Gramatyk - 11-03-2010, 23:44
" />Witam, czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem a mianowicie dolna część chłodnicy jest cały czas zimna tylko górna część się nagrzewa, przez co nie włącza się wentylator ponieważ czujnik temp jest umiejscowiony w dolnej części chłodnicy która jest cały czas zimna... Chłodnica jak widzę w dolnej części jest poklejona silikonem no i wygląda już na dosyć starą.
Zakamieniona? Wyeksplatowana?
Pomóżcie bo czego nie zacznę naprawiać w aucie to wychodzi następna rzecz do naprawy...
schab - 12-03-2010, 09:34
" />
Chłodnica w Delcie ( i w wielu innych autach ) podzielona jest na pół . Wpływająca woda rozdziela się na poszczególne kanaliki górnej części , by potem zebrać się znów w grubej rurze z boku , przepłynąć w dół i znów rozpłynąć się po kanalikach dolnej części . Widocznie za krótko czekałeś i dolna część nie zdążyła się zagrzać , albo masz zablokowany termostat - w pozycji prawie zamkniętej - i to co zdążyło zagrzać górę chłodnicy - to było tylko niewielkie sączenie , a nie pełny przepływ .
Może i tak być , że wszystkie kanaliki są zatkane kamieniem i pompa wody nie jest w stanie przepchać gorącej wody . Syn tak miał w Delcie , która przyjechała z południa Włoch - a jeżdżący nią makaroniarz lał do chłodnicy twardą wodę z wodociągu . Próba odkamienienia skończyła się totalnym rozszczelnieniem chłodnicy i koniecznością wymiany na nową ...
mac1us - 12-03-2010, 19:49
" />Może nie tak do końca totalnym rozszczelnieniem, ale zaczęła więcej lać. Już wcześniej lekko kapała, była zakamieniona i termostat był zepsuty tzn. nie zwyczajnie, ale w pozycji nie do końca otwartej. Chłodnica kosztowała chyba 220 zł, termostat chyba 180 zł, mowa o 2,0 16v, a i na masie zaoszczędziłem , bo nowa chłodnica jest aluminiowa.
Gramatyk - 13-03-2010, 08:56
" />Termostat mam wyjęty(powinien być pełny obieg) no a czekałem aż do dotąd dopóki wrzący płyn przez dziurę w korku zaczął się wylewać. Tak że chyba zainwestuje w nową chłodnice przed latem
Gramatyk - 27-03-2010, 20:23
" />Wentylator załącza się(zrobiłem prowizoryczny włącznik w samochodzie)chłodzi chłodnice ale temp płynu chłod. i tak rośnie... po zgaszeniu sprawdzam a tam chłodnica chłodna a węże gorące. Zadam takie (banalne dla niektórych pytanie) pytanie czy w korku od zbiorniczka wyrównawczego powinna być dziurka?
W czym może być problem? Problem grzania się auta zaczął się po wymianie rozrządu więc powiązałbym to z pompą wody, co o tym myślicie?