delta hf - intercooler



hf - 27-11-2006, 13:07
" />mam pytanko jaka orientacyjna wydajnosc ma seryjny intercooler w delcie hf turbo 95r czy to auto wogole trzyma seryjna moc 186km na co ewentuanie bardziej wydajnego mozna go zamienic pomijajac oczywiscie cooler robiony pod wymiar na zamowienie????




lancia1969 - 27-11-2006, 15:44
" />Co rozumiesz przez wydajno¶æ?

Intercooler to ch³odnica powietrza obni¿aj±ca temperaturê powietrza przed podaniem go do silnika. Powietrze ulega ogrzaniu na skutek zarówno sprê¿ania jak i poprzez rozgrzane ³opatki turbinym które z kolei ogrzewaj± siê od czê¶ci wydechowej turbiny.
Intercooler nie zwiêksza mocy, natomiast pozwala na bezpieczne zwiêkszenie ci¶nienia do³adowania b±d¼ pracê silnika w trudniejszych warunkach, pod wiêkszym obci±¿eniem

Jego wydajno¶c jest zale¿na od powierzchni , wiec bez zamówienia cooler-a nie widze sensu modyfikacji serii.



GRZECHUU - 27-11-2006, 16:47
" />Im zimniejsze powietrze które zostaje do³adowane do silnika tym ma ono wiecej tlenu w sobie, przez co silnik jest mocniejszy.Temperatura powietrza ma wp³yw na moc silnika.Starczy zwrócic uwage np.w upalne dni auto jest s³absze i zmulone,natomiast gdy przyjdzie wieczór,zrobi sie ch³odniej to auto "o¿ywa" lepiej je¼dzi.Im wiêkszy intercoolerek tym bardziej jest on w stanie sch³odzic powietrze przez co ma ono w sobie wiêcej tlenu.Jeszcze jedno jak bêdzie wiêkszy intercooler to zwiêkszy sie pojemno¶æ uk³adu dolotowego i szczerze mówi±c nie wiem jak to siê bêdzie mia³o do mocy.



lancia1969 - 27-11-2006, 16:51
" />
">Im zimniejsze powietrze które zostaje do³adowane do silnika tym ma ono wiecej tlenu w sobie.......

ma wiêksz± gêsto¶æ :wink: Zawarto¶c tlenu oko³o 18% nie zwiêksza sie zim± w stosunku do lata




hf - 27-11-2006, 18:11
" />a czy np coooler z iveco albo z starszej lancii delty integrale jest sesns zakladac????



GRZECHUU - 27-11-2006, 18:38
" />Mysle ¿e wiekszy intercooler ma sens,wkoñcu po co¶ montowali wieksze w rajdowej integralce



DeviLL - 27-11-2006, 18:54
" />Wiekszy IC daje sie im wiecej doladowania robisz , gdyz im wiecej bar tym wieksza temp sprezonego powietrza , jednak nie mozna przesadzic z wielkoscia IC , gdyz mozna miec straty cisnienia oraz zwiekszony "lag"



£ukasz - 27-11-2006, 19:03
" />
">a czy np coooler z iveco albo z starszej lancii delty integrale jest sesns zakladac????
Kombunujesz cos w okolice 180ps wiec ten z iveca bedzie dobry. Tak jak juz ktos napisal wszystko zalezy od doladowania jakie bedzie. Wiekszosc z SSS stosuje go w swoich pojazdach.
Wlasciwie wszystko juz zostalo powiedziane. Dodam tylko, ze przy duzej wilgotnosci powietrza rzadko, ktory samochod z jednostka doladowana trzyma serie. Tutaj wygrywaja jednostki wolnossace.



hf - 28-11-2006, 16:41
" />staram sie porwac na jakies 230 moze 240 koni wiec chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie ten pod wymiar...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \