ďťż
Delta GT i.e - zwiększenie mocy



D0min - 26-01-2006, 23:37
" />mam delte GT i.e 1,6 DOHC 90KM. Czy jest mozliwosc nie wielkimi nakladami finasowymi zwiekszyc moc o jakies 10%

Pozdrawiam




Kazik - 01-03-2006, 21:31
" />Robiłem w swojej Kappie chip tuning – i to spokojnie mogę polecić, niestety drogo mnie to kosztowało >1000zl – ale jak jesteś odważny to możesz kupić / znaleźć tuningowany program. Jak uda Ci się odszukać wsad do pamięci ECU to pamięć i zaprogramowanie tego to jakieś 50zl. Podkreślam i uprzedzam takie eksperymenty są ryzykowne – ale istnieje szansa powodzenia
Można też małymi kroczkami uzyskać troszeczkę więcej mocy – osobiście tych rozwiązań nie polecam ale mi to proponowano tzn, np. wyjęcie katalizatora, sportowy filtr powietrza, strumienice, magnetyzery (ostatnie 2 wątpię by cokolwiek dawały)

Ostatnio zainteresował mnie inny rodzaj tuningu – elektryczna ‘turbina’ powietrza. Niestety firmy tuningowe, u nas w kraju, nawet za proste układy tego typu żądają powyżej 2tys – ale w zachodnim internecie można znaleźć takie układy od 150Euro. Wzrost mocy od ok.10% tyle co mniej więcej przy chip tunigu – ale koszty mniejsze. Ale to ciągle drogo i dlaczego tego samodzielnie nie zbudować? Jest to przecież tylko koszt wiatraczka na 12V o dużej mocy – koszt ok.100zl i śmigło wielopłatowe ok.50zł. Coraz lepiej teoretycznie samodzielnie można zbudować taki układ za jakieś 150zl. Ja chcę na to wydać poniżej 100zł i dlatego zamierzam kupić dwa kompresory powietrza i to podłączyć do układu wlotu powietrza – zobaczymy czy mi się uda
Osoby zainteresowane turbinami lub sprężarkami elektrycznymi mogą szukać pod hasłami
Power-Booster, Turbolader, Mini Turbo, Supercharger, e-ram



Swiety - 02-03-2006, 11:27
" />ja cos tam wiem wiec pytaj, ja u siebie robiłem kilka myków, wiec postaram sie pomoc


">Robiłem w swojej Kappie chip tuning

chip tuning w Delcie I ??

D0min?? jaki masz silnik ?? S.P.I ?? czy I.A.W ?? chodzi o wtrysk??



Kazik - 02-03-2006, 12:14
" />W Delcie nie ma ECU(komputera)? Jeśli tak to moja wpadka – oczywiście wtedy chiptuning odpada.




Swiety - 02-03-2006, 12:23
" />zalezy co sie ma na mysli mowiąc komputer!! ja mam komputer w aucie, na gazniku!!! tylko ze ten komputer zajmuje sie tylko czujnikami i zapłonem



D0min - 02-03-2006, 18:06
" />mam SPI 1,6 DOHC



Swiety - 03-03-2006, 19:41
" />planowanie głowicy, polerka kanałów dolotowych, odelzenie zaworów, ewentualnie wymiana na wieksze no i zmiana wałkow na koniec niebardzo wiem jak wyglada kolektor wydechaowy, ale na pewno da sie go poprawic koszt takiej zabawy nie jest duzy

z wtryskiem to chyba nic nie da sie zrobic :/



D0min - 03-03-2006, 19:46
" />
">planowanie głowicy, polerka kanałów dolotowych, odelzenie zaworów, ewentualnie wymiana na wieksze no i zmiana wałkow na koniec niebardzo wiem jak wyglada kolektor wydechaowy, ale na pewno da sie go poprawic koszt takiej zabawy nie jest duzy

z wtryskiem to chyba nic nie da sie zrobic :/


jak mam sie bawidz w takie cos to juz wole zrobic swapa na 1,6T



Swiety - 03-03-2006, 20:07
" />ooo i to jest swietny pomysł, chociaz po takich modach ze 120 by było



Anonymous - 03-03-2006, 20:48
" />
">ooo i to jest swietny pomysł, chociaz po takich modach ze 120 by było
a i momet obr jak sie wtedy poprawi



Anonymous - 04-03-2006, 01:48
" />
">Robiłem w swojej Kappie chip tuning – i to spokojnie mogę polecić, niestety drogo mnie to kosztowało >1000zl – ale jak jesteś odważny to możesz kupić / znaleźć tuningowany program. Jak uda Ci się odszukać wsad do pamięci ECU to pamięć i zaprogramowanie tego to jakieś 50zl. Podkreślam i uprzedzam takie eksperymenty są ryzykowne – ale istnieje szansa powodzenia
Można też małymi kroczkami uzyskać troszeczkę więcej mocy – osobiście tych rozwiązań nie polecam ale mi to proponowano tzn, np. wyjęcie katalizatora, sportowy filtr powietrza, strumienice, magnetyzery (ostatnie 2 wątpię by cokolwiek dawały)

Ostatnio zainteresował mnie inny rodzaj tuningu – elektryczna ‘turbina’ powietrza. Niestety firmy tuningowe, u nas w kraju, nawet za proste układy tego typu żądają powyżej 2tys – ale w zachodnim internecie można znaleźć takie układy od 150Euro. Wzrost mocy od ok.10% tyle co mniej więcej przy chip tunigu – ale koszty mniejsze. Ale to ciągle drogo i dlaczego tego samodzielnie nie zbudować? Jest to przecież tylko koszt wiatraczka na 12V o dużej mocy – koszt ok.100zl i śmigło wielopłatowe ok.50zł. Coraz lepiej teoretycznie samodzielnie można zbudować taki układ za jakieś 150zl. Ja chcę na to wydać poniżej 100zł i dlatego zamierzam kupić dwa kompresory powietrza i to podłączyć do układu wlotu powietrza – zobaczymy czy mi się uda
Osoby zainteresowane turbinami lub sprężarkami elektrycznymi mogą szukać pod hasłami
Power-Booster, Turbolader, Mini Turbo, Supercharger, e-ram


faktycznie sportowa wkładka nic nie daje ew.może zmienić dzwięk , magnetyzer wogóle mija się z celem ,

natomiast filtr stożkowy troche dodaje dołu autko robi się bardziej elastyczne no i dzwięk jest o niebo lepszy

co czipa w 1.6 spi to niema problemu tylko poprostu jak w każdym wollnossącym efekt jest w grnicach 5-7 koni nie więcej
i to też jest związane z przeróbkami mechanicznymi

więc wsumie założenie turbo jest prostrze i badziej wydajne ale czy tańsze
wątpie

mam jeszcze fiata coupe 2.0\20vt i uwierzcie wszystjie przeróbki związane z turbo są znacznie droższe nież w wolnaossącym , aczkolwiek efekt jest 100 razy lepszy



Anonymous - 04-03-2006, 09:25
" />
">Robiłem w swojej Kappie chip tuning – i to spokojnie mogę polecić, niestety drogo mnie to kosztowało >1000zl – ale jak jesteś odważny to możesz kupić / znaleźć tuningowany program. Jak uda Ci się odszukać wsad do pamięci ECU to pamięć i zaprogramowanie tego to jakieś 50zl. Podkreślam i uprzedzam takie eksperymenty są ryzykowne – ale istnieje szansa powodzenia
Można też małymi kroczkami uzyskać troszeczkę więcej mocy – osobiście tych rozwiązań nie polecam ale mi to proponowano tzn, np. wyjęcie katalizatora, sportowy filtr powietrza, strumienice, magnetyzery (ostatnie 2 wątpię by cokolwiek dawały)

Ostatnio zainteresował mnie inny rodzaj tuningu – elektryczna ‘turbina’ powietrza. Niestety firmy tuningowe, u nas w kraju, nawet za proste układy tego typu żądają powyżej 2tys – ale w zachodnim internecie można znaleźć takie układy od 150Euro. Wzrost mocy od ok.10% tyle co mniej więcej przy chip tunigu – ale koszty mniejsze. Ale to ciągle drogo i dlaczego tego samodzielnie nie zbudować? Jest to przecież tylko koszt wiatraczka na 12V o dużej mocy – koszt ok.100zl i śmigło wielopłatowe ok.50zł. Coraz lepiej teoretycznie samodzielnie można zbudować taki układ za jakieś 150zl. Ja chcę na to wydać poniżej 100zł i dlatego zamierzam kupić dwa kompresory powietrza i to podłączyć do układu wlotu powietrza – zobaczymy czy mi się uda
Osoby zainteresowane turbinami lub sprężarkami elektrycznymi mogą szukać pod hasłami
Power-Booster, Turbolader, Mini Turbo, Supercharger, e-ram


faktycznie sportowa wkładka nic nie daje ew.może zmienić dzwięk , magnetyzer wogóle mija się z celem ,

natomiast filtr stożkowy troche dodaje dołu autko robi się bardziej elastyczne no i dzwięk jest o niebo lepszy

co czipa w 1.6 spi to niema problemu tylko poprostu jak w każdym wollnossącym efekt jest w grnicach 5-7 koni nie więcej
i to też jest związane z przeróbkami mechanicznymi

więc wsumie założenie turbo jest prostrze i badziej wydajne ale czy tańsze
wątpie

mam jeszcze fiata coupe 2.0\20vt i uwierzcie wszystjie przeróbki związane z turbo są znacznie droższe nież w wolnaossącym , aczkolwiek efekt jest 100 razy lepszy
Tylko ze ten "czip" zrobi inna wartosc w CC 700 a inna w kapie 3.0V6 przyrosty podawaj w %.



Swiety - 04-03-2006, 12:28
" />
">Tylko ze ten "czip" zrobi inna wartosc w CC 700 a inna w kapie 3.0V6 przyrosty podawaj w %.

cc 700 jest o ile sie nie myle na gazniku, pozatym SPI to chyba wtrysk mechaniczny???? jak mozna czipa tam załozyc?? taka jest prawda ze na wolnossacych silnikach chip mija sie z celem :/ lepiej jest zainwestowac w przerobki mechaniczne

co do filtru stozkowego samo załozenie to da co najmniej basowy dzwiek, za to bardzo łatwo mozna pogorszyc osiagi przez zły montaz stozka, wazna jest przepustowosc, i długosc układu dolotowego, poza tym jest sie zadba o wieksza dawke powietrza to tak samo trzeba pomyslec o pozbyciu sie wiekszej ilosci spalin, troche chaotycznie to jest napisane ale jeszcze jesli jest wiecej powietrza to przydało by sie zwiekszyc dawke paliwa, to wszystko nie jest takie proste, niby wymiana stozka, ale sami widzicie ...



Anonymous - 04-03-2006, 13:35
" />
">Tylko ze ten "czip" zrobi inna wartosc w CC 700 a inna w kapie 3.0V6 przyrosty podawaj w %.

cc 700 jest o ile sie nie myle na gazniku, pozatym SPI to chyba wtrysk mechaniczny???? jak mozna czipa tam załozyc?? taka jest prawda ze na wolnossacych silnikach chip mija sie z celem :/ lepiej jest zainwestowac w przerobki mechaniczne

co do filtru stozkowego samo załozenie to da co najmniej basowy dzwiek, za to bardzo łatwo mozna pogorszyc osiagi przez zły montaz stozka, wazna jest przepustowosc, i długosc układu dolotowego, poza tym jest sie zadba o wieksza dawke powietrza to tak samo trzeba pomyslec o pozbyciu sie wiekszej ilosci spalin, troche chaotycznie to jest napisane ale jeszcze jesli jest wiecej powietrza to przydało by sie zwiekszyc dawke paliwa, to wszystko nie jest takie proste, niby wymiana stozka, ale sami widzicie ...
Chodzilo mi tylko i wylacznie o pokazanie przepasci mocy seryjnej w obydwu pojazdach.



Swiety - 04-03-2006, 15:13
" />ja tez chce pokazac ze chipowanie auta bez turbo to mija sie z celem, to tyczy sie wysokopreznych jak i bezynowych silników, tak jak ktos napisał ze po zchipowaniu wolnossacego motoru to max z 7-10 koni zyska, mowa o nowoczesnych silnikach



Anonymous - 04-03-2006, 15:22
" />
">ja tez chce pokazac ze chipowanie auta bez turbo to mija sie z celem, to tyczy sie wysokopreznych jak i bezynowych silników, tak jak ktos napisał ze po zchipowaniu wolnossacego motoru to max z 7-10 koni zyska, mowa o nowoczesnych silnikach
Na ja myslalem, ze na tym forum to juz wszyscy wiedza o tym bo klepiemy to juz zdaje sie rok czasu. Natomiast niech mi ktos udowodni, ze w silniku np golfa IV 1.4 75ps poprzez zmiane softa uzyskamy wynik na hamowni +7ps tak jak i w silniku alfy/kappy 3.0V6 +7ps
Co moze to ma wygladac wtedy ze golf bedzie mial 82ps a kappa 211ps??? To niedorzeczne, wyniki przyrostow podajemy w % stosunku do serii.



Anonymous - 05-03-2006, 01:00
" />
">ja tez chce pokazac ze chipowanie auta bez turbo to mija sie z celem, to tyczy sie wysokopreznych jak i bezynowych silników, tak jak ktos napisał ze po zchipowaniu wolnossacego motoru to max z 7-10 koni zyska, mowa o nowoczesnych silnikach
Na ja myslalem, ze na tym forum to juz wszyscy wiedza o tym bo klepiemy to juz zdaje sie rok czasu. Natomiast niech mi ktos udowodni, ze w silniku np golfa IV 1.4 75ps poprzez zmiane softa uzyskamy wynik na hamowni +7ps tak jak i w silniku alfy/kappy 3.0V6 +7ps
Co moze to ma wygladac wtedy ze golf bedzie mial 82ps a kappa 211ps??? To niedorzeczne, wyniki przyrostow podajemy w % stosunku do serii.

wszystko się zgadza , niewiem dokładnie ole proceny wyjdzie więc podałem przyk ładowe wartości w km
wiadomo że będzie róznica między cc700a lancią 3.0 v6



Swiety - 05-03-2006, 15:55
" />zgadzam sie z wami, ale i tak mysle ze koszt chipa nie przekłada sie na ilosc koni, za ta cene mozna pozadny tuning mechaniczny przeprowadzic



bartie - 06-03-2006, 00:31
" />
">mam delte GT i.e 1,6 DOHC 90KM. Czy jest mozliwosc nie wielkimi nakladami finasowymi zwiekszyc moc o jakies 10%

Pozdrawiam


Ja zacząłbym od układu wydechowego, wytnij kat jeśli jeszcze masz i poprubój z tłumikiem końcowym... jeśli nie przeszkadza ci głośny wydech - to tłumik przelotowy. Nie wiem o ile rośnie moc ale krzywa momentu zmienia się niesamowicie - to moje subiektywne odczucie ale Delta wtedy ciągnie pięknie od samego dołu.

Stożkiem sobie nawet głowy nie zawracaj, różnica jest nieznaczna... i to wcale nie w dolnym zakresie, a górnym. Ja jeżdżąc ze stożkiem lubiłem dociągac trochę wyżej co skutkowało dużo wiekszym spalaniem. Krótko mówiac nie polecam.



Blash - 06-03-2006, 08:12
" />10 % więcej , jednak to silnik wolnossący i duzych możliwosci tanich modyfikacji nie ma , przedmówcy opisali wszystko , z tym że co do strumienic filtrów i innych wspomagaczy nie można byc pewnym , może sie okazac że poza ładniejszym dźwiękiem , myśląże coś tam się zwiększyło i pustą kieszenią , tak naprawdę nic więcej się nie osiągnęło, ja sugerowałbym godulę i zmianę softu pod to konkretne auto godula cennik



Anonymous - 08-03-2006, 22:56
" />apropo ktoś może wie ile można odciążyć koło zamachowe, albo macie jakieś dane ogólne koła zamachowego?



lancia1969 - 09-03-2006, 00:00
" />
">apropo ktoś może wie ile można odciążyć koło zamachowe, albo macie jakieś dane ogólne koła zamachowego?

Samo koło to raczej bezsensu - zmienisz dynamike całego ukladu korbowego efekt bedzie taki ,że "szybciej" będzie się wkręcał ale przy codziennej ekspoatacji możesz w mieście czwórki nie wrzucisz

Lzejsze koło krecisz wyżej ( moment)!! Dołu brak!! :roll:

W jednej z moich 2.0 DOHC koło miałem lzejsze o 3600 g (standart ~5700g)korba z tłokiem wazyła 780g ( tłok z grzybem Abarth) normalna waga to ~1400g wał miał zebrane na przeciw wagach około 4000 g ,silnikbył zasilany leżacymi Weberami 40 kręcił się do 13tyś/min i 1990 roku na hamowni Goduli ( wodnej ) pokazywał około 195 KM przy 12400 obr/min ale moment miał w granicach 280 NM obr/min niestety :"radość" trwała może 20 tys km? nie wiem czy nie mniej ( miałem wszystkie wskażniki w poldku tylko nie było pomiaru sumy przejechanych kilometrów)
Z autopsji proponuję Ci - mocy poszukaj ( zgodnie z twoimi załozeniami -niewielki koszt) w :

-regulacja układu zasilania
-regulacja zapłonu
-obniżenie oporów toczenia!
-obniżenie masy pojazdu
-obniżenie mas nieresorowanych
-optymalizacja kątów zawieszenia
-skrócenie przełożeń skrzyni
-skrócenie przełozen przekładni głownej ( może lepiej optymalne dobranie )

Tutaj masz duuuże :lol: pole do popisu przy braku zawangażowania niebotycznych nakładów finansowych.

Jak już się zdecydujesz na walkę z silnikem zacznij od góry ( bo Bożemu) głowica a potem dół ( tłok -korba- wał-koło) mechanika i przyroda lubi naturalną kolejnośc- zaburzenia nie sa wskazane :wink:

Jak jesteś dalej tematem zaintersowany - rozwiniemy tematycznie

pozdrawiam
Grzesiek
601 483 722



Anonymous - 11-03-2006, 13:14
" />a więc kolo zostało odciążone o jakies 3 kilo, dzisiaj montarz i zboaczymy co sie bedzie dzialo,



lancia1969 - 12-03-2006, 12:14
" />
">a więc kolo zostało odciążone o jakies 3 kilo, dzisiaj montarz i zboaczymy co sie bedzie dzialo,

No to z niecierpliwością czekam na info :wink:



Anonymous - 12-03-2006, 15:12
" />
">a więc kolo zostało odciążone o jakies 3 kilo, dzisiaj montarz i zboaczymy co sie bedzie dzialo,

No to z niecierpliwością czekam na info :wink:

dobra powiem tak , wymieniłem sprzęgło i odciążyłem koło
wrażenia z jazdy :? takie sobie , albo jestem już za stary albo za dużo jeżdze swoja cupetą i poprostu jakieś minimalne zmiany mocy są dla mnie małoodczówalne ogólnie zmiana jest mała ,auto zachowuje normalnie niema problemu z dolnym zakresem obrotów , aczkolwiek myslałem że będzie trche lepiej się wkręcać
no ale cóż dobre i to , zrobie resztę to na pewno bedzie lepiej



bryś - 12-03-2006, 16:53
" />koło ok. ale najtaniej jest kupić 2 podwójne gaźniki solex 40 z ritmo abarth 130 i wywalić wtrysk przyrost mocy około 25 koni + lekkie koło , doprężona głowica i dobry kolektor wydechowy bez problemu dają moc 140 koni :twisted:



irektob - 02-03-2008, 15:38
" />: witaj : może wiecie gdzie można dostać takie gażniki i czy to pełna nazwa dwugardzielowy solex 40 aha a ta dopręrzona głowica,może jakieś konkrety ile można ją zplanować bez obawy o kolizje ja mam cały czas na myśli silnik 1.6 dwuwałkowy gti.e 90KM



Bany - 02-03-2008, 18:13
" />zostaw sobie ten wtrysk!!
zalatw sobie najwyzej mpi od takiego silnika.
a najlepiej kup sobie cos gotowego bo widze że nie bardzo wiesz o czym piszesz
sorry ale nikt ci tu nie napisze co i jak zrobić ,
ci co maja wiedze to na niej zarabiaja
a ci co najwiecej tu piszą to sie naczytali bzdur i cwaniakują



kretekpodnietek - 02-03-2008, 19:38
" />a ja mam z innej beczki pytanie do fachowców, (teoretyczne, bo nie zamierzam sie w to bawić)

mam delte II 1.8 8v, czy podmiana wałków rozrządu z dedry 2.0 8v albo 2.0 8v turbo dała by jakiś przyrost mocy, czy skończyło by sie to sieczką z zaworów?



Bany - 02-03-2008, 19:49
" />
">a ja mam z innej beczki pytanie do fachowców, (teoretyczne, bo nie zamierzam sie w to bawić)

mam delte II 1.8 8v, czy podmiana wałków rozrządu z dedry 2.0 8v albo 2.0 8v turbo dała by jakiś przyrost mocy, czy skończyło by sie to sieczką z zaworów?


O co ci chodzi z ta sieczka??
wałki od 2.0 niewiadomo czy są lepsze jak ktoś ma dane i wzniosu iczasu to można porównać
natomiast wałki od turbo dadzą ci na pewno sporo ale w drugą strone,
czyli bedzie gorzej



Bany - 02-03-2008, 19:51
" />broń boże nie uważam sie za fachowca



irektob - 02-03-2008, 21:46
" />jasne że nie wiem o czym pisze jak bym wiedział to bym się nie pytał,sporo grzebałem z silnikami ale ograniczało się to do remontów dla siebie, ale nigdy nie kombinowałem z zwiększaniem mocy a co do chasła to zacytowałem BRYSIA wywal wtrysk itd. Przede wszystkim rzuciłem chasło mając nadzieje że temat się rozwinie.Osobiście mam mondeo ST200 o mocy 205 KM a lancia delta 1.6 gti.e to auto w którym się zakochałem dawno temu a kupiłem ją w zeszłym roku troszke przyjechaną noi latem ruszam z remontem takim totalnym POZDRAWIAM



Ara - 04-03-2008, 18:16
" />Podłączam się do dyskusji :wink:

Treochę też już się w to bawię. Na razie w mody wydechu i dolotu Choć dowiedziałem się że zabawa z chip-tunem za ok. 1500 PLN daje przyrost w granicach 7-10 KM... :twisted:
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \