ďťż
Delta I - problem z temperaturą silnika



Bandit - 13-12-2009, 11:33
" />Mam taki problem, silnik niedogrzewał się, temperatura była około 70stopni cały czas, wymieniłem termostat i teraz temperatura jest cał czas 100 - co z tym zrobic?




solarzmr - 13-12-2009, 12:05
" />Sprawdzić czy wskaźnik pokazuje prawidłowo, lub czy czujnik temperatury dobrze działa.



Bandit - 13-12-2009, 12:19
" />
">Sprawdzić czy wskaźnik pokazuje prawidłowo, lub czy czujnik temperatury dobrze działa.

No to wiem tylko jak to sprawdzic? gdzie jest czujnik? przy chłodnicy czy przy silniku? jak go sprawdzi i jak sprawdzi wskaźnik?
niestety wuj ze mnie nie mechanik, dlatego pytam o takie głupoty



solarzmr - 13-12-2009, 15:23
" />Czujnik temperatury masz wkręcony w obudowę termostatu. Niebieska wtyczka. Musisz zmierzyć oporność, ale dokładne dane mam w domu i mogę wieczorem dopiero sprawdzić.
A wskaźnik najlepiej sprawdzić mając termometr elektroniczny, taki co mierzy temperaturę na wężach gumowych i wtedy porównujesz wskazania, najlepiej podjechać do jakiegoś warsztatu który ma taki termometr. Chyba że sobie kupisz




Bandit - 13-12-2009, 17:58
" />
">Musisz zmierzyć oporność, ale dokładne dane mam w domu i mogę wieczorem dopiero sprawdzić.

Wrzuc jak będziesz miał chwile. Dzięki



solarzmr - 13-12-2009, 23:53
" />Niestety moja książka jest po francusku, ale chyba dobrze odczytałem

Przy temp -10ºC - 15200 - 17900 Ί
Przy temp +20ºC - 3500 - 3900 Ί
Przy temp +80ºC - 300 - 400 Ί

To są dane dla silnika 831 B7 000, ale dla innych z elektronicznym wtryskiem są chyba takie same.
Eper podaje numer że tego czujnika to 5969930 i że występuje on w samochodach Fiat Punto (1993-1997) i (1997-1999), Fiat Croma (90-96), Lancia Y10 (88-92) i (92-95), Lancia Dedra TD (89-94), Lancia Thema (88-92) no i oczywiście Delta (86-92), także raczej dość uniwersalna część i chyba nie powinno być z nią problemów. W integralkach i nowych Deltach był inny czujnik.



Bandit - 14-12-2009, 08:14
" />
">Niestety moja książka jest po francusku, ale chyba dobrze odczytałem

Przy temp -10ºC - 15200 - 17900 Ί
Przy temp +20ºC - 3500 - 3900 Ί
Przy temp +80ºC - 300 - 400 Ί


Rozumiem, że to temp silnika?



solarzmr - 14-12-2009, 09:47
" />Tak, a dokładniej temp. płynu chłodniczego.



Ara - 15-12-2009, 01:43
" />
">Mam taki problem, silnik niedogrzewał się, temperatura była około 70stopni cały czas, wymieniłem termostat i teraz temperatura jest cał czas 100 - co z tym zrobic?

Takie pytanie z ciekawości. Od kiedy masz ten problem?
Pytam, bo od trzech dni (jak temperatura na zewnątrz spadła) u mnie też się niedogrzewa a wcześniej 90 trzymał bardzo ładnie



Bandit - 16-12-2009, 16:51
" />
">
Takie pytanie z ciekawości. Od kiedy masz ten problem?
Pytam, bo od trzech dni (jak temperatura na zewnątrz spadła) u mnie też się niedogrzewa a wcześniej 90 trzymał bardzo ładnie


Ten problem był już dawno, jeszcze jak nie byłem właścicielem tej delty. Niedawno ją kupiłem.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \