ďťż
Delta - Chłodnica oleju z termostatem



mac1us - 21-01-2010, 19:50
" />Moje pytanie brzmi, czy w jakiejś Lancii występowały podstawki filtra oleju z termostatem lub osobnym termostatem oleju?
Mój problem polega na tym, że jak "pałuje" moją Delte to temperatura oleju przekracza 130 stopni, a gdy jadę normalnie utrzymuje się poniżej 100. Fajnie byłoby zamontowac chłodniczke, ale chciałbym miec przy niej termostat. Przerabiał może ktoś taką zabawę i wię od czego będzie pasowac podstawka lub od jakiego auto można tanio kupic takie termostat?




topcio1 - 21-01-2010, 20:03
" />chyba Thema miała takie coś



evo - 21-01-2010, 22:13
" />wszystkie benzyny 2,0turbo z osobną chlodnicą mają termostat, 1,9 td powinno być podobnie.



dr_scott - 21-01-2010, 22:42
" />Te modele wyposażone w chłodnicę oleju mają elektrozawór do otwierania obiegu przez chłodnicę.

Poniżej Dedra Integrale, chłodnica oleju:

- stopka z filtrem, elektrozawór nr 4 na rysunku:


Poniżej Dedra 1.9 TDS, chłodnica oleju:

- stopka z filtrem, elektrozawór nr 3 na rysunku:


Co do sterowania zaworu... na pewno od temperatury, ale czy z sygnału analogowego czy z termostatu to nie wiem, musiał bym poszukać w schematach.
W eperze pisze, że to elektrozawory, ale być może to po prostu zwykłe mechaniczne zawory termostatyczne.?

pozdro




Bany - 21-01-2010, 22:54
" />Z dedry TD bedzie najlatwiej



mac1us - 22-01-2010, 11:00
" />
">Z dedry TD bedzie najlatwiej
Najłatwiej i chyba najtaniej. Kolejne pytanie, czy uda mi się przykręcic podstawkę od td do 2,0 16v. Nawet gdyby był to elektrozawór to mnie to już wystarczająco rozwiązuje sprawę.



Bany - 22-01-2010, 11:33
" />powinno byc łatwo (zalezy dla kogo) ,trzeba tylko zaslepic orginalny wymiennik i go wywalic.
Z drugiej strony 130 stopni moze wynikac ze złej jakości oleju.
Może zamiast chłodnicy zainwestowac w olej.
W 2,0 16 nigdy z tym nie miałem problemu,mimo 100tys z laweta z prędkościami grubo ponad 100.



mac1us - 22-01-2010, 12:55
" />
">powinno byc łatwo (zalezy dla kogo) ,trzeba tylko zaslepic orginalny wymiennik i go wywalic.
Z drugiej strony 130 stopni moze wynikac ze złej jakości oleju.
Może zamiast chłodnicy zainwestowac w olej.
W 2,0 16 nigdy z tym nie miałem problemu,mimo 100tys z laweta z prędkościami grubo ponad 100.


Olej mam CASTROL EDGE SPORT RS 10W60 syntetyk więc do jakości nie można miec zastrzeżeń. Ja przy prędkości 100 też nie mam problemu, jednak jak ją przegonie to już wzrasta do tych 130, powyżej 130 miałem raz na autostradzie na licznikowym 210, dalej już nie było gdzie próbowac.

Dobrze mi się wydawało i znalazłem u siebie w częściach podstawkę z wyjściem na chłodnice także pozostaje mi kupic jakiś elektrozawór i mam już wszystko obmyślone.



evo - 22-01-2010, 16:54
" />jak masz 2,0 16v to pasuje od 2,0 8/16v turbo, dedra, delta836, fiat coupe turbo. potrxebujesz klp podstawe z wężami i chodnicą +uchwyt pod prawą poduchę, nawiew-owiewkę, wlot w zderzaku rzecz jasna.



dr_scott - 22-01-2010, 22:56
" />Jakby co, to w Kappie jest zawór termostatyczny do obiegu oleju przez chłodniczkę.



mac1us - 22-01-2010, 23:37
" />Jak na razie to chyba wystarczająco dużo się od Was dowiedziałem. Podstawka, która znalazłem jest od 8v i nie pasuje, zostaje mi kupic "łapę olejową" od fc turbo lub delty, dedry td. Czekam jeszcze do poniedziałku, bo jeden kolega z forum ITC obiecał mi porobic zdjęcia i pomierzyc podstawkę z punta gt, która ma termostat, a przez weekend przypatrzę się swojej.



Bany - 23-01-2010, 00:45
" />Z tym elektrozaworem tylko nie wiem o co chodzi.
Dobry olej bez problemu wytrzymuje 150 stopni,pytanie tylko gdzie jest czujnik temperatury.



mac1us - 23-01-2010, 13:42
" />W misce , gdzieś po środku od strony kolektora dolotowego.



Bany - 23-01-2010, 17:31
" />
">W misce , gdzieś po środku od strony kolektora dolotowego.

W takim razie nie szukal bym sobie zbędnej roboty.
Po przejściu oleju przez wymiennik bedzie mniejsza temperatura.
Castrola do pałowania bym nie wlewał.



lordabarth - 23-01-2010, 17:58
" />
">W misce , gdzieś po środku od strony kolektora dolotowego.

Czujniki ciśnienia i temperatury sa w łapie silnika przy filtrze oleju



Bany - 23-01-2010, 18:23
" />
">W misce , gdzieś po środku od strony kolektora dolotowego.

Czujniki ciśnienia i temperatury sa w łapie silnika przy filtrze oleju

W integrale tak w delcie II nie ma ciđnienia wogule a temp.jest w misce.
I tak powinno byc mierzone.



lordabarth - 23-01-2010, 19:10
" />W Delcie Integrale 2.0 16v czujnik ciśnienia do wskaźnika jest w łapie przy filtrze (podobnie w Tipo 2.0 16vi Fiacie coupe 16VT ).W tej samej łapie jest czujnik ciśnienia do kontrolki i temperatury oleju (jeżeli jest wyposażony w taki wskaźnik).Jedynym czujnikiem jaki wchodzi do miski jest czujnik poziomu oleju do electronic-check-a (Delta Integrale 16V i Tipo 2.0 16V do `93r.)



mac1us - 23-01-2010, 20:11
" />No to pomyliłem czujniki, a swoją drogą do zupełnie nie rozkminiam jak działa ten czujnik poziomu oleju.

Dla moda: Nie wiem dlaczego zmieniac tytuł tematu, skoro ogół tematu chodzi o to w jakich seryjnych autach jest podstawka oleju z termostatem, a nie chodzi mi konkretnie o Delte i nie o niej jest temat tylko w zasadzie o podstawkach i chłodnicach oleju.



lordabarth - 23-01-2010, 21:17
" />

W Fiacie Coupe termostat jest napewno i jest P&P do twojego silnika.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \