ďťż
Delta II - kontrolka wtrysków



ketchup4 - 13-07-2008, 17:00
" />witam odwiedzających temat
czy ktoś może mi pomóc??
otóż w mojej delcie gdy silnik osiągnie jakies 80*C to zapala mi się kontrolka od wtrysków i to niezależnie czy jadę na benzynie czy lpg,jak temp. spada poniżej 80 to kontrolka gaśnie
dodam iż autko jest po diagnostyce komputerowej, sonda lambda jest też nowa, nowe przewody i świece
(do regulacji LPG )




Lenin - 15-07-2008, 16:30
" />WRESZCIE DZIS ZNALAZLEM SERWIS GDZIE PODLACZYLI MOJA DZIEWCZYNKE MIALA TO SAMO. OKAZALO SIE ZE TO NIE SONDA LAMBDA KTORA PODOBNO WLANCZA SIE PRZY 80 STOPNIACH LECZ ZA TO ODPOWIEDZIALNY JEST ZAWÓR EGR ZNAJDUJE SIE ZARAZ Z PRZODU A DOCHODZI DO NIEGO KABEL Z WTYCZKA NAD ZAWORAMI. KOSZT PRZY ZDANIU STAREGO 520 ZLOTY.ALE PASUJE DO DZIEWCZYNKI TEZ ZAWOR Z PUNTA 1.6 Z 90ROKU WIEC W TE PEDY JADE CHOCBY NA SZROT A Z JAKIEGO PUNCIAKA WYCIAGNE.



ketchup4 - 15-07-2008, 18:40
" />potwierdzi ktoś tą informację lub jakieś inne pomysły



Kendzik - 16-07-2008, 13:02
" />Mam podobna sytuację. Jutro jadę na komputer do "rządówek" i zobaczymy co tam magicy powiedzą. Tak więc relacja jutro ;]




Lenin - 16-07-2008, 15:52
" />troche to zajelo ale juz moja dziewczyna mruczy na kazdych obrotach bez obaw o temperature izaduszenie spalinami z tego zaworu.punciaka znalazlem z nawet co nowo wymienionym zaworem bo jaszcze lsni zaplacilem 150zl i troche zabawy bo okazalo sie ze rozstaw srub jast minimalnie mniejszy wiec wziolem pilniczek ..... puzniej jeszcze maly tuning uszczelki i.......... ognia kreci i jezdzi jak kiedys zas czerwony kolor na desce juz mi nie przypomina o olimpiadzie w pekinie



ketchup4 - 16-07-2008, 20:27
" />to czekamy na relację Kendzika

aaaaa i dodam jeszcze że moja lucy troszkę cieżko pali - tzn. trzeba troszkę dłużej pokręcić
dziś wymiaeniłem świece i przewody ale nadal to samo
i może jeszcze ktoś się wypowie??????

pozd i z góry dzięki za zainteresowanie



Kendzik - 17-07-2008, 08:54
" />Serwis ok. Ale to w innym dziale skomentuje.
heh zapomniałem dopisać, że czasami bolid palił od drugiego kręcenia. Na komputerze wyszło, że czujnik temp. jest uszkodzony. Po krótkich oględzinach gość stwierdził, iż brakuje zworki która trzyma czujnik na miejscu i przez to nie kontaktuje i mogą być problemy z odpalaniem bo komputer w aucie nie wie jaka jest temperatura silnika i ustawia jakiś najgorszy scenariusz odpalania i przez to mogą być problemy z kręceniem.
Pytałem go o tą temperaturę i wskazania kontrolki. Stwierdził, że przyczyna może być banalna. Kamień w chłodnicy. Polecił żeby kupić jakiś specyfik do od kamieniania układu oraz sprawdzić wentylator. Jak to nie pomoże to lepiej podjechać gdzieś do fachowca.



ketchup4 - 17-07-2008, 18:23
" />dzięki za info
może ktoś jeszcze podłączy się do tematu - jakieś sugestie ??
......czy przyczyną cięzszego odpalania może być zabrudzony silniczek krokowy



karol1125 - 17-07-2008, 20:57
" />A pompa się nie przytarła lub może masz nieszczelny układ doprowadzania benzyny.



Kendzik - 17-07-2008, 21:43
" />
">A pompa się nie przytarła lub może masz nieszczelny układ doprowadzania benzyny.
Hmm...paliwem nie czuć w aucie i na zewnątrz. Mam dostęp do kanału i wchodziłem pod auto zobaczyć czy czasem nie ma rdzy (nie ma : yesyes : ) i tez nie było czuć PB. Kontrolka mi się zapala przy 100 stopniach a wyłącza jak spadnie poniżej 90. Termostat ? Można jakoś wyczyścić czy trzeba zamiennika szukać ? Gość w ASO powiedział, że problemy z odczytami temp. przez komputer przekłada się na dobór mieszanki do rozruchu. A jak błędna temp. jest podawana to i błędna mieszanka i stad pewnie problemy. Jutro będę picował auto to odepnę akumulator i zobaczymy co da dłuższy brak prądu. Bo niby kasowali błędy ale to chyba nie to samo co reset kompa? Czy się mylę?

Pompa paliwa? Wątpię. Jak odpali to pracuje normalnie. Nie ma "muła"



karol1125 - 17-07-2008, 21:53
" />Kasowanie błędów to raczej nie to samo co reset. No i skąd u Ciebie te 100 stopni. Termostat powinien otwierać koło 90-94 max. A czujnik sprawdź ohmomierzem i najlepiej niech ktoś Ci poda jakie ma odczyty w takim samym silniku i będziesz wiedział.



Kendzik - 17-07-2008, 23:00
" />
">Kasowanie błędów to raczej nie to samo co reset. No i skąd u Ciebie te 100 stopni. Termostat powinien otwierać koło 90-94 max. A czujnik sprawdź ohmomierzem i najlepiej niech ktoś Ci poda jakie ma odczyty w takim samym silniku i będziesz wiedział.

100 osiąga w korkach, jak jade troszke dluzej temp, spada. Zastanawiam się nad kamieniem w chłodnicy :/ Nie wiadomo co było lane wcześniej.



karol1125 - 18-07-2008, 16:12
" />No to spoko u mnie też w korkach osiąga 100 i włącza się wtedy wentylator, czyli wszystko ok. A jeżeli chodzi o kamień to czy ktoś lał zwykłą "kranówę" że chcesz odkamieniać? Myślę że nie warto.



Kendzik - 18-07-2008, 21:27
" />
">No to spoko u mnie też w korkach osiąga 100 i włącza się wtedy wentylator, czyli wszystko ok. A jeżeli chodzi o kamień to czy ktoś lał zwykłą "kranówę" że chcesz od kamieniać? Myślę że nie warto.

Nie wiem czy kranowa czy petrygo wiem ze cos jest nie halo... muszę jeszcze zobaczyć czy załącza sie wentylator :] bo coś mi się wydaje ze nie za bardzo :/



nietoperz - 18-07-2008, 22:17
" />
">Kasowanie błędów to raczej nie to samo co reset. No i skąd u Ciebie te 100 stopni. Termostat powinien otwierać koło 90-94 max. A czujnik sprawdź ohmomierzem i najlepiej niech ktoś Ci poda jakie ma odczyty w takim samym silniku i będziesz wiedział.

100 osiąga w korkach, jak jade troszke dluzej temp, spada. Zastanawiam się nad kamieniem w chłodnicy :/ Nie wiadomo co było lane wcześniej.
A ja bym obstawiał albo czujnik temperatury w chłodnicy lub rezystor wentylatora chłodnicy



Kendzik - 19-07-2008, 16:19
" />Ja sprawdzić powyższe ?



Kendzik - 21-07-2008, 08:22
" />Po wizycie w aso i resecie komputera w aucie teraz wskazówka od temp. nie robi sprintu do 100 stopni tak szybko. Albo mi sie wydaje albo teraz normalnie sie nagrzewa. przed resetem dość szybko na luzie temp. szła do góry teraz trochę to zajmuje i nagrzewa sie maks do 90 stopni. Na dniach jak po testuje. Dla przy pomnienia w aso tylko sprawdzali na examinerze silnik i wyszło że czujnik temperatury nie styka.

A co do wentylator to przy jakiej temperaturze się załącza w 1.6 16v ?



ketchup4 - 21-07-2008, 18:42
" /> panowie, a moze jeszcze ktoś by się wypowiedział się w sprawie tej nieznośnej kontrolki???

dopowiem jeszcze że kontrolka której dotoczy temat założony przeze mnie, wczoraj po trasie 300 km przestała już się tak często zaświecać co mnie bardzo cieszy

..........czyżby nowa sonda musiała się "wygrzać"????????? a moze się mylę



Kendzik - 21-07-2008, 21:43
" />Z prowokowany :] wypowiedzią Nietoperza sprawdzałem wiatrak i okolice. Wiatrak się nie załącza (kostka i styki ok) natomiast styki obok wentylatora (chyba od czujnika temp. chłodnicy - poprawcie mnie jeśli się mylę) były w stanie rozpadu. Wymieniłem złączki i jutro w drodze do fabryki zobaczę w korku czy się dalej grzeje powyżej 90 czy już nie. Ew. jeżeli w/w ustrojstwo to czujnik, to ile może kosztować ?



ketchup4 - 22-07-2008, 20:19
" />to ustrojstwo koło wentylatora to opornik - o ile się nie mylę jest odpowiedzialny za drugi bieg wentylatora - stosowane w autach z klimą

jak coś źle napisałem to mnie poprawcie
a jak ci się wentylator nie włącza to połącz przewody na krótko pomijając wyłącznik termiczny (umieszcony jak patrzysz od przodu auta na dole po prawej stronie chłodnicy) i jak się załączy to wiadomo - mnie wymiana kosztowała 50 zeta, jeśli się nie załączy to może masz uszkodzony przekaźnik (umieszcony z innymi jak patrzysz od przodu auta po lewej stronie w okolicy zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej pod czarną klapką przykręconą na 1 wkręt )

no i sprawdź czy w ogóle masz sprawny wentylator - odłącz kostkę i podłącz wentylator bezposrednio pod akumulator



ketchup4 - 22-07-2008, 20:24
" />..........aaaaa i u mnie z nowym wlącznikiem termicznym wentylator załącza się dopiero w okolicy 98*C



Kendzik - 23-07-2008, 08:26
" />
"> mnie wymiana kosztowała 50 zeta

W serwisie czy zakup części i dłubanie pod blokiem ? ;]
Ojciec kiedyś w Cromie pominął czujnik podpiął wentylator do akumulatora i włącznik w kokpicie umiejscowił. Że się tak wyrażę "dmuchał" na korki. Też już myślałem o podobnym patencie. Ale widzę że szukałem nie tam gdzie trzeba problemu z chłodzeniem.
Jak zakładam, żeby dobrać się do czujnika w chłodnicy najlepiej od dołu tam się dostać ?



Kendzik - 24-07-2008, 00:13
" />Problem z wiatrakiem zdiagnozowany. Coś w tym ustrojstwie zwiera i daje zwarcie. CO za tym idzie bezpiecznik musiało wywalić i nie działa. Sprawdzałem podpinając wiatrak bezpośrednio do akumulatora (iskry poleciały) i miernikiem z funkcją wykrywania zwarcia :]



ketchup4 - 24-07-2008, 16:23
" />to jak sprawdziłeś to co tam wykryłeś???
...................aaaa i wyłącznik termiczny nie zrobi zwarcia
a wymiana to kwestia 15 minut biorąc się za to bez kanału
no ale wiadomo ze z kanałem to już nie 15 ale 5 minut :]
koszt 50 zeta to sam wyłącznik

i pytanie jak tam ci się iskry sypały jak podłączałeś wentylator to kręcił się ??



Kendzik - 24-07-2008, 21:49
" />Do czujnika dobrałem się podnosząc auto na zwykłym podnośniku. Czujnik wyglądał na "nowy" styki nie były zaśniedziałe. A co do wentylatora to zamiast seryjnej kostki od zasilania wpiąłem swoje kabelki i do akumulatora żeby właśnie zobaczyć czy się kręci. I nie ruszył, tylko efekty błyskowe. No cóż czeka mnie mały wydatek.



ketchup4 - 26-07-2008, 17:11
" />...........no cóż - takie życie Lancistów
ale czego to się nie robi dla tych ślicznotek :wink:
powodzenia



Kendzik - 27-07-2008, 22:29
" />
">...........no cóż - takie życie Lancistów
ale czego to się nie robi dla tych ślicznotek :wink:
powodzenia


Sam już nie wiem co z tym wiatrakiem. W weekend jechałem 100km po za warszawę na trasie temp. w normie. W korku w tamtą stronę doszła do 110stopni i wskazówka stanęła. w drodze powrotnej odpiąłem wiatrak z kostki i temperatura podchodziła do 130 stopni. Musiałem uciekać w jakaś boczną drogę żeby wychłodzić silnik.

Jakiś pomysł jak się na pewno upewnić, że wiatrak jest trafiony ?



kretekpodnietek - 27-07-2008, 22:41
" />wyciąg wtyczkę od czujnika i zewrzyj te dwa piny razem, wiatrak powinien sie kręcic.



Kendzik - 27-07-2008, 22:49
" />2 piny to mam na wiatraku a na czujniku ( o ile właściwy czujnik oglądałem) mam 3 piny.



lancia1969 - 28-07-2008, 09:26
" />
">wyciąg wtyczkę od czujnika i zewrzyj te dwa piny razem, wiatrak powinien sie kręcic.


">2 piny to mam na wiatraku a na czujniku ( o ile właściwy czujnik oglądałem) mam 3 piny.
Panowie jak iskrzy to jeszcze jest szansa na uratowanie - trzeba rozebrać i wymienić lub nasmarować łożyskowanie - silnik w momencie rozruchu powinien pobierać około 8 A potem jak się już kręci nie wiecej niż 3-4 A .
Nie kombinujcie na siłe bo można stopić skrzynke bezpieczników i mocowanie przekaźnika.



Kendzik - 28-07-2008, 12:31
" />
">wyciąg wtyczkę od czujnika i zewrzyj te dwa piny razem, wiatrak powinien sie kręcic.


">2 piny to mam na wiatraku a na czujniku ( o ile właściwy czujnik oglądałem) mam 3 piny.
Panowie jak iskrzy to jeszcze jest szansa na uratowanie - trzeba rozebrać i wymienić lub nasmarować łożyskowanie - silnik w momencie rozruchu powinien pobierać około 8 A potem jak się już kręci nie wiecej niż 3-4 A .
Nie kombinujcie na siłe bo można stopić skrzynke bezpieczników i mocowanie przekaźnika.

Demontaż silnika od wentylatora jest w planach. Niestety pod blokiem bedzie to znacznie utrudnione. Najbliższy garaż mam na włochach (co prawda nie te Włochy ale kto by tam na szczegóły patrzył ).

Zastanawia mnie bardziej temp. z podpiętą kostką i bez.



Kendzik - 28-07-2008, 17:37
" />Ja wiem, ja rozumiem, że Lancia to klasa, styl, elegancja ale nikt nie mówił o tym aby te auta miały własne zdanie. Wracam z pracy wtyk od wentylatora podpięty jedziemy. Korki jak to w Warszawie, klimatronic pokazuje 34 stopnie ałtsajd. Temp. silnika stoi lekko 110 stopni (u mnie niby to norma) nagle wskazówka wędruje coraz bliżej 130. Jak się stoczyłem na pobocze zaglądam pod maskę i pod auto czy już woda nie leci. Po za bulgotaniem nic się nie działo. Po odczekaniu chwili włączam silnik i temp. spada do 90 stopni. Zaglądam pod maskę i okazuje się, że wentylator w najlepsze kręci sie jakby miał zamiar ciągnąć auto. Nie wiem czy wysoka temp. spowodowała pobudzenie czujki i włączenie wentylacji czy cos innego. Następny korek i temp. utrzymywała się poniżej 110 stopni.
Auto z duszą i charakterem czy chce żebym na zawał padł?

Skoro sprawa z wiatrakiem wróciła do normy to teraz wracam do głównego zagadnienia. Co zapala tą cholerną kontrolkę od wtrysku jak wskaźnik ciepła osiąga pułap 110 stopni i gasnie lekko poniżej 90?



Kendzik - 03-08-2008, 13:58
" />Odświeżę temat.


">to czekamy na relację Kendzika

aaaaa i dodam jeszcze że moja lucy troszkę cieżko pali - tzn. trzeba troszkę dłużej pokręcić
dziś wymiaeniłem świece i przewody ale nadal to samo
i może jeszcze ktoś się wypowie??????

pozd i z góry dzięki za zainteresowanie


Ketchup4 uporałem się już z kontrolką i trudnym odpalaniem za jednym razem :] Moja Delta dostała nowy filtr paliwa. Koszt niewielki bo 32,- za filtr i wymiana 5,- (za klucz do kłódki od kanału na parkingu :twisted:) i jest dużo lepiej. Lepiej pali, nie jest jeszcze perfekcyjnie ale już jest poprawa. Lepiej sie zbiera i łapie już od 2,5k obrotów (wcześniej 3-3,5k obrotów). Od razu uprzedzę, tankuje na jednej i tej samej stacji. Jeszcze muszę sprawdzić kable WN i świece oraz punkty masy.

P.S. Co ile się wymienia filtr paliwa ? U mnie był fabryczny i jak go obracałem to zaczęła ciec bliżej nie określona substancja koloru czarnego. Z paliwem to nie miało dużo wspólnego.



ketchup4 - 05-08-2008, 20:34
" />wlasnie muszę się chyba za to wziaźć bo ostatnio jak jechałem z karpacza to jakby benzyny czasami nie dostawała, ale po 30 km ustąpiło - mimo wszystko zrobię to i napiszę jakie wrażenia - póki co jednak czasu brak

dzięki za podpowiedź



Kendzik - 05-08-2008, 23:20
" />
">póki co jednak czasu brak

30 min roboty na kanale. Nie baw się w podnośnik bo dłużej się narobisz.



ketchup4 - 06-08-2008, 20:59
" />no kanał u znajomka jest ale on nie zawsze jest na warsztacie jak akurat mi pasuje no i tak sie mijamy ;]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \