Delta GT i.e - temperatura i duszenie silnika



Anonymous - 05-05-2006, 21:12
" />pomocy bo oszaleje!!!

od jakiego¶ czasu mam du¿y problem z którym nie mogê sobie poradziæ
mianowicie
wszystko jest dobrze gdy temperarura silnika nie przekroczy 90 stopni ,
natomiast gdy przekroczy t± temperature auto zaczyna siê dusiæ d³awiæ i ga¶nie , poczym nie mozna go odpalic bo gubi gdzie¶ iskre
gdy temperatura opadnie odpalam i jade dalej i tak wkó³ko
generalnie wymieni³em juz
- czujnik halla w aparcie zap³onowym
- czujnik tem.powietrza w kolektorze ss±cym
podk³ada³em na próbe drugi modu³ zap³onowy wraz z cewk±
i nic nie dzial ca³y czas jest tak samo
w³asnie dlatego nie przyjecha³em na zlocik w gdyni
ludzie pomocy bo ku¿ mi pomys³ów brakuje
czy to mo¿e centralka g³ówna siada?




Anonymous - 05-05-2006, 23:56
" />mialem podobnie z moja kappa
w warsztacie wymienili mi czujnik polozenia walu i co??
To samo :/ dopiero moj aktualny mechanik powiedzial ze tam sa dwa takie czujniki i widocznie poszedl ten drugi, wymienil go i po strachu, wszystko dzialalo. Wczesniej nikt mi nie mowil ze sa dwa, i gdy zapytalem pana u ktorego zrobiono mi czujnik numer 1 dlaczego to on zrobil wielkie oczy ze sa dwa czujniki ://// Znajdz kogos z okolic Twojego miasta kto ma o tych samochodach troche pojecia, chocby tu na forum. Zycze powodzenia z wloszka



Anonymous - 06-05-2006, 09:18
" />wszystko siê zgadza , generalnie wystêpuj± dwa czujnik jeden przy kole pasowy na wale , a drug to czujnik halla w aparacie zap³onowym który wymieni³em
natomiast dowcip polega na tym ¿e te czujniki nigdy nie wystêpuj± dwa razem w samochodzie tylko tylko pojedynczo
wiêc co teraz?



makek - 06-05-2006, 09:56
" />Witam.
Skoro k³opoty zaczynaj± siê przy 90 st cieczy to mo¿e trzeba zacz±æ od tego czyjnika. Mo¿e siê tak dzieje, ¿e czujnik gubi rezystancjê przy wysokiej temp. a komputer zaczyna traktowaæ silnik jak na zimno (bogata mieszanka i silnik siê d³awi).
S³ysza³em jak kto¶ polewa³ wod± czujnik po³o¿enia wa³u, który szwankowa³ od wysokiej temp. Sposób niby harcerski ale skuteczny do okre¶lenia wadliwego czujnika.




Anonymous - 06-05-2006, 13:25
" />
">Witam.
Skoro k³opoty zaczynaj± siê przy 90 st cieczy to mo¿e trzeba zacz±æ od tego czyjnika. Mo¿e siê tak dzieje, ¿e czujnik gubi rezystancjê przy wysokiej temp. a komputer zaczyna traktowaæ silnik jak na zimno (bogata mieszanka i silnik siê d³awi).
S³ysza³em jak kto¶ polewa³ wod± czujnik po³o¿enia wa³u, który szwankowa³ od wysokiej temp. Sposób niby harcerski ale skuteczny do okre¶lenia wadliwego czujnika.


no w³a¶nie czekam na ten czujnik tem. ma przyj¶æ po niedzieli
co do tego polewania wod± , to w¿yciu o czym¶ takim nie s³ysza³em ale jak to mówi± ka¿dy sposób dobry aby by³ skuteczny :mrgreen:



lancia1969 - 07-05-2006, 10:11
" />
">Witam.
Skoro k³opoty zaczynaj± siê przy 90 st cieczy to mo¿e trzeba zacz±æ od tego czyjnika. Mo¿e siê tak dzieje, ¿e czujnik gubi rezystancjê przy wysokiej temp. a komputer zaczyna traktowaæ silnik jak na zimno (bogata mieszanka i silnik siê d³awi).
S³ysza³em jak kto¶ polewa³ wod± czujnik po³o¿enia wa³u, który szwankowa³ od wysokiej temp. Sposób niby harcerski ale skuteczny do okre¶lenia wadliwego czujnika.


no w³a¶nie czekam na ten czujnik tem. ma przyj¶æ po niedzieli
co do tego polewania wod± , to w¿yciu o czym¶ takim nie s³ysza³em ale jak to mówi± ka¿dy sposób dobry aby by³ skuteczny :mrgreen:

Jak zacznie silnik gasn±æ przy tej wysokiej teperaturze , wyjmij niebiesk± wtyczkê i zewrzyj j± na krótko ( np spinaczem biurowym - zdecydowanie lepsze ni¿ woda :wink: ) - powinno pomóc a Ty od razu bêdziesz wiedzia³ co wymieniæ



szpoper - 07-05-2006, 12:01
" />hmm , ja mam to samo ale nie zwróci³em uwagi ¿e to od temp. zazwyczaj w korkach w mie¶cie , obroty spadaj± do 600 - 700 potem szybko wskakuje na 1200 a w najgorszym wypadku silnik sie wy³±cza . teraz wiem jako laik pytam jak sie nazywa ten czujnik i gdzie go mo¿na dostaæ a na marginesie jak go wymieniæ ! ?



szpoper - 07-05-2006, 12:07
" />czy to jest to ? :



lancia1969 - 07-05-2006, 13:52
" />
">czy to jest to ? :
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=100351757


To jest czujnik po³ozenia wa³u ,czytaj±cy info z ko³a pasowego , weg³ug mnie masz problemy z czujnikiem temp ( NTC) który podaje sygna³ do komputera ( liczy czas otwarcia wtrysków , podaje info o temp i koryguje mieszankê ) - ³atwo go wyeliminiowac bo przy 90 stopniach jego rezystancja wynosi oko³o 100omów wiê jak zrobisz zworê to powinno sie uspokoiæ zlokalizowany jest : w 8V w g³owicy a w 16 zespó³ termostatu zawsze ma niebiesk± wtyczkê .

Czujnik po³ozenia wa³u jak siê uszkodzi to albo jest problem z zapalaniem albo problem z obrotami przy obci±zeniu albo w czasie deszczu gubi zap³on , oczywi¶cie mo¿esz miec go uszkodzonego ale najpierw wyeliminiuj rzeczy prostsze ( sprawd¿ jeszcze czujnik temperatury pow zassysanego ( br±zowa wtyczka)

Wymiana jest banalnie prosta - klucz i odkrêca siê w lewo a zakrêca w prawo tylko..... nie za mocno - z czuciem opór i ...ciut oko³o 5 stopni) bo go ukrêcisz



szpoper - 07-05-2006, 14:12
" />ok dziêki za pomoc



Anonymous - 07-05-2006, 20:42
" />a jakbys jedna chcia³ ten czujnik obrotu wa³u to nie kupuj go z allegro tylko daj znaæ to Ci pzresle bo ja sobie kiedy¶ kupi³em i tak mi le¿y be sensu
poprostu podaj adres to Ci go prze¶le



szpoper - 08-05-2006, 20:47
" />hmm czyli rozumiem ¿e to Czujnik temperatury powietrza wlotowego hmm to delty taki to oko³o 100z³



Anonymous - 15-05-2006, 07:26
" />no kór..a !! zaraz mnie cos trafi , powymienia³em wszystki czeujniki przecisci³em wsyystkie masy ,wszystkie wtyczki przelecia³em kontak sprayem i nadal nic

ludzie pomocy
chyba zostta³o mi tylko prze³o¿yc drugi komputer i zobaczyæ co bedzie

chyba ze macie jeszcze jakis inny pomys³ :?:



wujek - 15-05-2006, 23:55
" />Witam,
Podobne (choæ nie powi±zane tak wyra¼nie z temperatur±) problemy by³y opisane. Zrób podstawê - sprawd¼ i ew. popraw masy na g³owicy i do nadwozia. Tam potrafi± dziaæ siê cuda. W Cromie 2.0Tie nie dawa³o siê wy³apaæ przez kilka dni. Okaza³o siê, ¿e winien by³ styk masy komputera zap³onu - lekko obluzowana ¶ruba zbieraj±ca masy (tylna g³owiczka).
Pozdrawiam



Prezes - 16-05-2006, 23:30
" />Popieram opinie wujka. Trzeba zacz±æ od spraw podstawowych zanim czacznie sie wymieniac po³ silnika...
a potem czujnik temperatury silnika - z opisu wynika ze silnik sie zalewa bo w³±cza sie ssanie. Najprosciej podpi±c sie pod kompa i sprawdziæ jak± tempreature widzi ECU.

pozdro



Anonymous - 18-05-2006, 11:47
" />panowie masy s±niedo¶æ ¿e sprawdzone i oczyszczone to jeszcze jest poprowadzona dodatkowa masa od silnika do nadwozia gdyz ró¿nia by³a o,5 volta , teraz jest 0,01 wiêc jest ok
natomiast wystapi³ kolejny problem którego niezauwa¿y³em wcze¶nie
to znaczy po przekrêceniu zap³onu pompa raz chodzi raz nie ,a pierwszy sygnal pompa dostaje z komputera g³ownego dlatego jestem niemal pewein ju¿ ¿e centralka jest do wyzucenia , za³twiam w tej chwili drug± na pod³o¿enie ,zobaczymy co bedzie



szpoper - 30-10-2006, 19:22
" />i co w koñcu z tego wysz³o ?



szpoper - 30-10-2006, 19:28
" />I znów problem , teraz zaczê³o siê inaczej jad±c w korkach temperatura wskakuje na oko³o 93st.C i za³±cza siê dmuchawa i wszystko jest ok.Ale jak stane i po paru sekundach chcê ruszyæ (temp, oko³ó 90st.C) silnik odpala i zaraz ga¶nie .chwila postoju silnik ostygnie ijest znów ok ? jaka mo¿e byæ przyczyna ?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \