Ara - 19-01-2008, 17:52
" />Witam.
Jak już napisałem, moja delta cierpi na dziwny dźwięk wydechu który przypomina coś na styl pomiędzy rajdowym samochodzikiem, a dziurą w wydechu.
Gdy dokonałem oględzin, okazało się że wydech jest szczelny, natomiast jego skład wygląda następująco:
Zaczynając od kolektora, oczywiście:
1. Rura łącząca kolektor ze złączką elastyczną (dł. ok 40 cm)
2. złączka elastyczna
3. rura od złączki, biegnąca do samego tłumika końcowego.
4. Powyższa rura posiada dospawaną inną rurę o dł. 25 cm. i większej średnicy o jakieś 2cm, na wysokości zbiornika paliwa, ale jakieś 30cm przed tłumikiem końcowym.
5. tłumik końcowy krótki (30cm) i pewnie pusty w środku, zakończony rurką, prawda...
Nie będe tu pisał że wydech ten nie jest konstrukcją oryginalną, bo to każdy gienek wie.
W popszedniej mojej delcie posiadałem jeszcze tłumik środkowy (choć nie pamiętam do końca jego budowy i miejsca w którym się znajdował).
Wydech już przy 3tyś obrotów robi się bardzo głośny. Poprzedni właściciel twierdził że ŚIĘ MU PODOBA. Według mnie to lekka kicha :roll:
Aktualnie delta posiada masakrycznie długie przyspieszenie (ze stoperem w ręku), wynoszące 16-17 sec. do 100 km/h. Prędkość jaką z trudem osiąga to 145 km/h. (Wartości na benzynie)
Teraz troszkę pytań:
1. Czy tzw. wolny wydech może pogarszać parametry samochodu tak drastycznie, czy przyczyny powinienem szukać raczej gdzie indziej?
2. W układzie wcześniej był podobno katalizator który został wycięty (według poprzedniego właściciela - dla zwiększenia mocy). Czy jego brak może wpływać negatywnie na parametry pracy silnika?
3. Gdzie mogę znaleźć schemat budowy wydechu z tego modelu lancii?
Trochę tego jest, ale radosnej twórczości w posiadanym przeze mnie egzemplarzu jest dużo więcej :roll:
kretekpodnietek - 19-01-2008, 23:43
" />schemat czegokolwiek możesz zobaczyć w tym internetowym katalogu części:
EPER
a co do pytań 1 i 2 raczej zatkany wydech moze mulić samochód, a wolny przelot nie.
jerzy - 20-01-2008, 11:51
" />witam
według mnie nieszczelny wydech lub zbyt luźny - osłabia samochód i zwiększa zużycie paliwa chociaż logicznie myśląc powinno być inaczej
ponadto wg tego co napisałeś to brakuje chyba 1-go tłumika
pozdrawiam
_____________________
lancia dedra 19td 1995r
Ara - 21-01-2008, 01:05
" />Dzięki za wskazówki. Pójdę teraz w stronę odrestaurowania wydechu. Mam nadzieję że pomoże :roll: .
Macie może jakieś namiary na hamownie gdzieś w granicach Wawy? Jaka jest cena pomiaru?
Pepto - 21-01-2008, 08:47
" />Generalnie rzecz ujmując, w silnikach wolnossących układ dolotowy jak i wydechowy, dość skomplikowane układy rezonansowe, dlatego nawet całkowicie drożny układ wydechowy może być przyczyna strat mocy. Do tego dziury powodujące "sportowość" brzemienia mogą znajdować sie po niewidocznej stronie...
Spróbuj odpalić silnik (najlepiej po postoju pod chmurka) zakryć (np: butem) wydech i zobaczyć gdzie ulatują strugi parującej z wydechu wody.
Tutaj do pobrania Workshop manual do Delty Integrale, może rzuci coś światła na twoją sprawe
Marcin_D - 21-01-2008, 13:22
" />Wolny wydech możę bardzo ładnie osłabićsilnik i podnieść spalania.
Układ wydechowy to nie jest tak jak się większośći zdaje pospawane trochę rurek i puszek.
W PF125p jak zlikwidowaliśmy środkowy wydech i zastosowali przelotkę to chodził bardzo ładnie "tak basowo mruczał", ale spalanie skoczyło o 1 litr do góry.
Ara - 21-01-2008, 21:52
" />Dzięki Pepto za Manuala. Jest on niby do integralki, ale może się kiedyś przydać. Wydech który jest w nim zawarty różni się od mojego tym, że w moim nie ma katalizatora, a w jego miejsce wspawana jest "ŁUŁA" :? . Co do tłumików, tak samo jest tylko jeden, z tą różnicą że w manualu jest jeden ustawiony poprzecznie i wygląda na jakiś 60-70 centymetrowy. U mnie ma może ze 30cm :roll: (lub nawet mniej).
Dzięki za porady. Zdam relacje jak już dokonam badań.
dunin - 21-01-2008, 22:22
" />spróbuj znaleźć swój układ wydechowy na stronie bosala Katalog
a co do hamowni, to na pewno jest kilka w Warszawie - jedna na ostrobramskiej, vis-a-vis bmw AutoFus. koszt z tego co się orientuję zależy od indywidualnego podejścia do klienta i jest to 50-100zł za 3 pomiary.
Ara - 23-01-2008, 14:23
" />Dzięki Dunin za namiary na katalog, który już zdążył się przydać . Tą hamownie też niedługo zlokalizuje. Słyszałem wczoraj że nawet bliżej mnie jest jedna, gdzieś przy Marsa ., jakiś V-tech, czy coś takiego.
dunin - 23-01-2008, 19:23
" />v tech to chyba ta co ja mówię. na ostrobramskiej czyli na przedłużeniu marsa. tuż za tym nowym "skrzyżowaniem"
Ara - 25-01-2008, 16:28
" />Zbadałem wydech. W sumie tragedii nie ma. Kilka dziur wielkości 5-cio groszówki i jedna wielkości złotówki :?