trigojunior - 17-05-2008, 22:49
" />Witam,
mam pytanie odno¶nie trybu auto (automatyczne domykanie siê szyby) w Delcie. Po stronie kierowcy po d³u¿szym przytrzymaniu przycisku szyba sama idzie w dó³ jak i w górê. Od strony pasa¿era zauwa¿y³em ¿e jak przytrzymam przycisk d³u¿ej to opuszcza siê sama ale ¿eby j± zamkn±æ muszê ju¿ trzymaæ ca³y czas. Czy tak powinno byæ czy muszê po prostu jako¶ to zaprogramowaæ?
p_r_z_e_m_k_o - 17-05-2008, 23:17
" />U mnie tak samo i sadze ze tak powinno byc
igrek - 18-05-2008, 03:29
" />Tak ma byæ
trigojunior - 18-05-2008, 08:39
" />skoro tak ma byæ to proszê o wykasowanie tematu... :wink: bo chyba jest zbêdny
karol1125 - 18-05-2008, 11:03
" />Ale to tylko w nowszych deltach? Jaki macie kluczyk od alarmu?
trigojunior - 18-05-2008, 12:10
" />nie mam alarm :lol:
chodzi mi o przyciski na drzwiach od zamykania/otwierania szyb
marmal - 18-05-2008, 13:18
" />To s± pewne rozbie¿no¶ci, bo u mnie od strony kierowcy tak samo lecz od strony pasa¿era zarówno w dó³ jak i w górê dzia³a do momentu zwolnienia przycisku (nie ma automatu przy otwieraniu).Powiem szczerze i¿ automat mnie czasami denerwuje zw³aszcza podczas jazdy gdy chcê podnie¶æ lub opu¶ciæ nieco szybê w odpowiednim momencie nale¿y powtórnie wcisn±æ przycisk a sytuacje drogowe nie zawsze na to pozwalaj± i *** zbita zaczynasz znowu od pocz±tku :?
karol1125 - 18-05-2008, 13:21
" />Aha. Je¿eli chodzi o to to u mnie dzia³a to inaczej.
Strona kierowcy
-szyba zamkniêta-raz przycisnê opuszczanie i szyba idzie ca³a w dó³. Mo¿na j± zatrzymaæ naciskaj±c powtórnie
Szyba pasa¿era
-tu ju¿ trzeba trzymaæ, bo jak siê pu¶ci to szyba staje
marmal - 18-05-2008, 13:33
" />
">Aha. Je¿eli chodzi o to to u mnie dzia³a to inaczej.
Strona kierowcy
-szyba zamkniêta-raz przycisnê opuszczanie i szyba idzie ca³a w dó³. Mo¿na j± zatrzymaæ naciskaj±c powtórnie
Szyba pasa¿era
-tu ju¿ trzeba trzymaæ, bo jak siê pu¶ci to szyba staje
Inaczej? czyli tak samo jak u mnie
bichon - 18-05-2008, 18:59
" />No to mogê co¶ na ten temat powiedzieæ, bo dzisiaj wymienia³em sterowniczek do szyb.
- przy starym (oryginalnym z 1993r?) szyba pasazera opuszczala/podnosila sie tak dlugo, jak sie trzyma³o przycisk. Szyba kierowcy ruszala po nacisnieciu az do nastepnego nacisniecia.
- przy nowym (nie wiem niestety z jakiego modelu - dostalem od kolegi Wata¿ka): od strony kierowcy jak sie przytrzyma tylko krotka chwile to rusza sie tyle, ile sie trzyma, a jak sie przytrzyma dluzej to idzie do konca. Od strony pasa¿era jak sie jest podobnie, z tym ze przy ruchu w górê niestety trzeba caly czas trzymaæ.
Przyjrza³em siê obu p³ytkom elektronicznym i s± miêdzy nimi ma³e ró¿nice (inne uk³ady itp). Ale numerek na obudowie sterowniczka jest ten sam.
trigojunior - 18-05-2008, 19:03
" />
">No to mogê co¶ na ten temat powiedzieæ, bo dzisiaj wymienia³em sterowniczek do szyb...[...]
u mnie jest identycznie...i siê w³a¶nie zastanawia³em czy mo¿na jako¶ zaprogramowaæ ¿eby pasa¿era te¿ sz³a sama do góry po d³u¿szym przytrzymaniu
karol1125 - 18-05-2008, 19:58
" />Wszystko siê da. Trzeba tylko daæ taki uk³ad jak od strony kierowcy, który bêdzie podawa³ napiêcie na przeka¼nik do momentu pe³nego zamkniêcia.
bichon - 18-05-2008, 20:42
" />Moim zdaniem jest jeden uk³ad steruj±cy z wyj¶ciami na wszystkie styczniki. Daæ siê da: trzeba za³atwic taki sam uk³ad z czyst± pamiêci±, kupiæ za ciê¿kie pieni±dze (albo po cenie z³omu) programator do niego i napisaæ prosty kod w asemblerze. Potem ju¿ tylko wylutowaæ stary i wlutowaæ nasz scalak.
Jak kto¶ zalatwi hardware to mogê siê podj±æ napisania programu :-)
trigojunior - 18-05-2008, 21:10
" />eee to nie warto siê bawiæ...i tak ma³o u¿ywam szyb, szczególnie tej od strony pasa¿era
karol1125 - 18-05-2008, 21:38
" />Heh. Je¿eli jeden od wszystkiego to mo¿na zrobiæ tak jak radzi kolega wy¿ej lub poszukaæ podobny uk³ad, który bêdzie to obs³ugiwa³. Jak mi kto¶ poda symbol to mogê poszukaæ. No i oby nie by³ to SMD bo dochodzi dupowate lutowanie jak siê nie ma sprzêtu.
eakotes - 18-05-2008, 22:12
" />Od strony kierowcy po jednym wci¶niêciu idzie do koñca chyba, ¿e wcisnê przycisk ponownie to siê zatrzymuje, a u pasa¿era idzie tylko w czasie wciskania.
Ale mam inny problem, oba silniczki mocno siê grzej± i muszê podnosiæ szybkê na raty
Wczoraj kolega rozebra³ drzwi i przesmarowa³ prowadnice, wyczy¶ci³ co siê da³o ale silniczki nawet bez obci±¿enia mocno siê grzej±.
Czy da siê to naprawiæ u zdolnego elektryka czy konieczna bêdzie wymiana?
___________________________
Delta 2.0 '94
bassman - 19-05-2008, 06:27
" />Nale¿y rozebraæ silniczki i je przesmarowaæ po uprzednim wyczyszczeniu, mo¿liwe jest te¿, ¿e ju¿ siê nadpali³y.
Pozdrawiam.
karol1125 - 19-05-2008, 06:51
" />W silnikach pr±du sta³ego wystêpuj± komutatory, to one doprowadzaj± pr±d do wirnika. Prawdopodobnie wytar³y siê blaszki. Nie ma czego¶ takiego jak nadpalenie. Albo siê silnik spali, albo nie. Dok³adnie jestem w stanie powiedzieæ poznaj±c budowê tego¿ silniczka, ale z racji ¿e jest on wolno obrotowy to stawiam na te styki. No chyba ¿e zaciera siê na tulejkach, ale to ju¿ nie sprawa elektryczna.
PS: Dobry elektryk zrobi wszystko.
dr_scott - 23-05-2008, 09:59
" />
">Ale mam inny problem, oba silniczki mocno siê grzej± i muszê podnosiæ szybkê na raty
Wczoraj kolega rozebra³ drzwi i przesmarowa³ prowadnice, wyczy¶ci³ co siê da³o ale silniczki nawet bez obci±¿enia mocno siê grzej±.
Czy da siê to naprawiæ u zdolnego elektryka czy konieczna bêdzie wymiana?
___________________________
Delta 2.0 '94
Ka¿dy silnik elektryczny podczas pracy siê grzeje... Pytanie tylko czy siê przegrzewa?
Silnik w podno¶niku szyby ma zabezpieczenie termiczne, które odcina pr±d je¶li uzwojenia (a konkretnie bimetal) za bardzo siê rozgrzej± pod wp³ywem przep³ywaj±cego pr±du.
Przyczyn± nadmiernego nagrzewania siê jest oczywiscie zbyt du¿y opór stawiany przez element wykonawczy. Najlepiej wiêc zlikwidowaæ ten opór, czyli po prostu wyczy¶ciæ i przesmarowaæ wszystko co siê da. Warto te¿ sprawdziæ mocowania prowadnic, bo nawet najmniejszy luz mo¿e doprowadziæ do zacinania siê szyby.
Mo¿na próbowaæ rozgi±æ blaszki bimetalu, ale nie polecam, bo w koñcu jest to zabezpieczenie silnika, które powinno dzia³aæ tak jak producent ustawi³.