Zimo - 10-04-2009, 11:48
" />Witam, chce sie przesiąść z mojego motocykla na lancie delte. Interesowała by mnie 3drzwiowa lancia delta, lecz nie wiem jaki silnik by był najodpowiedniejszy Zastanawiałem sie nad: 1.6 16v (wersja 100km) oraz 1.8 GT. Czytałem troche opini na tym forum o tych silnikach i martwi mnie awaryjnosc silnika 1.8, z kolei tez czytałem że 1.6 pali troche duzo jak na swoją pojemnosc... Zalezy mi na względnej bezawaryjnosci, jak jest spalaniem benzyny w tych modelach naprawde jest podobna ?
matias21 - 10-04-2009, 16:07
" />spalanie masz w podpisie do wersji 1.8 dodaj litr więcej, u mnie 50% miasto, 50% trasa, tylko coś podpis nie działa mi wychodzi srednio 9 litrów, na trasie samej wychodzi ok 7,5 w mieście ok 11-12
Zimo - 10-04-2009, 21:28
" />Hmm czyli w miescie ok 12-13 litrów/100km na wersje z 130km jest to niezły wynik, tylko boje sie problemów z silnikiem kusi mnie jeszcze porównanie dwóch wersji 1.8 i.e (103km) i 1.6 16v (103km), która wersja silnikowa by była lepsza w eksploatacji (spalanie osiągi itp.) zauważyłem że wersje 1.8 stu trzy konną można dorwać za nieco mniejsze pieniądze i w lepszym stanie niż wersje 1.6 16v. Marzy mi sie Delta 2.0 16v ma wspaniałe wnętrzne i w miare dobre osiągi tylko boje sie spalania oraz kosztów eksploatacji tego samochodu .
matias21 - 10-04-2009, 22:53
" />ja mam wersje 1.6 16v, silnik 1.8 jest starszej generacji był montowany w tipo/tempra, w 1.8 16v wystepuje problem z wariatorem faz rozrządu, trzeba pilnowac stanu oleju, żeby był na max, ogólnie to chyba 1.6 jest najbardziej udaną jednostką fiata z tamtego okresu, jedyna wada to właśnie spalanie jak sie go ciśnie z pełnym butem przez miasto spaliła mi raz 16 litrów na 100
Zimo - 11-04-2009, 11:57
" />Czyli spalanie w 1.6 16v jest podobne do 1.8 16v :>?
matias21 - 11-04-2009, 12:14
" />w mieście 1.8 więcej spali, w trasie pewnie tak samo bierz rocznik przynajmniej 1996 wzwyż, wtedy były wprowadzane nowsze silniki oraz mały facelifting wnętrza.
michalkrk - 11-04-2009, 13:40
" />Mnie 1.6 16v średnio paliła koło 10-11. Szczerze mówiąc wolałem jeździć Kappą 2.0 16vt bo paliła mi 12 litrów a 205 koni do dyspozycji.
Jeżeli chodzi o trwałość to jeżeli ktoś wie kiedy wymieniac rozrząd to ciężko ten silnik zamordować - prawie wszystkie 1.6 16v uszkodzone są po zerwaniu paska.
Zimo - 11-04-2009, 23:14
" />Dziękuje za pomoc ! Niestety na kappe w dobrym stanie mnie nie stac, więc chyba sie skusze na paliwożerną delte 1.6. Jak tylko sprzedam swój motocykl zaczne sie rozglądać za jakas delta. Na co powinienem szczególnie zwrócić uwage kupując ten samochod ? (na forum widziałem poradnik lecz niestety link do niego juz jest nieaktualny )
matias21 - 12-04-2009, 09:45
" />w silniku 1.6 to tylko pasek trzeba z rolkami wymieniac na czas, a tak to często siadają hydrauliczne popychacze u mnie np stukają, ale teraz wymienie lej to moze sie naprawi, a tak to zobacz czy elektryka działa bo mało kto podejmuje sie ją naprawiac w tych autach.
topcio1 - 12-04-2009, 13:04
" />
">Dziękuje za pomoc ! Niestety na kappe w dobrym stanie mnie nie stac, więc chyba sie skusze na paliwożerną delte 1.6. Jak tylko sprzedam swój motocykl zaczne sie rozglądać za jakas delta. Na co powinienem szczególnie zwrócić uwage kupując ten samochod ? (na forum widziałem poradnik lecz niestety link do niego juz jest nieaktualny )
jaki motocykl sprzedajesz?
Rudiger - 12-04-2009, 15:02
" />Od lutego jeżdzę Deltą 1,6 16V.
Plusy tego silnika:
-wystarczająca dynamika jak na użytkowanie w mieście przez 90% czasu jazdy
-kultura pracy
-silnik wysokoobrotowy
Minusy:
-lubi popić: miasto, oszczędna jazda 11/100, trasa 8,5/100
Ostatnio wymieniałem rozrząd. Koszta:
-pasek Contitech, rolka INA, napinacz INA (?) 200zł (Allegro, w sklepie chciał ode mnie 295zł )
-wymiana 100zł
Zimo - 12-04-2009, 18:02
" />XJ600N wer. z chłodnicą oleju oraz światłami awaryjnymi. Jakich przebiegów Lancie w z tymi silnikami dojezdzają :>?
matias21 - 13-04-2009, 02:17
" />ja sie rozrząd nie wywali to nawet i 600000 widziałem, 400 tys spokojnie.
Jarek_Lu - 13-04-2009, 10:16
" />
"> Zastanawiałem sie nad: 1.6 16v (wersja 100km) oraz 1.8 GT.
Dość popularne są też 1,6 8v , 90 konne też nie brak im dynamiki , przy tym dość lekkim aucie zupełnie wystarcza a co do zużycia paliwa to tylko te co nie jeżdżą nie zużywają paliwa , i dużo zależy też od "nogi" żony Ibiza na 1,6 VW motorze paliła więcej niż Tempra 1,6 (75kM).
Raczej nie decyduj się na 1,6 , 75kM zużycie takie samo co w pozostałych 1,6 a jednak brak tych paru koników daje znać szczególnie przy wyprzedzeniach.
Cała seria 1,6 to dość niezawodna i udana konstrukcja i rzeczywiście można "wykręcić" bardzo duże przebiegi.
pew - 13-04-2009, 16:45
" />przejechałem się chyba wszystkimi silnikami do Delty II. 1.6 8v wg mnie jest za słaby, 1.6 16v już w miarę pociągnie ale bez klimy. Spalanie w 1.6 16v, 1.8 16v i 2.0 jest prawie takie samo. Słabsze silniki mniej palą ale trzeba cisnąć gaz żeby jeździć dynamicznie i dobijasz do normalnej jazdy w 2.0. Jeśli nie musisz/lubisz przyciskać gazu to polecam 1.6 16v, do bardziej dynamicznej jazdy to 2.0. Jest jeszcze diesel 1.9 - bardzo fajny silniczek ale trzeba się naszukać dobrego egzemplarza. Ja w poprzednim 1.8 gt miałem LPG sekwencję i chodził na gazie idealnie - teraz kupiłem taki sam silnik bo robię przekładkę instalacji.