greko - 04-08-2010, 22:32
" />Jakie silniki (od jakich samochodów) będą mi pasować do lanci delta2 94 na miejsce silnika 1.8 V8 tak żeby wszystko pasowało, tzn instalacja lpg, komputer, skrzynia, klimatronik, abs, poprostu żebym nie musiał nic dokupować. I jeżeli ktoś ma do sprzedania taki to potrzebuje. Prosze o pomoc i z góry dzięki.
greko - 04-08-2010, 22:33
" />od kappy 2.0 20V 1997 będzie grał ?
schab - 05-08-2010, 08:03
" />Jak chcesz żeby ci zgrało się WSZYSTKO - wybór masz niewielki : 1,8 8V i starsze DOHC 2,0 8V i 1,6 8V . Każdy inny spowoduje masę problemów - jak nie z elektroniką , to z gazem .
greko - 05-08-2010, 17:29
" />Dzięki wielkie.
Sopel - 09-08-2010, 12:03
" />... a co zrobisz ze starym 1.8 8V ?
dr_scott - 09-08-2010, 18:48
" />
">od kappy 2.0 20V 1997 będzie grał ?
5-cylindrowego motoru nie wsadzisz w miejsce 4-cylindrowego bez wymiany osprzętu.
Jeżeli nic nie chcesz ruszać, to poszukaj identycznego silnika jak miałeś.
greko - 09-08-2010, 22:00
" />Kupiłem sobie tipo gt z takim samym silnikiem... pobawię sie nim troszke a później przeżuce serducho do delty. granturizmo pójdzie na części
Sopel - 11-08-2010, 08:29
" />... czyli wnioskuje z rozmowy, że jak chciałbym wymienić 1.6 8V na 1.8 8V to wszystko będzie pasowało tzn. skrzynia, osprzęt, insta od LPG itd
dawidson - 11-08-2010, 09:28
" />
">od kappy 2.0 20V 1997 będzie grał ?
A zauwazyles, ze silnik 2.0 20v ma o jeden cylinder wiecej niz silnik 1.8?
dawidson - 11-08-2010, 09:31
" />
">... czyli wnioskuje z rozmowy, że jak chciałbym wymienić 1.6 8V na 1.8 8V to wszystko będzie pasowało tzn. skrzynia, osprzęt, insta od LPG itd
Nie, nie bedzie.
1.6 75KM to silnik OHC. Ta sama rodzina, ktora byla montowana w Uno dla przykladu. Pojedynczy walek w glowicy, glowica bez poprzeczenego przeplywu itd.
1.8 8v to silnik z rodziny TC - dwuwalkowiec. Kompletnie inna para kaloszy.
jak chcesz zastapic 1.6 75KM cvzyms duzo mocniejszym to wloz silnik 1.4T z Punto GT. Bedziesz mial w serii 133KM i opcje na sporo wiecej.
schab - 11-08-2010, 09:48
" />
">... czyli wnioskuje z rozmowy, że jak chciałbym wymienić 1.6 8V na 1.8 8V to wszystko będzie pasowało tzn. skrzynia, osprzęt, insta od LPG itd
Możesz - ale pod warunkiem , że będzie to DOHC - dwuwałkowiec .
Takie były montowane w Fiacie Ritmo / Regata , Tipo , Croma , Lancii Delcie I / Prismie .
Sopel - 11-08-2010, 09:59
" />... człowiek się uczy całe życie - dzięki za info
... a biorąc pod uwagę ten 1.4T od PUNTO - to skrzynia moja stara itd podejdą czy trzeba będzie dużo przeróbek ?
Sopel - 11-08-2010, 10:03
" />... a taki DOHC będzie pasował bez większych przeróbek do skrzyni i pozostałych instalacji ?
schab - 11-08-2010, 10:51
" />
">... a taki DOHC będzie pasował bez większych przeróbek do skrzyni i pozostałych instalacji ?
Do dzwonu skrzyni pasuje . Osprzęt proponowałbym przełożyć cały . Zarówno kolektor ssący z wtryskami i listwą paliwową , termostat , jak również dolną przednią łapę silnika z podstawką filtra oleju . Jedynie kolektory wydechowe mają te same i nie musisz ich ruszać .
Mam tylko jedno pytanie : gdzie znajdziesz DOHC 1,6 w dobrym stanie ? ...
Sorry - zamotałem się ! Sopel pytał o co innego niż twórca wątku - Greko ...
Sopel - jeżeli miałeś silnik 1,6 OHV - to do Twojej skrzyni żaden DOHC nie będzie pasował !
dawidson - 11-08-2010, 12:12
" />
">... człowiek się uczy całe życie - dzięki za info
... a biorąc pod uwagę ten 1.4T od PUNTO - to skrzynia moja stara itd podejdą czy trzeba będzie dużo przeróbek ?
Wymienic musial bys pompe paliwa (kwestia wydajnosci), wydech (obecnosc turbo, ale tak naprawde trzeba by wymienic tylko "przednia czesc"), dolot (obecnosc intercooler'a), wiazke silnika i komputer obslugujacy wtrysk. Reszta zapewne mogla by zostac z obecnego.
Dobrze by bylo abys mial tez skrzynie z turbo bo orginalna z wolnossaka bedzie makabrycznie krotka i do coedziennej jazdy srednio sie to bedzie nadawac.
tak naprawde wiele rzezby nie bedzie i nie pownien to byc jakis problematyczny swap. udowadniaja to zreszta ludzie swapujacy te silniki do Uno.
Mozesz tez uzyc silnika 1.3T z Uno turbo... lub uturbic obecny w oparciu o podzespoly z punto/uno. Tak naprawde nie jest to skomplikowany temat i zrobienie circa 150KM jest dosc proste.
osobiscie wolal bym taki silnik pod maska niz wolnossace 1.8 czy 2.0 o podobnej mocy.
Sopel - 11-08-2010, 14:32
" />... rozumiem, że temat "uturbiania" był już tutaj poruszany ?!
Opcja ciekawa - zostawić obecny, zmienić dolot powietrza i załadować turbinkę ? ktoś takie rzeczy już u Nas robił ?
schab - 11-08-2010, 14:48
" />
">Opcja ciekawa - zostawić obecny, zmienić dolot powietrza i załadować turbinkę ? ktoś takie rzeczy już u Nas robił ?
Nie no - nie ma żadnego problemu !
Zmiana tłoków na płaskie , wykonanie natrysku oleju na denko tłoka , zmiana wtrysków na bardziej wydajne , zmiana pompy paliwa , dołożenie intercoolera , chłodnicy oleju , zmiana kolektora wydechowego , przeróbka wydechu , zmiana komputera ... Takie rzeczy to już dzieci w przedszkolu na pracach ręcznych robią !
dr_scott - 11-08-2010, 16:18
" />
">... czyli wnioskuje z rozmowy, że jak chciałbym wymienić 1.6 8V na 1.8 8V to wszystko będzie pasowało tzn. skrzynia, osprzęt, insta od LPG itd
Chyba przełożenia w skrzyni są nieco inne, ale to nie problem.
Oczywiście mówimy o silnikach DOHC, tak jak to już inni koledzy zaznaczyli
dawidson - 11-08-2010, 18:30
" />
">Opcja ciekawa - zostawić obecny, zmienić dolot powietrza i załadować turbinkę ? ktoś takie rzeczy już u Nas robił ?
Nie no - nie ma żadnego problemu !
Zmiana tłoków na płaskie , wykonanie natrysku oleju na denko tłoka , zmiana wtrysków na bardziej wydajne , zmiana pompy paliwa , dołożenie intercoolera , chłodnicy oleju , zmiana kolektora wydechowego , przeróbka wydechu , zmiana komputera ... Takie rzeczy to już dzieci w przedszkolu na pracach ręcznych robią !
Czesc silnikow 1.6 ma natrysk oleju na denko tloka, a nawet jesli nie to mozna sie bez niego odejsc.
Stopien sprezania wystepujacy w serii pozwala na uturbienie bez odprezania. Nie trzeba koniecznie kupowac "plaskich" tlokow... lub mozna odprezyc przekladka pod glowice. Masa cc tak jezdzi i legitymuje sie bardzo przyzwoita moca . czesto przekraczajaca 200% co bylo w serii.
Dolozenie chlodnicy oleju to kupno podstawki pod filtr, dwoch przewodow i chlodnicy. Lub kupno uzywanej chlodnicy z punto/uno. W obu wypadkach to nie sa jakies makabryczne koszta i straszne rzezby.
Zmiana kolektora wydechowego odbywa sie na zasadzie "odkrec stary, wkrec nowy". Kolektor wydechowy z doladowanego 1.3/1.4 pasuje bez jakichkolwiek przerobek. Przerobka wydechu sprowadza sie do wspwania lacznika lacznika elastycznego, ktory polaczy orginalny wydech z 1.3/1.4 z reszta wydechu z 1.6. Bez wiekszych problemow ogarnie to pierwsz, lepszy tlumikarz.
Wymiana kolektora ssacego na MPI wymaga lekkiej przerobki glowicy SPI - trzeba zrobic podciecia na wtryskiwacze. Mnie skasowano za to 40 PLN i zajelo to godzinke.
Wymiana komputera to wymiana calej wiazki i wpiecie kompa.
Lub po po prostu kupujemy za grosze przegryzione przez rdze Uno turbo (koszt poltora tysiaca do trzech za ladna sztuke) i przekladamy orginalny 1.3 wraz ze skrzynia itd.
dawidson - 11-08-2010, 18:31
" />
">... czyli wnioskuje z rozmowy, że jak chciałbym wymienić 1.6 8V na 1.8 8V to wszystko będzie pasowało tzn. skrzynia, osprzęt, insta od LPG itd
Chyba przełożenia w skrzyni są nieco inne, ale to nie problem.
Oczywiście mówimy o silnikach DOHC, tak jak to już inni koledzy zaznaczyli
Problem polega na tym ze w Delcie 836 nie montowano 1.6 8v DOHC. najslabsze silniki 1.6 8v to OHC na wtrysku SPI. Przejscie na 1.8 8v DOHC to wymiana praktyczne wszystkiego lacznie ze skrzynia i calym wydechem.
Sopel - 12-08-2010, 08:24
" />... już tego dla mnie trochę za dużo - wychodzi na to, ze obojętnie jaka opcja to i tak zabawy trochę będzie - nie ma czegoś uniwersalnego typu PnP
dawidson - 12-08-2010, 20:05
" />Opcja PnP to zmiana samochodu. najtaniej i najszybciej.
Sopel - 13-08-2010, 08:25
" />... autko w 75% użytkuje moja żonka (ja mam służbowe) ale jak to bywa z kobitkami co jakis czas wymyśla jakieś dodatki i zmiany więc warto się rozeznać w temacie
P.S.
... czy modyfikacja dolotu powietrza zmieni coś w samej pracy silnika ? (koszt ok 200 zeta)
schab - 13-08-2010, 08:44
" />
">P.S.... czy modyfikacja dolotu powietrza zmieni coś w samej pracy silnika ? (koszt ok 200 zeta)
Poprawi samopoczucie kierowcy
dawidson - 13-08-2010, 08:47
" />
">... autko w 75% użytkuje moja żonka (ja mam służbowe) ale jak to bywa z kobitkami co jakis czas wymyśla jakieś dodatki i zmiany więc warto się rozeznać w temacie
P.S.
... czy modyfikacja dolotu powietrza zmieni coś w samej pracy silnika ? (koszt ok 200 zeta)
Rozumiem, ze caly czas mowimy o 1.6 8v 75KM?
Jaka dokladnie modyfikacja? Wymienilem u siebie caly dolot, bawilem sie z wkladkami itd.
Efekt wkladki? ZERO.
Zmieniony dolot... Coz, po tym jak kupilem gotowy dolot (przeznaczony do fiatowskich silnikow 1.1), stozek, odizolowalem stozek od komory silnika i podciagnalem swieze powietrze to bylo lepiej... Ale nie na tyle lepiej zeby bylo to warte wydania ponad 300PLN. W dodatku auto zrobilo sie o wiele glosniejsze i w codziennej jezdzie troche uciazliwe.
Moim zdaniem nie ma sensu bo rakiety z niego i tak nie zrobisz tak marginalnymi modyfikacjami. zainwestuj ta kase w rozporke zawieszenia - efekt poczujesz od razu i przelozy sie on o wiele wyrazniej na prowadzenie i fun z jazdy.
Sopel - 13-08-2010, 11:11
" />rozpórkę miałem w moim poprzednim "uniaku" - i powiem szczerze sprawdziła się
dr_scott - 16-08-2010, 11:19
" />
">... autko w 75% użytkuje moja żonka (ja mam służbowe) ale jak to bywa z kobitkami co jakis czas wymyśla jakieś dodatki i zmiany więc warto się rozeznać w temacie
P.S.
... czy modyfikacja dolotu powietrza zmieni coś w samej pracy silnika ? (koszt ok 200 zeta)
Szkoda kasy.
Mam wkładkę bawełnianą KingDragon za 120 zeta. Poza moim lepszym samopoczuciem, zero różnicy. No może jeszcze tyle, że nie muszę filtra wymieniać tylko czyścić.