edym - 20-04-2009, 23:49
" />Witam!
Jezdze moja Delta juz prawie dwa lata i chcialbym ja troche ''przyspieszyc''.
Ogolnie nie jest wolna ale zastanawiam sie czy i o ile mozna zwiekszyc moc silnika 2.0??
Popytalem tez w Supersprincie bo oryginalnie miala wydech i kolektor tej firmy ale teraz zostal tylko kolektor i koncowka (reszta po wymianie na z tipo podobno) i kompletny uklad dodaje ok 16-18 koni..czy jak zaloze wydech przelotowy 2.5" dostane podobny wzrost mocy ??
Bany - 01-05-2009, 10:08
" />niemozliwe zeby wydech dawa³ tyle koni
Torell007 - 01-05-2009, 10:15
" />¶wi±tek
edym - 01-05-2009, 14:28
" />
">niemozliwe zeby wydech dawa³ tyle koni
tak powiedzieli chlopaki z supersprinta - na ich stronie sa dostepne wykresy potwierdzajace ale to chodzi o komplet wydech + kolektor
-- 01 Maj 2009, 14:30 --
">¶wi±tek
dzieki za link, wyglada interesujaco. Po swietach sie z nimi skontaktuje i zobaczymy co powiedza
aro - 01-05-2009, 14:38
" />Mo¿e turbo...
Bany - 01-05-2009, 17:37
" />
">niemozliwe zeby wydech dawa³ tyle koni
tak powiedzieli chlopaki z supersprinta - na ich stronie sa dostepne wykresy potwierdzajace ale to chodzi o komplet wydech + kolektor
-- 01 Maj 2009, 14:30 --
">¶wi±tek
dzieki za link, wyglada interesujaco. Po swietach sie z nimi skontaktuje i zobaczymy co powiedza
Jak dostaniesz na to gwarancje to bierz,jak przybedzie Ci wiecej noiz 10 koni to bedzie super.
Takie jest moje zdanie.
edym - 03-05-2009, 15:48
" />jak 10 to troche malo bedzie ale moze po kolei, malymi krokami dojde to odpowiedniej mocy
Pepto - 04-05-2009, 14:55
" />Temat wa³kowany i przeanalizowany wielokrotnie zarówno tutaj jak i na kilku innych forach, ale po kolei:
Nie ma zupe³nie sensu i¶æ w N.A jak tu koledzy wy¿ej sugerowali, wyj±tkiem jest jaka¶ sportowa zabawa gdzie obowi±zuj± pewne ograniczenia techniczne (1/4mili, KJS, etc.). ¯eby zrobiæ z dziecka Lamprediego jak±¶ sensown± moc bez turbiny to koniecznie: ITB, ostre wa³ki rzêdu 300-320 stopni, nowe wtryski, porting, regulowane kó³ka, dobrany do tego wydech i program daje to okolice 170KM do 180KM przy 6000rpm, je¶li do tego dorzuciæ kute elementy to mo¿na spróbowaæ krêciæ wy¿ej (jakie¶ 200KM przy 8000rpm), ale takie auto pali wtedy tony wachy wogóle nie jedzie w przedziale poni¿ej 3500rpm i totalnie nie nadaje siê na ulice, no i jeszcze marginalna sprawa ogromnych kosztów takiej przyjemno¶ci.
Najtañszym sposobem jest swap ca³ego silnika 2.0 16vT z Themy, Kappy, Fiata Coupe, Alfy 155, N. Delty HF dostajemy wtedy gotow± blisko 200 konn± jednostkê firmowo odprê¿on± do 1:8 do tego visco drive (szpera) i wtedy mo¿na zaczynaæ zabawê, sinik ma ogromny potencja³ a wyciskanie dodatkowych koni z turbo jest znacznie wdziêczniejsze od wolnoss±cych.
Polecam lekturê ksi±¿ki Guya Crofta (gdzie¶ an forum jest link do Pdf-u) oraz jego forum:
http://www.guy-croft.com
Polskie forum o szybkich autach, jest tam bardzo fajny projekt F Coupe 370KM, czy Ritmo 400KM na seryjnym dole:
http://www.racingforum.pl/
No i na koniec oczywi¶cie ITC:
http://www.italiantunedcars.pl/
P.S
¦wiatek poza tym nie robi wa³ków do naszego 2.0 16v (przynajmniej w katalogu nie ma), jedynie Cat Cams pozostaje
edym - 04-05-2009, 15:17
" />
">...Najtañszym sposobem jest swap ca³ego silnika 2.0 16vT z Themy, Kappy, Fiata Coupe, Alfy 155, N. Delty HF dostajemy wtedy gotow± blisko 200 konn± jednostkê firmowo odprê¿on± do 1:8 do tego visco drive (szpera) i wtedy mo¿na zaczynaæ zabawê, sinik ma ogromny potencja³ a wyciskanie dodatkowych koni z turbo jest znacznie wdziêczniejsze od wolnoss±cych.
chyba faktycznie zdecyduje sie na wymiane silnika ale ciezko jest cos znalezc, wiec jakbys cos slyszal to daj znac
holbi - 04-05-2009, 15:21
" />
">
¦wiatek poza tym nie robi wa³ków do naszego 2.0 16v (przynajmniej w katalogu nie ma), jedynie Cat Cams pozostaje
robi, robi, tylko na zamówienie sam mam wa³ki od ¦wi±tka, koszt 1350z³
Pepto - 04-05-2009, 15:54
" />
">chyba faktycznie zdecyduje sie na wymiane silnika ale ciezko jest cos znalezc, wiec jakbys cos slyszal to daj znac
No niestety z tym te¿ jest kiepsko bo kupiæ u¿ywany sinik to loteria (w zasadzie dopiero po ¶ci±gniêciu g³owicy i panewek wiadomo co mamy), aha z tego co liczy³em to najbardziej op³aca siê chyba dorwaæ rozbitego Kapiszona bo rocznicowo siniki naj¶wie¿sze i najmocniejsze je¶li chodzi o serie 205KM
Za to odradzam kupno go³ego sinika bo koszty dodatkowe zbij±, przy silniku od Kappy nie pasuj± ³apy, kolektor wydechowy i ss±cy trza oczywi¶cie prze³o¿yæ kompa, do³o¿yæ parê kabelków do wi±zki, trochê jest inna instalacja zap³onowa reszta praktycznie plug&play. A i nie polecam zdejmowania paska napêdzaj±cego wa³ki balansowe bo to nic nie daje a kultura pracy mocno cierpi.
Co do Wa³ków od ¦wi±tka to do Turbo i owszem ale do N.A nie s³ysza³em....
edym - 04-05-2009, 16:06
" />w sumie, jakby tego nie zrobic, to bardzo duzo zachodu jest i wychodzi na to ze albo jakims szczesliwym trafem znajde silnik albo bedzie trzeba rozwazyc zmiane auta ale tego chcialbym uniknac bo duzo pieniedzy juz wlozylem w naprawy...
dawidson - 04-05-2009, 17:07
" />
">Witam!
Jezdze moja Delta juz prawie dwa lata i chcialbym ja troche ''przyspieszyc''.
Ogolnie nie jest wolna ale zastanawiam sie czy i o ile mozna zwiekszyc moc silnika 2.0??
Popytalem tez w Supersprincie bo oryginalnie miala wydech i kolektor tej firmy ale teraz zostal tylko kolektor i koncowka (reszta po wymianie na z tipo podobno) i kompletny uklad dodaje ok 16-18 koni..czy jak zaloze wydech przelotowy 2.5" dostane podobny wzrost mocy ??
swap na 2.0T lub zmiana samochodu na odpowiednik z takim silnikiem.
nie ma kompletnie nic innego co da³oby tyle momentu obrotowego.
Kupno u¿ywanego silnika to mo¿e i loteria, ale jak pomy¶limy, ze kute t³oki s± tañsze niz oryginalne fiatowskie. Za kucizne wydamy jakies 2500 zeta.
Seria daje rade do lekko ponad 300KM (zale¿nie od strojenia i paru innych ****). Dmuchac, czekac az sie rozpadnie a potem zakuc i cieszyc sie moca 300 koni i momentem siegajacym zapewne okolo 400-450Nm.
Koszt przy rozs±dnym gospodarowaniu kasa zapewne zamkn±³by by sie w okolicach max 15000 zl lub mniej przy za³o¿eniu ze juz mamy pod maska 2.0T.
Za ta kasê mo¿e i da³oby by siê doci±gn±æ do okolic 180-190KM w N/A(seria w turbo), ale o 290Nm mo¿emy jedynie marzyc.
Ja na twoim miejscu rozwazylbym uturbienie silnika w opraciu o graty z Turbo i przekladke przeniesnienia napedu (skrzynia, polosie, visco).
Bany - 06-05-2009, 00:10
" />,,Nie ma zupe³nie sensu i¶æ w N.A jak tu koledzy wy¿ej sugerowali, wyj±tkiem jest jaka¶ sportowa zabawa gdzie obowi±zuj± pewne ograniczenia techniczne (1/4mili, KJS, etc.). ¯eby zrobiæ z dziecka Lamprediego jak±¶ sensown± moc bez turbiny to koniecznie: ITB, ostre wa³ki rzêdu 300-320 stopni, nowe wtryski, porting, regulowane kó³ka, dobrany do tego wydech i program daje to okolice 170KM do 180KM przy 6000rpm, je¶li do tego dorzuciæ kute elementy to mo¿na spróbowaæ krêciæ wy¿ej (jakie¶ 200KM przy 8000rpm), ale takie auto pali wtedy tony wachy wogóle nie jedzie w przedziale poni¿ej 3500rpm i totalnie nie nadaje siê na ulice, no i jeszcze marginalna sprawa ogromnych kosztów takiej przyjemno¶ci.''
Nie wiem sk±d ten przepis na silnik ,ale z tego co sie znam to ze 140 koni mia³ by 100...
10-15%mocy da sie uzyskaæ na seryjnych wa³kach ,t³okach i innych gratach.
Wa³ki 300-320 stopni chyba do DTM.
bufi - 06-05-2009, 08:33
" />Chyba lepiej kupiæ wszystkomaj±c± HF ode mnie , i krêciæ w górê jak nie wystarcza
Tylko , czy ja j± chcê sprzedaæ
edym - 06-05-2009, 10:17
" />
">Chyba lepiej kupiæ wszystkomaj±c± HF ode mnie , i krêciæ w górê jak nie wystarcza
Tylko , czy ja j± chcê sprzedaæ
...i to jest bardzo dobre pytanie
Taz - 06-05-2009, 14:22
" />
">Chyba lepiej kupiæ wszystkomaj±c± HF ode mnie , i krêciæ w górê jak nie wystarcza
Tylko , czy ja j± chcê sprzedaæ
...i to jest bardzo dobre pytanie To s± bardzo chore my¶li. Rafa³, nie rób tego
bufi - 06-05-2009, 14:25
" />Szykuj± mi siê dosyæ czêste i dalekie wyjazdy do klientów , wiêc nie wykluczam opcji sprzeda¿y diabe³ka i powrotu do Kappy w wersji jtd , ale jak sobie pomy¶lê ile ju¿ wyda³em na wyg³askanie.....
-- 06 Maj 2009, 14:26 --
">Chyba lepiej kupiæ wszystkomaj±c± HF ode mnie , i krêciæ w górê jak nie wystarcza
Tylko , czy ja j± chcê sprzedaæ
...i to jest bardzo dobre pytanie To s± bardzo chore my¶li. Rafa³, nie rób tego
Fakt , brrrr , otrzepa³em siê
edym - 06-05-2009, 16:40
" />
">Chyba lepiej kupiæ wszystkomaj±c± HF ode mnie , i krêciæ w górê jak nie wystarcza
Tylko , czy ja j± chcê sprzedaæ
...i to jest bardzo dobre pytanie To s± bardzo chore my¶li. Rafa³, nie rób tego
Fakt , brrrr , otrzepa³em siê [/quote]
ech....a juz mialem nadzieje na dokonanie dobrego zakupu
dzisiaj odebralem Delcika od mechanika (maciek_czer), wiec na weekend w Kolobrzegu jest gotowa ale okazalo sie ze bedzie trzeba glowice robic niestety ale pozytyw jest taki, ze przy okazji otwieraja sie mozliwosci do delikatnego zwiekszenia mocy, podobno...tylko znowu koszty, koszty, koszty..
bufi - 06-05-2009, 16:56
" />
">ech....a juz mialem nadzieje na dokonanie dobrego zakupu
gdyby¶ mia³ na zbyciu 13 500 z³ to mo¿e rozwa¿y³bym tak± ewentualno¶æ
edym - 06-05-2009, 18:30
" />
">ech....a juz mialem nadzieje na dokonanie dobrego zakupu
gdyby¶ mia³ na zbyciu 13 500 z³ to mo¿e rozwa¿y³bym tak± ewentualno¶æ
tylko nie tak calkiem w ciemno oczywiscie, musialbym cos wiecej o niej wiedziec, bo 13 500 to troche jest..
bufi - 06-05-2009, 22:04
" />By³o to jakie¶ 3 ty¶. km temu . Mogê co¶ pomin±æ , nie wszystko zanotowa³em tutaj i w pamiêci. Kupi³em j± u Andrzeja w Brennej , on j± ¶ci±ga³ z Niemiec . Po Polskich drogach zacz±³em je¿dziæ pierwszy . Na pierwszy ogien zanim przerejestrowa³em , wymieni³em rozrz±d kpl. z pomp± wody , wszystkie filtry , zala³em Orlen Rally Platinium 10w60 . Nastêpnie , nowe tarcze i klocki przód , nowe tarcze i klocki ty³ . Nastêpnie ¶wiece NGK. odboje amortyzatora i os³ony gumowe przód , czujnik ABS ( musze jeszcze podjechaæ wykasowaæ b³êda bo czasami zaswieci , ABS dzia³a), podczas lokalizowania hucz±cego ³o¿yska z przodu , wymieni³em w sumie 1 z ty³u z piast± i jedno z przodu . Lecimy dalej : za³o¿y³em BOV-a od Propera . , Wymieni³em ch³odnicê oleju i zaku³em j± w nowe wê¿e . Ostatnio wymieni³em czynnik klimatyzacji i odgrzybia³em uk³ad .Jakie¶ gumki przy okazji w zawieszeniu . Pêk³ mi mieszek na przegubie , wiec od razu go wymieni³em . Samochód sta³ kilka miesiêcy wiêc troszkê rzeczy mi na wy³azi³o . Trochê t³ucze siê tylne siedzenie na mocowaniu( taka plastikowa tulejka jest wyrobiona , zakladam elastomerow± w przyszlo¶ci ) , lakier bezbarwny na masce troche sp³owialy i na dachu , sa miejsca na których ob³azi . ( Ponoc ten typ tak ma ) Bezwypadkowy i bez szpachli , sam osobiscie mierzy³em i sprawdza³em przed zakupem . Alcantara na siedzisku od kierowcy )dolny boczek ) przetarta , reszta w stanie wiecej niz bdb. uff zmêczy³em siê jak sobie przypomnê co¶ jeszcze to dopiszê ..
edym - 16-05-2009, 19:07
" />ech...poki co to chyba jednak nie zdecyduje sie swojej pozbywac, bo juz praktycznie wszystko mam porobione
teraz tylko szukam jakiegos ciekawego statniego tlumika...