Anonymous - 11-07-2007, 08:22
" />Witam was koledzy Lanciowcy.
Pomocy i jeszcze raz pomocy, dzis wsiadam do auta jade do pracy i nic sie nie dzieje (czu³em tak jakby sfont spalonej izolacji, ale nie jestem pewien) i ok dojechalem do pracy gasze auto a tu kontrolka akumulatoa sie za¶wieca nawet po wyciagnieciu kluczyka. Jak przekrece stacyjke to powinien sie swiecic akumulator a tu wlasnie sie nie swieci, tylko jak wy³±cze stacyjke to sie zaswieca???? o co tu chodzi
To musi byc jakas konkretna zwora musia³em pod prac± roz³±czyc akumulator zeby zgas³a. Wydaje mi sie ze napiecie jest ca³y czas podawane na deske rozdzielcza po wy³±czeniu auta.
Moze ktos z was mial juz taki problep to bede wdzieczny za pomoc.
POZDRAWIAM
bassman - 11-07-2007, 08:48
" />Sprawd¼ regulator napiêcia i cienki przewód id±cy do alternatora, czy nie przypali³ siê gdzie¶.
Wina raczej bêdzie po stronie alternatora, choæ instalacji nie wykluczê na 100%.
Pozdrawiam.
Anonymous - 11-07-2007, 10:32
" />Wlasnie zawioz³em do elektryka, pierwsza diagnoza na sucho to "pad³a dioda na mostku alternatora" jak to sie sprawdzi to chyba wymiekne bo juz 2 razy wymiania ³em mostek na alternatorze i wiecznie cos juz sam nie wiem co z tym autem jest. Ca³e szczescie ze zostawi³em sobie stary mostek i bedzie mozna przemienic dobre diody. Srednio raz w roku pada mi mostek Alternatora :cry: juz chyba mam do¶æ tej mojej delty : cenzura :
Marcin_D - 11-07-2007, 13:23
" />A jakiej firmy masz alternator
W soim Tipo mia³em alternator MagnetiMarelli i ci±gle co¶ mu nie pasi³o, w koñcu zmieni³em na Boscha i jak rêk± odj±³ (poza jednym na tym Boscha ju¿ by³o kó³ko poddarte i z¿era³ pasek). Najlepsze jest to ¿e samo to kó³ko nowe w sklepie kosztowa³o wiêcej ni¿ ca³y alternator u¿ywany.
Anonymous - 11-07-2007, 13:31
" />no wlasnie najprawdopodobnie alternator jest MagnetiMarelli, ale te dziwne objawy ?? ze nawet jak wyciagne kluczyk ze stacyjki to dalej sie swieci akumulator? to jest dziwne. Wed³ug mnie to musi byc chyba jakies przebicie na mase, albo jakies zwarcie instalacji, juz sam nie wiem :x
bassman - 12-07-2007, 08:00
" />Spalona dioda prostownicza bêdzie przepuszcza³a pr±d w dwóch kierunkach (dioda przebita).
Mo¿e siê te¿ przepaliæ ca³kowicie i wtedy nie bêdzie przepuszczaæ w ogóle (objawia siê ¶wieceniem ¿arówek pulsacyjnie w zale¿no¶ci od obrotów alternatora).
Tak wiêc je¶li masz przebit± diodê to objaw jest zupe³nie prawid³owy, pr±d nie idzie tylko w kierunku alternator -> akumulator, tylko w kierunku alternator akumulator.
Sprawd¼ czy masz os³onê pod alternatorem i na tylnej jego ¶ciance, magneti marelli jest bardzo czu³y na gwa³towne zalania wod±, a jest wyj±tkowo niefortunnie zamontowany w tych samochodach.
Z tego co wiem to w Magneti Marelli ciê¿ko bêdzie wymieniæ pojedyñcz± diodê prostownicz±, poniewa¿ s± one zamontowane w radiatorze (nigdy tego nie próbowa³em, mo¿e po rozwierceniu nitów...), inaczej jest z diodami wzbudzenia.
Pozdrawiam.