawiewy w ogóle nie 'wieją'. Jesli przelaczam z nóg na szybe czy cos takiego to slychac jak mechanizm przestawiania pracuje, ale kompletnie nic nie wieje. Raz zdarzylo mi sie wpasc w dolek, samochod podbilo, spadl i... zaczelo wiac. Niestety nie mialem mozliwosci regulacji, wialo jedynie bardzo silnym strumieniem.

2) Po bardzo szybkiej jezdzie, kiedy samochod zatrzyma sie, a silnik pracuje obroty bardzo skacza. Zdejmuje noge z gazu, a obroty wahaja sie miedzy 1000 a 3000. Wahanie jest rownomierne.

3) Na desce wyskoczyla czerwona ikonka oznaczajaca wtrysk. Co sie stalo? Jak temu zaradzic?

4) Cholernie dymi z ruru przy dodaniu gazu, ale to naprawde bardzo.

5) Bywa tak, ze kiedy stoje w korku to strasznie podnosi sie temperatura silnika i oleju. Nie raz boje sie, ze cos 'pierdyknie'.

Jestem laikiem i nie znam sie na tym tak bardzo. Prosze o pomoc.
Pozdrawiam.




dr_scott - 14-12-2008, 22:27
" />mechanizm dystrybucji powietrza masz pozacinany. rozebrać, wyczyścić, nasmarować i złożyć poprawnie. mechanizm znajdziesz po zdjęciu dolnej części tapicerki (pod deską) od strony kolumny kierownicy. jeden silniczek steruję nawiewem do wszystkich części. czasem zębatki są poprzestawiane. są na nich znaki, trzeba poskładać prawidłowo.

co do reszty to prawdopodobnie problem z kompem silnika. sprawdź gdzieś na diagnostyce albo wstaw z innego auta.

co do dymu... pozostaje mieć nadzieje, że to nie olej. jaki to jest dym? jaki kolor?



dunin - 15-12-2008, 01:00
" />no to tak: 1) nie wiem, nie znam. wyżej już kolega napisał co o tym myśli
2) razem z 3): silnik krokowy albo sonda lambda (chociaż przy sondzie powinien być chyba check-engine :roll: ). nie masz problemów z odpalaniem zimnego silnika?
4) w połączeniu z 5): mi to wygląda niestety na uszczelkę pod głowicą. sprawdź czy pod korkiem oleju nie masz wody albo w zb. wyrównawczym oleju (na korku zostaje wtedy tłusta zawiesina)



matiq - 15-12-2008, 11:56
" />dzieki za pomoc.

dym jest koloru szarego, taki zwykly, normalny.
problemow z odpaleniem silnika nie ma ŻADNYCH. samochod stał przez miesiac kompletnie nie uzywany i pod golym niebem. po miesiacu wszedlem, przekrecilem kluczyk i odrazu, bez momentu zawahania zapalil.

EDIT: jest jeszcze jeden problem. Kiedy samochod pracuje na wolnych obrotach jest wszystko ok. Kiedy go przygazuje slysze jak pod maska zapierdziela woda jakimis rurkami chyba, nie wiem. W kazdym razie to chyba nie jest w porzadku.




dr_scott - 15-12-2008, 22:47
" />Jasno szary dym albo wręcz biały (jak para wodna) to prawdopodobnie woda dostaje ci się do cylindra przez walniętą uszczelkę pod głowicą. Jeśli to tylko uszczelka to nie ma tragedii, wymienić, splanować głowice i po sprawie.



fazoslaw - 17-12-2008, 20:33
" />Witam,
a co z tą wodą, która "zapierdziela rurkami"?? Bo u mnie jest podobny motyw. Teraz jak jest zimno to efekt "zapierdzielającej pod maską wody" mam przez kilka sekund bezpośrednio po odpaleniu i rzadziej w czasie jazdy.
Co to może być??



wacho_czk - 17-12-2008, 21:13
" />
">Witam,
a co z tą wodą, która "zapierdziela rurkami"?? Bo u mnie jest podobny motyw. Teraz jak jest zimno to efekt "zapierdzielającej pod maską wody" mam przez kilka sekund bezpośrednio po odpaleniu i rzadziej w czasie jazdy.
Co to może być??


U mnie taki efekt był przez kilka dni po wymianie płynu chłodzącego.



karol1125 - 17-12-2008, 21:53
" />
">Witam,
a co z tą wodą, która "zapierdziela rurkami"?? Bo u mnie jest podobny motyw. Teraz jak jest zimno to efekt "zapierdzielającej pod maską wody" mam przez kilka sekund bezpośrednio po odpaleniu i rzadziej w czasie jazdy.
Co to może być??


Za mało płynu chłodzącego lub zapowietrzony układ.



deltalukasz - 18-12-2008, 07:51
" />A co do palacej sie kontrolki wtrysku i dymu z wydechu.tez tak mialem---> okazalo sie ze sonda lambda sie spalila i dlatego kontrola sie zaswiecala,rowniez nie mialem najmniejszych problemow z odpaleniem,proponuje sprawdzic ja na jakims kompie



dr_scott - 19-12-2008, 19:57
" />odgłosy płukania pod maską to najprawdopodobniej powietrze w układzie chłodzenia. dolać płynu chłodniczego i powinno być ok.
to by wskazywało, że woda ci sie leje do cylindra. stąd dym (para) i ubytek wody. sprawdź poziom



fazoslaw - 24-12-2008, 18:53
" />A jeśli woda dostaje się do cylindra, to jak to doklandie sprawdzić? I jakie są sposoby naprawy?



aro - 24-12-2008, 19:11
" />Mi tez delikatnie dymi na biało. Na pb i na LPG. Tak się dzieje, gdzy temp. na zewnątrz spadnie (tak jak jest teraz). Z resztą inne auta dymią jeszcze bardziej niż moje.



kosatomek - 25-12-2008, 14:49
" />witam
W mojej Dedrze wymieniałem ostatnio termostat i płyn chłodzący. Pomimo odpowietrzenia układu, ostro ciągnął płyn a w rurach grało jak w starej kamienicy. Dolewałem płynu przez dwa dni (ok. 1 litr) i się uspokoiło, znaczy samo odpowietrzyło. Jeśli silnik ci się grzeje, bulgocze w rurach i dymi na jasno, to może masz nieszczelny układ chłodzenia i się zapowietrza (uszczelka głowicy?). Nie ubywa ci płynu?
Kontrolka wtrysku może się zaświecić z różnych powodów, komp nie jest taki mądry, to nie zawsze musi oznaczać awarie układu wtryskowego. Mnie np. walnął impulsator czyli czujnik prędkościomierza i też zaświeciła się kontrolka wtrysku, a nie działa tylko prędkościomierz. To raczej nie lambda, jeśli auto odpala, jeździ normalnie i nie muli. Może silnik krokowy się przycina, jeśli nie trzyma obrotów.

pozdro
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \