Radicz - 31-12-2006, 00:07
" />Mam pytanie do osób posiadających Deltę I 1.3 lub 1.6, bądź też do osób znających dobrze te auta. Być może sprawa dotyczy także Prismy z w/w silnikami.
Pytanie jest następujące: czy silniki 1.3 i 1.6 GTie są zbliżone konstrukcyjnie/ wymiarowo/ montażowo? Czy zawieszenie (poduszki) silnika i skrzyni są w Delcie takie same? Czy silnik 1.3 w Delcie jest dokładnie taki sam, jak w Y10?
I wreszcie, czy ktoś posiada zdjęcia w/w silników?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje, opisy i zdjęcia
BARDZO MI NA NICH ZALEŻY!!!
Pozdrawiam, Radicz.
P.S. Chodzi mi o silnik z Delty 1.6 GTie o mocy, o ile się nie mylę, 90KM.
sloneczna - 31-12-2006, 01:41
" />Nie wiem czy to ten sam silnik 1,6 montowany w TIPO w latach 88-90
Był 90 KM . gażnik DOHC . Ale były też z jednopunktem tylko z jakimś nietypowym sterownikiem . I bliżej mu do 1,8 -2,0 . Skrzynia biegów była inna większa . Podobna do 1,8 -20 tylko mała różnica to przełożenie .
Poszperam mam gdzieś dużo o tym motorku to zapodam jak potwierdzi się ,że to samo było DELCIE co w TIPO.
Radicz kiedyś zapodałem na forum stronkę o silnikach typach ale nie wiem gdzie to jest .
fotka 1,6 dohc
"Silnik FIRE 1100, o mocy 41 kW charakteryzuje się znakomitą elastycznością oraz bardzo małym zużyciem paliwa. Średni silnik benzynowy, o pojemności skokowej 1372 cm3 i mocy 52 kW, powstał na bazie znanego z Ritmo silnika 1301 cm3, lecz został gruntownie przekonstruowany. Ze względu na zakres wprowadzonych zmian i dużą liczbę całkowicie nowych części był to właściwie zupełnie nowy silnik. Największy silnik benzynowy miał pojemność 1580 cm3 i moc 61 kW. "
DeviLL - 31-12-2006, 01:59
" />http://www.carfolio.com/specifications/ ... 614&Lancia 1.3
http://www.carfolio.com/specifications/ ... 636&Lancia 1.6
sloneczna - 31-12-2006, 02:13
" />Radicz tak właściwie czy to jakiś pomysł związany z Y ?
Tam napewno by podszedł 1,4 turbo z unochoda (ho ho rakieta) .
FajeK - 31-12-2006, 02:58
" />hmm jak juz jest temat silniczkow to mam pytanko czy do prismy/delty podejdzie silniczek 2.0 16v od themy ?? tzn objetosciowo bo mocowania napewno beda inne (zaczynam odczuwac niedobor konikow )
jakbym sie wstrzymał miesiac z kupnem auta to ta prisma 4wd bylaby moja a tak to brys ja pocial na zyletki
btw z tego co pamietam to silnik 16.DOHC miał moc 105 albo 110 KM
Pozdrawiam
schab - 31-12-2006, 14:45
" />
">hmm jak juz jest temat silniczkow to mam pytanko czy do prismy/delty podejdzie silniczek 2.0 16v od themy ?? tzn objetosciowo bo mocowania napewno beda inne (zaczynam odczuwac niedobor konikow )
jakbym sie wstrzymał miesiac z kupnem auta to ta prisma 4wd bylaby moja a tak to brys ja pocial na zyletki
btw z tego co pamietam to silnik 16.DOHC miał moc 105 albo 110 KM
Pozdrawiam
Jaki silnik masz w tej chwili ? Bo jak 1,3 - to musiałbyś wymienić wszystko ! Skrzynię biegów , półosie , całe zwrotnice z przegubami . Gabarytowo silnik 2,0 od 1,6 różni się tylko wysokością bloku - około 2 cm .
Natomiast silnik 1,6 DOHC miał : na jednopunktowym wtrysku 90KM , na dwugardzielowym gaźniku - 105KM , na wielopunkcie 113 . Przy czym wersja z jednopunktem jest najpopularniejsza , bo była montowana w Ritmie 90 s.i.e , Tipo , i Lancii , gażnik w Ritmie 105TC i którejś Lancii ( nie pamietam oznaczeń ) , natomiast wielopunkt ( najrzadszy ) w Lancii GT . Silnik ten pojawił się też w Cromie , ale w jakiej wersji - nie wiem .
Radicz - 31-12-2006, 17:54
" />Dzięki Schab- z Twojej wypowiedzi wyciągnąłem też informacje dla siebie :wink: Czy ktoś zatem posiada zdjęcia silnika 1.3 i 1.6 w Delcie??? :roll: :roll: :roll:
Pozdrawiam, Radicz.
FajeK - 01-01-2007, 18:49
" />ja posiadam pare fotek silniczka ale w prismie (co nie jest zbytnia przeszkoda bo prisma i delta przod maja taki sam)
silniczek 1.6 SPI
w dziale nasze lancie byc powinno a jak nie satysfakcjonuje to moge pstryknac pare innych wrzuciłbym pare fotkow ale mi serwery padły
Radicz - 01-01-2007, 19:21
" />
">ja posiadam pare fotek silniczka ale w prismie (co nie jest zbytnia przeszkoda bo prisma i delta przod maja taki sam)
silniczek 1.6 SPITo ja poproszę- jeśli możesz, to wrzuć je w tym temacie- będą dla potomnych :wink:
Pozdrawiam, Radicz.
FajeK - 01-01-2007, 19:31
" />http://kl3b.byethost22.com/foty/Prisma_05.jpg[/img]
jutro postaram sie zrobic jeszcze jakies fajniejsze fotki bo dzis to juz ciemnosc widze
pew - 03-01-2007, 12:20
" />Radicz nawet nie próbuj wypruwać tego 1.3 z Twojego Y-ka! :twisted:
pew - 03-01-2007, 12:22
" />
">hmm jak juz jest temat silniczkow to mam pytanko czy do prismy/delty podejdzie silniczek 2.0 16v od themy ?? tzn objetosciowo bo mocowania napewno beda inne (zaczynam odczuwac niedobor konikow )
jakbym sie wstrzymał miesiac z kupnem auta to ta prisma 4wd bylaby moja a tak to brys ja pocial na zyletki
btw z tego co pamietam to silnik 16.DOHC miał moc 105 albo 110 KM
Pozdrawiam
a może chcesz 2.0 8v turbo (834F-87) - 165KM (z czego turbinka 40)?
szpoper - 03-01-2007, 12:36
" />obejrzyj sobie rysunki silników na : eper
Radicz - 03-01-2007, 15:51
" />
">Radicz nawet nie próbuj wypruwać tego 1.3 z Twojego Y-ka! :twisted:A niby czemu? :roll: Biorca już jest :mrgreen:
Radicz - 03-01-2007, 15:52
" />
">obejrzyj sobie rysunki silników na : eperCzy z góry sugerujesz już jakieś wnioski? :roll: :roll: :roll:
Pozdrawiam, Radicz.
pew - 03-01-2007, 17:16
" />
">Radicz nawet nie próbuj wypruwać tego 1.3 z Twojego Y-ka! :twisted:A niby czemu? :roll: Biorca już jest :mrgreen:
bo żaden inny nie będzie tak fajnie warczał :-)
poza tym po co pakujesz taką kobyłę w mały samochodzik? ja już jeździłem czymś takim (uno z silnikiem 1.7 od tipciaka) i wcale to nie było takie fajne (ślizganie się opon, zbyt ciężki przód, problemy z trakcją przy dużej prędkości) - po takiej przeróbce 205 GT dalej nie przegonisz bo tamten był zestawiany fabrycznie na mikrorakietę ... nie lepiej wziąć całą deltę zamiast silnik z delty? :wink:
schab - 03-01-2007, 17:16
" />
">obejrzyj sobie rysunki silników na : eperCzy z góry sugerujesz już jakieś wnioski? :roll: :roll: :roll:
Pozdrawiam, Radicz.
Nawet bez epera jest jeden : zmieści się wszystko - widziałem 2,0 16V Turbo włożone do Punto II ( po wyjęciu 1,2 ... )
DeviLL - 03-01-2007, 18:39
" />A ja punto1 z 5 cylindrowym silnikiem 20vt z coupe :roll: Nawet malucha bedzie mozna zobaczyc
Anonymous - 04-01-2007, 14:05
" />Radek kupiłem teraz dwulitrową tempre na części silniczek jest wielkosciowo taki sam jak 1,6 gt
mam całe auto na chodzie jeszcze hehe
wiec mysl szybko i dzwoń
Radicz - 04-01-2007, 14:37
" />Myślałem, że silnik 1.6 jest bardziej zbliżony do 1.3, niż 2.0 :? :? :?
Tak więc trzeba rozważyć inne opcje... :roll: :roll: :wink:
Dzięki za wszystkie wskazówki!!! :pifko:
Pozdrawiam, Radicz.
schab - 04-01-2007, 15:13
" />
">Myślałem, że silnik 1.6 jest bardziej zbliżony do 1.3, niż
Nic bardziej błędnego : 1,3 ma jeden wałek , 1,6 z GT - dwa . Sama głowica waży w nim ponad 50kg. A 1,6 od 2,0 różni się z zewnątrz tylko minimalnie wysokością bloku . Całkowita różnica w wadze pomiędzy nimi nie przekracza 10kg !
Radicz - 04-01-2007, 19:05
" />
">Myślałem, że silnik 1.6 jest bardziej zbliżony do 1.3, niż
Nic bardziej błędnego : 1,3 ma jeden wałek , 1,6 z GT - dwa . Sama głowica waży w nim ponad 50kg. A 1,6 od 2,0 różni się z zewnątrz tylko minimalnie wysokością bloku . Całkowita różnica w wadze pomiędzy nimi nie przekracza 10kg !Aaaaa... no i wszystko w tym temacie- od tego można było zacząć :wink: Tak więc koncepcja Y10 1.6 ostatecznie upadła
No nic- pokombinuję coś w inną stronę :!: :!: :!:
Pozdrawiam, Radicz.