ďťż
Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie



mac1us - 15-01-2010, 17:34
" />Moim problemem jest zdecydowanie za duże spalanie tzn. 19l/100 km, a wcześniej paliła 11l/100km. Zdaniem kilku osób jest to zbyt duża różnica, aby była to sonda lambda. Pokazuje ona napięcie 0,3 v co zdaniem schaba może byc skutkiem, a nie przyczyną. Kolejną sprawą jest czujnik temperatury, był to kolejny pomysł, ale przed chwilą go sprawdzałem i opornośc wraz ze wzrostem temperatury silnika ładnie i równomiernie spada opornośc. Większośc z Was powie jedź na komputer, powiem tak, ale jestem umówiony za tydzień, a mam teraz ferie więc mógłbym kolejno sprawdzac co może byc nie tak, a 50 zł wolałbym jako biedny uczeń spożytkowac na co innego.




schab - 15-01-2010, 20:32
" />
"> a 50 zł wolałbym jako biedny uczeń spożytkowac na co innego.
2 flaszki ?



mac1us - 25-01-2010, 10:16
" />Gdzie w Delcie 2,0 16v znajduje się regulator ciśnienia paliwa oraz jaki ciśnienie powinno byc na listwie?



lordabarth - 25-01-2010, 20:21
" />Regulator masz na końcu listwy wtryskowej po prawej stronie.Ciśnienie 3 bar.






mac1us - 25-01-2010, 20:38
" />Dzięki wielkie, te materiały to manual do Fiata Coupe 2,0 16v?



lordabarth - 25-01-2010, 21:10
" />TUTAJ masz cały manual.



pew - 26-01-2010, 00:58
" />w kupecie był ten sam silnik 1.8 16v vvti co w Delcie II?



mac1us - 26-01-2010, 19:21
" />
">w kupecie był ten sam silnik 1.8 16v vvti co w Delcie II?
Tak Coupe i Delta ma te same oznaczenia silnika, ale już np. bravo, brava, marea 1,8 16v to inne silniki, bo nie mają vvti.



mac1us - 04-02-2010, 23:27
" />Niestety Gutmann Mega Macs 55 oraz Bosch KTS 670 polegli. Oba diagnoskopy nie skomunikowały się ze sterownikiem, jedyne co udało się zrobic to sprawdzic ABS, dzięki Gutmann-owi na desce wyskoczył kod błyskowy, wszystko ok.

Co do wtryskiwaczy to na dniach wyjme całą listwę oraz sprawdzę podciśnieniowo pompką co pokaże, czy wtryskiwacz "trzyma" podciśnienie, czy jest nieszczelny, czyli leje bo jest otwarty.



ThemADI_NS - 05-02-2010, 17:54
" />Ja bym postawił na sondę, bo przerabiałem to ostatnio...spalanie na trasie wyszło ok 16-17 litrów-normalnie 7-8.
Tylko jest jedno ale! Samochód był słaby i przy redukcjach np. pod górę, dymił na czarno-ja tego w lusterku nie widziałem, ale widział to mój brat, który jechał za mną-więc jak masz takie objawy to wymień sonde i po problemie



tarsar - 05-02-2010, 20:36
" />Co do tych silników, to w delcie 1.8 vvt jest wałek wyrównażający,a w cupecie i stilo tego nie ma. W 1.8 16v 113KM bez wariata nie ma tego wałka nigdzie.

Spalanie - to też stawiałbym na sondę, jak przepala to będzie poddymiał. Sprawdz sonde multimetrem u kumatego elektronika.



mac1us - 05-02-2010, 21:38
" />Wtryski sprawdzone są szczelne, regulator ciśnienia paliwa jest ok. Wszyscy piszą sonda, sonda, ale jest to duża różnica, ostanio dwie świece miały inny kolor niż 2 pozostałe stąd moje niestety błędne przypuszczenie o wtryskach.
Jutro jeszcze raz sprawdze świece, bo zamieniłem je miejscami. Plusem jest to, że nie wiedziałem do końca jak wyjąc wtryski (już wiem) i rozebrałem cały dolot razem z przepustnicą oraz zawór vae, które jeszcze raz tym razem dokładniej umyje.
Jeśli ja już zupełnie wymiękne to pojade do AlfaSerwis w Mogilanach i zobaczymy może co pokaże komputer.

Aby sprawdzic sonde nie muszę jechac do elektromechnika, bo mam multimetr, a wyżej pisze, że na rozgrzanym silniku pokazuje wartośc 0,3 V, nie jest to wartośc stała zmienia się podczas dodawania gazu. Jeszcze kolejny raz napisze, tak wiem napięcie sondy powinno wynosic ok. 1 V, ale w moim przypadku niskie napięcie może byc skutkiem zbyt bogatej mieszanki, a niekoniecznie świadczy o uszkodzeniu sondy.
Powoli już kończą się możliwości także prawdopodobnie będe skazany na wydanie tych 60 zł na skuteczne podłączenie pod kompa. Swoją drogą to szkoda, że nie mam nowszego auta z obd2, bo jeżeli już sterownik uda się skomunikowac to jest to naprawde proste. Ja podpinałem 2 auto w życiu i sama diagnostyka jest banalna tylko te 70 tys. na komp wydac...



lordabarth - 06-02-2010, 13:33
" />Może wart spróbowac TEGO interface-u.Zawsze możesz oddać do 10-ciu dni bez podania przyczyny.Jedyny minus to potrzebny jest komputer z dwoma com-ami.



mac1us - 06-02-2010, 18:50
" />Powiem szczerze fajna opcja, patrząc na to, że mam delte, w której wiecznie jest coś do roboty, tata dedre, która też ma odpały głupawki to czemu nie. Musze po rodzinie poszukac, który komputer ma 2 com-y i dos-a, a mam już jeden w głowie i do roboty.

Dzień dzisiejszy troche z dupy, bo musze odkręcic kolektor dolotowy, aby dobrze osadzic listwe, a głownie dlatego, że już jedną śrubce ukręciłem łeb i trzeba rozwiercic i przegwintowac. Problemem jest oczywiście zima, której nie znoszę i brak garażu.



ThemADI_NS - 06-02-2010, 19:40
" />
">Wszyscy piszą sonda, sonda, ale jest to duża różnica
Dlaczego za duża?! Przecież pisałem, że mi skoczyło spalanie z 7 litrów na 16-17 przez sondę właśnie, więc wydaje mi się, że różnicy nie ma się co czepiać!
Powiedz lepiej czy auto jest, bądź było, osłabione? Daje 90% szans dla sondy.



pew - 06-02-2010, 21:03
" />
">Wszyscy piszą sonda, sonda, ale jest to duża różnica
Dlaczego za duża?! Przecież pisałem, że mi skoczyło spalanie z 7 litrów na 16-17 przez sondę właśnie, więc wydaje mi się, że różnicy nie ma się co czepiać!
Powiedz lepiej czy auto jest, bądź było, osłabione? Daje 90% szans dla sondy.
mi przy uszkodzonej sondzie skoczyło x2 - z 10-12 (Thema turbobenzyna) na 20-25 ... też nie wiem czemu za duża ...



mfedor - 09-03-2010, 00:08
" />Mam w takim razie pytanko. Mam delte na gaz. Jak gaz powinien być wpięty w sondę lambda ??



Lukasz_TG - 09-03-2010, 00:39
" />Witam

Sonda powinna oscylowac w zakresie od 0 do 1V da sie sprawdzic dokladnie multimetrem, ale musi miec zakres 0-2V DC w przypadku najzwyklejszych multimetrow o zakresie 0-20V pomiar nie ma sensu.

Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \