Kilpo - 17-06-2008, 12:06
" />Czy kto¶ wie dlaczego moja Lancia muli. Gdy ruszam to ona zbiera siê zbyt d³ugo jak na takie auto. Dopiero od trójki jest w porz±dku. Obroto¶ciomierz wskazuje rosn±ce obroty silnika a auto zachowuje siê jakby by³o zblokowane. Pó¼niej dostaje kopa i ju¿ jako¶ leci. Hamulce mam nowe i s± w idealnym stanie. Auto na spadku stacza siê prawid³owo, wiêc wykluczam szczêki i uk³ad hamulcowy. Roz³±czenie klem i ponowne pod³±czenie powoduje ¿e auto przez oko³o dwie godziny ma przy¶pieszenie takie, jakie oczekujê. Pó¼niej auto znów zaczyna muliæ. Czy¿by to komputer by³ pod babkê ustawiony ?? Jeszcze jak jadê d³ugo przy 140 km/h zapala mi siê kontrolka wtrysku, po zdjêciu nogi z gazu i zwolnieniu do 110 km/h ga¶nie i tak w kó³ko. I ostatnie pytanie, do czego s³u¿y pokrêt³o zamontowane w fotelu kierowcy od strony drzwi. Ja niestety nie wiem a krêcenie nim, nic radykalnego nie zauwa¿y³em. Z góry dziêki za pomoc.
aro - 17-06-2008, 12:35
" />Nawet spalanie Ci nie skoczy³o? Masz LPG?
Pepto - 17-06-2008, 12:36
" />Przyda³o by siê info jaki masz sinik pomog³o by to wiele, zapalaj±ca siê lampa wytrysku mo¿e oznaczaæ usterkê którego¶ z elektronicznych uk³adów sinika (lambda, przep³ywomierz, czujnik temperatury powietrza dolotowego itd.) trzeba podjechaæ na diagnostykê i sprawdziæ co poda komputer. Mo¿e to byæ te¿ prostsza przyczyna, niewydolno¶æ uk³adu paliwowego (zacz±³ bym od sprawdzenia filtra paliwa mo¿e byæ zapchany, lub nazbierania siê ¶mieci na dnie baku).
Co do pokrêt³a jest s³u¿y ono do regulacji czê¶ci lêd¼wiowej fotela ( o ile mówimy o tym znajduj±cym siê mniej wiêcej w po³owie wysoko¶ci oparcia), u mnie jest ono uszkodzone i krêcenie nim nie daje zdanego efektu.
Kilpo - 17-06-2008, 12:51
" />Dziêki za info o pokrêtle w fotelu. Co do gazu to go nie mam, a spalanie paliwa, nie jest jakie¶ wielkie. W trasie pali oko³o 7 litrów a w mie¶cie do 11 litrów. Je¿eli chodzi o filtry, to wszystkie wymienia³em po zakupie tego auta razem z paskiem rozrz±du. Mój silnik to 1.8 benzyna. W³a¶nie chyba tak zrobiê ¿e podjadê na komputer i zobaczymy co on poka¿e. Bo jak na razie kilka osób sugerowa³o mi ¿e to w³a¶nie komputer jest ustawiony na jazdê ma³o dynamiczn±. Czy to mo¿liwe
Pepto - 17-06-2008, 14:36
" />
">Bo jak na razie kilka osób sugerowa³o mi ¿e to w³a¶nie komputer jest ustawiony na jazdê ma³o dynamiczn±. Czy to mo¿liwe
Nie, czego¶ takiego nie ma, za to jest jest tryb awaryjny w którym komputer steruje wtryskami tak jak go zaprogramowa³a fabryka nie korzystaj±c w ogóle z czujników w silniku, ale wtedy lampa wtrysku ¶wieci³a by siê non stop, a silnik pali³ by ogromne ilo¶ci paliwa.
Kilpo - 17-06-2008, 17:42
" />Aha, czyli kolejna bujda. Teraz ju¿ wiem ¿e to nie to. Zostaje mi jednak szukaæ przyczyny. Dzisiaj by³em w kilku miejscach tym autkiem i przez ca³± drogê spisywa³o siê poprawnie. Paliwo stosuje jedno i to samo E98 Verva. No có¿ zajrzê do warsztatu. Dziêki za pomoc.
aro - 17-06-2008, 17:47
" />Dlaczego lejesz PB 98??? Równie dobrze mo¿esz lac PB 95. Jaki masz rocznik tej delty?
Kilpo - 17-06-2008, 18:23
" />Rocznik 94, a paliwo takie leje ¿eby ciutkê zmniejszyæ ten problem z muleniem auta.
Przemo - 17-06-2008, 18:35
" />
">Rocznik 94, a paliwo takie leje ¿eby ciutkê zmniejszyæ ten problem z muleniem auta.
Obawiam siê ¿e to nic nie pomaga. Cz³owiek od którego kupi³em Mondeo ST to w³a¶ciciel V-techu i sprawdza³ go na hamowni nie raz. Okazuje siê ¿e np moje Mondeo najlepiej je¼dzi an paliwie 95 a nie 98 i jeszcze innych wynalazkach. Na tych dro¿szych jest nawet spadek mocy o kilka koni i osi±gi s± gorsze
Pepto - 17-06-2008, 18:58
" />By³o wielokrotnie na forum, najlepsze osi±gi sinika bêd± gdy zastosujemy najmniej oktanowe paliwo jakie w naszym silniku nie spowoduje spania stukowego! (W przypadku wiêkszo¶ci wolnoss±cych silników Pb95)
Oto LINK do topiku gdzie ³adnie to jest opisane + odkrywamy tajemnice Very, Ultimate i innych wynalazków
aro - 17-06-2008, 19:15
" />Wg. mnie lanie Pb 98 nic nie da. Wrêcz przeciwnie, w starszych autach moga siê pojawic problemy. Je¿eli producent przewiduje lanie tylko PB 95, to powinni¶my lac 95. Nie wiem, czy ta delta jest przystosowana do spalania paliwa 98 oktanowego.
kretekpodnietek - 17-06-2008, 20:58
" />jaki masz czas do 100?
aro - 18-06-2008, 07:48
" />Mo¿e Ci siê tylko zdaje, ¿e delta siê tak wolno zbiera. Ona troche wa¿y :wink: Ja te¿ po przesiadce na 156, która ma silnik te¿ 1.6 tylko ¿e 120kM, ale przy 6,500 obr/min to jest du¿a ró¿nica w przyspieszaniu na korzysc dedry Pó¿niej alfa te¿ dostaje kopa tak jak ty piszesz. Je¿eli komp niczego nie wyka¿e oraz jak spalanie masz w normie. to trudno bêdzie dojsc co to.
Kilpo - 18-06-2008, 14:43
" />No ale u mnie setkê osi±ga w przedziale 18-24 sekund. Lecz nie prêdko¶ci oczekujê. Czasami jest do¶æ ma³e okienko gdzie innym autem bym siê wcisn±³. A moj± Lanci± siê niestety boje i czekam jak ca³e wê¿e przep³yn± zanim siê w³±czê do ruchu.
Kilpo - 18-06-2008, 14:52
" />Ok, poczyta³em ten post o paliwach. Przeskoczê z powrotem na PB95. Ale to nie rozwi±zuje moich problemów.
kretekpodnietek - 19-06-2008, 12:00
" />duzo za d³ugo do 100. podjed¼ na komputer, niech sprawdza co jest zepsute, szkoda wymieniac cze¶ci w ¶lepo.
bichon - 19-06-2008, 12:19
" />Z tym przyspieszeniem do 100 to jeszcze zalezy troche od umiejetnosci kierowcy. Mi tez nie wychodza jakies rewelacyjne czasy, ale tez probowalem to moze ze 2 razy z powodu braku odpowiedniej trasy. Coz, pewnie brakuje mi techniki ops:, bo co do mocy Delty to zastrzezen nie mam, jest czym wyprzedzic.
kuba - 26-06-2008, 13:53
" />Witam, ja tez mam wra¿enie, ¿e moja Delta "nie chodzi" jak powinna. Te¿ mam silnik 1.8. Czasami potrafi wystartowaæ jak strza³a a czasami Pold¿ery spod ¶wiate³ mnie obje¿d¿aj±. Jak patrzê na inne auta to mam wra¿enie, ¿e "odpychaj±" siê z tak± ³atwo¶ci± a ja muszê pi³owaæ swoje auto. By³em na kompie w LT ¿eby sprawdziæ co jest nie tak, co prawda g³ównie chodzi³o mi o spalanie (zim± ok. 15l, teraz 13l) - maj± tanio (50z³) ale ma³o fachowo podeszli do sprawy ale o tym ju¿ kiedy¶ pisa³em... Wg. mechanika wszystko by³o OK, pomimo, ¿e koledzy na forum od razu zobaczyli, ¿e sonda ma niew³a¶ciwe wskazania (zrobi³em zdjêcia wynikom).
Przerabia³em te¿ paliwa: Vervê 98, Shell V-Power 100, zawsze stara³em siê tankowaæ na lepszych stacjach. Przez d³ugi czas je¼dzi³em na EUROSUPER 95 z Orlenu bo my¶la³em, ¿e mo¿e jakie¶ lepsze paliwo ni¿ na innych podrzêdnych stacjach ale ostatnio przerzuci³em siê zupe³nie na Lukoil/Jet i auto spala i zachowuje siê tak samo a cena na litrze jest du¿o ni¿sza.
Kilpo widzê, ¿e te¿ jeste¶ z £odzi mo¿e siê kiedy¶ spotkamy i porównamy nasze Lancie, mam te¿ drug± na czê¶ci wiêc w razie problemów mo¿emy pokombinowaæ...
Pepto - 27-06-2008, 01:16
" />ma³y off-top - z Koleg± Kilpo spotkali¶my siê wczoraj w nocy na Rokicieñskiej i jego Delta ¶miga³a ca³kiem ¿wawo
Co do spodnia to mo¿e który¶ ze naszych ³ódzkich zlotów, tak ma³a propozycja
kuba - 27-06-2008, 14:38
" />Dobry pomys³ tylko widzia³em, ¿e zorganizowanie spotu u nas w £odzi to rzecz nie³atwa gdyby¶cie jednak mieli ochotê zrobiæ jaki¶ ma³y spocik to piszcie PW. Mo¿e uda mi siê wpa¶æ na jeden dzieñ (sobotê) na ogólnopolski zlot.
Wracaj±c do tematu to jeszcze przyjrzê siê sondzie pomimo, ¿e by³a wymieniana ale na u¿ywkê z drugiej Delty. Oryginalna (MM, BOSCH) kosztuje 250z³, zamiennik te¿ BOSCHA, tzn. sondê uniwersaln± mo¿na kupiæ ju¿ za 70-80z³ na allegro tylko nie wiem czy warto?
Wiem, ¿e gdzie¶ to by³o ale gdyby kto¶ móg³ mi napisaæ pod, które kable trzeba wpi±æ miernik by sprawdziæ sondê (mam 4-przewodow±) ?
strang - 28-06-2008, 20:19
" />Odezwij siê do mnie na gg.
TeeM - 29-06-2008, 00:30
" />
">ma³y off-top - z Koleg± Kilpo spotkali¶my siê wczoraj w nocy na Rokicieñskiej i jego Delta ¶miga³a ca³kiem ¿wawo
Co do spodnia to mo¿e który¶ ze naszych ³ódzkich zlotów, tak ma³a propozycja
He he, to chyba ze mn± siê spotka³e¶, ale ja poykam na LPG ops: :twisted:
TeeM - 29-06-2008, 00:46
" />
">Ok, poczyta³em ten post o paliwach. Przeskoczê z powrotem na PB95. Ale to nie rozwi±zuje moich problemów.
My¶lê ¿e bardziej rozwi±¿e Twój problem, jazda samochodem w wy¿szym zakresie obrotów.
Z moich obserwacji wynika ¿e moja 1,8ie 8v lubi obroty w zakresie 2500-4000.
TeeM - 29-06-2008, 01:45
" />
">Dobry pomys³ tylko widzia³em, ¿e zorganizowanie spotu u nas w £odzi to rzecz nie³atwa gdyby¶cie jednak mieli ochotê zrobiæ jaki¶ ma³y spocik to piszcie
Wracaj±c do tematu to jeszcze przyjrzê siê sondzie pomimo, ¿e by³a wymieniana ale na u¿ywkê z drugiej Delty. Oryginalna (MM, BOSCH) kosztuje 250z³, zamiennik te¿ BOSCHA, tzn. sondê uniwersaln± mo¿na kupiæ ju¿ za 70-80z³ na allegro tylko nie wiem czy warto?
Wiem, ¿e gdzie¶ to by³o ale gdyby kto¶ móg³ mi napisaæ pod, które kable trzeba wpi±æ miernik by sprawdziæ sondê (mam 4-przewodow±) ?
Chêtnie te¿ siê spotkam.
Sprawa Lambdy nie jest taka jednoznaczna. w sondzie 4przewodowej dwa to s± grza³ki a dwa pozosta³e to sygna³ i masa: Przewód czarny-sygna³,szary-masa,a bia³e-grza³ka.
Tak wiêc do pomiaru pod³±czasz siê miernikiem do czarnego i szarego.
Czê¶æ pomiarowa ka¿dej sondy jest w zasadzie taka sama, dotyczy to sondy typu 0-3V(najczê¶ciej spotykan± - równie¿ w Delcie).
Wa¿n± spraw± aby prawid³owo dobraæ grza³ki (o takiej samej impedancji), najczê¶ciej pope³niany b³±d podczas wymiany sondy. Grza³ki s± tak dopasowane aby w jak najkrótszym czasie zapewniæ odpowiegni± temperaturê sondy niezbêdn± do prawid³owej pracy. Dodatkowo do sprawnego dzia³ania systemu wtryskowego co jaki¶ czas sonda jest wygrzewana celem usuniêcia odk³adaj±cych siê na niej osadów.
Przestrzegam jednak przed kupnem sondy taniej - 70z³ za niby uniwersalnego Boscha to utopia (najczê¶ciej podróba- i te¿ siê nabra³em).
W sumie 250z³ za oryginaln± sondê to moim zdaniem niez³a cena, ale je¶li decydujesz siê na kupno uniwersalnej to polecam NGK/NTK.
Oprócz kontroli warto¶ci jakie wskazuje sonda warto te¿ sprawdziæ jaki jest jej stan po wykrêceniu. Je¶li nalot na sondzie jest koloru ceglastego to ok, ale je¶li kolor nalotu jest czarny to wskazuje na jak±¶ nieprawid³owo¶æ.
bichon - 29-06-2008, 05:55
" />
">
Czê¶æ pomiarowa ka¿dej sondy jest w zasadzie taka sama, dotyczy to sondy typu 0-3V(najczê¶ciej spotykan± - równie¿ w Delcie).
Dodatkowo do sprawnego dzia³ania systemu wtryskowego co jaki¶ czas sonda jest wygrzewana celem usuniêcia odk³adaj±cych siê na niej osadów.
1. 0-3[V]? Sk±d ten pomys³, sonda lambda pracuje w zakresie 0-1 [V]
2. Jako¶ wydaje mi siê, ze sonda nie jest podgrzewana przez grza³kê do takiej temperatury - temperatura gazów wylotowych jest wystarczaj±co wysoka podczas normalnej pracy, zeby 'wyczy¶ciæ' sondê. Grza³ka mo¿e byæ pomocna np. przy rozruchu