mac1us - 24-12-2009, 22:20
" />Witam, jakie powinno byc prawidłowe napięcie wypływające z samej sondy, a nie elementu grzewczego. W moim przypadku to ponad 3 v przy rozgrzanym silniku. Reszta się zgadza tzn. opornośc elementu grzewczego zmieniająca się wraz z rozgrzaniem, stygnięciem oraz zasilanie grzania 12v.
Kolejnym pytaniem, czy każda 3-przewodowa sonda z takimi samymi wtyczkami będzie pasowała, bo jest na allegro i nawet tanio, bo 80 zł.
martintro - 25-12-2009, 00:00
" />Witam napięcie z sondy lambda oscyluje (przy prawidłowej mieszance) od wartości 0-1V czyli nie możesz mieć więcej chyba ze masz sondę szerokopasmową lub prądową ale takie sondy mają po 5 przewodów a rozumiem że u ciebie jest 3 przewodowa.
Pozdrawiam Wesołych Świąt
mac1us - 25-12-2009, 00:41
" />Tak sonda 2 przewodowa, ale jeszcze obsługa miernika uniwersalnego mi nie straszna. Właśnie tata mi mówił, że sonda powinna oscylowac w granicach 1 v, a tak tu nie jest, czy jest to awaria sondy na 100%, bo pierwszą oznaką wogóle do zakręcenia się w temacie było spalanie 15l/100km troche za dużo o 3-4 litry.
edit:
Czy zbyt wysokie obroty silnika tzn raz 1100 raz 1000 może byc tak samo skutkiem uszkodzonej sondy? Wczoraj troche przestawiłem czujnik położenia przepustnicy i obroty trochę spadły. Sam zawór regulacji biegu jałowego wydaje się byc dobry.
Ale sedno tematu to sonda
martintro - 25-12-2009, 19:10
" />Czy jeśli dodasz gazu i przytrzymasz go trochę czy coś dzieje się z napięciem?