Delta II - czas rozladowania akumulatora



bichon - 16-06-2008, 08:02
" />Witam,
Zostawilem samochod na jakies 2 tygodnie w garazu i akumulator calkiem sie rozladowal. Nie jest to chyba zbyt normalne, prawda? Wczesniej nie odnotowalem jakis problemow z akumulatorem, po prostu dzialal. Nie mam w swojej Delcie zadnego wskaznika ladowania, zeby moc cos z tego wywnioskowac. Przez te 2 tygodnie w samochodzie chodzil tylko zegarek...

Druga sprawa - czy 200km w trasie wystarczy, zeby akumulator (55Ah) sie naladowal?




michalkrk - 16-06-2008, 09:06
" />Je¶li masz jakis miernik/multimetr w domu to móg³by¶ siê wpi±æ pomiêdzy minus akumulatora i odpiêt± minusow± klemê(miernik ustawiæ na ampery) i wtedy czarno na bia³ym by³oby jaki jest pobór pr±du. Powinien wynosiæ ko³o 0,05-0,02. Mo¿e akumulator wcze¶niej nie by³ te¿ wystarczaj±co na³adowany.



bichon - 11-07-2008, 15:50
" />250mA, tyle mi pobiera przy wylaczonej stacyjce. Troche to duzo jak na sam zegar...
Lancia stoi teraz w garazu ojca, bo ja siedze na jakism zadupiu w chinach, po tygodniu poprosze go jeszce raz o sprawdzenie pobieranego pradu i napiecia na akumulatorze.
Co jeszcze (poza zegarkiem) pobiera prad?



fiergloo - 11-07-2008, 17:50
" />Do stacyjki masz sta³e podpiêcie +12, pewnie gniazdo zapalniczki na sta³e jest podpiête. Radio minimalnie pobiera przy wy³±czonym nawet-tak jest u mnie.

Ja mam nowy akumulator 72Ah 600A i co 3 dni odpalam samochód przy jakim¶ d³u¿szym staniu- mo¿e nie tyle co pod³adowanie baterii, ale dla silnika te¿ ¼le jak d³ugo nie odpalany.

Jak nie masz miernika pr±du na desce to mo¿e byæ tak, ¿e mia³e¶ du¿o odbiorników w³±czonych a alaternator nie nad±¿a z ³adowaniem. Jak ja mam w³±czon± klimê, gdzie czêsto siê w³±cza drugi bieg wentylatora, do tego dojdzie ¶wiat³o stopu(korek) i ¶wiat³a mijania + jakie¶ tam radia i inne pierdo³y to mi voltomierz pokazuje poni¿ej 12. Jak jade to pokazuje powy¿ej na szczê¶cie.
I mo¿liwe ¿e jecha³e¶ do miejsca przeznaczenia i troche styra³o akumulator i nie wytrzyma³ tego czasu.

Druga sprawa- mo¿e szczotkotrzymacz w alternatorze ci pad³?




max - 14-07-2008, 13:23
" />Nie ma co gdybaæ "a mo¿e zapalniczka..", bo to zupe³nie inny pobór.
250mA to zdecydowanie za du¿o jak na "wy³±czony samochód".
Najczêstsze przyczyny zbyt du¿ego poboru pr±du, to:
- alarm (!!)
- ¿aróweczka w baga¿niku
- radio
- zegarek

£atwo przeliczyæ 250mA, to na dobê 6Ah czyli po 2 tygodniach jest w stanie wykoñczyæ dobrze na³adowany akumulator 84Ah !!!

Najpro¶ciej znale¼æ przyczynê po kolei wyjmuj±c bezpieczniki ze skrzyneczki sprawdzamy pobór itd. Jak ju¿ znajdziemy w³a¶ciwy bezpiecznik to nale¿y zidentyfikowaæ podpiête do niego urz±dzenia i po kolei od³±czamy i testujemy.

Prawid³owy pobór, to jak ju¿ kolega poda³ 20-50 mA, przy "wypasiony" alarmach samochodowych mo¿e dochodziæ nawet do 100mA.



bichon - 14-07-2008, 14:47
" />- Alarmu brak
- radio ma wyciagniety panel, wiec nie powinno nic brac
- zegarek standardowy w Deltach II...

Zaroweczke latwo sprawdzic. Niestety zrobie do dopiero po powrocie z delegacji.
Dzieki za pomoc



dawidson - 14-07-2008, 16:17
" />
">
Ja mam nowy akumulator 72Ah 600A i co 3 dni odpalam samochód przy jakim¶ d³u¿szym staniu- mo¿e nie tyle co pod³adowanie baterii, ale dla silnika te¿ ¼le jak d³ugo nie odpalany.


a co dobregho w odpalaniu na kilka minut co pare dni? kwasy skraplajace sie w wydechu i przyspieszajace jego korozje? najpierw spore obciazenie dla akumlatora a pozniej jego krociutkie podladowanie?

:?

nie prosciej regularnie podlaczyc prostownik i naladowac akumlator jak nalezy?
Pozatym skoro samochod stoi przez tyle czasu w garazu to czemu aku nie jest wymontowane, szybki uchylonea kola lekko dopompowane?


"> radio ma wyciagniety panel, wiec nie powinno nic brac
a podtrzymanie pamieci? :wink:



bichon - 14-07-2008, 16:23
" />
">a podtrzymanie pamieci? :wink:

hmm, moja pamiec USB tez trzyma dane w pamieci, a nie ma podtrzymania bateryjnego ;-)

Radio trzyma pamiec i po odlaczeniu akumulatora.



aro - 14-07-2008, 16:54
" />Co za firmy masz ten akumulator? Mia³em kiedys taki aku firmy chyba ZAP i mia³ tam jak± wade fabryczn±, która go co chwile roz³adowywa³a (w ramach gwarancji zosta³ wymieniony na nowy).

Spróbuj zrobic tak jak pisa³ MAX z bezpiecznikami.



bichon - 14-07-2008, 17:00
" />Zrobie na pewno, ale nie za szybko. Jeszcze ze 3 tygodnie bede siedzial w chinach :/ Swoja droga stad te problemy, bo samochodzik stoi.
Odkrylem juz, ze moja Deltunia nie lubi stac. Czy to w garazu, czy to w korku, denerwuje sie dziewczynka ( w korku to az jej obroty czasem wzrosna). Lubi jezdzic, tak jak ja :-)



fiergloo - 21-07-2008, 11:09
" />
">fiergloo napisa³:

Ja mam nowy akumulator 72Ah 600A i co 3 dni odpalam samochód przy jakim¶ d³u¿szym staniu- mo¿e nie tyle co pod³adowanie baterii, ale dla silnika te¿ ¼le jak d³ugo nie odpalany.

a co dobregho w odpalaniu na kilka minut co pare dni? kwasy skraplajace sie w wydechu i przyspieszajace jego korozje? najpierw spore obciazenie dla akumlatora a pozniej jego krociutkie podladowanie?

Confused


Silnik jest potem ³atwiej odpaliæ jak gdzie¶ siê chce nagle pojechaæ. Po drugie nie mam prostownika i radzê sobie w ten sposób. Tym bardziej ¿e dla samochodu te¿ ¼le jak d³ugo nie jest odpalany, a ta chwilka to u mnie jest 15 minut, albo do osi±gniêcia 90 stopni.



aro - 25-07-2008, 13:19
" />Znalezione na innym forum, a mo¿e siê przydac w diagnozowaniu tej usterki:

Akumulator utrzymuje stan na³adowania tylko przez kilka dni
• Wewnêtrzne uszkodzenie akumulatora
• Zbyt niski poziom elektrolitu w akumulatorze – w miarê mo¿liwo¶ci uzupe³niæ jego ilo¶æ
• Poluzowane lub skorodowane obejmy przewodów akumulatora
• Zu¿yty lub zbyt lu¼ny pasek napêdu alternatora
• Zbyt ma³a moc ³adowania alternatora
• Uszkodzenie alternatora lub regulatora napiêcia
• Zwarcie powoduj±ce sta³e roz³adowanie akumulatora

znalezione na forum TTT
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \